AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #121 Del Skrevet 12. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Han har jo ikke gjort noe galt ved bare å slutte å ta kontakt. Og dere var tross alt ikke i et forhold. Anonymkode: c3415...8cd Uenig. Som resten av oss i tråden. Anonymkode: ba0b1...a85 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #122 Del Skrevet 12. mai 2016 Ghosting er for feige og uredelige folk. Langt fra mine verdier. Hadde vært fint om dem skrev "jeg ghoster deg" eller no. Det kunne jeg ha respektert. Anonymkode: c724e...3f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #123 Del Skrevet 13. mai 2016 Den Saturday, May 07, 2016 at 12.31, Mippi skrev: Dating over lengre tid, hva er lengre tid? Så lenge man ikke har blitt enige om å være kjærester, så ser jeg ikke problemet. Har selv blitt ghostet etter flere måneder. Jeg synes ikke det var så ille. Så møter man personen på tilfeldig vis ved en senere anledning og prater. Da får man jo vite at det er vanskelig å sende en høflig avvisning. Det er ofte ikke noe værre som ligger bak det enn som så. Dessuten; ghosting ER en avslutning. Man må bare innse dette. Jo fortere man skjønner dette jo fortere blir livet lettere. Tenker at dette er lett for deg siden du tydeligvis har en endeløs kø av folk å date. For noen er det kanskje den eneste de har datet på et par år, og man vet det kan ta laaang tid før man finner en ny som er interessert i å date. Kan du bare gå på Tinder el og finne en ny i morra er det kanskje ikke så nøye? Eller man likte personen kjempegodt fordi han var sååå hyggelig og grei når man møttes....da blir det forvirrende når samme person bare fader ordløst ut. Han var jo DEN kjernekaren, hva skjer? Forskjellen på ghosting og normal avslutning er at man blir gående og lure på hva som skjer. Bare se alle trådene her inne om det! Folk bruker masse tid og energi på å tenke på taktikker de brukte feil eller skulle ha brukt - skremte jeg ham vekk? kan jeg sende ham en melding eller blir det for mye? har ikke hørt fra ham på fem dager, hva skjer? Å få en melding om at dette ikke går, sagt på en høflig måte, er mye greiere. Da viser den hyggelige daten deg respekt på en helt annen måte enn å ghoste. Ghosting er undergravende for selvtilliten, fordi man begynner å tvile på sin egen vurderingsevne og folk framstår som veldig falske. Han var så hyggelig på date, og så blir han bare borte? Det er unaturlig oppførsel. Anonymkode: 99631...587 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #124 Del Skrevet 13. mai 2016 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker at dette er lett for deg siden du tydeligvis har en endeløs kø av folk å date. For noen er det kanskje den eneste de har datet på et par år, og man vet det kan ta laaang tid før man finner en ny som er interessert i å date. Kan du bare gå på Tinder el og finne en ny i morra er det kanskje ikke så nøye? Eller man likte personen kjempegodt fordi han var sååå hyggelig og grei når man møttes....da blir det forvirrende når samme person bare fader ordløst ut. Han var jo DEN kjernekaren, hva skjer? Forskjellen på ghosting og normal avslutning er at man blir gående og lure på hva som skjer. Bare se alle trådene her inne om det! Folk bruker masse tid og energi på å tenke på taktikker de brukte feil eller skulle ha brukt - skremte jeg ham vekk? kan jeg sende ham en melding eller blir det for mye? har ikke hørt fra ham på fem dager, hva skjer? Å få en melding om at dette ikke går, sagt på en høflig måte, er mye greiere. Da viser den hyggelige daten deg respekt på en helt annen måte enn å ghoste. Ghosting er undergravende for selvtilliten, fordi man begynner å tvile på sin egen vurderingsevne og folk framstår som veldig falske. Han var så hyggelig på date, og så blir han bare borte? Det er unaturlig oppførsel. Anonymkode: 99631...587 Blir nok verre skal du se. Tinder og lignende bidrar til at folk blir mer kyniske, og aldri gir en enkelt person en ordentlig sjanse. Vi er nok på god vei til å ta med den matrielle "bruk og kast" levemåten vår inn i relasjoner til mennesker og. Anonymkode: c724e...3f0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 13. mai 2016 #125 Del Skrevet 13. mai 2016 Problemet med at fyrer ghoster en er at det blir bare kleint å treffe på dem etterpå, har man fått en beskjed om at de ikke lenger er interessert i og treffes mer, så bruker det å gå greit å snakke med dem etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mippi Skrevet 13. mai 2016 #126 Del Skrevet 13. mai 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenker at dette er lett for deg siden du tydeligvis har en endeløs kø av folk å date. For noen er det kanskje den eneste de har datet på et par år, og man vet det kan ta laaang tid før man finner en ny som er interessert i å date. Kan du bare gå på Tinder el og finne en ny i morra er det kanskje ikke så nøye? Eller man likte personen kjempegodt fordi han var sååå hyggelig og grei når man møttes....da blir det forvirrende når samme person bare fader ordløst ut. Han var jo DEN kjernekaren, hva skjer? Forskjellen på ghosting og normal avslutning er at man blir gående og lure på hva som skjer. Bare se alle trådene her inne om det! Folk bruker masse tid og energi på å tenke på taktikker de brukte feil eller skulle ha brukt - skremte jeg ham vekk? kan jeg sende ham en melding eller blir det for mye? har ikke hørt fra ham på fem dager, hva skjer? Å få en melding om at dette ikke går, sagt på en høflig måte, er mye greiere. Da viser den hyggelige daten deg respekt på en helt annen måte enn å ghoste. Ghosting er undergravende for selvtilliten, fordi man begynner å tvile på sin egen vurderingsevne og folk framstår som veldig falske. Han var så hyggelig på date, og så blir han bare borte? Det er unaturlig oppførsel. Anonymkode: 99631...587 Enkelt; Skremte jeg han vekk? Ja. Svaret er det samme unsett om han ghoster eller avslutter via sms. Så da er det samme om man får vite det må den eller den måten. Han vil ikke ha deg. Kan jeg sende en melding? Ja. En til etter sist mld du ikke fikk svar på. Får du ikke svar på 2.mld = slutt. Har ikke hørt noe på fem dager? = slutt å gruble, ta et hint, han har garantert ikke dævva. Jeg gir meg ikke Men jeg forstår jo at folk oppfatter ting annerledes enn meg. Jeg prøver bare å forklare hvorfor vi som synes det er ok med ghosting synes det er ok. Vi tar nok litt lettere på det ja. Fordi at det for meg overhodet ikke er noen forskjell på hvilke følelser jeg sitter igjen med etter at det ble slutt på de forskjellige måtene. Det ble jo slutt uansett, og da må man komme seg videre. Nytter ikke å bruke tiden på å synse og gruble. Se fremover. Da er ikke måten det ble slutt på så viktig eller avgjørende for hvordan jeg har det. Det er kjipt at det ble slutt, men hvordan det ble slutt har ikke noen betydning (i denne sammenheng). Og jeg må gjenta, dette gjelder når et forhold bare har vart noen måneder. Folk her grubler seg ihjel over ghosting etter bare noen få dates. Dagens sjekkemarked er nådeløst. Det gjelder å godta hvordan det er, og så komme seg videre. Next. Men ja, jeg er vel en av de som går ofte på date. Om du regner en date i året som ofte. har ikke Tinder e.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #127 Del Skrevet 13. mai 2016 4 minutter siden, Mippi skrev: Har ikke hørt noe på fem dager? = slutt å gruble, ta et hint, han har garantert ikke dævva. Så hva gjør du da? Sletter han som venn på fjesbok og griner til venninna, etc.? Hva om det IKKE er et hint, at han bare var opptatt og fortsatt er interessert i deg? Igjen, problemet er jo at du ikke vet. Om han så sier hei, var bare litt opptatt, ut i morgen? Dumper du ham da? Eller ghoster ham? Anonymkode: 9e031...824 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mippi Skrevet 13. mai 2016 #128 Del Skrevet 13. mai 2016 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hva gjør du da? Sletter han som venn på fjesbok og griner til venninna, etc.? Hva om det IKKE er et hint, at han bare var opptatt og fortsatt er interessert i deg? Igjen, problemet er jo at du ikke vet. Om han så sier hei, var bare litt opptatt, ut i morgen? Dumper du ham da? Eller ghoster ham? Anonymkode: 9e031...824 Jeg "glemmer" han. Sender