Gå til innhold

KaDusts aktivitetshjørne.


KaDust

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Kaffekrus skrev:

Jeg er imponert over hvor mye du går i løpet av en dag! Kan jeg spørre hvordan du får det til? Jeg synes liksom fort dagene blir veldig inaktive, særlig i perioder med mye studier. Digger forresten de nye mental helse-målene dine :)

Hvis jeg har dager hvor jeg er daff eller ingen steder å gå tur, så går jeg frem og tilbake i stua mens vi ser en serie. Jeg blir fort rastløs hvis jeg ikke får bevegd meg nok. Også tar jeg meg en pause fra hva enn jeg driver med hver time for å tusle litt rundt og bevege meg litt bare, for jeg zoomer veldig inn og kan bli sittende helt stille i timesvis uten å gå på do eller spise hvis jeg ikke tar avbrekk. :lol: Bruker 5-10 minutter på å bare gå litt ute og det blir fort tusen skritt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kaffekrus

Skjønner! Bør nok gjøre det selv, har en tendens til å bli sittende lenge når jeg først setter meg ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening:
- 30 min yoga strength
- 30 min yoga relaxation
- Dag 6 squat challenge: 30 knebøy (men jeg tok 35 fordi det var det jeg trodde jeg skulle ta. :lol: )

Dagens planke:
- 1 min 5 sek

Jeg var så tom for energi når jeg skulle gjøre planken at jeg ikke orket å holde lenger. Ikke fordi jeg var muskel-sliten, men fordi jeg var sånn "er trøtt, må sove, tungpusta"-sliten.

3 ting jeg liker ved meg selv i dag:
- Effektiv (gjort både det ene og det andre i dag altså)
- Hadde fine abs i dag :lol:
- Myke hender!

3 ting som fikk meg glad/ til å smile i dag:
- Kattene mine, når de kommer løpende inn og mjauer. :nigo:
- Samboeren min, bare fordi han er han.
- Meg selv, fordi jeg har fjolla i dag. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du laget egne yogaprogram eller følger du videoer? 

Og hvilken fitbit har du? Ser jo at det er mange typer og lurer på hvilken jeg skal ønske meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er med aktiviteten! Og så koselig med katter, da jeg gikk hjem fra jobb i går møtte jeg en kattunge i en hekk som jeg bare hadde lyst til å ta med meg hjem:nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Nori Jeg bruker for det meste YogaStudio appen. Der kan jeg lage egne programmer eller følge de som er der. Min favoritt-app by far! Om du ikke har iPhone så driver de å jobber med Android-versjonen, men de har støtt på en del problemer (noe jeg forstår etter å ha programmert Android-apper selv, ugg). De har den også til Windows 10 så du kan eventuelt få den på PCen også. :nigo: 

Jeg har Fitbit Alta. Den har ikke pulsmåler og ikke altimeter så om du vil ha det ville jeg gått for en annen.

@Diis Når jeg var liten så tok jeg faktisk med meg kattunger hjem om jeg fant de ute. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ryddet i klesskapet mitt, og det er først nå jeg ser hvor store resultater jeg har fått siden i fjor sommer. :lol:

- Flere shorts er nå alt for store i livet, men for små i lårene.
- Et par kjoler får jeg ikke lenger over rumpa.
- Flere gensere som er for stramme over bicepsene, eller som jeg ikke lenger får over bicepsene.
- Skjørt som er blitt for store i livet.

Hurra for større rumpe, lår og biceps, og hurra for mindre liv. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening:
- 15 min yoga
- 25 min styrke og kondisjon

Dagens planke:
- 1 min og 11 sek

3 ting jeg liker ved meg selv i dag:
- Effektiv i dag og. :nigo:
- Har god stå-på vilje
- Aktiv

3 ting som fikk meg glad/ til å smile i dag:
- Å prøve alle klærne som ikke passet lenger.
- Fått et rent og ryddig skap
- Kjøligere temperatur. Gjorde det enklere å trene :lol:

I dag har jeg så langt gått 20 300 skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bare 4 timer og 45 minutter søvn i natt. Merker godt at det er alt for lite. Gjorde nettopp en kort yogaøkt som ikke er spesielt tung - sånn egentlig, men jeg holdt på å daue. Gleder meg veldig til styrketreningen i kveld. :ironi:

:hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, lykke til med styrketrening etter lite søvn! Og well done med alt du får til! Til og med å være flink med barn! Det er imponerende! Jeg har begynt å bli litt flinkere hvis jeg klarer å tenke på dem som små hunder! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var ikke mye søvn, nei. Lykke til med trening! Fikk ikke nok(eller bra) søvn selv, så jeg dropper den panlagte treningen. Skal begynne å pakke ned leiligheten heller. Kanskje løpe en tur i kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk greit, faktisk! Ble ikke på langt nær så sliten i muskulaturen som sist jeg tok samme treningsrunde, så neste gang kan jeg øke vektene. :nigo:

Dagens trening:
- 15 min yoga
- 60 min styrketrening med fokus på armer og rygg
- Dag 8 med squat challenge: Det var 35, men jeg tok 40. Må starte å sjekke plaketten før jeg gjør det tror jeg. :lol:

Dagens planke:
- 1 min og 20 sek

3 ting jeg liker ved meg selv i dag:
- Tålmodig (vel, mer enn vanlig) - noe jeg så ABSOLUTT ikke er til vanlig :lol:
- Liker armene mine i dag. Musklene formet seg pent når jeg trente. :nigo:
- Viljesterk. Fikk til flere treninger selvom jeg egentlig ikke orket etter lite søvn. Så stolt over det!

3 ting som fikk meg glad/ til å smile i dag:
- Flue på TVen.
- Lottotrekning på TV. Buksa på dama var rar.
- En sokk i sofaen.

Ja, jeg ler og fniser av alt som er når jeg får lite søvn - eller når jeg glemmer å ta ADHD medisinene mine. Får latterkrampe av absolutt ingenting, og ligger halvdød og ler meg ihjel. Samboer kan bli gal når jeg holder på sånn, for det skal ingenting til og jeg klarer ikke stoppe. Så blir jeg sliten fordi jeg er trøtt og syter over det, mens han står å kjefter. Som igjen gjør at jeg ler enda mer. :skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble forresten 12 524 skritt så langt i dag. Blir ikke så mange flere skritt, for nå går jeg å pusser tenna og legger meg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var! :trene: Skulle gjerne fått pressa meg på trening selv, men av og til har kroppen godt av et par dagers pause tenker jeg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med klær som ikke lenger passer på de rette stedene:fnise: Synes det er imponerende hvor mye du går hver dag! Jeg er veldig fornøyd med 12 000 jeg, haha... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagens trening:
- 15 min yoga
- Dag 9 med Squat Challenge: 25 knebøy

Dagens planke ble ikke noe av. Kom hjem for sent og veldig sliten. Burde ha gjort den i dag tidlig.

3 ting jeg liker ved meg selv i dag:
- Pene føtter, til tross for blåmerker.
- Sosial
- Uredd. Bien og edderkoppen er min venn.

3 ting som fikk meg glad/ til å smile i dag:
- Søsteren min og mamma :hjerte:
- Søtpotetfries
- Ny bikini (takk, C, for at du fikk meg til å se ordentlig på den).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening:
- 60 min yoga
- Dag 10 med squat challenge: 20 knebøy

Dagens planke:
- 1 min og 20 sek

3 ting jeg liker ved meg selv i dag:
- Jeg er sterkere og flinkere i yoga enn før
- Standhaftig
- Energifull

3 ting som fikk meg glad/ til å smile i dag:
- At jeg kun mangler det svarte på maleriet mitt til broren min før det er ferdig. Jobbet med det så lenge nå.
- Venninne på overnattingsbesøk. :nigo:
- God mat

Fikk venninna mi til å bli med på en yogaøkt, og å se hun kløne og slite som jeg gjorde i starten fikk meg til å innse hvor langt jeg egentlig er kommet yoga-messig. Jeg er jo langt smidigere og sterkere nå enn før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du ser resultater! Jeg tror jeg burde begynne med yoga og/eller pilates - særlig pga ryggen min. Men så er det jo litt det der "hvor begynner man" og et lite tiltak når man ikke har gjort det før og ikke er suuuupergira ;) Vet du foreslo noen filmer tidligere, kanskje jeg skal prøve å ta det opp når jeg flytter til sommerjobbstedet? Da er det jo bare meg og jobb å tenke på - ikke nedpakking, ikke skole+jobb (vel, jeg skal lese til en eksamen jeg skal ta opp, men) og ikke mannen å være sosial med (eller venner). Også trening da ;) :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...