Strikkesokken Skrevet 18. november 2016 #361 Del Skrevet 18. november 2016 Jeg er zombie nå ihvertfall kanskje det er denne gløden alle snakker om som gjør at folk ikke kan se det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunhands Skrevet 18. november 2016 #362 Del Skrevet 18. november 2016 På 16.11.2016 den 13.25, Pentu skrev: Hvorfor blir jeg alltid på gråten når jeg er på KK? Legen sitter der å forteller meg at alt er bra, men jeg kjenner jeg bare blir mer og mer redd. Tårene presser på og jeg får ikke frem tankene mine. Åh, jeg kjenner så følelsen! Det er det at med en gang man har et risikosvangerskap og er i den gruppen, så føler man seg nok litt mer sykeliggjort. Jo mer de sjekker, jo kjipere og vondere synes jeg det er at det skal være nødvendig. Også begynner jeg å lete etter tegn. "Huff, der rynket hun på brynene. Hva så hun nå?" Og sånne ting.. Veldig vond følelse. Men, vi må jo heller tenke at vi følges så godt opp at de ville merket om noe var galt! God klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 18. november 2016 Forfatter #363 Del Skrevet 18. november 2016 3 timer siden, Strikkesokken skrev: Jeg er zombie nå ihvertfall kanskje det er denne gløden alle snakker om som gjør at folk ikke kan se det Alle snakker vel om den magiske zombiegløden 1 time siden, Sunhands skrev: Åh, jeg kjenner så følelsen! Det er det at med en gang man har et risikosvangerskap og er i den gruppen, så føler man seg nok litt mer sykeliggjort. Jo mer de sjekker, jo kjipere og vondere synes jeg det er at det skal være nødvendig. Også begynner jeg å lete etter tegn. "Huff, der rynket hun på brynene. Hva så hun nå?" Og sånne ting.. Veldig vond følelse. Men, vi må jo heller tenke at vi følges så godt opp at de ville merket om noe var galt! God klem Ja og legen sier at jeg ikke må nøle med å ta kontakt hvis tankene tar overhånd. Denne legen er heldigvis veldig flink til å fortelle hva hun gjør og hvorfor hun gjør det. Det verste er leger som jobber i stillhet. Men så er det de følelsene da. Hormonell og sårbar er ikke alltid en god kombo. ------------------------ Fy flate folk er gal! Jeg skulle kjapt innom senteret her ute for å handle noen små julegaver. Det var 40% på Cubus så butikken var FULL. Jeg måtte avgårde på senteret i nabokommunen for å hente noe de måtte jeg gjennom 4 plan før jeg fant parkering og folk sto i kø over alt. Nei takk! Godt jeg er ferdig med julegavene nå for kjøpesentre i desember er virkelig galehus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunhands Skrevet 18. november 2016 #364 Del Skrevet 18. november 2016 Åh, herregud, er det så ille allerede? Jeg er absolutt ikke ferdig med gaver. I tillegg må jeg ut for å finne bursdagsgave til faren min som fyller år på mandag, og til svigersøster som har bursdag uka etter. Kjedelig å styre med så mange andre gaver midt oppi julegaver. Får ordne det meste på nett da. Hvordan skal dere feire julen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 18. november 2016 Forfatter #365 Del Skrevet 18. november 2016 18 minutter siden, Sunhands skrev: Åh, herregud, er det så ille allerede? Jeg er absolutt ikke ferdig med gaver. I tillegg må jeg ut for å finne bursdagsgave til faren min som fyller år på mandag, og til svigersøster som har bursdag uka etter. Kjedelig å styre med så mange andre gaver midt oppi julegaver. Får ordne det meste på nett da. Hvordan skal dere feire julen? Er gjerne spesielt fordi det er nattåpent. Jeg har store planer om å holde meg unna i tiden fremover. Vi er invitert til søsteren til mannen, men jeg har veldig lite lyst. Jeg slapper ikke av der og husker hvor knust jeg var etter fødselen sist. Svigerfamilien min er veldig "skikkelig" mens min er veldig avslappet. Har enten lyst til å være hjemme eller hos mine foreldre. Har sagt til mannen at vi må ta ting som de kommer. Hvordan skal dere gjøre det i år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunhands Skrevet 18. november 2016 #366 Del Skrevet 18. november 2016 2 minutter siden, Pentu skrev: Er gjerne spesielt fordi det er nattåpent. Jeg har store planer om å holde meg unna i tiden fremover. Vi er invitert til søsteren til mannen, men jeg har veldig lite lyst. Jeg