han en mld etter åtte dager, så kommer det jo som en positiv overraskelse, -hvis jeg virkelig var interessert. Men i utgangspunktet så tenker jeg at folk som bruker åtte dager på å svare egentlig ikke er så interesserte, og da hadde jeg blitt mer lunken selv. Vil ikke ha en partner som bruker åtte dager på å sende en liten sms. Det har ALLE tid til. Spesielt om de faktisk er interesserte. Så måtte absolutt sett an situasjonen. Men ja, om jeg ikke var så interessert, eller sms'en jeg endelig får er litt "kjip", så hadde jeg kanskje ikke svart og tenkt at han må forstå at jeg selvfølgelig ikke gidder svare når han bruker så lang tid. Kall det gjerne ghosting. Men alle har et lite minutt å svare på, så jeg hadde sett på det som at jeg ble ghostet først. Endret; det siste avsnittet er selvopplevd. Da jeg endelig fikk en lite givende, men lang, sms så blokkerte/slettet jeg han fra sosiale medier. Ut i fra det han skrev, så tenkte jeg at det ikke var noe å hente der. Og når han ikke var spesielt hyggelig eller unnskyldende for hvorfor det tok så lang tid å svare, så tenkte jeg bare "fuck off". Endret 13. mai 2016 av Mippi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #129 Del Skrevet 13. mai 2016 Et øyeblikk siden, Mippi skrev: Jeg "glemmer" han. Sender han en mld etter åtte dager, så kommer det jo som en positiv overraskelse, -hvis jeg virkelig var interessert. Men i utgangspunktet så tenker jeg at folk som bruker åtte dager på å svare egentlig ikke er så interesserte, og da hadde jeg blitt mer lunken selv. Vil ikke ha en partner som bruker åtte dager på å sende en liten sms. Det har ALLE tid til. Spesielt om de faktisk er interesserte. Så måtte absolutt sett an situasjonen. Men ja, om jeg ikke var så interessert, eller sms'en jeg endelig får er litt "kjip", så hadde jeg kanskje ikke svart og tenkt at han må forstå at jeg selvfølgelig ikke gidder svare når han bruker så lang tid. Kall det gjerne ghosting. Men alle har et lite minutt å svare på, så jeg hadde sett på det som at jeg ble ghostet først. Det mener jeg er noe annet ghosting fra din sin side da. Anonymkode: ba0b1...a85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #130 Del Skrevet 13. mai 2016 Et øyeblikk siden, Mippi skrev: Jeg "glemmer" han. Sender han en mld etter åtte dager, så kommer det jo som en positiv overraskelse, -hvis jeg virkelig var interessert. Men i utgangspunktet så tenker jeg at folk som bruker åtte dager på å svare egentlig ikke er så interesserte, og da hadde jeg blitt mer lunken selv. Vil ikke ha en partner som bruker åtte dager på å sende en liten sms. Det har ALLE tid til. Spesielt om de faktisk er interesserte. Så måtte absolutt sett an situasjonen. Men ja, om jeg ikke var så interessert, eller sms'en jeg endelig får er litt "kjip", så hadde jeg kanskje ikke svart og tenkt at han må forstå at jeg selvfølgelig ikke gidder svare når han bruker så lang tid. Kall det gjerne ghosting. Men alle har et lite minutt å svare på, så jeg hadde sett på det som at jeg ble ghostet først. Jeg mener det er begrensa for hva man skal gidde. Anonymkode: ba0b1...a85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mippi Skrevet 13. mai 2016 #131 Del Skrevet 13. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det mener jeg er noe annet ghosting fra din sin side da. Anonymkode: ba0b1...a85 Men noen mener vel det er ghosting, fordi jeg ikke skrev "dette fungerer ikke, ønsker ikke mer kontakt". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #132 Del Skrevet 13. mai 2016 Et øyeblikk siden, Mippi skrev: Men noen mener vel det er ghosting, fordi jeg ikke skrev "dette fungerer ikke, ønsker ikke mer kontakt". Herregud,da er de vanskelige,det er som du sa, han ghosta deg først og brukte over 1 uke å svare, det er ikke vanlig med en man er intressert i og sorry da kan man ikke regne med at folk skal gidde å svare. og fortsette den leken med å bli ghosta en periode også bli godkjent/ta kontakt igjen. Litt selvrespekt har man. Og voksen nok til å kjenne igjen en player. Så nei jeg syns ikke du har gjort noe galt Anonymkode: ba0b1...a85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg