Weebs Skrevet 21. november 2016 #381 Del Skrevet 21. november 2016 Hvordan går det med bedøvelsen? Jeg syntes ikke det var noe stas da jeg hadde den følelsen i ansiktet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 21. november 2016 Forfatter #382 Del Skrevet 21. november 2016 15 minutter siden, Weebs skrev: Hvordan går det med bedøvelsen? Jeg syntes ikke det var noe stas da jeg hadde den følelsen i ansiktet Bedøvelsen er helt vekke. Lå lenge med gode tak i ryggen i går. Helt frem til synsflimringene begynte. Etter flimringer kommer alltid migrene. Så det har jeg gjort på i natt. Teite kroppen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 21. november 2016 Forfatter #383 Del Skrevet 21. november 2016 Jeg fikk meg forresten en ny bestevenn i natt. Aloe heat lotion Jeg har hatt den i skuffen i snart et år, men i natt var jeg så desperat at jeg dro den frem og masserte nakke, panne og tinning. Det hjalp. Nå skal den få bo på nattbordet mitt. Alt som fungerer mot migrene kan få være venner med meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 21. november 2016 Forfatter #384 Del Skrevet 21. november 2016 I dag har jeg vært hos jordmor. Hun leste gjennom journalen fra KK. "Ehm Pentu, bekkenplager? Dette har du ikke fortalt meg om. Er det nytt?" "Nei det var legen som så jeg var dårlig når jeg lå på benken så hun skrev bekkenplager" "men du blir jo svimmel når du ligger på benken. du har aldri fått vondt her. De er litt kreative på KK må jeg si". magen vokser ihvertfall og vekten er nå 9,5 kg mer enn før . Jordmor var sikker på at det var vann, men jeg er ikke hoven et sted. Storesøster har hatt en fantastisk dag. Hun vinket fint hadet til meg mår jeg leverte henne og løp faren i møte når han skulle hente. Hun har turnet og lekt på stuegulvet foran farmoren som plutselig sto på døren 😒 Hun prøver å etterligne en litt større jente vi kjenner som går på turn. Hun gir oss en skikkelig god latter der hun står i bare tskjorten med ene foten opp i luften "eg tunar mamma!" 🙊🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 22. november 2016 #385 Del Skrevet 22. november 2016 Lille høres fantastisk ut 9,5 kg siden sist eller siden begynnelsen? Har jo sett bilder av deg og det ser ikke ut som du har 9,5 kg vann i kroppen ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 22. november 2016 Forfatter #386 Del Skrevet 22. november 2016 1 time siden, Strikkesokken skrev: Lille høres fantastisk ut 9,5 kg siden sist eller siden begynnelsen? Har jo sett bilder av deg og det ser ikke ut som du har 9,5 kg vann i kroppen ihvertfall Hun er det. Vi er helt forelsket 9,5 kg totalt i svangerskapet, ikke på to uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 22. november 2016 #387 Del Skrevet 22. november 2016 Haha da så! Begynte å lure Det er jo ikke mye i det hele tatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunhands Skrevet 22. november 2016 #388 Del Skrevet 22. november 2016 11 timer siden, Pentu skrev: Hun er det. Vi er helt forelsket 9,5 kg totalt i svangerskapet, ikke på to uker Oi, det er jo virkelig ikke mye! Så flinke dere er! Jeg har gått opp nesten 20 til sammen. Men de siste ukene har jeg bare gått opp noen og noen gram. Jaja, de er heldigvis spredt godt over hele høyden min i tillegg til kula. Hvordan er det med magene deres? Synes min føles helt sprengt, den klør og klør og jeg smører og smører. Kjenner at det skal bli veldig godt at den skal få slippe å vokse noe mer nå! På 18.11.2016 den 21.46, Pentu skrev: Jeg skal prøve å snakke litt mer med mannen når han er i godt humør og jeg ikke er dausliten. Familien hans har