Gå til innhold

Pentu blir tobarnsmor i desember

Pentu

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er jeg hjemme på sofaen igjen. Lillesøster har det bare bra. Legen var fornøyd med målene og bevegelsene hennes. Hun var mer bekymret for meg. Så skal inn igjen om 3 uker. Etter det blir det 1-2 uker i mellom kontrollene. Typisk nok ble det plutselig mye liv når jeg fikk doppleren på magen 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk plutselig et stort behov for å pakke sykehusbagen i dag. Når jeg går for å ta blodprøver og ender opp i timesvis på KK så kjenner jeg at det hadde vært godt å ha bagen i bilen. Jeg var livredd for at hun skulle legge meg inn i dag og at mannen skulle pakket for meg :fnise:

det var første legen jeg har hatt der oppe som så meg. Jeg var nesten på gråten av omsorgen hennes. Hun prøvde å berolige meg med at lillesøster har det helt strålende inni der (er bekreftet nok en gang at det er lillesøster :P), men at hun skjønte at med min historie så er det mye frykt rundt svangerskapet. Hun sa det at fra nå av skulle vi ses ofte. Første gangen 3 uker mellom hver gang, så 1-2 uker mellom kontrollene. Godt å bli så tatt vare på. 

Lille har vært hos besteforeldrene i dag. Jeg trengte å lade når jeg kom hjem. Når hun kom inn døren så var hun så utrolig glad for å se oss. Når hun oppdaget meg så hører jeg verdens fineste fløyelsstemme som sier "hei mamma min". Da smelter jeg helt. Men når hun våkner rett før vi skal legge oss med beskjeden om at hun har bæsj og det viser seg at det bare var tull, da smeltet jeg ikke like mye. Helt til jeg skal kle på henne igjen. Da stryker hun meg i ansiktet "hei mamma". Smelt igjen gitt. Fine jenten vår :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Pentu skrev:

Jeg fikk plutselig et stort behov for å pakke sykehusbagen i dag. Når jeg går for å ta blodprøver og ender opp i timesvis på KK så kjenner jeg at det hadde vært godt å ha bagen i bilen. Jeg var livredd for at hun skulle legge meg inn i dag og at mannen skulle pakket for meg :fnise:

Haha, da hadde jeg også fått et visst behov for å pakke ja. Eller, jeg burde vel egentlig gjøre det uansett nå :sjenert: 

Lille høres ut som en veldig søt (det vet jeg jo at hun er da) og omsorgsfull jente. Gleder meg til å høre om når hun møter lillesøster førte gang :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, A4-livet skrev:

Haha, da hadde jeg også fått et visst behov for å pakke ja. Eller, jeg burde vel egentlig gjøre det uansett nå :sjenert: 

Lille høres ut som en veldig søt (det vet jeg jo at hun er da) og omsorgsfull jente. Gleder meg til å høre om når hun møter lillesøster førte gang :rodmer:

Haha. Selvfølgelig har du ikke pakket bagen enda 🙈 Sist fikk jeg grei beskjed om å ha den klar i uke 32. De var så sikker på at hun kom før tiden. Nå har jeg en plan om at den skal ut i bilen til neste time på Haukeland. Da har jeg i det minste kontroll om noe skulle skje. 

Takk ☺️ Hun er virkelig helt herlig. Smelter fullstendig av henne. I dag fikk hun på seg et nytt skjørt. Hun beundrer det før hun sier "lille ha på seg? Mamma kjøpt til lille? Mamma kjøpt på butikken! Kult mamma!" 🙊🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom på Lånekassen for å sjekke tilstanden til studielånet. Jeg har bare 5 500,- igjen å betale. Kanskje litt tidlig å feire. Men det betyr at det straks er vekke :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pentu skrev:

Jeg var innom på Lånekassen for å sjekke tilstanden til studielånet. Jeg har bare 5 500,- igjen å betale. Kanskje litt tidlig å feire. Men det betyr at det straks er vekke :hoppendeglad:

Så deilig! Jeg forblir nok Lånekasse-slave til jeg blir pensjonist, minst. Og jaggu har jeg fått lite bruk for de studiepoengene jeg tok for å få det lånet :klaske::ler: 

