Gå til innhold

Og her er dagboka til søndagsengel?...

søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Nå har deigen hevet lenge, og skal snart inn i ovnen. Det ble baguetter i stedet for brød. Tenkte å smøre noen som jeg kan kjøre innom mannen med når jeg skal på svømminga etterpå. Han jobber sent i dag. Det er skikkelig drittvær! Vi som har hatt sol så lenge, i dag er det grått og regn! :tristbla: Har ikke gått tur, bare luftet hunden i hagen noen ganger. Jeg er nødt til å finne noe å bedrive tiden med nå som jeg har fri, dette har vært en laaang dag! Nå er det snart tid for middag (fra i går) og Friends, og etterpå skal jeg som sagt på svømming. Det blir koselig! :) I morgen skal jeg på shopping med liv, det gleder jeg meg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag skinner sola igjen :) Alt blir så mye bedre med en gang!! Jeg er nok ikke en person som hadde taklet mørketiden i nord så godt... Jeg har akkurat stått opp og dusja. Nå er det tid for frokost, og etterpå skal jeg møte liv i byen. Hun kommer med buss fra Oslo kl 11. :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det koselig i byen med liv :) Hun kjøpte noen jule- og bursdagsgaver, mens jeg bare handlet mat. Vi fikk spist en god is også, da :sikle: På hjemveien kjørte jeg innom en venninne (forloveren min) som var på jobb, for å hente bursdagsgave til mannen. Lenge siden jeg hadde sett henne, så det var koselig :klem: Var sliten da jeg kom hjem, så etter en runde på KG la jeg meg på sofaen og så på Friends. Deilig!! Nå holder mannen på med vaskerommet i kjelleren, mens jeg nettopp har lagt kylling i marinade. Skal ha den på pizza i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marinert kylling på pizza? Fortell Fortell ;)

Kanskje ikke så mye å fortelle om, for jeg har jo ikke smakt enda :sjenert: Tidligere har jeg bare stekt kyllingfilet med krydde og hatt det på, men i dag prøvde jeg meg på en marinade av knust hvitløk, presset sitron, olivenolje, pepper og paprikakrydder. Blir spenennde å smake :) Arkanas pizzasaus er så klart et must ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst:

Sniker meg bare innom for å ønske deg en god fredagskveld... Snart natt...

:klem:

Koselig at du er innom! :) Jeg venter fortsatt på at du skal starte en dagbok så jeg kan besøke deg også ;)

Regnvær og grått i dag :tristbla: Mannen har kjørt for å vise bilen sin, han skal kanskje selge den for å kjøpe en annen. Når han kommer hjem, skal han og naboen skifte ut et vindu i stua vår (hvis det slutter å regne). Vinduet er ganske gammelt og trekkfullt, så det er ikke noe særlig å ha om vinteren (spesielt ikke med baby i huset). Så da mamma og pappa tilbød seg å kjøpe et nytt til oss, var det bare å slå til... :sjarmor::klem: Jeg har satt på vaskemaskinen, og har tenkt å gjøre litt husarbeid. Gidder ikke å ta det så nøye, det må jeg gjøre på tirdag når vi leverer hunden. I kveld skal vi på innflytnings-/forlovelsesfest til en av bestevenninnene mine og typen. Det blir sikkert koselig, men jeg tror ikke vi blir så veldig lenge. Det kommer visst ca 30 stk, og blir sikkert ganske røykfylt etter hvert (noe jeg ikke er så glad for når jeg er gravid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :klem:

Arkanas pizzasaus???

Da tar jeg meg friheten til å kopiere fra et av Arkanas innlegg:

Tomatsausen: Her pleier jeg å frese hakket løk, hvitløk og evt rød chili til det er mykt. Så har jeg i en boks hermetiske tomater, noen spiseskjeer tomatpuré, salt, pepper, litt sukker, oregano, basilikum, timian, rosmarin og laurbærblad. Dette lar jeg putre ca 30 minutter. Så fisker jeg ut laurbærbladene og kjører sausen glatt med stavmikser. Denne oppskriften gir nok saus til tre pizzaer, så det er greit å fryse ned og ta fram en annen gang.

Og denne er nydelig på pizzaen (også Arkanas, så klart ;) ):

Rømmedressingen lages ved å blande et beger lettrømme med 1½ ts hvitløkspulver, 1 ts sukker, 1 ts salt, 1 ts løkpulver, litt pepper, en skvett sitronsaft og en hel bunt klippet gressløk. Dressingen smaker best om den får stå og trekke litt i kjøleskapet.

God morgen, søndagsengel.

Bare innom med en liten :klem: . Håper du får en fin lørdag.

:kose:

God morgen! :) Koselig at du er tilbake på nettet! Blir stille uten skravlehøna vet du! ;) Ha en fin lørdag du også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sikle: Vil du dele oppskriften din da?

Å, jeg vet ikke helt jeg. Den er jo ikke så proff som Arkana sin er, men jeg synes den er god.

En boks rømme (bruker lettrømme), 2 fedd hvitløk, finhakket. Blandes i rømmen. Smak til med salt og pepper. Stå i kjøleskapet og trekke.

Det enkle kan også være godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Å, jeg vet ikke helt jeg. Den er jo ikke så proff som Arkana sin er, men jeg synes den er god.

En boks rømme (bruker lettrømme), 2 fedd hvitløk, finhakket. Blandes i rømmen. Smak til med salt og pepper. Stå i kjøleskapet og trekke.

Det enkle kan også være godt ;)

Takk! Jeg får prøve den neste gang da! :)

Litt irritert nå... Mannen og naboen driver og skifter vinduet i stua, selv om det regner. Det er jo greit nok, vil jo gjerne ha det ferdig. Men da jeg kom ut av dusjen, syntes jeg det var merkelig stille. Jeg gikk inn i stua og så at vinduet var tatt ut, og det var iskaldt i stua (det er et stort vindu). Jeg tenkte at de sikkert var på vei til å sette inn vinduet, og brydde meg ikke noe med det. Men så syntes jeg det tok VELDIG lang tid uten at noen kom, så jeg gikk ut for å se etter dem. Og der satt de - tørt og godt i garasjen, med hver sin røyk og øl... :roll: De kunne vel ha ventet til etter at vinduet var satt i, så de slapp å slippe ut all varmen??? Jeg vil helst ikke mase, siden det er naboen som gjør hovedjobben (snekker), og ikke skal ha noe for det, men jeg tror de skjønte hva jeg mente, for de kom inn like etterpå, og nå hører jeg at de banker og holder på der inne... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger holder det med ett visst "blikk" ja. :ler:

Håper de blir fort ferdig så du får opp igjen varmen da!

:ler: Ja, jeg har lært meg noen knep i årenes løp!

Innom med en god-lørdags-klem! :klem:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...