Gå til innhold

Og her er dagboka til søndagsengel?...

søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Det er morsomt å lage pai :icon_lol: Bunnen ser veldig god ut! Jeg har stekt den delen av fyllet som skal stekes i panne, også blander jeg det med resten av fyllet rett før jeg skal sette paien i ovnen (vi skal ikke spise før litt senere siden det er fredag). Nå er det best den smaker godt altså, for jeg har høye forventninger :briller2:

Mannen holder på med å sette opp de siste listene i barnerommet, og det blir så utrolig fint!!! :hoppe: Jeg skal male vindus- og dørlistene i helgen eller til uka, og så gleder jeg meg noe helt vanvittig til å få kjøpt og hengt opp gardiner! DA blir det et ordentlig rom, synes jeg :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maten ble kjempegod :):)

Mamma ringte i sted og fortalte at en jente vi kjenner prøvde å ta livet sitt i går. Mamma er den eneste voksne hun stoler på, så hun har vært sammen med jenta og familien i hele natt og i dag. Uff, jeg synes det er helt forferdelig!!!! :tristbla: Håper jenta får all den hjelpen hun trenger framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:icon_frown: Huff da.. Det stakk i magen min nå.. En kamerat tok livet sitt for, ja det må bli 5-6 år siden nå (det føles ikke så lenge siden ut)

Det er bra mamman din kan stille opp! Vet ikke helt hva annet jeg kan si... Det er bare så grusomt. Viktig at man er der for henne, og gir henne rom til å være seg selv..

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:icon_frown:  Huff da.. Det stakk i magen min nå.. En kamerat tok livet sitt for, ja det må bli 5-6 år siden nå (det føles ikke så lenge siden ut)

Det er bra mamman din kan stille opp! Vet ikke helt hva annet jeg kan si... Det er bare så grusomt. Viktig at man er der for henne, og gir henne rom til å være seg selv..

:klem:

Ja, det er helt forferdelig! Det ser visst ut til at det var mer et rop om hjelp enn et reelt forsøk, men handlingen ble likevel begått, og det er kjempealvorlig! Tenker på alle søsknene også, som har hatt henne som den eneste trygge... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært ute og gått tur. Vi får alltid planlagt så mye når vi går tur :) Vi er jo i gang med å rive badet, som skal pusses helt opp. Helst skal det være ferdig før jul, og det er ikke lenge til! Spesielt ikke når alle håndverkerne er venner av oss, som skal gjøre jobben etter arbeidstid og i helger! Det vi prøver å finne ut av nå, er hva slags planløsning vi skal ha i rommet. Vi skal slå ut veggen mellom det som er bad og det som er toalett nå, og derfor blir det en litt "rar" fasong på badet. Jeg tror det kan bli stilig at rommet ikke er helt firkantet, men det krever jo at vi velger en løsning som gjør at vi får utnyttet plassen best mulig. Det største spørsmålet er om vi skal ha dusj og badekar i ett, eller om vi skal ha dusjkabinett og badekar hver for seg. Det første er jo plassbesparende, men jeg synes de fleste sånne "maskiner" ser ut som store monstre, og at de ikke er noe fine! Jeg sitter med brosjyrer foran meg nå, og prøver å finne noe jeg liker. Så får mannen gjøre det samme etterpå. Det er jo moro også, da :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! :)

1. søndag i advent - koselig!! Vi sov lenge, og etter en dusj spiste vi en god frokost. Mannen tente adventsstaker og stjerner i vinduene, og sa han fikk litt julestemning. Det syntes jeg var koselig, for han kommer sjelden i julestemning så tidlig :) Vi fikk hengt opp julegardiner på kjøkkenet i går, og i dag skal jeg finne fram noen adventsduker.

Vi får en snekker hit etterpå for å se hva som må gjøres på badet. Vi kom vel sånn ca fram til hvordan vi vil innrede det i går... Det er rart å gå ut der nå, for veggen mellom de to rommene er vekk. Det eneste som er der inne nå, er doen og en liten håndvask... :icon_razz:

Jeg får vel sette i gang med siste rest av adventspyntingen nå mens mannen er ute. Han har kjørt for å kaste søppel (badekaret osv) og ta opp båtene (vår, svigers sin og en kamerat av mannen sin).

Ha en fin adventssøndag!! :nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg skal finne frem adventsstake senere..

:hoppe: Nå starter det å snø i dette øyeblikk!!! Det daler saaaakte stoooore snøfnugg!!!

Gjør det??? Ikke her ennå, men da kommer det sikkert snart! :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynte å snø på hvaler for to timer siden... Så kanskje det tar to timer bort til deg og??  :ler:

Mannen sa det kom noen få fnugg da han var ute i går. Nå er det meldt kaldt resten av uka, så litt vinterfølelse går det i allefall an å håpe på :)

Jeg har vært våken siden 4 i natt. Våknet fordi jeg måtte tisse, og babyen våknet fordi jeg sto opp... Ikke helt lett å sovne med alle de bevegelsene i magen, nei... Men koselig å ligge og kjenne på sparkene :) Uansett, jeg kjenner jeg er veeeeldig trøtt nå, men det er bare en time til jeg skal kjøre til jordmor. Kanskje jeg skal legge meg en halvtimes tid? Ja, det gjør jeg! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sovna visst på et blunk! Føler meg mer opplagt nå, selv om jeg gjerne kunne ha sovet lengre! :)

Jeg skal til frisøren klokka 13. Klipping og striping av ettervekst. For å slippe å betale for ekstra vask, gidder jeg ikke å ta noe i håret i dag (skum osv). Så jeg er spent på hvordan det blir seende ut utover dagen! :ler: Før brukte jeg sjelden noe, men etter at jeg fikk en frisyre på det i høst (altså noe annet enn bare rett ned), så er jeg nødt til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Ha en kjempe fin uke! :)

Takk for det, og i like måte :)

Jeg har gjort masse i dag! Var jo først på jordmorkontroll, og det gikk bra. Alltid koselig å høre hjertet til spiren slå :hjerte: Etter kontrollen dro jeg til banken, hvor jeg opprettet en sparekonto og overførte en del penger. Synes det er lettere å ha oversikt over hva jeg kan bruke til husholdning og julegaver, og hva som skal gå til badet og annen oppussing. Etter å ha vært i banken kjørte jeg tl Meny og kjøpte lunsj til mannen og meg. Deretter dro jeg til biblioteket og leverte og lånte bøker, og satte meg på venteliste på ganske mange bvøker (bl.a. de som Heidi76 anbefalte). Etter å ha vært på biblioteket kjørte jeg til jobben til mannen med maten hans, og deretter kjørte jeg hjem til mamma og pappa. Det var jo ingen hjemme, siden de var på jobb, men de bor like ved frisøren, og jeg hadde en times tid på meg. Hos dem spiste jeg lunsjen min og slappet av med aviser. Kl. 13 hadde jeg frisørtime, og var der til litt over 14.00. Etter frisøren kjørte jeg til et kjøpesenter. der fikk jeg kjøpt tre julegaver og en kalendergave. Julegavene var morgenkåpe til meg fra mannen ( :sjarmor: ), kosedress til meg ( :sjarmor: vet ikke hvem den blir fra, men det er alltid mange som ber meg finne noe selv... ) og lue og votter til kusina mi. Kalendergaven til mannen var et par Simpson-sokker. Da jeg kjørte hjempver, måtte jge stoppe i enda en butikk, for det var noe jeg hadde glemt å handle til middagen...

Jeg er ganske sliten nå, og har vondt i ryggen!! Sjelden jeg er på farta hele dagen, som i dag. Nå kan jeg heldigvis slappe av resten av kvelden, mens mannen jobber med badet :sjarmor: Fra og med i kveld må jeg gå ned i kjelleren for å tisse... :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som om du har hatt en full dag!!

Synd ikke jeg var hjemme så du kunne slappa av hos meg en tur.. Men du får i allefall slappe av ikveld!!

:ler: Jeg og må gå ned i- og deretter gjennom, kjelleren for å tisse. Akkuratt nå sitter jeg og er veeeeeeldig tissatrengt, men orker ikke gå ned :ler:

:overrasket: Kanskje jeg bør, starter å gjøre vondt i nyrene! (eller noe....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg og må gå ned i- og deretter gjennom, kjelleren for å tisse. Akkuratt nå sitter jeg og er veeeeeeldig tissatrengt, men orker ikke gå ned :ler:

:overrasket: Kanskje jeg bør, starter å gjøre vondt i nyrene! (eller noe....)