Og hallo forresten! Nå var det på tide at jeg skrev litt her og, istedet for å bare snike her inne som en og annen stalker :ninja: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, A4-livet skrev:

Bare 276.000 mindre enn meg jo :daane:

13 timer siden, sitronkake skrev:

Så deilig! Jeg forblir nok Lånekasse-slave til jeg blir pensjonist, minst. Og jaggu har jeg fått lite bruk for de studiepoengene jeg tok for å få det lånet :klaske::ler: 

Og hallo forresten! Nå var det på tide at jeg skrev litt her og, istedet for å bare snike her inne som en og annen stalker :ninja: 

har vært veldig heldig. Har hatt mulighet til å betale ekstra og jeg trengte ikke lån alle årene. Kommer nok ikke til å merke store forskjellen, men godt å fådet vekk. 

Velkommen hit @sitronkake :blomst:

-------------

i natt har jeg hatt nok en sær drøm. Vi var akkurat ferdig med eksamen på Yale (vi er meg, mannen og 4 av det som tydeligvis var vennene våre) og for å feire skulle vi på byn. Byn var rett utenfor porten og var fylt med svære historiske bygninger. Der hadde de masse dyr. Mannen gikk inn til noen av dyrene (3 zebraer og 1 elefant). Elefanten ville gi mannen en klem, men holdt jo på å ta livet av han. Så jeg skrek hysterisk på alle de mannfolkene som sto ved siden av for å få de til å hjelpe. Jeg våknet i panikk. 

Drømte og at lillesøster kom til verden. Første gang jeg har sett ansiktet hennes i drømmeverden. Hun var så fin. Vi fikk beskjed om at vi måtte være på sykehuset i 3 mnd. Jeg ble så sint. De ville ikke høre på meg. Jeg ville jo hjem. Men de tvang meg til å bo på 10mannsrom:angry:

Jeg prøvde å stoppe min bror og far fra å stjele et fly. De var helt hysterisk. De ville til syden. Det sykeste er at de kunne fly og. Men fy så stressende å prøve å få kontroll på voksne menn som oppfører seg som 3åringer:fnise:

litt av en natt 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Så bra at alt er fint med dere! :) 

Kjenner igjen det med å ha noia for at mannen skal pakke... Jeg havnet på sykehus her tidligere i vår, og sendte samboer pakkeliste. Likevel endte han med å ha tatt med så mye rart, siden jeg visstnok ikke hadde spesifisert ordentlig. Ba om et par overdeler og et par singleter, og da hadde han f.eks. pakket den ene toppen min i 100% råsilke som jeg bare bruker til pent. Tar ikke sjansen på at han skal pakke igjen. :P

Så herlig å bli ferdig med studielån! Jeg har også sånn 300.000 igjen.. Men det er etter fem års utdanning og to utvekslingsopphold, så jeg føler det egentlig er verdt det. Men skulle vært litt flinkere til å betale ned.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.10.2016 den 10.16, Sunhands skrev:

Så bra at alt er fint med dere! :) 

Kjenner igjen det med å ha noia for at mannen skal pakke... Jeg havnet på sykehus her tidligere i vår, og sendte samboer pakkeliste. Likevel endte han med å ha tatt med så mye rart, siden jeg visstnok ikke hadde spesifisert ordentlig. Ba om et par overdeler og et par singleter, og da hadde han f.eks. pakket den ene toppen min i 100% råsilke som jeg bare bruker til pent. Tar ikke sjansen på at han skal pakke igjen. :P

Så herlig å bli ferdig med studielån! Jeg har også sånn 300.000 igjen.. Men det er etter fem års utdanning og to utvekslingsopphold, så jeg føler det egentlig er verdt det. Men skulle vært litt flinkere til å betale ned.. 

Hæ? Påstår du at du ikke ville få bruk for råsilke på sykehuset? På tide å bytte sykehus kanskje? 😜

--------

her har helgen vært aktiv, kjekk og smertefull. Fredagen begynte fint. Lille skulle til besteforeldrene så jeg og mannen bestemte oss for å dra på et kjøpesenter i nabokommunen for å bruke noen gavekort og kjøpe gardiner til Storesøsterrommet. Vi gikk derfra med en kjole, en body og en sykehusbag 😜  Bagen var på tilbud og er nå veldig klar for å bli pakket, jeg må bare ta den opp av posen først 🙈  Vi tok oss også tid til å spise litt, men da holdt den gravide på å sovne. Jeg brukte utrolig lang tid på å komme meg etter en full dag på tirsdag. 

