Gå til innhold

Og her er dagboka til søndagsengel?...

søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Vi dro hjemmefra kl 10 i dag, og har fått gjort masse! :) Først kjørte vi til jobben til mannen med bilen min og gjorde den ren. Så kjørte vi til trelastlageret og fikk kjøpt taklister og gulvlister til vaskerommet, og gulv til barnerommet. Det ble vanlig klikklaminat i "eik". Etter å ha kjørt hjemom med det vi hadde handlet, kjørte vi til jobben til mannen og hentet en bil som vi skulle prøvekjøre. Vi har hatt den hele dagen, leverte den nettopp. Vi fikk gjort unna noen flere ærender mens vi prøvde bilen, blant annet kjøpte vi tørketrommel :) Endelig!!! Skal hente den på onsdag, og det blir så godt å få en tørketrommel i huset! Vi var også en tur på biltema og McDonalds, og besøkte mamma og ungene en times tid. Måtte jo vise fram bilen :) Har ikke helt bestemt oss for om vi skal ha den, da. Det er en Suzuki Baleno 2000 modell med 4-hjulstrekk. Den har alt utstyret som er på Golfen, men den ser ikke like fancy ut inni. Mannen kjørte opp bilen på løftebukk på jobben og så over den under+i motoren, og syntes den så bra ut.

Farmor ringte på dagen i dag, og sa at hun har tenkt å gi litt penger til hver av barnebarna sine, så snart er jeg (og mannen, da) hele 60000kr rikere (i tillegg til engansstønaden på ca 30000) :sjarmor: Snille farmor :klem: Det kommer bare så utrolig godt med!!! Vi lurer på å bruke de fra farmor på leiligheten i kjelleren, så vi kan få den ferdig. Når vi får leid den ut, får vi jo litt ekstra inn hver måned.

Nå er mannen snart ferdig med å male første strøk på veggene i barnerommet, og det blir kjempefint! Er veldig fornøyd med elfenben, det gir en varm tone til rommet! :)

Endret av søndagsengel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var da en veldig snill farmor du hadde!

..kan ikke spørre henne om hun har lyst på et barnebarn til vel?

:klem:

:ler: Ja, hun er veldig snill! Det er jo forskudd på arv hun deler ut, hun gjør det en gang i mellom. Hun synes det er koselig at vi får dem mens hun lever, så hun kan se at vi har nytte av dem (også stoler hun ikke helt på banken og sånn, så det er like greit å bli kvitt dem :ler: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(også stoler hun ikke helt på banken og sånn, så det er like greit å bli kvitt dem :ler: ).

:ler:

kan jo skjønne henne..

er jo bedre at hun ser at dere barnebarna får glede av dem og har nytte av dem.. enn at hun skal sitte med dem på konto og de bare står der..

hun har vel alt hun trenger hun (som de fleste gamle mennesker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

kan jo skjønne henne..

er jo bedre at hun ser at dere barnebarna får glede av dem og har nytte av dem.. enn at hun skal sitte med dem på konto og de bare står der..

hun har vel alt hun trenger hun (som de fleste gamle mennesker)

Ja, ikke sant! :)

Tapeten på barnerommet trekker mye mer maling enn vi hadde trodd. Mannen sa i butikken hvor stort rommet er, og de sa hvor mye maling de mente han trengte til to strøk. Nå er spannet tomt, og han ble ikke engang ferdig med første strøk :forvirret: Det var skikkelig dumt, for planen var å male strøk nr to i morgen, og legge gulv på mandag. Nå må vi male resten av det som mangler maling på mandag, før vi kan male andre strøk...

En annen irriterende ting er at rørleggeren som skulle komme og ordne vaskerommet i morgen ikke kan komme. Han ringte ikke og sa fra en gang! Mannen ringte ham for å spørre om når han kom, og han sa han ikke kunne før til uka... Vi må jo tåle det når det skal gjøres som en vennetjeneste, men det hadde vært greit å få beskjed så vi kunne fått en annen til å komme i morgen. Har jo laget avtale med elektriker om når han skal komme ol, og da må det også utsettes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt med malinga da!

Ny tapet trekker alltid synsyk masse maling.

Fortalte han at det var ny tapet han skulle male da?

Dersom en kunde kommer til meg å sier at han skal male ny strie sier jeg alltid at han nok kommer til å trenge litt mer enn til gammel tapet..

og selger da gjerne med grunning, eller en annen billig maling som kan brukes til grunning, (slik som Jotaplast - 398 for 10 liter)

Kjedlig er det i allefall når det blir for lite med maling.

og dere får vel ikke tak i noe mer før tl mandagen vel...

Så dumt med han rørleggereren da. De burde jo kunne holde avtaler som det bare er en vennetjeneste mener nå jeg.. dere har jo gjort avtaler emd andre håndverkere også...som er avhenig av at han er ferdig...

:storfot: tramper litt på han rørleggeren jeg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjipt med malinga da!

Ny tapet trekker alltid synsyk masse maling.

Fortalte han at det var ny tapet han skulle male da?

Dersom en kunde kommer til meg å sier at han skal male ny strie sier jeg alltid at han nok kommer til å trenge litt mer enn til gammel tapet..

og selger da gjerne med grunning, eller en annen billig maling som kan brukes til grunning, (slik som Jotaplast - 398 for 10 liter)

Kjedlig er det i allefall når det blir for lite med maling.

og dere får vel ikke tak i noe mer før tl mandagen vel...

Så dumt med han rørleggereren da. De burde jo kunne holde avtaler som det bare er en vennetjeneste mener nå jeg.. dere har jo gjort avtaler emd andre håndverkere også...som er avhenig av at han er ferdig...

:storfot: tramper litt på han rørleggeren jeg da

Jeg er ikke sikker på om mannen sa at det var til ny tapet. Men, men... babyen kommer jo fortsatt ikke før på en stund, så vi blir ferdige i tide likevel! Gleder oss bare så veldig til å begynne å innrede det :)

Mannen er nå i gang med å sette opp lister i vaskerommet. Jeg skal male/lute dem i morgen. Etterpå skal vi på "farsdagsrunde". Skal til mamma og pappa for å spise, og tar en tur innom svigerfar før eller etter det. det er nydelig vær i dag, kanskje jeg skal prøve å ta meg en tur ut?

Endret av søndagsengel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Det nydelige været fikk meg til å sette i gang med å male et vindu utvendig. Nå er jeg akkurat ferdig, og det har blitt skikkelig grått ute! :forvirret: Ser ut som om det blir regn hvert øyeblikk!! Det er ca 1/2 meter tak over vinduet, så hvis det ikke regner skrått inn på veggen, så går det forhåpentligvis bra :) Men det er jo liksom så typisk, da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med den rørleggeren da. Vi hadde samme problem med en elektriker da vi pusset opp kjøkkenet i sommer. Han skulle komme en mandag, og skulle ringe en times tid før han kom. Vi hadde jo masse å gjøre, ting å kjøpe til kjøkkenet og slikt, men vi ventet og ventet og ventet og ventet. Etterhvert prøvde vi å ringe ham, men kom bare til mobilsvar. Og vi hørte ingenting fra ham. Dårlig gjort. Heldigvis fikk vi tak i en annen elektriker som kunne komme dagen etter, godt ikke alle er slik som den første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...  Det nydelige været fikk meg til å sette i gang med å male et vindu utvendig. Nå er jeg akkurat ferdig, og det har blitt skikkelig grått ute!  :forvirret: Ser ut som om det blir regn hvert øyeblikk!! Det er ca 1/2 meter tak over vinduet, så hvis det ikke regner skrått inn på veggen, så går det forhåpentligvis bra :) Men det er jo liksom så typisk, da :ler:

Og nå regner det... :frustrert:

Så kjedelig med den rørleggeren da. Vi hadde samme problem med en elektriker da vi pusset opp kjøkkenet i sommer. Han skulle komme en mandag, og skulle ringe en times tid før han kom. Vi hadde jo masse å gjøre, ting å kjøpe til kjøkkenet og slikt, men vi ventet og ventet og ventet og ventet. Etterhvert prøvde vi å ringe ham, men kom bare til mobilsvar. Og vi hørte ingenting fra ham. Dårlig gjort. Heldigvis fikk vi tak i en annen elektriker som kunne komme dagen etter, godt ikke alle er slik som den første.

Utrolig irriterende, ja!! Jeg håper han har tid til å komme i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så irriterende! Pappa har ventet på en murer i to år nå. Ikke noe stress jobbing der da, skal bare gjøre pipen en del penere. De avtaler og avtaler men mureren ringer og utsetter hver gang. Kjedlig. Håper han kan i morgen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert: Kjedelig med fagfolk!! Jeg vet åssen du har det.. bror er rørlegger og han er like kjapp føles det ut som...

Håper han kommer i mårra da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så irriterende! Pappa har ventet på en murer i to år nå. Ikke noe stress jobbing der da, skal bare gjøre pipen en del penere. De avtaler og avtaler men mureren ringer og utsetter hver gang. Kjedlig. Håper han kan i morgen da.

I TO ÅR?? :overrasket: Ja, det var litt av en ventetid! Da hadde jeg kanskje vurdert å ringe en annen etter hvert...

I dag våknet jeg kvart på seks. Nå for tiden får jeg så og si aldri sovna igjen når jeg først har våknet! :forvirret: Godt jeg har fri, så kan jeg slappe av litt hvis jeg blir trøtt på dagen. Har ikke store planer i dag. Jeg skal vaske en maskin med klær (siden ikke rørleggeren kom i helgen, har jeg jo fortsatt mulighet til å bruke vaskemaskinen), og vaske badet oppe (rørleggeren må omtrent krype under badekaret, og da er det greit at det er nyvaska, synes jeg ;) ). Også skal jeg lage middag. Aner ikke hva... Når mannen kommer, skal han male ferdig barnerommet og forhåpentligvis sette opp resten av listene i vaskerommet (det avhenger av at rørleggeren kommer).

Have a nice day!!! :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så effektive dere har vært i helgen. :tommel:

Er kjempeimponert jeg! Kjedelig at dere gikk tom for maling så fort men det er jo som du sier ikke noe stress. Og når det gjelder oppussing så tar det alltid lengre tid enn forventet. Men håndverkere som ikke kommer til avtalt tid er superirriterende!

Ha en fin fridag.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med en rolig dag da snuppa!! Greit å lade litt batterier og bare gjøre det man vil (pluss litt tøyvasking da...)

Ha en strålende og rolig dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, iss! :)

I år skal vi antakelig feire julaften her hjemme. I såfall blir det første julaften mannen og jeg er sammen :hjerte: Gleder meg masse! Vi blir i såfall 7 eller 8 stk, avhengig av om svogeren min skal feire hos moren, eller om han kommer til oss (tror han skal til moren). Det blir sikkert kjempekoselig, men litt rart også, siden vi jo sikkert må bryte med noen tradisjoner begge to. Får prøve å erstatte dem med noen egne, enda koseligere tradisjoner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rørleggeren er her :) Han kom i halv fem-tiden, og skal visst bli her til han har gjort det han skal. Kjempebra!! Jeg har vært nede og sett en gang, og da var i allefall utslagsvasken og en del rør på plass i vaskerommet!

Elektrikeren kommer kanskje etterpå for å se hva han trenger til vaskerommet og barnerommet. Han regnet med å komme innom på dagtid i løpet av denne uka for å gjøre det han skal her (endelig er det nyttig at jeg bare går hjemme :ler: ).

Mannen har malt det som manglet på første strøk på veggene på barnerommet (jeg sa jeg kunne ta det, men han syntes ikke jeg skulle gjøre det pga ryggen). Malingen er overmalbar etter kort tid, så han får antakelig gjort unna andre (og siste) strøk i dag også :hoppe:

Skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre, men jeg har liksom ikke peiling på rør heller... Så enn så lenge sitter jeg med Ikea-katalogen foran meg, og planlegger litt. Noen må jo gjøre det også :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen skal på fjellet i helgen, og drar fredag morgen. Den helgen kommer til å bli laaaang hvis jeg ikke har noe å finne på! :tristbla: Kjedelig å sitte alene både på dagen og kvelden! Har en avtale med en venninne lørdag kveld, og hadde planer lørdag på dagen også, men de gikk i vasken... En annen venninne jobber, og en tredje reiser bort i helgen. Får se hva det blir til, noe må jeg i hvertfall finne på! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal dessverre ikke være hjemme i helgen så jeg kan nok ikke stikke til Fredrikstad og holde deg med selskap ;)

Regnet ikke med det da vet du ;) Klarer meg nok :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...