Gå til innhold

KaDusts aktivitetshjørne.


KaDust

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dagens trening:
- 15 min yoga

Dagens planke glemte jeg bort, ikke alltid like greit med besøk :lol: Skal huske det i morgen altså!

3 ting jeg liker ved meg selv i dag:
- Håret! Satt det opp i viking-stil igjen :nigo:
- Følte meg vel i dagens antrekk
- Er bestemt. Fikk trent selv med besøk hele dagen.

3 ting som fikk meg glad/ til å smile i dag:
- Sofakos med samboer før leggetid.
- Venninne som passer på at jeg husker alle ærendene mine. :lol:
- Besøk er alltids hyggelig!

I dag er jo en av de dagene jeg virkelig skulle skeie ut. Det endte med 4 flak potetgull og et par biter av daim-sjokoladen. Har rett og slett ikke hatt lyst på usunn snacks i det hele tatt i dag, så da ble det jo egentlig ikke utskeielse likevel. Så lite som det var vil jeg ikke kalle det en utskeielse. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :nigo:

Forresten så er det så mange som er så opptatt av vekt. Det jeg legger ut nå er for å bevise at å henge seg opp i vekt er svært unødvendig. Det blir jo et før- og etter- bilde.

I fjor veide jeg 53 kg. Da så jeg slik ut:

2015-01-07 12.58.39.jpg2015-01-07 12.58.33.jpg

Nå veier jeg 10 kg mer. Altså veier jeg nå 63 kg:

2016-05-31 19.33.48.jpg

Vil selv si at jeg ser langt bedre ut på 63 kg. Så altså, tallet på vekta betyr ikke alt. :nigo:

Oppdaterer med et bilde av meg fra siden nå så fort jeg får tatt det. Muligens i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Å herre :nigo: U look amaaaaazing girl!

Vet dette med vekta, jeg vet jeg ser bedre ut nå, enn når jeg var 5kg mindre, da hadde jeg en skral overkropp og puppene var borte, og sikkert mye muskler også! Det så ganske rart ut. Så vekta bør egentlig kastes ut,,   men som tidligere fettberg, så er jeg redd for å havne på fett - toget igjen, der vekta bare stiger og stiger, så jeg må jo passe litt på da, for ellers så kan det gå veldig galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra du ser ut!! 👌😀 liker at du nevner så mange positive småting underveis også! 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri

Whaaaaaaat? Det var en ubestemmelig forskjell, men definitivt annerledes før og etter! 

Jeg ble litt påvirka av dritfint undertøy også, da 😍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mindre fettprosent nå, men mye mer muskelmasse. Det er vel hovedforskjellen. :jepp:

Så, da ble det ikke trening i dag. Har vært en slapp dag etter en ekstremt dårlig natt med søvn. Tung pus som har ligget på beina mine i hele natt. Har våknet 7 ganger så jeg på fitbit-en, og totalt bare 4 timer. Tok planken da, men det ble ikke noe rungende resultat.

Dagens planke:
- 1 min og 8 sek

3 ting jeg liker ved meg selv i dag:
- Igjen: Kul på håret. Ingen tørr å erte på seg meg når jeg går sånn vil jeg tro. :kul:
- Fikk fin fasong i antrekket jeg hadde på meg i dag.
- Klarer å ta det med ro når jeg trenger det. Viktig det!

3 ting som fikk meg glad/ til å smile i dag:
- Kinotur. Warcraft var helt fantastisk! Får nesten lyst til å spille igjen. :ler:
- Slappet av med en serie i hele kveld og det har vært ganske så behagelig når kroppen føles som nå.
- Mamma sa jeg burde pakke med en halvpensjon til Irland. :skratte: Hun prøvde å skrive "halvpent" til middager å sånt, men lo godt når hun klarte å skrive halvpensjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Ja, det er kjempeviktig å også ta det rolig, når en føler kroppen trenger det! Tror mange glemmer det og bare peiser på - jeg er hvert fall slik, så jeg jobber med dette,,, les: presser meg selv til å slappe av :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri

Jeg bruker fitbiten som stille vekkerklokke, men har med veldig overlegg deaktivert den søvntrackeren. 

