Gå til innhold

KaDusts aktivitetshjørne.


KaDust

Anbefalte innlegg

Heisann! :hoppe:

Velkommen til KaDusts aktivitetshjørne og treningsdagbok!

Det er nå over ett år siden jeg har vært innom her, og jeg oppretter derfor en ny treningsdagbok i stedet for å fortsette på den gamle. I hovedinnlegget her vil jeg oppdatere informasjon med mine langsiktige mål så snart jeg har utformet de i mer detalj.

Siden sist har jeg fått en Bachelorgrad (hurra!), men jeg studerer enda. Aktiviteten har vært både opp og ned, men nå har jeg bestemt meg for å komme inn i en fast rutine slik at aktiviteten holdes vedlike. Jeg er likevel i bedre form nå enn da jeg forlot den forrige treningsdagboken min.

Så, for øyeblikket holder jeg på med tre treningsprogrammer:
- Way of Gray
- Start Wars Fitness Challenge
- Egendefinert (for det meste yoga)

Kostholdet mitt er for tiden balansert og det går fortsatt i (for det meste) clean eating. Altså produkter uten tilsetningsstoffer, ikke-prosessert mat og for det meste økologiske produkter. Jeg er mindre oppblåst enn jeg var og fordøyelsessystemet mitt fungerer mye bedre (ingen forstoppelse lenger), men jeg kan fortsatt optimalisere kostholdet siden jeg fortsatt er noe oppblåst.

Langsiktige mål:
- Høyere energinivå
- Føle meg mer uthvilt, mindre trøtt
- Balansert humør
- Færre kroppslige plager (som ryggsmerter)
- Høyere muskelmasse
- Mer fleksibel
- Ingen oppblåsthet

Jeg kommer også til (eller hvertfall prøve) å skrive noen mål for hver uke slik at de langsiktige målene blir enklere å oppnå. Ukesmål gjør det lettere å holde seg motivert, siden resultatene av langsiktige mål ofte kommer tregt.

Det er nå midt i uka, men siden dette er min første post, så tenkte jeg å skrive opp målene jeg har for denne uken. La oss kalle denne uken, uke 1.

Ukesmål, uke 1

Mål, fysisk helse:
- Følge Way of Gray treningsplanen (klart så langt)
- Gjøre litt yoga hver dag, selvom det bare er en 5-10 minutters økt (klart så langt)