alltid vært et touchy tema hos oss. Det er de eneste vi krangler om. Det koster meg utrolig mye energi å være med de. Svogeren vår er fantastisk, det skal sies. Så hadde ikke gjort meg noe å feire med han. Men så er det den at vi har invitert de til oss de siste 5 årene uten at de har hatt lyst og nå som de har fått nytt hus så forventes det at vi stiller. Humf! Når det er snakk om flybilletter så skjønner jeg at det blir litt vanskeligere. Hvordan er forholdet ditt til svigers? Familiegreier er virkelig ikke enkelt altså.. Og rart med det i jula, alt blir ekstra følsom! Svigers og jeg kommer greit overens. Svigermor og jeg hadde et litt anstrengt forhold i starten, men det har gått seg til. Hun skrev masse meldinger med og snakket om eksen til samboer. Men hun har endret seg mye siden den gangen.. Hun er helt super på mange måter, vi er bare veldig forskjellige. Tror de gleder seg veldig til å bli besteforeldre for første gang. Ferier sammen blir litt mye, men en kveld går fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 22. november 2016 Forfatter #389 Del Skrevet 22. november 2016 13 minutter siden, Sunhands skrev: Oi, det er jo virkelig ikke mye! Så flinke dere er! Jeg har gått opp nesten 20 til sammen. Men de siste ukene har jeg bare gått opp noen og noen gram. Jaja, de er heldigvis spredt godt over hele høyden min i tillegg til kula. Hvordan er det med magene deres? Synes min føles helt sprengt, den klør og klør og jeg smører og smører. Kjenner at det skal bli veldig godt at den skal få slippe å vokse noe mer nå! Familiegreier er virkelig ikke enkelt altså.. Og rart med det i jula, alt blir ekstra følsom! Svigers og jeg kommer greit overens. Svigermor og jeg hadde et litt anstrengt forhold i starten, men det har gått seg til. Hun skrev masse meldinger med og snakket om eksen til samboer. Men hun har endret seg mye siden den gangen.. Hun er helt super på mange måter, vi er bare veldig forskjellige. Tror de gleder seg veldig til å bli besteforeldre for første gang. Ferier sammen blir litt mye, men en kveld går fint. Sist gikk jeg opp ca 10 kg. Håpte å stoppe der denne gangen og, men på 2 uker har jeg gått opp 1,5 kg. Føler det er noe feil 🙈 Magen her er knallhard, rimelig øm og den klør ganske mye. Jeg får kommentarer på at den er liten, men jeg syns den er svær! Damene på jobben kommer med historier fra deres svangerskap og evnen de hadde til å hvile en middagstallerken på magen. Jeg er langt unna det stadiet og med fire uker igjen til termin så tipper jeg at den ikke blir det heller. Jeg kjenner jeg skulle ønske jeg kunne lånt svigerforeldrene til bestevenninnen min. De er fantastiske de. Hun reiste alene på ferie med svigermoren og svigerinnene sine uten å nøle. Det hadde i tillegg bare vært kjekt. Men så hjelper det ikke å tenke sånn. I går sto de plutselig her og plutselig sier svigerfar "skal farfar hente deg i barnehagen en dag Lille?" Mannen ser litt irritert bort på han "slutt med det der. Skal du hente henne så sier du når du skal hente henne. Det der blir bare tomme løfter til en som ikke skjønner hvorfor farfar ikke kommer". Jeg måtte bite meg i tungen for å ikke le. Vi er så lei av de løftene hans. Så henter han henne aldri. Hvorfor si det til henne når han bare tenker en gang i fremtiden. Akkurat der og da ble jeg litt mer forelsket i mannen! ---------- Jeg ser for meg at retningssansen til lillesøster ikke er helt på topp. For i dag har hun virkelig prøvd å grave seg ut på venstre side av magen min. Er såpass at jeg har lettet fra sofaen flere ganger. Det gjør vondt jo! Hvis hun holder på sånn i hele natt så skal hun ikke få lørdagsgodt før hun er 6 år! Humf! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 22. november 2016 Forfatter #390 Del Skrevet 22. november 2016 Uhm. Hei og hopp, slimpropp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 22. november 2016 #391 Del Skrevet 22. november 2016 54 minutter siden, Pentu skrev: Uhm. Hei og hopp, slimpropp? Ajaj, lukter vi novemberbaby? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 23. november 2016 #392 Del Skrevet 23. november 2016 Hold slimproppen og baby inne en stund til du, Pentu! Jeg er ikke ferdig enda Så godt at mannen sa ifra til svigerfar!! Tusen stjerner i boken til ham! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 23. november 2016 Forfatter #393 Del Skrevet 23. november 2016 7 timer siden, sitronkake skrev: Ajaj, lukter vi novemberbaby? Uff. Håper du lukter litt feil. Kunne tenkt meg at hun ventet til begynnelsen av desember 12 minutter siden, Strikkesokken skrev: Hold slimproppen og baby inne en stund til du, Pentu! Jeg er ikke ferdig enda Så godt at mannen sa ifra til svigerfar!! Tusen stjerner i boken til ham! Haha. Fikk litt panikk der jeg satt. Er litt tidlig. Og så kan jeg jo ikke snike i køen heller Jeg skal heller si ifra hvis du begynner å få dårlig tid 🙈 Mannen ble skikkelig sint og svigerfar helt stille. Jeg derimot, jeg koste meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunhands Skrevet 23. november 2016 #394 Del Skrevet 23. november 2016 Oi! Gikk den? Når er det du har termin igjen? Den 15.desember, eller var det sånn at det ble justert? Tøff og bra mann du har, det er sånn det skal være! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 24. november 2016 Forfatter #395 Del Skrevet 24. november 2016 1 time siden, Sunhands skrev: Oi! Gikk den? Når er det du har termin igjen? Den 15.desember, eller var det sånn at det ble justert? Tøff og bra mann du har, det er sånn det skal være! Ja. Plutselig gikk den! med Lille gikk den ikke før riene haglet etter igangsettelse. Jeg har termin 22. desember, men menstermin er 15. desember. Jeg har jo snakket med mannen om at det ikke er greit for Lille. Så er veldig godt at han tar tak i det uten at jeg trenger å pushe han. Han ser vel selv hvor utrolig sår hun er og hvor mye hun husker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunhands Skrevet 24. november 2016 #396 Del Skrevet 24. november 2016 6 timer siden, Pentu skrev: Ja. Plutselig gikk den! med Lille gikk den ikke før riene haglet etter igangsettelse. Jeg har termin 22. desember, men menstermin er 15. desember. Jeg har jo snakket med mannen om at det ikke er greit for Lille. Så er veldig godt at han tar tak i det uten at jeg trenger å pushe han. Han ser vel selv hvor utrolig sår hun er og hvor mye hun husker. Så spennende! Litt tidlig enda, men da er du jo såpass langt på vei at det ikke er noe problem om det skulle skje noe. Er vel ikke alltid det skjer noe heller, har jeg lest tidligere. Det er så vondt med unger som skuffes av de voksne. Har hatt det sånn i familien selv som barn, og jeg glemmer det aldri. Kjempefint at dere tar tak i det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 24. november 2016 Forfatter #397 Del Skrevet 24. november 2016 56 minutter siden, Sunhands skrev: Så spennende! Litt tidlig enda, men da er du jo såpass langt på vei at det ikke er noe problem om det skulle skje noe. Er vel ikke alltid det skjer noe heller, har jeg lest tidligere. Det er så vondt med unger som skuffes av de voksne. Har hatt det sånn i familien selv som barn, og jeg glemmer det aldri. Kjempefint at dere tar tak i det! Det er ikke mye tegn til fødsel enda. Har mye murring og nedpress, men det har jeg hatt lenge. Skal på KK på onsdag. Har lyst til å spørre legen om hun kan sjekke hvor moden jeg er. Mannen spurte hva det ville si at slimproppen var gått. Eneste det betyr er jo at jeg skal føde i år, men det visste vi forsåvidt Ja det er så vondt. Ligner hun på moren så glemmer hun aldri heller. Hodet bare samle på alt av sånt også drar man det frem hver gang det skjer noe nytt. På svigerfar hjelper det tydeligvis ikke å si ifra. I går ringte han. Tror du ikke noe av det første han spurte om var "skal du komme på besøk til meg?" Nå skal de på ferie i to uker. Hvorfor spør du om sånt når hun ikke skal være hjemme? Vi har litt jobb å gjøre med han der altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunhands Skrevet 24. november 2016 #398 Del Skrevet 24. november 2016 1 time siden, Pentu skrev: Det er ikke mye tegn til fødsel enda. Har mye murring og nedpress, men det har jeg hatt lenge. Skal på KK på onsdag. Har lyst til å spørre legen om hun kan sjekke hvor moden jeg er. Mannen spurte hva det ville si at slimproppen var gått. Eneste det betyr er jo at jeg skal føde i år, men det visste vi forsåvidt Ja det er så vondt. Ligner hun på moren så glemmer hun aldri heller. Hodet bare samle på alt av sånt også drar man det frem hver gang det skjer noe nytt. På svigerfar hjelper det tydeligvis ikke å si ifra. I går ringte han. Tror du ikke noe av det første han spurte om var "skal du komme på besøk til meg?" Nå skal de på ferie i to uker. Hvorfor spør du om sånt når hun ikke skal være hjemme? Vi har litt jobb å gjøre med han der altså! Det høres nok ut som dere må ta en ordentlig samtale om det der, ja. At voksne mennesker ikke forstår det der, er merkelig! Ja, det trenger vel ikke å ha noen sammenheng.. Men det er i alle fall noe som skjer da. Her skjer det ingenting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 25. november 2016 Forfatter #399 Del Skrevet 25. november 2016 I dag bestemte vi oss for å hente Lille i barnehagen sammen og ta henne med oss på kino. Hun ble helt i hundre når vi fortalte det til henne. Løp rundt på avdelingen "eg ska sjino. Mamma og pappa være med". Mannen har ikke vært på kino med henne før så han gledet seg veldig. Hun satt som et lys mellom oss nesten gjennom hele filmen Det kan se ut som at det er slutt på en veldig flott epoke her i huset. Det virker som at Lille er ferdig med luren sin. Jeg har bedt de om å vekke henne tidligere i barnehagen. Hun er ikke noe mer trøtt og ligger som en tulling i sengen i 1-1,5 t. Tenker at fra mandag av så skal jeg si at de kan prøve å la henne være våken, men at hun selvfølgelig skal få sove hvis hun spør om det. Uff. Kommer til å savne den luren. Lillesøster jobber iherdig i magen. Hun er veldig glad i å dulte meg i navelen. Noe som kan være ganske ubehagelig. Eller så kjenner jeg på massivt med murringer både foran og bak. Jeg føler selv at magen er veldig på stedet hvil, så jeg er spent på hva de sier på vekstkontrollen neste uke. Mannen fikk forespørsel om å reise fra neste onsdag av. Veldig glad når han informerte meg om det og at han sa nei i en og samme setning. Jeg har så enormt med kynnere som gjør ganske så vondt for tiden. Stakkars magen får kjørt seg. Godt at mannen holder seg hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 26. november 2016 #400 Del Skrevet 26. november 2016 Spennende med murringer og vonde kynnere! Nå er det ikke lenge igjen for deg heller så sprøtt at babyene bare popper ut over alt! Så gøy med kino! Flink hun er som sitter i ro da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå