Gå til innhold

KaDusts aktivitetshjørne.


KaDust

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Rainbow skrev:

:vinke: Ja, det har jeg! Har muligens endra tittel siden du så den sist, men den er ganske aktiv, så ligger på første side. :)

Wow! 45 min yoga!! Imponerende! Jeg tror aldri jeg klarer å bli en yogaperson, men syns det er fascinerende når folk er så myke og får til så mye! 

Jeg er langt i fra myk. :hoho: Kan fortsatt ikke ta meg på tærne når jeg står. Jeg bare liker følelsen jeg får etter yoga, og det er beroliggende å gjøre + jeg ser ganske raske resultater med det så jeg synes det er artig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens trening:
- 1 time styrke på treningssenteret

Dagens planke:
- 5 sekunder eller noe sånt :hoho:

Okey, så jeg var kanskje litt optimistisk når jeg tenkte at jeg tar planken ETTER trening. Trente arma så hardt i dag at jeg ikke klarte å løfte flaska mi til slutt, så da var det jo nyttesløst å prøve å holde meg selv oppe i planken. Bare kollapset. :lol:

Hva som var bra idag:
- Jeg kom utrolig langt på puslespillet mitt så forhåpentligvis blir jeg ferdig snart så jeg får gjort noe annet. Må ha det ferdig før 17. mai fordi vi får besøk og jeg må pakke det vekk da. Vil ha et bilde av det ferdig før jeg rydder det vekk. Det var et puslespill morfar startet på før han ble syk, men som han aldri klarte å fullføre. Det er utrolig koselig å sitte med det, men det er jo mye større enn jeg hadde estimert, så det tar jo også mye mer tid. :ler: Vanligvis pusler jeg ferdig på en dag, nå har jeg sittet i 3 dager og er kanskje halvveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

Så gøy med puslespill! Det hørtes rett og slett skikkelig koselig ut. Håper at eksamen også gikk bra, gjerne enda bedre enn du tror :)

Godt jobba med styrketreninga! Det er litt godt (på en smertefull måte) når man kjenner det sånn i musklene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kjenner til den der med å prøve noe etter å ha slitt ut de musklene. Helt håpløst! :fnise:

Kanskje du kan ramme inn puslespillet, så slipper du å ta det sammen igjen når du har jobba så mye med det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er koselig med puslespill og det er jo god hjernetrim for å gjenkjenne mønstre. :nigo: Har vurdert å ramme det inn, men jeg kjenner at jeg ikke har spesielt lyst til å ha det på veggen. Jeg kunne hatt en replika av selve bildet, men jeg føler ikke helt for selve puslespillet altså. Ikke har jeg nok vegger igjen til å henge opp noe heller, så da er det jo egentlig greit.

Glemte forresten å si at jeg brukte yoga for å tøye ut etter styrketreningen i går. Bare en sånn 5 minutters yoga økt for tøying. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening:
- 60 minutter med yoga combination

Dagens planke:
- 1 minutt og 15 sekunder

Er intenst støl i armene i dag. Klarer ikke rette ut høyrearmen i det hele tatt uten å forstrekke muskelen. :hoho: Men det er en behagelig følelse, på en smertefull måte.

Over til en annen ting. Jeg trenger nytt treningstøy, men det er jo umulig å finne treningsbh'er som er i en rimelig prisklasse og som passer. Det samme gjelder forøvrig bh'er også, som jeg også trenger. Så har jo rett og slett ikke råd til noe av det. :sukk:

Hva som var bra idag:
- Jeg ble ferdig med puslespillet. :nigo: I tillegg var det fortsatt deilig vær så jeg fikk nyte litt av det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag ble det ingen trening, ikke engang yoga. Etter 3 timer med maling så hadde jeg intense mensensmerter så jeg klarte ikke. Sitter fortsatt med varmeputa på magen for å lindre smertene. Meeen, 3 timer med svetting og maling kan vel regnes som trening? Det var i hvertfall en slitsom aktivitet. :lol: Glad vi er ferdige med stua nå. Ikke alltid like greit med stort areal.

Dagens planke:
- 1 min og 33 sek.

Hva som var bra i dag:
Mamma har kjøpt fitbit til meg i eksamensgave! Det er egentlig ikke en greie vi har (eksamensgaver), men hun må unnskylde seg når hun kjøper noe til meg fordi hun vet jeg har hardt for å ta i mot. :P Det er koselig da, jeg setter veldig pris på det - selvom et par sokker hadde vært like bra (og like nyttig, jeg trenger nye sokker). Jeg antar at jeg får den neste gang jeg ser hun, så det gleder jeg meg til. Alltid koselig å se mamma uansett, det blir altfor sjeldent etter hun flytta.

Noe annet som var bra i dag: Jeg fikk jo endelig gjort meg ferdig med malinga, så da slipper jeg lenger å plages av sår på veggene. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så flink du er! Maling er tungt! Men godt å få unnagjort ;) 

Ser planken din utvikler seg for hver dag - så bra :D Det er gøy!

Jeg har vært litt fraværende siste uka, var i Berlin forrige helg, og etter det har det vært kaos med div dårlige beskjeder og stress, så har ikke fått skrevet her inne (eller laget min egen dagbok.. lol). Håper det blir bedre nå - enda en langhelg, sjans til å komme ovenpå med gjøremål igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, elvital skrev:

Oi så flink du er! Maling er tungt! Men godt å få unnagjort ;) 

Ser planken din utvikler seg for hver dag - så bra :D Det er gøy!

Jeg har vært litt fraværende siste uka, var i Berlin forrige helg, og etter det har det vært kaos med div dårlige beskjeder og stress, så har ikke fått skrevet her inne (eller laget min egen dagbok.. lol). Håper det blir bedre nå - enda en langhelg, sjans til å komme ovenpå med gjøremål igjen :) 

Oi oi, smakte du på curry würst når du var der? Det er helt fantastisk. Det var en stand med det utenfor den leiligheten jeg hadde i Berlin når jeg var der et par uker for noen år tilbake. Ble stamkunde, så ble jo ganske så godt kjent med han som drev den og snakket masse tysk med han. :lol:

Håper så absolutt at du får kommet ordentlig i gang nå! Heier på deg. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening:
- Nedvasking, rydding og bæring av TUNGT verktøy fra vi kom hjem fra dagens ærender til jeg startet på middag kl 19:00. Utslitt, rett og slett. Fortsatte litt etter middagen, men så startet jo Eurovision så da får jeg ta resten i morgen. Kroppen verker, så jeg tar nok en 15 minutter med yoga før jeg legger meg også. :)

Dagens planke:
- 1 min og 35 sek.

Hva som var bra i dag:
Vel, vi fikk jo endelig startet på kontoret. Det har stått urørt siden før oppussingen, så det vil si at det fortsatt var fullt av sparkelstøv, isolasjonsstøv, sagflis og annen møkk fra oppussingen. Det er deilig at det rommet er rent, det betyr at jeg snart kan sette opp datamaskinen min igjen. :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, KaDust skrev:

Oi oi, smakte du på curry würst når du var der? Det er helt fantastisk. Det var en stand med det utenfor den leiligheten jeg hadde i Berlin når jeg var der et par uker for noen år tilbake. Ble stamkunde, så ble jo ganske så godt kjent med han som drev den og snakket masse tysk med han. :lol:

Håper så absolutt at du får kommet ordentlig i gang nå! Heier på deg. :hoppe:

Ja, måtte smake på det, men likte det ikke noe særlig. Er ikke glad i pølser av noe slag (får lyst på kanskje én gang i året. Maks!), og heller ikke i curry. Så det var litt fail. Men men, mannen overtok min, og jeg fikk kjøpt meg noe annet å spise ;) 

Ble dårlig trening på meg i går, var så sliten i kroppen etter uka, og litt stressa (skulle i barnebursdag). Satser på det blir bedre i dag - skal ta det med ro nå på morningen, også satser jeg på at en kaffe gjør susen energimessig om et par timer :D 

Lykke til med dagens gjøremål! 

Forresten - når du gjør planken, gjør du bare 1 sett da, eller gjør du flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, elvital skrev:

Ja, måtte smake på det, men likte det ikke noe særlig. Er ikke glad i pølser av noe slag (får lyst på kanskje én gang i året. Maks!), og heller ikke i curry. Så det var litt fail. Men men, mannen overtok min, og jeg fikk kjøpt meg noe annet å spise ;) 

Ble dårlig trening på meg i går, var så sliten i kroppen etter uka, og litt stressa (skulle i barnebursdag). Satser på det blir bedre i dag - skal ta det med ro nå på morningen, også satser jeg på at en kaffe gjør susen energimessig om et par timer :D 

Lykke til med dagens gjøremål! 

Forresten - når du gjør planken, gjør du bare 1 sett da, eller gjør du flere?

På dagens planke gjør jeg bare 1 sett. Bare holder så lenge jeg klarer. Når jeg trener ellers tar jeg som regel 3 sett med 1 min per gang. Ellers blir det mye til og fra planken når jeg gjør yoga. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens trening:
- 30 min yoga
- 5 timer vårrengjøring. :lol:

Dagens planke:
- 1 min 45 sek

Hva som var bra i dag:
Hele huset er rent og støvfritt. Det er så deilig! I tillegg har jeg ENDELIG fått satt på plass den stasjonære pc'en min igjen. Vært foruten siden jul, og det har vært nesten uutholdelig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så flink du er med rengjøring. Vi har bare 65-ish kvadrat leilighet, så jeg skjønner ikke alltid helt hvorfor jeg har så lyst på hus når det støver (og hundehårer) ned her! :fnise:

Stasjonær pc høres også utrolig digg ut. Har jobba hjemmefra i en måned og syns det er veldig knotete med den lille laptopen på fanget.

Forresten har du så utrolig digge frokoster på instagram. Får lyst på alt sammen, også ender jeg med en skål med havregryn! :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset vårt (eller, der vi bor da) er 95 kvm. Det er egentlig ikke så ille da. Jeg er flink til å bruke 5 minutter hver dag på og rydde og vaske litt hver dag, og det er alt som skal til. Problemet er jo bare det at når jeg har eksamensperiode så gjør jo ikke samboer det samme, og da blir det brått ganske skittent. :hoho:
Nå er det i en sånn stand at jeg kan gå tilbake til 5 minutter hver dag da. :nigo:

Dagens trening:
- 30 min yoga

Dagens planke:
- 1 min og 46 sek

Hva som er bra i dag:
JEG KAN TA MEG PÅ TÆRNE NÅR JEG BØYER MEG UTEN Å VARME OPP! Jeg har aldri, i mitt livs historie, kunnet stå stille og bare bøye meg ned og ta på tærne. Jeg har måttet varme opp og ta sats nedover for å kunne ta på tærne mine og komme fort opp - på mitt mykeste. Men NÅ, nå kan jeg stå rett og ned og ta meg på tærne. Det er et UNDER. Hahaha. Det føles godt, det blir moro å fortsette med yoga nå! :nigo:

Klarer fortsatt ikke sitte med rette bein i staff da. Det kommer vel. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kaffekrus

Så gøy å ha nådd det målet, gratulerer! :hoppe:Det er forresten veldig gøy å se framgangen din på planken også - tror kanskje det er noe jeg må begynne å gjøre selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så kult! Jeg kommer ikke lenger enn litt under knærne hvis jeg har flaks, hehe! Alle folka på videoene mine er så myke, så nesten godt å vite at det ikke er så vanlig. Gratulerer med å ha nådd det målet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk begge to. :nigo: Jeg og samboeren hadde et veddemål for et år siden. Hvem av oss kan først komme til spagaten. Så det er jo det endelige målet. Problemet er bare at jeg ikke husker hva vi skulle gjøre dersom vi tapte veddemålet. Han husker det ikke han heller. :vetikke:

MEN, nå er neste mål å kunne sitte med rette bein i staff.

@Kaffekrus Jaaaa, bli med på dagens planke! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...