slapper ikke av der og husker hvor knust jeg var etter fødselen sist. Svigerfamilien min er veldig "skikkelig" mens min er veldig avslappet. Har enten lyst til å være hjemme eller hos mine foreldre. Har sagt til mannen at vi må ta ting som de kommer. Hvordan skal dere gjøre det i år? Åh, det hørtes ikke ut som en god plan da.. Synes ikke du skal føle på det, men gjøre det som passer deg! Selv om jeg ikke har født har jeg operert to ganger i underlivet. Det er ikke digg, og føler man seg i kjip form har man ikke lyst til å forholde seg til andre enn de nærmeste. Tenker at det sikkert blir sånn etter å ha sydd osv. Jeg er egentlig litt deppa over julen selv.. Vanligvis pleier søster, pappa og jeg å feire sammen. Mamma døde for noen år siden, så vi har pleid å ha en kjempeavslappende julefeiring hos meg, mens samboer er med slekta (foreldre, besteforeldre, søsken). Litt forskjellig jul altså.. Men i sommer havnet pappa på sykehus, og han har ikke kommet hjem enda. Og jeg tenkte at jeg ikke orket å stelle i stand kjempemasse her hjemme, så det var greit å være hos svigers, og jeg sa det til søster og sa hun også var velkommen. Hun har vært med på feiringer der før og kjenner dem. Men da avtalte hun å feire med kjæresten sin. Jeg er egentlig utrolig skuffa over det.. Mest av alt vil jeg helst feire med søsteren min, så jeg ble superhormonell og begynte å grine da jeg fikk vite det.. Rart med det, å skape nye tradisjoner er ikke alltid så lett.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 18. november 2016 Forfatter #367 Del Skrevet 18. november 2016 58 minutter siden, Sunhands skrev: Åh, det hørtes ikke ut som en god plan da.. Synes ikke du skal føle på det, men gjøre det som passer deg! Selv om jeg ikke har født har jeg operert to ganger i underlivet. Det er ikke digg, og føler man seg i kjip form har man ikke lyst til å forholde seg til andre enn de nærmeste. Tenker at det sikkert blir sånn etter å ha sydd osv. Jeg er egentlig litt deppa over julen selv.. Vanligvis pleier søster, pappa og jeg å feire sammen. Mamma døde for noen år siden, så vi har pleid å ha en kjempeavslappende julefeiring hos meg, mens samboer er med slekta (foreldre, besteforeldre, søsken). Litt forskjellig jul altså.. Men i sommer havnet pappa på sykehus, og han har ikke kommet hjem enda. Og jeg tenkte at jeg ikke orket å stelle i stand kjempemasse her hjemme, så det var greit å være hos svigers, og jeg sa det til søster og sa hun også var velkommen. Hun har vært med på feiringer der før og kjenner dem. Men da avtalte hun å feire med kjæresten sin. Jeg er egentlig utrolig skuffa over det.. Mest av alt vil jeg helst feire med søsteren min, så jeg ble superhormonell og begynte å grine da jeg fikk vite det.. Rart med det, å skape nye tradisjoner er ikke alltid så lett.. Stingene plaget meg ikke så mye sist, men renselsen var ganske plagsom og kroppen min ropte etter hjelp. Jeg hadde vondt i alle muskler og ledd. Jeg orket korte besøk, men en hel dag, på deres helt nye designer sofa? Jeg blir helt stresset ved tanken. Svigerfar er en spesiell type som kan stresse på seg en gråstein. Hjemme hos mine foreldre kunne jeg bodd på sofaen i pysjen med håret i en dott. Er det som frister mest. Ikke minst er hunden vår alltid hjertelig velkommen hos mine foreldre. Uff. Jeg skjønner at du har det tøft med tanke på julen. Jeg skjønner søsteren din og jeg skjønner deg. Får ikke faren din komme hjem på perm? Eller er han veldig syk? Han er gjerne det siden han har vært der siden. Du har ikke hørt med din søster som hun og kjæresten vil være med å arrangere jul hos dere? Så hjelper de dere enten med baby eller med mat. Min bror har begynt å fiske etter hvor vi skal være være. Noe som er veldig ulikt han. Han syns tydeligvis at søsteren hans skal feire jul hjemme hos mor og far i år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunhands Skrevet 18. november 2016 #368 Del Skrevet 18. november 2016 2 timer siden, Pentu skrev: Stingene plaget meg ikke så mye sist, men renselsen var ganske plagsom og kroppen min ropte etter hjelp. Jeg hadde vondt i alle muskler og ledd. Jeg orket korte besøk, men en hel dag, på deres helt nye designer sofa? Jeg blir helt stresset ved tanken. Svigerfar er en spesiell type som kan stresse på seg en gråstein. Hjemme hos mine foreldre kunne jeg bodd på sofaen i pysjen med håret i en dott. Er det som frister mest. Ikke minst er hunden vår alltid hjertelig velkommen hos mine foreldre. Uff. Jeg skjønner at du har det tøft med tanke på julen. Jeg skjønner søsteren din og jeg skjønner deg. Får ikke faren din komme hjem på perm? Eller er han veldig syk? Han er gjerne det siden han har vært der siden. Du har ikke hørt med din søster som hun og kjæresten vil være med å arrangere jul hos dere? Så hjelper de dere enten med baby eller med mat. Min bror har begynt å fiske etter hvor vi skal være være. Noe som er veldig ulikt han. Han syns tydeligvis at søsteren hans skal feire jul hjemme hos mor og far i år Huff, det hørtes ikke ut som beste måten å tilbringe julen! Er derfor jeg har foretrukket å bare være oss her hjemme, det har alltid vært så avslappende og greit, i motsetning til hos svigers der alt er så "perfekt". For ikke å snakke om det med hundene ja.. Hadde ikke kunnet dra bort hvis vi ikke hadde fått ta med dem uten at det var noe problem. Tenker at det må være lov å si at man ikke orker å reise bort når det er såpass tett etter fødsel. Vi bor heldigvis så kort unna svigers at vi kan reise hjem når vi er slitne, hvis ikke hadde jeg ikke orket. Pappa er ikke i form til å reise til oss selv om han får perm. Jo, jeg ville spurt henne om det hvis jeg hadde visst at hun ikke ville ha den feiringen jeg forespeilet. Men hun sa ikke fra og bestilte flybilletter til slekta til kjæresten, så da rakk jeg ikke å få gjort noe med det.. Synes du skal gå for feiring hos slekta di, jeg! Jeg vet med meg selv at jeg er litt ego på det med julefeiring i år siden det er første gang med baby, og såpass kjapt etter fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 18. november 2016 Forfatter #369 Del Skrevet 18. november 2016 5 timer siden, Sunhands skrev: Huff, det hørtes ikke ut som beste måten å tilbringe julen! Er derfor jeg har foretrukket å bare være oss her hjemme, det har alltid vært så avslappende og greit, i motsetning til hos svigers der alt er så "perfekt". For ikke å snakke om det med hundene ja.. Hadde ikke kunnet dra bort hvis vi ikke hadde fått ta med dem uten at det var noe problem. Tenker at det må være lov å si at man ikke orker å reise bort når det er såpass tett etter fødsel. Vi bor heldigvis så kort unna svigers at vi kan reise hjem når vi er slitne, hvis ikke hadde jeg ikke orket. Pappa er ikke i form til å reise til oss selv om han får perm. Jo, jeg ville spurt henne om det hvis jeg hadde visst at hun ikke ville ha den feiringen jeg forespeilet. Men hun sa ikke fra og bestilte flybilletter til slekta til kjæresten, så da rakk jeg ikke å få gjort noe med det.. Synes du skal gå for feiring hos slekta di, jeg! Jeg vet med meg selv at jeg er litt ego på det med julefeiring i år siden det er første gang med baby, og såpass kjapt etter fødsel. Jeg skal prøve å snakke litt mer med mannen når han er i godt humør og jeg ikke er dausliten. Familien hans har alltid vært et touchy tema hos oss. Det er de eneste vi krangler om. Det koster meg utrolig mye energi å være med de. Svogeren vår er fantastisk, det skal sies. Så hadde ikke gjort meg noe å feire med han. Men så er det den at vi har invitert de til oss de siste 5 årene uten at de har hatt lyst og nå som de har fått nytt hus så forventes det at vi stiller. Humf! Når det er snakk om flybilletter så skjønner jeg at det blir litt vanskeligere. Hvordan er forholdet ditt til svigers? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 20. november 2016 Forfatter #370 Del Skrevet 20. november 2016 Ehm. Jeg vet ikke helt hva som skjer i kroppen min i dag. Jeg er vant til at hånden sovner når jeg ligger på den, men nå ligger jeg her med en hånd som sover (ikke den jeg ligger på. Det har spredd seg opp i ansiktet og tungen. Noen som har opplevd dette før? Bør jeg være litt bekymret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 20. november 2016 #371 Del Skrevet 20. november 2016 Uæh, så skummelt! Ville tatt en telefon til lege eller føden ja! Kan hende det er normalt men jeg har aldri opplevd noe sånt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 20. november 2016 Forfatter #372 Del Skrevet 20. november 2016 23 minutter siden, Strikkesokken skrev: Uæh, så skummelt! Ville tatt en telefon til lege eller føden ja! Kan hende det er normalt men jeg har aldri opplevd noe sånt.. Det har roet seg litt nå. Kjennes ut som jeg har vært hos tannlegen og bedøvelsen nesten er ute. Sitter å vurderer å ta tlf opp dit, men er redd for å virke hysterisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 20. november 2016 #373 Del Skrevet 20. november 2016 Akkurat nå, Pentu skrev: Det har roet seg litt nå. Kjennes ut som jeg har vært hos tannlegen og bedøvelsen nesten er ute. Sitter å vurderer å ta tlf opp dit, men er redd for å virke hysterisk Høres ekkelt ut! Bedøvelse freaker meg ut Ville helt klart ringt. Skjønner deg godt men fy så skummelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 20. november 2016 Forfatter #374 Del Skrevet 20. november 2016 1 time siden, Strikkesokken skrev: Høres ekkelt ut! Bedøvelse freaker meg ut Ville helt klart ringt. Skjønner deg godt men fy så skummelt. Er ferdig med å være bedøvet, men er ganske redusert. Tung i hodet og slapp. Vet ikke om det er pga luren min på 30ish min. Er litt gelé i kroppen hvis det gir mening? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 20. november 2016 Forfatter #375 Del Skrevet 20. november 2016 Godt jeg skal til jordmor i morgen. I tillegg til kropp som sover så har jeg hatt en del sammentrekninger i dag. Kroppen min streiker 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 20. november 2016 #376 Del Skrevet 20. november 2016 Hei, ikke fød før meg! Vi har et køsystem her og det er ikke greit å snike Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 20. november 2016 Forfatter #377 Del Skrevet 20. november 2016 7 minutter siden, Strikkesokken skrev: Hei, ikke fød før meg! Vi har et køsystem her og det er ikke greit å snike Haha. Jeg bare visste at den kom til å komme Jeg har en plan om å ihvertfall vente til desember. Kunne tenkt meg å være 38 uker før hun kommer. Det var så mye styr når Lille var født i forhold til måltider og veiing. Har store planer om at lillesøster skal være over 2800 når hun kommer. Nå måler de henne til 2400. Du føder jo neste uke du? Her har vi forspist oss på muffins og muffinsrøre i dag. Tror aldri jeg har smakt så god røre før. Ihvertfall ikke vaniljemuffins. Lille ble skikkelig sint fordi hun ikke fikk spise røren med skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 20. november 2016 #378 Del Skrevet 20. november 2016 Lillesøster kan vente litt til med å komme ja. Tar gjerne imot muffinsoppskrift altså Bakte blåbærmuffins sammen med jr i dag selv, muffins er genialt å bake med små barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 20. november 2016 #379 Del Skrevet 20. november 2016 18 minutter siden, Pentu skrev: Haha. Jeg bare visste at den kom til å komme Jeg har en plan om å ihvertfall vente til desember. Kunne tenkt meg å være 38 uker før hun kommer. Det var så mye styr når Lille var født i forhold til måltider og veiing. Har store planer om at lillesøster skal være over 2800 når hun kommer. Nå måler de henne til 2400. Du føder jo neste uke du? Her har vi forspist oss på muffins og muffinsrøre i dag. Tror aldri jeg har smakt så god røre før. Ihvertfall ikke vaniljemuffins. Lille ble skikkelig sint fordi hun ikke fikk spise røren med skje. Ja det er planen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 20. november 2016 Forfatter #380 Del Skrevet 20. november 2016 1 time siden, A4-livet skrev: Lillesøster kan vente litt til med å komme ja. Tar gjerne imot muffinsoppskrift altså Bakte blåbærmuffins sammen med jr i dag selv, muffins er genialt å bake med små barn. Ja syns det er litt tidlig. Er allerede flere i termingruppen på Facebook som har født. Jeg er ikke så god på muffins (spisedelen altså), men disse var veldig saftige og gode. Det er veldig greit å lage med henne. Selv om hun ikke liker lyden av kjøkkenmaskin 1 time siden, Strikkesokken skrev: Ja det er planen Er så godt at man bare kan bestille når de skal komme til verden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå