Gå til innhold

Og her er dagboka til søndagsengel?...

søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette har vært en helt ok dag, bortsett fra at jeg var kjempetrøtt da jeg skulle stå opp. Har vært dagmamma, og vi har vært i Åpen barnehage.

Mannen jobber sent i dag, og jeg følger halvveis med på valg-greiene på tv. Første gang jeg faktisk synes det er litt spennende med valg! Kanskje jeg har blitt "voksen" siden sist? Mye har jo skjedd de siste fire årene - jeg har flytta for meg selv, kjøpt hus, blitt gift, tatt utdanning og blitt gravid. Så ting spiller en litt større rolle nå enn da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant at man blir nok litt mere opptatt av hva som egentlig skjer rent politisk så fort man starter familie, har lån/hus osv.

Fornøyd med valgresultatet??

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant at man blir nok litt mere opptatt av hva som egentlig skjer rent politisk så fort man starter familie, har lån/hus osv.

Fornøyd med valgresultatet??

:klem:

Jeg stemte SV, så jeg er ikke helt misfornøyd i allefall... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får se hva de rød/grønne klarer å få til da.  Fornøyd jeg også men spent på hva de kommer til å gjøre.  :)

Enig! Jeg har ikke allverdens tillit tl disse politikerne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet til skikkelig høstvær i dag! Sterk vind, og regn som trommet mot ruta. Synes det er koselig, så lenge jeg skal være inne i dag. Hadde vært kjedelig å passe ungene... :roll:

Jeg har fått solgt to av bøkene jeg brukte i barnevernutdanningen :) Skal møte de som skal kjøpe dem i dag, før jeg drar på skolen. Har skole fra 12-15 i dag, og skal møte en venninne senere. Vi skal på kafé eller kino. Det blir koselig!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener! :)

Har hatt en kjempefin kveld! Var på kafé først, og besøkte en annen venninne og samboeren hennes etterpå. Det var lenge siden jeg hadde sett hun jeg var på kafé med (ikke siden vennefesten etter bryllupet i juli), så vi hadde mye å snakke om. Hun har endelig flytta hjem igjen, etter flere års studier i andre deler av landet, så jeg håper vi kan se mer til hverandre framover. Vi skal prøve å få til en kinotur neste uke :)

Nå skal mannen og jeg ta oss litt mat, og så håper jeg vi klarer å ikke legge oss så altfor sent. Jeg kjeda meg de tre timene jeg var på skolen i dag, og i morgen er det skole fra 13-20.30 :forvirret: Må prøve å få lest litt på formiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlig du studerer siden du kjeder deg sånn?

Jeg tar KRL på lærerhøgskolen. Ble ferdig utdannet barnevernpedagog i juni, og det var et kjempespennende studium. Siden jeg var gravid og uten jobb, fant jeg et ledig årsstudium på restetorget som jeg meldte meg på nå i år. Tar det kun for å få fødselsstipend, er absolutt IKKE motivert til mer skole nå!!! Men kjeder meg ikke like mye hver gang jeg er der, altså. Det er vel bare typisk at jeg skriver det her når jeg har hatt det kjedelig, og ikke tenker på å skrive når det har vært ok... Men det var for eksempel ganske gøy å ha om buddhismen forrige uke! :) (Men altså, jeg synes foreleserne også har ganske mye å si for om det blir spennende eller ikke...)

Endret av søndagsengel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men KRL er vel egentlig ganske intressant er det ikke?

Noen av emnene er jo mer interessante enn andre, da. Som sagt synes jeg det er spennende å lære om fremmede religioner, mindre spennende med etikk og moral (som jeg også hadde på barnevernutdanningen)... Men gårsdagen var ikke så ille som forventet, tatt i betraktning av at den varte til langt utpå kvelden! Og i dag er det på'an igjen! Heldigvis er det bare tre sånne lange samlinger igjen før jul! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsener! I dag hadde vi en kjempebra forelesning! Diskusjoner og gruppearbeid osv. Så de 6 timene var faktisk nesten litt morsomme! (Sånn, nå har jeg skrevet det også!!) :)

Mannen og jeg vurderer å gå på kino i kveld. Red Eye eller Madagascar. Jeg vil helst på Red Eye, tror jeg. Får se hva vi gjør, det hadde vært deilig å slappe av hjemme også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor vår/sommer hadde vi en katt flyende rundt her. Hun var skikkelig tam (nesten litt irriterende, for hun gikk i veien hele tiden, kom inn osv), veldig søt og kosete. Hun ble "kjæreste" med den ene katten vi hadde, og de var sammen hele tiden. I fjor høst forsvant katten vår, men denne kattejenta kom fortsatt på besøk til oss, noen ganger med kattungene som hun og vår katt hadde sammen, på slep... I vinter så vi ikke så mye til dem, men i sommer har kattemor vært her i hagen vår en del. Og nå ligger hun på en stol på verandaen vår, og koser seg i sola :) Greia er at vi tror eieren har flytta. Huset var nemlig til salgs for en stund siden... :forvirret: Hun er jo så nydelig og kosete, men det passer ikke med katt nå! Både fordi vi skal ha baby og fordi det var ganske slitsomt å innrette seg såpass mye etter kattene, og ikke kunne reise bort uten å skaffe kattevakt osv. Men får dårlig samvittighet hvis vi vet at den ikke har noe sted å bo... Får først og fremst finne ut om eieren fortsatt bor i nabolaget, og hvis ikke, så får vi høre med naboene hva de tenker... Vet at de elsker katter, men at barnebarnet er allergisk. Likevel hadde de jo vår ene katt inne hos seg nesten hver dag, så kanskje de kan ta seg av denne lille pusejenta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...