Gå til innhold

Partner sjalu og aggressiv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 4.5.2016 at 5.37, AnonymBruker skrev:

Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal starte, men jeg har i ca. 2 år vært sammen med en (størstedelen av tiden) fantastisk jente, som jeg elsker. Størsteparten av tiden er vårt forhold veldig godt, med mye nærhet og kjærlighet, men desverre er ikke alt rosenrødt. Hun er svært sjalu av natur, og har bl.a. store problemer med at min eks og jeg jobber for samme firma og hun beskylder meg ofte for at være utro, noe som selvsagt ikke har noe rot i virkeligheten. Jeg vet hun har hatt en vanskelig oppvekst og hatt tidligere partnere som har vært utro mot hende, så jeg kan til en viss grad forstå hendes væremåte, og hadde det bare vært sjalusien, tror jeg fint jeg kunne ha levd med det.

Det største problemet er at hun av og til mister besinnelsen fullstendig, som regel fordi hun får en eller annen ide om at jeg er utro. F.eks. her om dagen da jeg hadde vært hos min pensjonsforvalter og kom hjem med en nøkkelsnor fra dette firmaet. Jeg har en eks (som jeg ikke har kontakt med) som jobber i samme firma, men i en helt annen avdeling, et helt annet sted i byen, men ikke desto mindre var det bensin nok på bålet og i hendes hode hadde jeg selvsagt møtt min eks og vært utro. Disse anfallene hun får varer som regel ca. 2 dager, der hun er helt umulig å kommunisere med. Hun kan finne på alt fra å knuse min laptop eller telefon, til å true meg med kniv eller drive psykisk tortur ved å holde meg våken hele natta. Etter et par dager roer hun seg ned, gråter masse og er (oppriktig tror jeg) lei seg for hendes oppførsel. Problemet er at jeg er redd for hva hun kan finne på når hun får disse anfallene, og det har nå gått så langt at jeg gjemmer bort ting som pass, kjørekort, telefon og andre verdisaker fordi jeg er redd hun skal ødelegge det. 

Hun er neppe ferdig med ennå et slikt anfall. I går tilnærmet angrep hun meg med en kjøkkenkniv. Jeg ble redd og sint og overreagerte nok litt, men jeg tok tak i armen hennes som hold kniven og jeg kastet hende ut og låste døren. På veien vred hun ankelen sin, slik at den nå er hoven. Hun laget et helvete utenfor, og fortalte vaktmesteren at jeg hadde mishandlet henne og fikk ham til at låse hende inn i leiligheten igjen. Nå sitter jeg her og tør ikke å gå ut, fordi jeg føler at naboene tror jeg banker opp min kjæreste, noe jeg selvsagt ikke gjør.

Jeg er veldig glad i kjæresten min, men jeg kjenner at det går på helsa løs. Jeg klarer ikke å fokusere på jobben og jeg klarer ikke å slappe 100% av hjemme fordi jeg føler jeg hele tiden må være på vakt. Jeg ønsker inderlig å hjelpe hende, men jeg er helt tom og vet overhodet ikke hva jeg skal gjøre.

OK, dette ble ganske langt, men alle tanker og innspill, uansett hvor brutale de måtte være, er velkomne. 

Anonymkode: 4ab34...7f6

Les over det jeg har markert i rødt. Er dette virkelig noe du ønsker å leve med TS?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, sol87 skrev:

Spar meg. Jeg tror ikke du har grunnlag for å uttale deg om hvorvidt jeg "lett" mister fokus. Jeg har skrevet et langt og utfyllende innlegg tidligere i tråden. Du kan lese det. At jeg diskuterer på et diskusjonsforum må anses som normalt, spesielt når holdninger som er direkte usunne for samfunnet spres. Du kan overlate modereringen til moderatorer, de vil nok ta tak i det om de mener at diskusjonen er off topic, og hvis du er så opptatt av å holde deg til saken, så bør du jo gå foran som et godt eksempel og gjøre dette selv. 

Ok. Da trekker jeg meg fra samarbeid med deg.

Anonymkode: 40f35...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Da trekker jeg meg fra samarbeid med deg.

Anonymkode: 40f35...d1a

Haha. Ok. Var ikke klar over at vi "samarbeidet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sol87 skrev:

Du tar fortsatt feil, mener jeg. Man har allerede gått for langt når man har ødelagt inventar i raseri og truet noen med kniv. Det er helt latterlig at du ber ham om å tenke seg godt om før han gjør det slutt med henne, skal han liksom bli i forholdet av frykt? Jeg er redd for at du gir farlige råd her. 

Vurder å les! innlegget mitt før du kommer med idiotiske feilslutninger utfra lesefeil fra din side. Jeg skrev slett ikke at han skulle tenke seg om før han gjorde det slutt. Men at han burde tenke på hvordan han gjorde det slutt. Med tanke på at hun kan kan utagere på ny da.

Men jeg står ellers for at man ikke skal krisemaximere før man vet sikkert at det er reelle grunner og ikke overdrivelser. Når han utdypet endret jeg mening umiddelbart. Jeg hopper ikke til konklusjoner, spesielt ikke her inne. For her hyles det titt og ofte Politi, Sykehus og Barnevern for en knust tallerken.

Anonymkode: c99cd...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vurder å les! innlegget mitt før du kommer med idiotiske feilslutninger utfra lesefeil fra din side. Jeg skrev slett ikke at han skulle tenke seg om før han gjorde det slutt. Men at han burde tenke på hvordan han gjorde det slutt. Med tanke på at hun kan kan utagere på ny da.

Men jeg står ellers for at man ikke skal krisemaximere før man vet sikkert at det er reelle grunner og ikke overdrivelser. Når han utdypet endret jeg mening umiddelbart. Jeg hopper ikke til konklusjoner, spesielt ikke her inne. For her hyles det titt og ofte Politi, Sykehus og Barnevern for en knust tallerken.

Anonymkode: c99cd...f2f

Hehe ja, jeg leste nok feil der, men utover det her vi helt uenige. Jeg vil ikke kalle det for krisemaksimering å reagere på voldelig oppførsel, selv om man ikke er blitt skadet (ennå). Sånn er det bare, vi er ikke enige. At det hyles til det ene og det andre for en knust tallerken er bullshit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vurder å les! innlegget mitt før du kommer med idiotiske feilslutninger utfra lesefeil fra din side. Jeg skrev slett ikke at han skulle tenke seg om før han gjorde det slutt. Men at han burde tenke på hvordan han gjorde det slutt. Med tanke på at hun kan kan utagere på ny da.

Men jeg står ellers for at man ikke skal krisemaximere før man vet sikkert at det er reelle grunner og ikke overdrivelser. Når han utdypet endret jeg mening umiddelbart. Jeg hopper ikke til konklusjoner, spesielt ikke her inne. For her hyles det titt og ofte Politi, Sykehus og Barnevern for en knust tallerken.

Anonymkode: c99cd...f2f

Ikke krisemaksimere? Ingen reelle grunner? Han skrev at hun angrep han med en kjøkkenkniv. Ringer det ingen bjeller for deg at han burde komme seg unna når han skriver det? 

Og trenger han virkelig utdype mer når det helt klart er mange varselsignaler i hovedinnlegget? Greit man skal vurdere ting og ikke trekke konklusjoner for kjapt, men ærlig talt. Leste du hovedinnlegget eller?

Å sammenlikne et angrep med kjøkkenkniv opp mot en knust tallerken sier litt om hvor lite du egentlig klarer reflektere over ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vurder å les! innlegget mitt før du kommer med idiotiske feilslutninger utfra lesefeil fra din side. Jeg skrev slett ikke at han skulle tenke seg om før han gjorde det slutt. Men at han burde tenke på hvordan han gjorde det slutt. Med tanke på at hun kan kan utagere på ny da.

Men jeg står ellers for at man ikke skal krisemaximere før man vet sikkert at det er reelle grunner og ikke overdrivelser. Når han utdypet endret jeg mening umiddelbart. Jeg hopper ikke til konklusjoner, spesielt ikke her inne. For her hyles det titt og ofte Politi, Sykehus og Barnevern for en knust tallerken.

Anonymkode: c99cd...f2f

Du har rett og er perfekt.

Anonymkode: 6bfa6...40a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, PetterPanne skrev:

Ikke krisemaksimere? Ingen reelle grunner? Han skrev at hun angrep han med en kjøkkenkniv. Ringer det ingen bjeller for deg at han burde komme seg unna når han skriver det? 

Og trenger han virkelig utdype mer når det helt klart er mange varselsignaler i hovedinnlegget? Greit man skal vurdere ting og ikke trekke konklusjoner for kjapt, men ærlig talt. Leste du hovedinnlegget eller?

Å sammenlikne et angrep med kjøkkenkniv opp mot en knust tallerken sier litt om hvor lite du egentlig klarer reflektere over ting.

Nei! Det skrev han ikke. Han skrev tilnærmet angrep hun meg med kjøkkenkniv. Når noen har vært sammen i flere år, og stort sett har det fint sammen, vil jeg vite mer, før jeg foreslår at noen skal kriminaliseres og må forlates utfra en tolkbar påstand. Dere må gjerne fortsette å henge meg ut videre gjennom tråden. Jeg står for det jeg mener: "å tilnærmet" ha angrepet noen, kan være hva som helst. Men å ripe folk opp med kniv å true med drap når noen sover er derimot ikke greit. Uten tvil. Og jeg har vært 100% klar på det.

