Gå til innhold

Og her er dagboka til søndagsengel?...

søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Begynner ikke før 13.15 i dag, men har ikke sovet etter at vekkerklokka til mannen ringte kl 7. Jeg var ikke spesielt trøtt, og da er det like greit å stå opp til omtrent samme tid hver dag, synes jeg. Ellers blir det fort vanskelig å stå opp tidlig igjen! Lå i senga og leste en halvtimes tid i en KRL-bok, men ble sulten og sto opp for å steke noen rundstykker. Og da havna jeg selvfølgelig ved pc'n...

Det er lett å kaste bort sånne lange morgener, men jeg skal prøve å ikke bli sittende her. Har bestemt meg for å gå en tur til butikken og kjøpe brød og avis, så da får jeg rørt litt på meg også. Det tar ca 15 min hver vei. Hvis ikke jeg sykler, da. Får se hvor mye det blåser. Så må jeg dusje, brette litt tøy, og pakke til svømmingen i kveld. Og sist, men ikke minst, håper jeg å være strukturert nok til å lese litt mer pensum... :roll:

Først skal jeg i allefall kose meg med varme rundstykker og God Morgen Norge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppdaget nettopp at smykket jeg hadde på meg ikke var der lenger... :tristbla: Det nydelige smykket som mannen kjøpte til meg i Italia i fjor sommer. Jeg henta det hos gullsmeden for bare et par uker siden, etter å ha hatt det til reparasjon for å sette inn ny diamant. Og nå er det borte!! :grine: Aner ikke hvor eller hvordan det kan ha falt av! Men det smykket betyr mye for meg, så jeg håper jeg får det tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, det har vært noen innom her, jo! Jeg abonnerer på dagboka mi, men noen ganger får jeg ikke mail om at det er nye innlegg her, så da glemmer jeg å komme innom...

Har ikke funnet smykket, nei :tristbla:

Har hatt to lange dager nå, så det er deilig med helg! Skole i går, både KRL 1 og KRL 2, og så rett på svømming. I dag var det en lang skoledag igjen, og vi hadde utrolig vanskelig filosofi!! må nok hente meg inn litt der, ja! Det som er kjdelig, er at vi skal ha få kapitler i flere forskjellige bøker, så jeg gidder ikke å kjøpe dem. Også er alle utlånt på biblioteket, både på skolen og i byen... var heldig og skulle få ta kopi av en i klassen i dag, men da virket selvfølgelig ikke den maskinen hvor man fyller penger på kopikortet :sur: Så det blir ikke noe filosofilesing i helgen, i hvertfall (godt å ha en unnskyldning, da :sjarmor: )!

Nå holder vi på med barnerommet. Det vil si, akkurat nå er det mannen som holder på. Jeg har vært med på å rydde og kaste, også skal han få ta seg av riving av gulv og lister osv. Vi har hittil brukt rommet som gjesterom/tørkerom/oppbevaringsrom, men fra nå av må svigermor sove her på "kontoret" når hun er på besøk. Litt kjedelig, for da må jeg sikkert holde meg unna pc'n hele helgen :forvirret: Synes liksom ikke jeg kan fly ut og inn når det er "hennes" rom.

Jeg er skrubbsulten, og gleder meg til mannen er ferdig, for da blir det chicken nuggets, ris, salat og ravigottesaus+potetgull og tv-kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så kjedelig med smykket ditt. Håper virkelig du får det tilbake.

Barnerom er gøy. Husker da vi ordna barnerom. Det vil si, vi måtte jo bygge på huset for å få til rom i det hele tatt vi da :ler: Men det var skikkelig koselig. Spesielt maling og innredning ja. Sprinkelseng, skap, kommode.... :hjerte: Og enda mer koselig ble det da det lå en liten plutt i senga si.

Håper du får en god lørdag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for koselige hilsener! :klem:

I dag våknet vi av et skikkelig regnvær og masse vind! Synes det er koselig, jeg :) Nå har vi spist en lang og god frokost med nystekt ciabattabrød og kastanjekrem som vi kjøpte på Korsika, og kakao. Ikke en veldig sunn start på dagen, men det er jo lørdag ;)

Planene for dagen er å kjøre noen ærender for å kjøpe gipsplater til barnerommet, og gulv og maling til vaskerommet. Så skal vi hente noen fargekart og prøve å bestemme oss for farge til barnerommet. Vi har lyst på noe lyst, kanskje med grønt i. forhåpentligvis får vi satt opp gipsplatene i dag. Det kommer an på om det slutter å regne eller ikke. De tåler jo ikke vann i det hele tatt :forvirret:

Ha en fin dag, alle som er innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har gått fort!! Mannen og naboen har satt opp gipsplater på veggene i barnerommet, og jeg har grunnet vinduskarmene på et kjøkkenvindu som ble byttet ut i sommer. På tide...! Skal male første strøk i morgen, og har fri på mandag og tirsdag, så da kan jeg male mer :) Vi fikk kjøpt våtromstapet og panellakk (sånn som bleker det - noe lut-lignende) til vaskerommet, og bestilte våtromsbelegg til gulvet. Det kan hentes på tirsdag. Deilig at det skjer noe!!

Nå står pizzadeigen til heving, og pizzasausen står og koker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har spist masse pizza, og jeg sovna SELVFØLGELIG på sofaen etter å ha sett under en halvtime av en film... Det skjer hver gang :forvirret: Ikke så veldig lei for det i dag, siden vi skulle se på en grøsser. Da får jeg i allefall sove godt :sove: Mannen har sett på hele, den har vbart i snart tre timer og er fremdeles ikke slutt.

Så nettopp at vi har fått besøk av en katt på verandaen igjen. Jeg har jo tidligere fortalt om en katt som har vært mye på besøk her - vi har nå fått bekreftet at eieren har flytta fra den :tristbla: Men i dag er det altså en annen katt som ligger på en stol på verandaen og sover! det er en liten krok med tak over, så et er sikkert lunt og tørt der i forhold til mange andre steder akkurat nå... :)

Føler meg riktig så uthvilt her jeg sitter - kommer sikkert til å ha problemer med å sovne når vi legger oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er det nydelig vær! :) Malte et strøk på vinduskarmen på kjøkkenet, og fant deretter ut at vi ville ut i det fine været. Så vi har raka løv, og ryddet inn blomsterpotter og verandakasser og hagemøbler. Deilig å få det gjort! Nå skal vi tømme det rommet som skal bli vaskerom, for å begynne å male veggene der. Det er så deilig å føle seg litt effektiv! Jeg sitter altfor ofte her foran pc'n og t6enker på alt jeg burde ha gjort (men nå sitter jeg her med god samvittighet ;) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRI!! Deilig!!! :) Har stått opp tidlig likevel, for jeg har en del å gjøre i dag. Skal male et strøk til (forhåpentligvis det siste) på vinduskarmen på kjøkkenet, lese ferdig om islam og hinduismen i KRL-pensum (det er ferdig gjennomgått på skolen for flere uker siden - på tide å henge med!!), i butikken for å poste brev og handle inn til middag, legge på plass klær, vaske klær, og henge klær til tørk. Og hvis jeg rekker, skal jeg begynne å male i vaskerommet, for det rakk vi ikke i går.

Men når først skal jeg ha nystekte rundstykker og kakao til frokost! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du har vært effektiv i helgen og fått gjort masse!

Skjønner godt hva du mener med at det er lett å strande forran pc'n og ikke få gjort noe av det man burde få gjort....så i dag skal jeg ta meg selv i nakken og gjøre masse, som f.eks. klippe plenne, rydde vekk hagemøblene, vaske badet, stryke enda mere tøy og støvsuge soverommet!

Så får vi se i kveld hvor mye jeg faktisk har fått gjort :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...