Gå til innhold

Og her er dagboka til søndagsengel?...

søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Faktisk aldri spist pølse i vaffel jeg :sjenert: Ikke det at det frister noe særlig, men jeg visste ikke at det var en annen type vaffel, at den ikke var søt!

Julebakst ja :sjenert: Jeg pleier å bake mye jeg! Men nå skal jeg jobbe i noen uker, så får se om det blir like mye som det pleier...

Ja det snør ja! Ehhh vi håper det ikke legger seg vi da, for vi var på julebord... Og sambo er "sykemeldt" :ler: Så brøyting og promille høres ikke helt sammen...'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det snør enda!! :grine2: Det ser ikke ut til å bli liggende, da. Det er litt hvitt på jordene rundt her, men gressplenen er fremdeles grønn...

Rørleggeren har gjort ferdig det han skulle, og nå isolerer mannen gulvet på badet. Snekkeren kommer kl 17 for å se hva som skal gjøres og skrive ned hva vi må kjøpe til han kommer i morgen. Jammen er de effektive når de vil!! :tommel:

Endret av søndagsengel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det høres ut som de guttene der er effektive. Ikke lenge igjen til alt er i orden nå tenker jeg.

God søndag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det høres ut som de guttene der er effektive. Ikke lenge igjen til alt er i orden nå tenker jeg.

God søndag!  :)

Ja, men de føler kanskje at de ikke har så mye valg, siden det er de som har sagt at de skal ha badet ferdig før jul... ;) Nå er faktisk elektrikeren her også :)

Jeg har spist middag, betasuppe med medisterboller. Er ikke spesielt glad i posesuppe, men med litt ekstra oppi ble den god :) Mannen får spise den når folkene har dratt etterpå. Samtidig fikk jeg stekt opp en del medisterkaker som jeg skal fryse. Kjekt å ha noen enkle middager på lur til dager jeg helst vil gjøre annet enn å lage mat, enten det er før eller etter at babyen har kommet :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag sov jeg lenge :) Lå og leste litt etter at mannen kjørte på jobb, men sovnet heldigvis igjen. Nå har jeg nettopp spist frokost, og skal snart kjøre til byen. Jeg skal rundt og se på baderomsinnredninger. Håper jeg finner noe jeg liker, så vi får kjøpt den ganske raskt. Mannen skal selvfølgelig være med på å bestemme han også, men jeg skal finne ut hvilke butikker som har innredninger osv., for å spare tid (han jobber jo).

Nå har jeg utrolig lyst på godteri!!!! :sur: tror det er best jeg går og ordner meg, og så kjører av gårde.

Gleder meg til håndballkamp i kveld :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Ja gleder meg til håndballkampen!!

Gleda meg til å se den sammen med mamma da, vi elsker det begge to.. Men hun ble lagt inn på sykehus i natt med en ukjent infeksjon i foten :overrasket: De snakker om å operere men aner ikke hva det er. Nå er hun på isolat, for vet jo ikke om det smitter...

7 leger, og ingen aner noe som helst

:frustrert: Typisk sykehuset fredrikstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Ja gleder meg til håndballkampen!!

Gleda meg til å se den sammen med mamma da, vi elsker det begge to.. Men hun ble lagt inn på sykehus i natt med en ukjent infeksjon i foten  :overrasket:  De snakker om å operere men aner ikke hva det er. Nå er hun på isolat, for vet jo ikke om det smitter...

7 leger, og ingen aner noe som helst

:frustrert:  Typisk sykehuset fredrikstad

Stakkars moren din! Rett fra Feiring og til sykehuset da, omtrent? Håper det ikke er noe alvorlig! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er hele veggen mellom badet og gangen borte! Stort og luftig hus for tiden :ler: Snekkeren og mannen holder på for fullt, dette er spennende! Jeg har vasket klær, lagt på plass klær, strøket og hengt opp gardiner, ryddet og skiftet på sengene, så jeg har da gjort litt jeg også :) Skal snart i gang med middagen også.

Hunden til svigers (den vi passet for en stund siden) er syk. Den har falt ned trappa noen ganger, og dyrlegen trodde det var noe med hoftene dens. I dag var den hos dyrlegen igjen, og de fant ut at den har en hjertefeil. Stakkars! Den har fått medisiner, og skal opereres neste onsdag. Det er visst en dyr operasjon, ca 10 000, men hva gjør man ikke for sine firbeinte venner? :troest: (Det skulle jo bare mangle, når de først har valgt å ha hund).

Nå skal jeg sette meg og se gjennom brosjyrene på baderomsinnredning. Jeg håper ikke det blir et alt for vanskelig prosjekt å finne ut hva vi skal ha, det var i hvertfall masse fint i butikkene i dag! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de ikke forsikret hunden da? slipper å betale dyrt da ;)

Kos deg med baderomsinnredningen.

