Gå til innhold

Pentu blir tobarnsmor i desember

Pentu

Anbefalte innlegg

51 minutter siden, Pentu skrev:

Haha. Søtinger. Jeg skal lage middag til dere jeg. Men hvis dere venter urøkt pinnekjøtt så må dere gå et annet sted. For her er det bare røkt å få :fnise:

Jeg er egentlig en sånn ribbe-på-julaften-person, så det er først etter jeg ble sammen med Vestlands-mannen min at jeg har begynt å spise pinnekjøtt. Så jeg er ikke helt der at jeg vet forskjellen på røkt og urøkt ennå :fnise: Lurer på om vi hadde en blanding i fjor fordi en av pakkene var feilkjøpt, men jeg husker ikke helt om jeg smakte forskjell :klo: Relativt pinnekjøtt-rookie, med andre ord :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, sitronkake skrev:

Jeg er egentlig en sånn ribbe-på-julaften-person, så det er først etter jeg ble sammen med Vestlands-mannen min at jeg har begynt å spise pinnekjøtt. Så jeg er ikke helt der at jeg vet forskjellen på røkt og urøkt ennå :fnise: Lurer på om vi hadde en blanding i fjor fordi en av pakkene var feilkjøpt, men jeg husker ikke helt om jeg smakte forskjell :klo: Relativt pinnekjøtt-rookie, med andre ord :ler: 

Røkt smaker mer syns jeg. Det er naturlig nok saltere. Det går mest i urøkt på plassen hvor jeg bor, men plassen mamma sin familie er det røkt som er vanlig. Så her er jeg hun rare som spør etter røkt pinnekjøtt i butikken 😜  

54 minutter siden, Småkjekset skrev:

Pinnekjøtt :hjerte:

Ja! :hjerte:

--------

I går var jeg og Lille på kino for første gang. Første gang for henne altså, jeg har vært opp til flere ganger før. Det har forsåvidt Lille og, men dette er første gang siden babykino. Det gikk over all forventning. Hun satt gjennom hele filmen. Greit at hun vekslet litt mellom setet sitt og fanget mitt, men det er jo bare koselig. Da nyter jeg bare kosen. 

Utenfor var det hoppeslott og masse aktiviteter for barn. Hun var helt elektrisk. Bokstavelig talt. Man blir passe statisk av sånne hoppeslott. Hun nektet å gå derifra. Så jeg bare gikk fra henne. Når jeg var 5 meter unna henne så kom hun løpende. Jeg gruer meg til den dagen det der slutter å fungere :fnise:

når vi kom hjem var jeg helt utslitt, men så forteller mannen at kompisen hans som skulle komme på besøk tok med seg kjæresten sin. Da var jeg passe morken. Jeg hadde tenkt meg en kveld i sengen med laptopen, men endte opp med besøk til alt for seint i går. Godt Lille har begynt med noe nytt. Hun har sovet til nesten kl 9 i to dager nå :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en helg og for en sliten Pentu! Først en dag med kino, bursdagsbesøk og så besøk her noe som gjorde til at jeg lå rimelig slaktet på sofaen. Helt til mannen kommer inn med beskjeden "gjør deg klar, babyshoweret ditt er om 1 time". Jeg var veldig sikker på at det var i går, men jeg trodde det ikke var før seinere. Det var utrolig kjekt, det skal sies. De nærmeste venninnene mine hadde tatt turen. Hun ene hadde jeg ikke sett på ca 1 år 😱. Lillesøster fikk utrolig mye fint. Heldige oss. 

Rett etter babyshoweret så var det tid for middagsbesøk sammen med mannen og Lille. Jeg var rimelig sliten allerede så jeg la meg på sofaen med en gang. Alltid kjekt når besøket er hos mine foreldre. Da kan jeg gå i pysj og ligge på sofaen hvis det er det jeg vil. 

Jeg har endelig fått sortert kassene etter Lille. 5 kasser ble til 4. 2 av de ble med hjem mens 2 av de står i boden hos mine foreldre. De har litt mer bodplass enn oss. Jeg blir helt sjokkert når jeg ser på klærne. Bodyer som Lille svømte i ser jo ut som dukkeklær. Spent på om hva lillesøster flytter rett inn i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt dau etter helgen. Så jeg har egentlig bare vasket klær i dag. Nå henger det masse klær i fra str 44 til 68 på stativene. Lille fikk helt sjokk når hun så hva som var skjedd på rommet til lillesøster. Det var jo helt fullt av stativer :fnise:

Eller, jeg har laget middag da. Teller det som en aktivitet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med babyshower!:nigo:

Og jeg synes at å lage middag er bra aktivitet jeg:opplyser: her var det mamma som lagde til oss idag, så jeg er imponert ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Middag teller absolutt :opplyser: Dette er første dagen på lenge at jeg orket å lage noe helt fra scratch på kjempelenge :fnise: 