Anonymkode: c99cd...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei! Det skrev han ikke. Han skrev tilnærmet angrep hun meg med kjøkkenkniv. Når noen har vært sammen i flere år, og stort sett har det fint sammen, vil jeg vite mer, før jeg foreslår at noen skal kriminaliseres og må forlates utfra en tolkbar påstand. Dere må gjerne fortsette å henge meg ut videre gjennom tråden. Jeg står for det jeg mener: "å tilnærmet" ha angrepet noen, kan være hva som helst. Men å ripe folk opp med kniv å true med drap når noen sover er derimot ikke greit. Uten tvil. Og jeg har vært 100% klar på det.

Anonymkode: c99cd...f2f

Hvis du leser videre, så ble han redd, tok tak i armen hennes og kastet henne ut. Det er ikke noe rom for tolkning om at det faktisk var en skummel situasjon. Hva mer vil du vite? Er du den personen som faktisk må se at en person blir knivstukket, før du etter massevis av beregninger kommer frem til at han faktisk burde holde seg unna henne?

Greia er at han så på situasjonen som skummel og måtte avvæpne henne, for så å lukke henne ute. Si meg, er ikke det store nok varselsignaler? Spiller da ingen rolle om de har vært sammen i flere år, eller om man nettopp har blitt sammen. Handingen hennes kan ikke forsvares. Hvis du legger det sammen med resten av innlegget hans, så burde det ikke være noe tvil om hva han burde gjøre.

Skjønner ikke hvorfor du henger deg opp i "tilnærmet angrepet". Om noen prøver å angripe noen, eller om noen faktisk lykkes, er uansett gode grunner til å bli bekymret. At du avfeier førstnevnte er jo bekymringsverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.5.2016 at 5.37, AnonymBruker skrev:

Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal starte, men jeg har i ca. 2 år vært sammen med en (størstedelen av tiden) fantastisk jente, som jeg elsker. Størsteparten av tiden er vårt forhold veldig godt, med mye nærhet og kjærlighet, men desverre er ikke alt rosenrødt. Hun er svært sjalu av natur, og har bl.a. store problemer med at min eks og jeg jobber for samme firma og hun beskylder meg ofte for at være utro, noe som selvsagt ikke har noe rot i virkeligheten. Jeg vet hun har hatt en vanskelig oppvekst og hatt tidligere partnere som har vært utro mot hende, så jeg kan til en viss grad forstå hendes væremåte, og hadde det bare vært sjalusien, tror jeg fint jeg kunne ha levd med det.

Det største problemet er at hun av og til mister besinnelsen fullstendig, som regel fordi hun får en eller annen ide om at jeg er utro. F.eks. her om dagen da jeg hadde vært hos min pensjonsforvalter og kom hjem med en nøkkelsnor fra dette firmaet. Jeg har en eks (som jeg ikke har kontakt med) som jobber i samme firma, men i en helt annen avdeling, et helt annet sted i byen, men ikke desto mindre var det bensin nok på bålet og i hendes hode hadde jeg selvsagt møtt min eks og vært utro. Disse anfallene hun får varer som regel ca. 2 dager, der hun er helt umulig å kommunisere med. Hun kan finne på alt fra å knuse min laptop eller telefon, til å true meg med kniv eller drive psykisk tortur ved å holde meg våken hele natta. Etter et par dager roer hun seg ned, gråter masse og er (oppriktig tror jeg) lei seg for hendes oppførsel. Problemet er at jeg er redd for hva hun kan finne på når hun får disse anfallene, og det har nå gått så langt at jeg gjemmer bort ting som pass, kjørekort, telefon og andre verdisaker fordi jeg er redd hun skal ødelegge det. 

Hun er neppe ferdig med ennå et slikt anfall. I går tilnærmet angrep hun meg med en kjøkkenkniv. Jeg ble redd og sint og overreagerte nok litt, men jeg tok tak i armen hennes som hold kniven og jeg kastet hende ut og låste døren. På veien vred hun ankelen sin, slik at den nå er hoven. Hun laget et helvete utenfor, og fortalte vaktmesteren at jeg hadde mishandlet henne og fikk ham til at låse hende inn i leiligheten igjen. Nå sitter jeg her og tør ikke å gå ut, fordi jeg føler at naboene tror jeg banker opp min kjæreste, noe jeg selvsagt ikke gjør.

Jeg er veldig glad i kjæresten min, men jeg kjenner at det går på helsa løs. Jeg klarer ikke å fokusere på jobben og jeg klarer ikke å slappe 100% av hjemme fordi jeg føler jeg hele tiden må være på vakt. Jeg ønsker inderlig å hjelpe hende, men jeg er helt tom og vet overhodet ikke hva jeg skal gjøre.

OK, dette ble ganske langt, men alle tanker og innspill, uansett hvor brutale de måtte være, er velkomne. 

Anonymkode: 4ab34...7f6

Dette var som å lese manuskriptet til filmen "Døden er et kjærtegn"

Du har ikke godt av å være sammen med henne. Gjør det slutt og finn noen som fortjener deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sol87 skrev:

Haha. Ok. Var ikke klar over at vi "samarbeidet".

Det gjelder å se samarbeidspartnere der de er, og dra nytte av alt som drar i samme retning :) 

Anonymkode: 40f35...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare lest første side, så jeg er sikkert ikke den første som sier det, men WOW! Samlivsterapi, beskjed om at TS er årsaken til dette sjøl, og oppmuntring til å prøve på nytt..ikke ofte jeg sier dette, men jeg kan ikke se for meg at ett eneste menneske hadde sagt det dersom TS var en kvinne. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Har bare lest første side, så jeg er sikkert ikke den første som sier det, men WOW! Samlivsterapi, beskjed om at TS er årsaken til dette sjøl, og oppmuntring til å prøve på nytt..ikke ofte jeg sier dette, men jeg kan ikke se for meg at ett eneste menneske hadde sagt det dersom TS var en kvinne. 

 

Har TS sagt at TS ikke er en kvinne? ;)

Er lett å la seg forlede av fordommer, vettu!

Anonymkode: 40f35...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har TS sagt at TS ikke er en kvinne? ;)

Er lett å la seg forlede av fordommer, vettu!

Anonymkode: 40f35...d1a

Ok, la meg omformulere: Dersom psykoen var en mann.

Poenget er det samme. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir bekymret for TS sitt liv og framtid. Vær så snill TS, ta kontakt med krisesenter og fortell alt. Hun blir garantert å bli ti ganger verre når du gjør det slutt eller over tid hvis du fortsetter å være med henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Ok, la meg omformulere: Dersom psykoen var en mann.

Poenget er det samme. 

Poenget ditt er det samme, ingen tvil om det!

Men det er mitt og! ;)

Anonymkode: 40f35...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget ditt er det samme, ingen tvil om det!

Men det er mitt og! ;)

Anonymkode: 40f35...d1a

Jaja. Kan ikke si jeg ser relevansen, men for all del:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kisskissbangbang skrev:

Jaja. Kan ikke si jeg ser relevansen, men for all del:)

Relevansen ligger i at det er fordommer om at menn er sterke og usårbare, og kvinner er svake og sårbare som er selve årsaken til svarene her inne ( i alle fall innledningsvis). Poenget mitt var da å påvise at det er lettere å la seg forlede av fordummende fordommer enn man kanskje skulle tro, og dermed la den første steinen ligge til man har forsikret seg om at man er uten fordommer selv ;)

Eventuelt kan du jo lese litt mer i tråden!

Anonymkode: 40f35...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Relevansen ligger i at det er fordommer om at menn er sterke og usårbare, og kvinner er svake og sårbare som er selve årsaken til svarene her inne ( i alle fall innledningsvis). Poenget mitt var da å påvise at det er lettere å la seg forlede av fordummende fordommer enn man kanskje skulle tro, og dermed la den første steinen ligge til man har forsikret seg om at man er uten fordommer selv ;)

Eventuelt kan du jo lese litt mer i tråden!

Anonymkode: 40f35...d1a

Hvem er det som henger seg opp i detaljer nå da? Ser du har kritisert andre for det her i tråden. Slutt å spre kvalm nå. Poenget er at kvinnen som utøver volden her er en kvinne, og det sliter nok enkelte med å fatte, at en kvinne kan utøve vold og psykisk terror. Det passer ikke inn med bildet. Den andres kjønn har vi ikke fått avklaring på, men det er ikke rart at folk går ut fra at det er en mann.

Anonymkode: e32fc...981

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Relevansen ligger i at det er fordommer om at menn er sterke og usårbare, og kvinner er svake og sårbare som er selve årsaken til svarene her inne ( i alle fall innledningsvis). Poenget mitt var da å påvise at det er lettere å la seg forlede av fordummende fordommer enn man kanskje skulle tro, og dermed la den første steinen ligge til man har forsikret seg om at man er uten fordommer selv ;)

Eventuelt kan du jo lese litt mer i tråden!

Anonymkode: 40f35...d1a

Jeg skjønner ikke om du prater om meg eller om du sikter til andre i tråden? Dvs, jeg skjønner ikke hva du argumenterer mot? Sånn som jeg forstår det er vi enige?

AB-koder får totalt i surr, så jeg aner ikke hvem som sier hva når det er en tråd med dusinvis av ABer. 

Uansett, poenget er jo at TS må bort. Resten blir bare utenomsnakk som forstyrrer poenget. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...