Gå til innhold

Evolusjon?


debatant

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, debatant skrev:

Bibelen sier noe ganske annet enn deg..

Så dine meninger har ingen ting med bibelen å gjøre. Opphavet til kristendommen er Jesus, i tilfelle du har gått glipp av noe grunnleggende.

Bibelen forteller gamle historier, mange av de inspirert av tidligere religioner. Bibelen er en bok så full av motsigelser at hvis du ønsker å lage en direkte link mellom bibelen og et gudehode, så sier du samtidig at gud er en rotete sadist, som også er schizofren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Kim skrev:

Bibelen forteller gamle historier, mange av de inspirert av tidligere religioner. Bibelen er en bok så full av motsigelser at hvis du ønsker å lage en direkte link mellom bibelen og et gudehode, så sier du samtidig at gud er en rotete sadist, som også er schizofren...

Hva er det du ikke skjønner nå da? Gud dømmer synd da han er rettferdig. Det er vel bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kim skrev:

Bibelen forteller gamle historier, mange av de inspirert av tidligere religioner. Bibelen er en bok så full av motsigelser at hvis du ønsker å lage en direkte link mellom bibelen og et gudehode, så sier du samtidig at gud er en rotete sadist, som også er schizofren...

Synes det er trist at du gjør deg så bombastiske meninger om ting du åpenbart ikke har peiling på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, debatant skrev:

Hva er det du ikke skjønner nå da? Gud dømmer synd da han er rettferdig. Det er vel bra..

Er gud rettferdig?
Har du lest bibelen?
Hva er din forklaringsmodell for dette klippet: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kim skrev:

Er gud rettferdig?
Har du lest bibelen?
Hva er din forklaringsmodell for dette klippet: 

 

hva er poenget?

Historisk sett har Gud vært god med protestantiske Nord Europa og USA. Ser du en sammenheng?

Manipulasjon av data få stå på manipulatørens regning..

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, debatant skrev:

hva er poenget?

Hadde du sett på klippet først, så skulle jeg gitt deg et skikkelig svar...

"hva er poenget" er nettopp hva vi sitter å lurer på.
Hvis du vil tro på gud, så står du fritt til å gjøre det, det er heller ingen motsetning å tro på gud og støtte evolusjonsteorien.
Gjør deg selv en tjeneste å innrøm at du tror. Å tro på noe er noe man gjør, vel vitende om at det ikke er noen bevis som understøtter hypotesen (troen) din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Kim skrev:

Hadde du sett på klippet først, så skulle jeg gitt deg et skikkelig svar...

"hva er poenget" er nettopp hva vi sitter å lurer på.
Hvis du vil tro på gud, så står du fritt til å gjøre det, det er heller ingen motsetning å tro på gud og støtte evolusjonsteorien.
Gjør deg selv en tjeneste å innrøm at du tror. Å tro på noe er noe man gjør, vel vitende om at det ikke er noen bevis som understøtter hypotesen (troen) din.

Jeg kasta bort to minutter på å lytte til en sutrende voksen mann. Det var slike folk jeg omgikk meg med i barnehagen. De tok seg dog ikke så godt betalt for sutringen.

Ja ondskap finnes og Gud dømmer synd. Å klandre Gud for alt en ikke skjønner er umodent.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, debatant skrev:

Jeg kasta bort to minutter på å lytte til en sutrende voksen mann. Det var slike folk jeg omgikk meg med i barnehagen. De tok seg dog ikke så godt betalt for sutringen.

Ja ondskap finnes og Gud dømmer synd. Å klandre Gud for alt en ikke skjønner er umodent.

Altså i kristendommen dømmer gud synd kun dersom du er katolikk.

Anonymkode: a8ff4...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså i kristendommen dømmer gud synd kun dersom du er katolikk.

Anonymkode: a8ff4...1df

hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, debatant skrev:

Fortell om denne dokumenterte prosessen? En kan i alle fall si at ingen noensinne har observert den.

Styrker det evolusjonsteorien?

Her er et (av mange) eksempler på evolusjon observert mens den skjer, en forskningsrapport fra Michigan State University der de studerte E-coli bakterier over 50.000 generasjoner. 

http://myxo.css.msu.edu/lenski/pdf/2008, PNAS, Blount et al.pdf

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Det er bortkastet og gi debatant beviser han vil bare ignorere dem eller forkaste dem som løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Feologild skrev:

Det er bortkastet og gi debatant beviser han vil bare ignorere dem eller forkaste dem som løgn.

"Debattant" er veldig interessert i beviser. Noe du tydligvis ikke har....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, debatant skrev:

Så hva er e-colie bakteriet nå?

En ny type som var mye bedre tilpasset miljøet det levde i. -> Evolusjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, debatant skrev:

Så hva er e-colie bakteriet nå?

Imponerende at du "som er så interessert i beviser" klarte å lese hele rapporten på 1 minutt forresten. Tror ikke du er så veldig interessert i å få vitenskapelige bevis for evolusjon..

Endret av prt90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, debatant skrev:

"Debattant" er veldig interessert i beviser. Noe du tydligvis ikke har....

Men når du for beviser servert gang på gang her i forumet så gidder du ikke å lese dem engang.. det fremstår som ganske ignorant spør du meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Balian de Ibelin
10 minutter siden, debatant skrev:

"Debattant" er veldig interessert i beviser. Noe du tydligvis ikke har....

Ja du er interessant i beviser om bevisene er det som står i bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, prt90 skrev:

En ny type som var mye bedre tilpasset miljøet det levde i. -> Evolusjon

Darwin skrev om artenes opprinnelse. Hva du skriver om er tilpassning. Legg merke til at bakteriet fremdeles bakterie.

Utvikling, not.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, prt90 skrev:

Men når du for beviser servert gang på gang her i forumet så gidder du ikke å lese dem engang.. det fremstår som ganske ignorant spør du meg 

Bakteriet er jo fremdeles en bakterie. Her snakker vi om utvikling. Hva babbler du om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Feologild skrev:

Ja du er interessant i beviser om bevisene er det som står i bibelen.

beviser er alt jeg ber om. Noe du tydligvis ikke har??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...