Jeg vil liksom ikke vite hvor elendig det står til, det der hørtes ut som en "vanlig" natt- og noe så demotiverende vil jeg heller ignorere :sprettoy:

Litt som å vite hvor lurt det hadde vært å kutte kaffe, eller hvor mye salt det EGENTLIG er i ditt og datt. Eller min fysiske alder :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo at jeg våkner mye på natten i perioder, men det gjør det lettere for meg å se når det skjer i forhold til medisiner osv for å se om det er en sammenheng. Søvntracking er en viktig del av ADHD loggen min også. Mye lettere å føre den når jeg kan se hvor mange ganger jeg har våknet i stedet for å bare "jo, ja, jeg våknet en del da.."  😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ser helt fantastisk ut! 

Angående pulsmåler på fitbit, jeg har hørt at den er ganske upålitelig, så da er det kanskje ikke så viktig? Har nemlig sett på Alta og liker at den er så liten smal. Jeg har veldig tynne håndledd så er redd det ser dumt ut med noe bredt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo vår egen pulsmåler også. Fingern, klokka og tellern. :ler:

Liker at den er smal selv. Skulle jeg hatt med pulsmåler ville jeg nok tatt Fitbit Blaze, og ikke Surge, siden Blaze skal være mye mer nøyaktig på pulsen. Dessuten er Blaze mye penere enn Surge. Men altså, om pulsmåler ikke er så viktig for deg er Alta absolutt et godt alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Treningen i dag ble litt bortprioriert. Fikk ferdig maleriet til broren min, fikk dratt opp med det, planlagt transport i morgen og på returen, planlagt hva jeg skal pakke, funnet frem koffert og litt sånne ting.

Dagens trening:
- 15 min jogging
- Dag 11 av squat challenge: 15 knebøy

Dagens planke:
- 1 min og 15 sek. Tror jeg skal ta pause fra denne neste uke. Starter å få vondt i ryggen, og derfor jeg ikke klarer å holde så lenge som før.

3 ting jeg liker ved meg selv i dag:
- Strukturert
- Evnen til å ikke bry seg om hva andre tenker når jeg går ut ustelt og i ekstremt tydelig for korte klær. Joggebukse som rekker meg til litt under midt på leggen. :lol:
- Min omsorgsevne. Laget sjokolade chiapudding så samboern har en goood frokost i morgen tidlig siden jeg reiser fra han.

3 ting som fikk meg glad/ til å smile i dag:
- Den nye Game of Thrones episoden.
- Pakkinga, gleder meg til turen!
- Samboeren. :hjerte:

I morgen må jeg gjøre yoga i lunsjen hvis jeg skal rekke å få det til i morgen. Det skal gå! Vil ha en times økt, få gjort det ordentlig. Skal også skrive nye mål i morgen før jeg drar. Må reise med tog på kvelden, så har jo hele dagen til å få gjort ting unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, for en kropp Kadust! :)

Du imponerer med aktivitetsnivået altså! Jeg tror jeg må følge med litt her fremover slik at jeg kan bli motivert til å ta frem fitbit'en  jeg fikk for en tid tilbake. Har faktisk ikke prøvd den en gang,og det er jo egentlig veldig synd... Hadde jo vært litt artig å sett hvordan aktivitetsnivået mitt var... Eller... kanskje ikke, når jeg tenker meg om :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, calavi skrev:

Herregud, for en kropp Kadust! :)

Du imponerer med aktivitetsnivået altså! Jeg tror jeg må følge med litt her fremover slik at jeg kan bli motivert til å ta frem fitbit'en  jeg fikk for en tid tilbake. Har faktisk ikke prøvd den en gang,og det er jo egentlig veldig synd... Hadde jo vært litt artig å sett hvordan aktivitetsnivået mitt var... Eller... kanskje ikke, når jeg tenker meg om :fnise:

Takk!

Jooo, finn den fram! :nigo: Den motiverer veldig til å bevege seg mer, så det er uansett vinn om du prøver den! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du ser råbra ut! Og du ga meg en tankevekker med det med vekta. Jeg veier meg egntlig ikke noe særlig lenger annet enn før og etter et program fordi jeg må oppgi mål for å få premien min. Men jeg blir jo så sur og skuffa om det ikke er endringer, og hvorfor har en kilo eller to drimye å si for hvordan jeg føler meg den dagen? Det er jo egentlig absurd. 

Sjokolade-chiapudding? Hvordan? :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...