Gå til innhold

Evolusjon?


debatant

Anbefalte innlegg

2 timer siden, debatant skrev:

Det var da ingen "beviser" i den linken heller. Overså jeg noe?

Det holder ikke å lese link-teksten, du må lese artikkelen linken peker til! Der er evolusjon forklart meget godt. Hva var det du ikke forstod?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, prt90 skrev:

Det holder ikke å lese link-teksten, du må lese artikkelen linken peker til! Der er evolusjon forklart meget godt. Hva var det du ikke forstod?

Jeg så ingen gode forklaringer på evolusjonen, du ikke vet hva er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, debatant skrev:

Jeg så ingen gode forklaringer på evolusjonen, du ikke vet hva er.

Hvordan vet du det? Kjenner du ham personlig? Nå må du slutte med å komme med slike utsagn du ikke kan vite om. Det kan gå under personangrep eller -debatt.

Mulig du ikke så spørsmålet mitt på forrige side, så jeg gjentar: hva legger du i bevis og "bevis"? Og ikke svar med motargument eller motspørsmål, ønsker bare et enkelt svar.

Anonymkode: 48815...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i beviser eller "beviser"?

Anonymkode: 48815...07f

For det første vet du ikke hva evolusjon er. Dernest har du ingen eksempler på denne evolusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der er vi på persondebatt igjen. Nå er du rapportert. Skal også be om at tråden stenges pga usaklig debattføring og avsporinger.

Anonymkode: 48815...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og der er vi på persondebatt igjen. Nå er du rapportert. Skal også be om at tråden stenges pga usaklig debattføring og avsporinger.

Anonymkode: 48815...07f

Er det usaklig å spørre om en definisjon på evolusjon, i en tråd ang. evolusjon??

persondebatt??

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debatant, jeg ga deg et enkelt spørsmål i en annen tråd, men du snakket det bort. Spørsmålet var: Hvorfor er jeg som er født i kalde Norden født hvit i huden, mens de som er født i varme Afrika mørke i huden. Altså, både jeg og Afrikaneren har en hudtype velegnet for klimaet hvor forfedrene våre har bodd i x-tusen år. Har dette en annen årsak enn evolusjon mener du?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, debatant skrev:

Er det usaklig å spørre om en definisjon på evolusjon, i en tråd ang. evolusjon??

persondebatt??

Ja, det er usaklig når du bruker hersketeknikk mot oss. Når du får et spørsmål, skal du svare på det, ikke spørre det tilbake. Skal jeg oppføre meg på lik måte, kan jeg hevde du er like ignorant som oss alle andre (iom vi tilsynelatende ikke klarer å definere begreper ihht deg) som ikke klarer det samme. Og ja, når du regelrett skriver "du kan ikke det, du har ikke peiling, osv." så blir det persondebatt.

Er visst mye du mangler kunnskap på.

Anonymkode: 48815...07f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
1 time siden, debatant skrev:

Er det usaklig å spørre om en definisjon på evolusjon, i en tråd ang. evolusjon??

persondebatt??

axjXL3n_700b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

axjXL3n_700b.jpg

Det er jo ikke noe å motbevise. Ingen vet hva de mener med evolusjon.

Det blir som å motbevise julenissen eller tann-feen.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, noen vet det selvsagt, men når det blir presentert får man " nei nei nei, det er helt feil" og "ahh, du kan jo ingenting!!" uten noe motargument tilbake, og da går alt i stå. Man kan ikke hevde noe er feil eller noen kunnskapsløs uten å komme med god begrunnelse for det.

Evolusjon er godt forklart på mange akademiske sider, det gjelder bare å lese dem og ikke leve i fornektelse. Så får man selv leke hobby-"sett inn relevant yrke" (arkeolog, historiker, biolog, genforsker, osv.) og prøve å finne svaret selv.

Så jeg støtter bildet egentlig. Er du ikke fornøyd med svarene, så slutt og troll oss, og gjør din egen forskning. Vi gidder ikke krangle med deg om små bagateller.

Anonymkode: 48815...07f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra http://www.naturfag.no/tema/vis.html?tid=1994751

" Evolusjonsteorien handler om livets utvikling på jorda. Den forklarer hvordan alt liv på jorda er beslektet hvordan alle planter og dyr stammer fra de cellene som levde for milliarder av år siden: Evolusjonen (utviklingen) har skjedd gradvis fra den første cellen til hva de er i dag. Det er tydelig at mange følelser fortsatt settes i sving når dette temaet bringes på bane "

 

Problemet til debatant ligger trolig i setningen med uthevet skrift.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Gullik skrev:

Fra http://www.naturfag.no/tema/vis.html?tid=1994751

" Evolusjonsteorien handler om livets utvikling på jorda. Den forklarer hvordan alt liv på jorda er beslektet hvordan alle planter og dyr stammer fra de cellene som levde for milliarder av år siden: Evolusjonen (utviklingen) har skjedd gradvis fra den første cellen til hva de er i dag. Det er tydelig at mange følelser fortsatt settes i sving når dette temaet bringes på bane "

 

Problemet til debatant ligger trolig i setningen med uthevet skrift.

Så ved "evolusjonsteorien" mener du kanskje "Artenes opprinnelse...." av Darwin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
2 timer siden, debatant skrev:

Det er jo ikke noe å motbevise. Ingen vet hva de mener med evolusjon.

Det blir som å motbevise julenissen eller tann-feen.

Fint at du innrømmer at du ikke vet hva evolusjon er.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Balian de Ibelin skrev:

Fint at du innrømmer at du ikke vet hva evolusjon er.  

Vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, debatant skrev:

Jeg så ingen gode forklaringer på evolusjonen, du ikke vet hva er.

Evolusjon, betegner innen biologien en endring av den genetiske sammensetningen i en populasjon, altså mikroevolusjon, eller utvikling av nye typer levende organismer, for eksempel arter eller slekter over tid, altså makroevolusjon. 

Den referte siden kommer med gode eksempel på begge deler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, debatant skrev:

Så ved "evolusjonsteorien" mener du kanskje "Artenes opprinnelse...." av Darwin?

Nå har vi lært ganske mye om Evolusjon siden Darwin, siden da har vi f.eks oppdaget DNA og bevisene på Evolusjon har blitt enda flere og sterkere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, prt90 skrev:

Nå har vi lært ganske mye om Evolusjon siden Darwin, siden da har vi f.eks oppdaget DNA og bevisene på Evolusjon har blitt enda flere og sterkere. 

Så hva legger du i evolusjon da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, debatant skrev:

Vet du det?

Ser ut som alle vi andre gjør det, bare bortsett fra deg. Når du svarer sånn som du gjør, så viser du entydig at du ikke vet det selv. Hvertfall inntil du har motbevist det.

Busted :P

Anonymkode: 48815...07f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...