Huff da, jeg tror du bør ta deg en tur da ja :ler: Jeg synes ikke det er så ille å måtte gå ned i kjelleren for å tisse altså! Men det kan nok bli kaldt å gå ned tynnkledd og på nattersid! Blir jo skikkelig våken og opplagt når jeg helst burde sovet :sove: det er heldigvis bare for noen uker, og det er nok verdt det når BADET står klart!!!!!!!!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det litt vinter her også! Det er ikke snø (selv om det kom noen fnugg i går), men det er frost, så trær, plener og jorder er hvite likevel. Også er det nydelig vær, solskinn og vindstille :)

Jeg sov lenge i dag, men nå tror jeg jeg skal legge meg litt igjen. Bare for å lese da, tror ikke jeg får sove. Blir fort svimmel av å sitte eller stå... Jordmor sa det er helt vanlig, og at gravide kan besvime av å stå for lenge (så hun anbefalte meg å gjøre unna julehandelen før det blir lange køer...). Slitsomt, for det er mye jeg ikke får gjort!

Mannen bestilte vegghengt toalett i dag, og vi har bestemt oss for hva slags dusj vi skal ha. Det blir en 100*100 cm hjørnedusj (steamdusj) med dypt kabinett, sånn at det i allefall er plass for barn til å bade. Den er kjempestilig, med trappetrinn og greier :) Man får kjøpt trinn og noen detaljer inni i mahogny (eller i hvertfall et mørkt treverk), men vi har i første omgang bestilt uten. Må først se an hva slags baderomsinnredning vi velger.

I ettermiddag skal jeg på skøytebanen med ungene igjen. Må kle meg bedre enn sist, for da frøs jeg, og nå er det kaldere enn det var forrige tirsdag. Tror jeg skal ta med et sitteunderlag også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Har du funnet deg jakke eller?

Nei, jeg ga opp det for noen måneder siden. Nå er det jo ikke så lang tid igjen at det er noen vits. Jeg bruker bare en kåpe jeg hadde fra før, uten å lukke den, tykk genser under og et stort skjerf i halsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selv den du lånte av meg begynner vel å bli for kald og for liten nå ;)

Jepp :)

Nå er rørleggeren her for å se hva som trengs av rør og utstyr til badet vårt. han skal legge opp alt av rør+sette inn sisterne i veggen på fredag. Jeg tror han tar med seg samboeren sin da, så kan vi spise middag og snakke litt om bryllupet deres mens guttene jobber ;)

At en do kan skape så mye hodebry!! Jeg hadde funnet en jeg likte i en katalog, og siden det ikke spiller så stor rolle for mannen hvordan den ser ut, skulle jeg få velge. Det var et italiensk design-toalett, så jeg sa til mannen at dersom det var veldig dyrt, syntes jeg vi skulle kjøpe et billigere. Han sjekka opp prisen, og det var såpass dyrt at vi fant ut at vi skulle ta noe annet. Så da bestilte mannen et annet uten at jeg hadde sett det (vi har jo ikke så god tid på oss, så han bestilte det da rørleggeren var innom jobben). Da han viste meg bilde av det, likte jeg ikke fasongen, og sa jeg ville ha det dyre likevel :sjenert: Mannen var jo enig i at det var finere, så i dag ringte han rørleggeren og sa at vi ville ha det. Da sa rørleggeren at han har fått veldig mange klager på det toalettet, fordi det har en lang renne ytterst i skåla som "vårt fornødne" må renne langs før det treffer hullet med vann... (litt av en forklaring :ler: ). Dette hørtes jo ikke noe særlig delikat ut, så mannen bestilte nok en gang et annet toalett. Denne gangen valgte han et han syntes så helt likt ut som det jeg ville ha. Det er av samme designer, og det er faktisk ganske likt - men ikke helt. Og jeg liker ikke fasongen på dette like godt som det andre. Så nå lurer jeg på om det egentlig er verdt de ekstra tusenlappene - det er dobbelt så dyrt som de fleste andre vegg-toaletter. Kanskje vi heller skal ta et fra Porsgrund eller ifø likevel? Hallo, det er jo bare en do!!!! bare den ikke ser direkte stygg ut, så er det vel ingen som legger så veldig godt merke til fasongen?? Rørleggeren må jo snart begynne å lure på hva jeg er for en, som er SÅ kresen på doer... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...