Lørdagen tok vi huset. Da mener jeg alt av skuffer og skap (eller, ihvertfall nesten). Badene ble skrubbet og huset fikk seg en skikkelig ryddings. Noe som resulterte i at jeg kræsjet. Kroppen skrek høyt i protest. Selvfølgelig ville besteforeldrene komme på besøk når de leverte Lille. 😒

Lørdagen var og den store flyttedagen. Lille skulle nå bytte rom. Hun fikk være med på flyttingen. Bærte stolt pute og bamse inn på rommet. Hun gav klar beskjed om hvor ting skulle og fortalte stolt at hun skulle ligge der. Når hun snakket om det i dag var hun utrolig stolt. 

I dag har jeg lagt på sofaen og i sengen. At jeg aldri lærer. Har man en god dag så bør man fremdeles ta det litt med ro. Leddene verker, magen skriker og jeg er kvalm som få. (Er vel derfor jeg ikke sover nå. Kvalmen er intens). Mannen skulle bytte dekk på bilen. Så jeg ringte etter barnevakt. De skulle uansett passe fordi vi skulle på visning. 

Visningen var rimelig vellykket. Huset var utrolig fint, er jo ikke nytt, men det kunne vært perfekt. Hadde ikke jeg hatt termin om 53 dager og formen vært som den er. Huset må bare gå. For jeg orker ikke drive med visning osv nå. Jeg er ikke i form til sånt dessverre 😕

Endret av Pentu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren din altså, jeg blir helt sjarmert selv av det du forteller så skjønner godt at du synes hun er en hjerteknuser :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Carouselle skrev:

Datteren din altså, jeg blir helt sjarmert selv av det du forteller så skjønner godt at du synes hun er en hjerteknuser :hjerter_rundt:

Hun er virkelig helt fantastisk. Hjertet vokser litt hver eneste dag jeg er sammen med henne :rodmer:

--------

Hipp hurra for forkjøla mor og barn. Lille ville heldigvis i barnehagen, men jeg gav de beskjed om at de bare måtte ringe. Nå sover hun jo, så hun har nok hatt en fin dag. Ellers hadde de ringt. Moren derimot, hun ligger i sengen. Blir historisk enkel middag i dag. Mannen kjøper med seg brød hjem, så lager vi club sandwich. Heldigvis elsker Lille det. 

Sitter og å ser på juleoppmerksomhet til de ansatte på avdelingen til Lille. Kanskje jeg skal strikke pannebånd? Er ikke det kjekt å få? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ga strikkede kluter til de ansatte på avdelingen til E i fjor, og lurer på det samme i år. Alle var strålende fornøyde, da det er supert å bruke med kjedelig å lage :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Småkjekset skrev:

Jeg ga strikkede kluter til de ansatte på avdelingen til E i fjor, og lurer på det samme i år. Alle var strålende fornøyde, da det er supert å bruke med kjedelig å lage :ler:

Kanskje jeg skal lage pannebånd til de på gruppen hennes og kluter til de andre. De er 8 voksne til sammen. Så masse arbeid 🤔  

---------

her driver nok lillesøster med å flytte inn i bekkenet. Kniver seg nedover jo. Hvis ikke så lurer jeg på hva i all verden som skjer. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate. Nå er jeg en irritert nabokjerrig altså. Jeg har skrudd av utelysene fordi jeg ligger med feber. Men så går naboungene ute (Halloween vet dere). De ringer på 3 ganger. Hadde jeg orket å åpne så hadde jeg da søren åpnet på første forsøk. Har jo kjøpt inn ting til de, men er mer eller mindre sengeliggende så fant ut at det var like godt å melde seg ut. Kroppen funker jo ikke. det verste var at jeg nesten hadde sovnet. 😡😡

Er det jeg som er teit? 

Endret av Pentu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utelys av betyr ikke ring på. Det vet alle! Du er ikke teit. Kan du skru av ringeklokka i sikringsskapet? Da er du sikret enda mer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...