Klær i 44 klarer jeg ikke å forestille meg engang :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Strikkesokken skrev:

Så kjekt med babyshower!:nigo:

Og jeg synes at å lage middag er bra aktivitet jeg:opplyser: her var det mamma som lagde til oss idag, så jeg er imponert ;) 

Det var veldig kjekt. Det hadde vist vært litt krangling mellom de som arrangerte, så stemningen var litt rar mellom de. Jeg pleier å være ganske var på sånt så jeg måtte spørre mamma etterpå hva som foregikk. Det var en som stresset så mye og skapte litt amper stemning. Når hun gikk var det veldig avslappende. Men det var veldig kjekt altså. Jeg koste meg veldig. Ble litt lei meg når jeg kom og ikke fant bestevenninnen min. Men hun var heldigvis bare forsinket 😜  

13 minutter siden, Weebs skrev:

Middag teller absolutt :opplyser: Dette er første dagen på lenge at jeg orket å lage noe helt fra scratch på kjempelenge :fnise: 

Klær i 44 klarer jeg ikke å forestille meg engang :daane: 

Jeg er ganske god på å hjelpe Toro på vei, men i dag var det laget fra bunnen av. Svigerfar ringte når vi spiste middag, når mannen fortalte at vi spiste fiskegrateng så spurte han om vi spiste Findus sin. Nei her i gården må det være Pentu sin. For jeg har ost på fiskegratengen:fnise:

er det da jeg skal informere om at Lille brukte 40 i bodyer de første ukene? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størrelse 40! Hjelp, det er knøtt det! Jeg synes 50 er bittelite! Tør man i det hele tatt ta i noen som bruker størrelse 40? :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Carouselle skrev:

Størrelse 40! Hjelp, det er knøtt det! Jeg synes 50 er bittelite! Tør man i det hele tatt ta i noen som bruker størrelse 40? :ohmy:

Det er rart hva man blir vant til når det er ditt eget barn. Det var jo sånn hun var. Men alle rundt henne virket svær! Må jo og nevne at hun vokste fort. Tok ikke lang tid før hun var en liten bolle :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig bestilte jeg time til fotografering til julekortbilder og så innså jeg at 24 timer ikke er lang tid. Så jeg hev meg rundt for å strikke en ny nisselue til Lille siden hun nektet å ta på seg den forrige jeg strikket. Når jeg begynte å nærme meg ferdig (hadde felt 30 av 45 ganger) ser jeg at jeg har felt feil hele veien og luen må rankes opp igjen. God stemning. Så luen ble ikke ferdig og jeg var en smule skuffet. Men så kommer vi til fotografen og når kjolen jeg strikket kommer på og fotografen henter frem såpebobler så var det plutselig greit med den første luen 🙈  Nå gleder vi oss til å se bilder. Vi var ganske svett når vi gikk derifra. Er ikke helt bedagelig å dra på fotografering med en aktiv 2 åring og en hund som ikke skjønner helt poenget med å posere når det lukter skikkelig dame på dette nye stedet han har blitt dratt med til. :fnise:

Måtte le litt av Lille. Hun mente tydeligvis at fotografen bodde i studioet sitt. Hun hadde jo faktisk TV der. "Henne sengen din?" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor hvorfor hvorfor lar jeg vaskerommet bli så gale før jeg rydder det? Jeg skjønner det ikke. Hadde jeg tatt litt en gang i uken eller litt hver dag så hadde det vært en drøm av et vaskerom, men neida. Vi bare hiver ting inn der også blir det helt gale til slutt. Blir nesten litt flau. Nå har jeg pause nr 3 på dagens aktivitet. Nemlig vaskerommet. Hvorfor fins roterom? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ofte jeg har vært flink pike og vasket klær litt etterhvert, men så går jeg på badet i kjelleren som kun mannen og ungene bruker :ohmy: I går, for eksempel. Skittentøyskorga var full, så de hadde begynt å stable klær opp langs veggen. "Å herregud!" sa jeg høyt og lukket døra. Måtte psyke meg opp helt til kvelden før jeg klarte å gå inn og starte sorteringen. Jeg bestilte en ekstra kurv på HM i går, så nå kan de i hvert fall begynne å legge undertøy i den, og resten i den vanlige. 

Klesvask er en never ending story :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, Weebs skrev:

Jeg tror ofte jeg har vært flink pike og vasket klær litt etterhvert, men så går jeg på badet i kjelleren som kun mannen og ungene bruker :ohmy: I går, for eksempel. Skittentøyskorga var full, så de hadde begynt å stable klær opp langs veggen. "Å herregud!" sa jeg høyt og lukket døra. Måtte psyke meg opp helt til kvelden før jeg klarte å gå inn og starte sorteringen. Jeg bestilte en ekstra kurv på HM i går, så nå kan de i hvert fall begynne å legge undertøy i den, og resten i den vanlige. 

