Gjest gjest1 Skrevet 16. september 2005 #981 Del Skrevet 16. september 2005 Jeg blir så irritert på folk som bare flytter fra katten sin - og ikke er hun sterilisert heller Vi har samme "problemet" i vårt nabolag, men den kattemoren er jo nesten som villkatt og regne. De som mater henne vil ikke ta ansvar for henne (type sterilisering) og dyrebeskyttelsen sier at det er ikke deres ansvar heller. Så hva gjør man da? Ungene plopper jo ut - vår lille Sofus er avkom av henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 16. september 2005 Forfatter #982 Del Skrevet 16. september 2005 Jeg blir så irritert på folk som bare flytter fra katten sin - og ikke er hun sterilisert heller Vi har samme "problemet" i vårt nabolag, men den kattemoren er jo nesten som villkatt og regne. De som mater henne vil ikke ta ansvar for henne (type sterilisering) og dyrebeskyttelsen sier at det er ikke deres ansvar heller. Så hva gjør man da? Ungene plopper jo ut - vår lille Sofus er avkom av henne. ← Enig! Nå vet jeg som sagt ikke helt sikkert at de har flyttet fra henne, men huset har i hvertfall stått til salgs. Det kan jo også hende de har solgt huset, men ikke flyttet ut enda. Det jeg vet, er at det er en singel (skilt) mann som eier den, og at han skaffet katten med en gang han ble skilt så barna skulle ha noe å glede seg til når de kom på besøk (de er tenåringer..). Den var/er utekatt (altså bare ute, aldri inne), og mannen pendlet/pendler til Oslo hver dag, så han var/er lite hjemme. Da de fikk kattungene var de også utekatter fra første stund. Stakkars Har inntrykk av at han ikke bryr seg så mye om kattene sine, og derfor slo tanken meg om at han kunne ha flyttet uten å ta den med seg. Håper å finne det ut i løpet av helgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. september 2005 #983 Del Skrevet 16. september 2005 Herregud, lokke tenåringsbarn med en katt Han der burde ALDRI hatt katt spør du meg!! Ikke så lett å overse henne heller da når hun er så kosete og har katteunger på slep i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 16. september 2005 Forfatter #984 Del Skrevet 16. september 2005 Nei, det er ikke lett å overse henne nei! Det synes tydeligvis ikke manen heller, for nå har hun havnet i sofaen Litt dumt, hvis vi ikke skal ha henne. Jeg har sagt at vi i allefall ikke skal gi henne mat, da kommer hun vel tilbake for å få mer... Vi bestemte oss for å droppe kinoen i dag, og heller fyre i peisen for første gang etter sommeren. Det er så koselig! Så det blir heller god mat foran peisen og et eller annet på tv i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. september 2005 #985 Del Skrevet 16. september 2005 Hvis dere gir den mat så er nok løpet kjørt ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 17. september 2005 Forfatter #986 Del Skrevet 17. september 2005 Nå sitter jeg på pc'n på jobben til mannen. Har ordner noe på bilen til venninna mi, og jeg ble med fordi vi har henta takkekortene og skal handle etterpå. Har med meg en pensumbok som jeg så vidt har begynt på. Tenkte jo ikke på at det var internett her?! Nettet her er litt tregt, så jeg får lest litt også. I kveld får vi besøk av et vennepar (han som var forloveren til mannen, og forloveden hans). Mannen skal lage mat til de kommer Det var nemlig hans idé å be dem, og jeg vet at det er aller mest fordi han har lyst til å drikke, noe han ikke har gjort på en stund. Så jeg sa at da fikk han stå for maten også Jeg tror det blir lasagne, salat og hvitløksbaguetter. Det blir koselig med besøk, altså!! Har ikke følt meg helt bra i dag. Var sånn to dager forrige uke også, men det gikk over utover dagen. Slapp og litt kvalm. Tror ikke det har med graviditeten å gjøre, heller at det ene barnet jeg passer har vært sykt. Han hadde kasta opp og hatt feber. Moren trodde ikke han hadde det da jeg var der, men han hadde hatt det natten før. Så jeg kan jo ha blitt smitta... Håper ikke jeg blir syk (føler meg bedre nå enn i sted). I morgen skal jeg møte en venninne på kafé kl 12. Har ikke snakket med henne siden vennefesten i juli Tror hun har flyttet til Bergen, fikk bare sms om at hun var hjemme i helgen og lurte på om jeg ville ta en kaffe. Får huske å skrive takkekortet til henne og kjæresten i kveld, så kan hun få det i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 18. september 2005 Forfatter #987 Del Skrevet 18. september 2005 Det var veldig koselig med besøk i går!! Mannen laget kjempegod mat, og var litt fornøyd med seg selv... Vi fikk levert det første takkekortet fra bryllupet Gleder meg til å få ut resten! Har skrevet mange allerede, men det er sikkert tre ganger så mange som gjenstår... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. september 2005 #988 Del Skrevet 18. september 2005 Skriving av takkekort tar tid ja men så er det jo veldig morro å dele dem ut også da. Har fått så mange positive tilbakemeldinger på våres, bl.a. så er det det fineste/råeste takkekortet de har sett noen gang! Og det er jo hyggelig å høre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 18. september 2005 Forfatter #989 Del Skrevet 18. september 2005 Skriving av takkekort tar tid ja men så er det jo veldig morro å dele dem ut også da. Har fått så mange positive tilbakemeldinger på våres, bl.a. så er det det fineste/råeste takkekortet de har sett noen gang! Og det er jo hyggelig å høre ← Ja, det blir gøy å dele dem ut! Våre er jo ikke spesielle på noen måte, som deres. De er i svart kartong sm brettes, og med et bilde av mannen og meg inni (så klart). Så noen så flotte tilbakemeldinger får vi nok ikke. Men de er jo fine, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 18. september 2005 Forfatter #990 Del Skrevet 18. september 2005 Nå har jeg vært sammen med en venninne jeg ikke ser ofte. Kjempekoselig! Vi skulle på kafé, men siden det var så fint vær satt vi oss heller ved en av uteserveringene på brygga. Regner med at det var siste gang i år... Mannen ordnet litt med båten mens jeg var borte, den skal jo snart tas opp for vinteren. Nå ligger han på sofaen og ser på Ringenes Herre, og vi skal snart spise middag. Vi hadde tenkt oss på Charlie og sjokoladefabrlikken kl 18, men så nettopp at det bare er 10 ledige billetter igjen. Det er jo garantert de dårligste setene, og det er ikke så veldig gøy å sitte i en stappfull kinosal heller. Så det blir Madagascar i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 18. september 2005 #991 Del Skrevet 18. september 2005 Madagaskar er morsom, har sett den. Kos dere på kino. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 19. september 2005 Forfatter #992 Del Skrevet 19. september 2005 Vi rakk en tur på kafé før kinoen i går, og kjøpte kjempegod milkshake Filmen var morsom, men jeg hadde utrolig vondt i beina hele tiden. Det var tydeligvis for lenge å sitte med beina rett ned i halvannen time... Skikkelig tungt å stå opp i dag!! Skal være dagmamma, kjører om 15-20 min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 19. september 2005 Forfatter #993 Del Skrevet 19. september 2005 Fikk to uventede fridager. De jeg er dagmamma for har besøk av en med meslinger, og moren ville at jeg skulle ta med de to friske på åpen barnehage, mens den syke var hjemme med moren. Men jeg sa jeg ikke ville ta sjansen på det, i tilfelle barna har smitten i seg, uten at det har slått ut. Det er ikke bra når jeg er gravid. Moren sa hun skjønte det, hun ville gjort det samme, sa hun. Så da kjørte jeg bare den eldste på skolen, og så kjørte jeg hjem. Skal ikke passe dem i morgen heller. Skal prøve å bruke dagen fornuftig. Lese pensum, rydde, vaske klær, skrive takkekort... Har allerede sendt sms til hun jeg var sammen med i går