Brw, har du noen planer for den 17 des.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsikret katten min, og selv om mange ler av det så har jeg fått igjen på forsikringen min hvert år! Bare et ordinært bittsår kan koste mange tusen kroner.. Så forsikring er lurt..

Mamma sa det selv ja, at nå var hun lei.. Hun fikk også diare rett etter hun kom til feiring, og den har nettopp sluppet..

De vet enda ikke hva det er, men det ser ut som om hva det en er, er på vei tilbake. Fikk besøkt henne idag da....

:klappe: Flink jente som har jobbet masse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har ikke forsikret den, nei. Den var jo 8 år da de fikk den, og de tenkte antakelig ikke på det en gang... De angrer nok på det nå!

Gulvet på badet er lagt (det som skal under støp, varmekabler og fliser), og ramme til ny dør er laget. Som jeg har sagt før, har vi slått ut veggen mellom to rom, og derfor var det jo to dører inn til det "nye" rommet. Det er helt unødvendig, så nå blir det bare én dør midt på :) Mannen er i ferd med å rive platene i taket nå, og det detter ned massevis av muselort fra isolasjonen!! :hår: Jeg har lest at man kan få musepest av å puste inn støv fra muselort, så han fikk streng beskjed om å ta på seg maska jeg bruker når jeg maler :fy_fy:

Norge vant forresten i dag! :klappe: Ikke en veldig spennende kamp, men det tar seg nok opp etter hvert som de kommer lenger :Nikke:

iss: Godt å høre at moren din er på bedringens vei :klem:

liv: Ingen planer den 17., nei! Hva tenkte du på? :pippi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto opp før mannen i dag, og smurte frokost til oss mens han slet med å komme seg opp. Det blir alt for sene kvelder for tiden! I går satt vi med brosjyrer for å velge baderomsinnredning, og det tok ganske lang tid. Vi målte og tegna på badegulvet for å se hvor mye plass tiing ville ta osv. Bestemte oss til slutt for en innredning i kirsebær fra Dansani.

Nå har jeg satt på en maskin med klær. Vi skal reise til svigermor i helgen, og siden jeg ikke har uendelige mengder med klær som passer for tiden, må jeg planlegge hva som må være rent til helgen...

Elektrikeren kommer i dag, muligens på dagen mens jeg er hjemme. I ettermiddag er jeg støttekontakt igjen :)

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det to elektrikere her og jobber med badet. De kom akkurat mens jeg sto og malte vinduskarmen på barnerommet (i min fineste joggebukse og med stor gassmaske :ler: ). De tok strømmen, så jeg måtte slutte å male. Typisk, når jeg endelig var i gang, men jeg er så klart glad for at de er her! De skal gjøre masse, alt må være ferdig til snekkeren kommer i ettermiddag :) De lar forresten utgangsdøra stå på vid gap. Sikkert fordi de går ut og inn for å hente ting, men det blir jo kaldt, da! :sjokk:

Lurer på om jeg skal bake pepperkaker, jeg har jo deig. Men vet ikke om det passer seg når de er her... :klø: Jeg har mye rart for meg, jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elektrikerne brukte faktisk ikke så veldig lang tid likevel. Siden de kom i arbeidstiden sin, måtte de dra videre etter å ha gjort det viktigste hos oss, så det gjenstår kasser til downlights i taket. Men det er ingen hast, snekkeren får gjort det han skal likevel :) Så nå har jeg malt ferdig vinduskarmen og dørkarmen på barnerommet. Ett strøk i morgen, og så er rommet innflytningsklart :hoppe: Vi satser på å få kjøpt møblene vi skal ha der inne før jul, og det gleder jeg meg til!!! Babyen skal ligge på vårt rom den første tiden, men det blir likevel fint å ha et rom til kommode, klær, stellematte osv.

Tror ikke det blir pepperkakebaking nå. Tenkte å se på 7th heaven i dag :sjenert: Kanskje jeg baker etter det, eller tar det i morgen. Jeg skal på kafé med gravide i kveld, og det er mulig jeg drar inn til byen litt tidligere så jeg får kjøpt noen flere julegaver :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro at barnerommet er nesten helt klart :tommel:

Flink har du vært som har malt såpass mye!

Håper det blir litt fortgang med badet også nå da så alt står fiks ferdig i god tid før jul.

Kos deg på cafè i kveld. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

7th heaven er jo ikke noe å :sjenert: for. Det er jo en kjempe koslig serie! :) Laster ned de episodene de sender i USA, for i Norge tar det jo så lang tid.

Håper du koser deg. Hyggelig å høre om barnerom og bad. Må være utrolig å tenke på at når den lille kommer er absolutt alt klart. :)

:klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...