Klesvask er en never ending story :P 

Jeg har skap med 6 hull i. Det er helt genialt. Så skittentøy er ikke hovedproblemet. Det er verre med de som er vasket. :P Og alt som ikke bør være der inne i det hele tatt. Vi har bod og vaskerom på samme rom. Nå er gangen full av alt mulig som skal kastes. Det har bare bodd på vaskerommet i evigheter. Jeg har brukt hele dagen på det prosjektet og jeg er ikke ferdig enda. Må ta masse pauser. For blir en del murringer når jeg holder på med sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med fotografering! Hvem var dere hos? Skal dere ta nyfødtfoto?

Don't get me started på tema roterom:dry: her har vi en innebod som er gjort om til walk in closet bare at det er umulig å walk into it. Det er så kaos der inne at jeg blir helt dårlig. Et av prosjektene til mannen var å fikse opp i det før baby kommer, men det ser dårlig ut med den planen :P hater det rommet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Weebs skrev:

Bod og roterom er grusomme greier. Jeg blir litt kvalm fordi jeg vet om masse som kan og bør kastes hos oss :tongue:

Akkurat nå er gangen full av boss og enda har vi ikke gått gjennom uteboden. Tror det blir rikelig med boss for mannen å kaste på lørdag :P

1 time siden, Strikkesokken skrev:

Så kjekt med fotografering! Hvem var dere hos? Skal dere ta nyfødtfoto?

Don't get me started på tema roterom:dry: her har vi en innebod som er gjort om til walk in closet bare at det er umulig å walk into it. Det er så kaos der inne at jeg blir helt dårlig. Et av prosjektene til mannen var å fikse opp i det før baby kommer, men det ser dårlig ut med den planen :P hater det rommet. 

Vi var hos Linn Nesse. Fantastisk flink! Føler aldri at hun har dårlig tid og blir ikke stresset av Lille som fyker rundt som et uvær og hunden som ikke har planer om å ligge i ro. Blir nok ikke nyfødt hos henne. Tenker at onkelen kanskje kan få lov. Var han som tok nyfødtbildene av Lille. Eneste negative er at han er litt treig med leveringen :fnise:

Her hater vi vaskerommet av samme grunn. Jeg kunne jo ikke gå der inne. Direkte brannfarlig var det. Nå gjenstår det egentlig bare å støvsuge (inkludert bak alle maskiner) og vasking så er vi ferdig. Jaggu godt! Mannen skal lage øl til jul, så det er greit at han har en plass å lagre den  

Da tenker jeg at mannen din kan ta det med en gang han kommer hjem og så kommer lillesøster dagen etter :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er plandag i barnehagen, men siden jeg hadde time hos legen så leverte jeg Lille hos morfaren. Vi fant ut at hun like gjerne kunne være der til mannen er ferdig på jobb. Så jeg benyttet muligheten til å handle litt julegaver på nattåpent. Fy flate hvor mye folk det var der. Jeg er ikke vant til det på dagtid. Senteret var fullt av besteforeldre som var barnevakt og såklart foreldre som hadde med seg barna sine. 

Når jeg skulle kjøre ble jeg rett og slett flau. Senteret er ganske stort og vi har rikelig med parkeringsmuligheter, men etter mye ombygging så er gjerne ikke folk like trygg på hvor de kan parkere.:klo: Så når jeg kjørte forbi en av de gamle garasjene så står det bommer der fordi den er helt full. Men der står det en tulling med blinklysene på for h*n skulle absolutt inn i den garasjen. H*n lagde store køer og skjønte ingenting når folk tutet på h*n. Er garasjen stengt så er den stengt! :angry: Nå håper jeg ikke at det var du som satt i den bilen @Strikkesokken :fnise::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guilty as charged. Hadde sett for meg nøyaktig hvor jeg skulle parkere. Idiotisk å sette de bommene foran innkjørselen når jeg skal inn:fnise:
Nei huff, nattåpent hadde jeg ikke giddet idag altså:daane: har jobbet litt på det senteret og fått med meg tilstandene under nattåpent der:sprettoy: skulle tro folk aldri skulle få handle igjen:fnise: og så kommer black friday i slutten av måneden, herregud den dagen er texas altså:daane: kjekt når man jobber, ikke fullt så gøy som kunde - spør du meg :P neste fredag vurderer jeg å dra på nattåpent på det senteret litt nærmere byen da. Jobbet der og en periode, og "min" butikk har akkurat bygget om og er nyåpnet så jeg må inn og hilse på de fine tidligere kollegaene mine:rodmer: dessuten er det litt roligere der siden det er ganske mye mindre. Også har de Pastasentralen:spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...