da, om at jeg har fri. Hun tar nattoget tilbake til Bergen i dag, så det er jo en ekstra mulighet til å treffe henne før det. Har ikke hørt noe enda, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 19. september 2005 Forfatter #994 Del Skrevet 19. september 2005 Jeg snakket med jordmor nå, og hun sa at så lenge jeg er vaksinert, behøver jeg ikke å være redd for å passe ungene. Så da blir det nok jobb i morgen likevel. Har ikke lest noe enda... Bombe!? Har vasket to maskiner med klær, bakt skolebrød (har et brett i ovnen nå ) og skal snart til Sverige med venninnen min. Skal begynne å lese litt nå, sånn at jeg kan reise avgårde med litt bedre samvittighet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 19. september 2005 #995 Del Skrevet 19. september 2005 Hei! Takk for utrolig koslig hilsen! Synes du er flink jeg, som både er dagmamma, student og gravid på en og samme tid! Legger igjen sjokoladekake oppskriften her jeg! Fancy Sjokoladekake 250g smør, 4dl melk, 1 dl kakao, 4dl brunt sukker, 1ts kanel, 8-9dl hvetemel, ørlite salt, 2ts natron, 5 til 6 egg (3 dl). Sjokoladekrem: 500g smør, 400g melis, 2egg og 5-6 ss kakao. Still ovnen på 180 grader C. Ha smør og melk i en kjele og la det koke opp. Tas bort fra varmen. Rør inn resten av ingrediensene. Bland det godt og hell røren i en smurt/papirkledd langpanne. Sett den i ovnen og la kaken steke 35 til 40 minutter. Hvelv kaken på rist og la den bli kald. Rør sammen ingrediensene til sjokoladekrem. Del kaken i to og del disse i to igjen. Fordel kremen på alle lagene. Legg dem sammen til en skikkelig lagkake. Settes i kjøleskapet. Før servering skjæres kaken i snipper eller firkanter. Pynt med noe syrlig - som stjernefrukt eller tynne limeskiver. Håper du får en kjempe flott uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 19. september 2005 Forfatter #996 Del Skrevet 19. september 2005 Åh, den så utrolig god ut!!! Kanskje det blir bursdagskaka til mannen i år? Ellers...takk for smiger og skryt Synes ikke jeg er en veldig flink student for tiden, men... Ha en kjempefin uke du også!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 20. september 2005 #997 Del Skrevet 20. september 2005 tenkte jeg fikk legge jeg noen spor etter meg her og.. du srkvier så koselig i baby-boka di så.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 20. september 2005 #998 Del Skrevet 20. september 2005 Bare koslig. Jeg lagde en liten vri på kaka da. Lagde 2 to-lags kaker i stedet for 1 fire-lags kake. Og så pyntet jeg med små daimkuler når jeg lagde den til kjæresten. Siden han ønsket seg det. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 21. september 2005 Forfatter #999 Del Skrevet 21. september 2005 tenkte jeg fikk legge jeg noen spor etter meg her og.. du srkvier så koselig i baby-boka di så.. ← Så koselig!! Bare koslig. Jeg lagde en liten vri på kaka da. Lagde 2 to-lags kaker i stedet for 1 fire-lags kake. Og så pyntet jeg med små daimkuler når jeg lagde den til kjæresten. Siden han ønsket seg det. Lykke til! ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 21. september 2005 Forfatter #1000 Del Skrevet 21. september 2005 Da jeg endelig fikk satt meg ned med internett i går kveld, hang det seg opp... Vet ikke hva som skjedde, men jeg kom i allefall ikke inn. Det var sånn en stund i dag også, men nå er jeg heldigvis tilbake! I går var jeg dagmamma, og deretter støttekontakt. I dag skal jeg på skolen. Skal på kino med en venninne kl 19, og kjører derfor rett til mamma og pappa (som bor nærmere) etter skolen, i stedet for å kjøre hjem. Spiser der, og kanskje jeg får lest litt KRL også? Skal forresten se "A lot like love" på kinoen. Har ikke hørt om den, men det var den eneste som gikk og som ingen av oss hadde sett... Sikkert morsom, og kino er jo koselig uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå