Gå til innhold

Dere uten barn, hva skal dere på 17. Mai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal være i fred. :) Er lærer, men ikke søren om jeg gidder å dra på skolen for å delta der.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar det som en helt vanlig dag, ikke noe penklær og stress. Henger opp flagget, og pynter bikkja med en sløyfe :) Bor utenfor sentrum i en liten kommune, så blir egentlig ikke så berørt av selve feiringen. Hadde uansett dratt til skogs/fjells hvis vi hadde bodd ''midt i smørøyet''.

Anonymkode: 6c61d...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjemmer meg inne. Ingen barn-ingen 17.mai. Er jo barnas dag. Akkurat som jula er for barnefamiliene.

Anonymkode: 7285f...814

Aldri skjønt meg på folk som sier dette. Jeg elsker julen,og hverken er eller har barn. Nå skal jeg ikke si at jeg elsker 17. mai på lik linje med julen, men det er da Grunnloven vi feirer, og ikke barna.

For å svare på HI: Jeg skal til min søster på frokost, før vi tar oss en tur på tivoli i byen :)

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjemmer meg inne. Ingen barn-ingen 17.mai. Er jo barnas dag. Akkurat som jula er for barnefamiliene.

Anonymkode: 7285f...814

Hørt sånt nonsens :ohmy: Pynter, baker og ordner og styrer, masse gaver under treet. Her er det kun to voksne og kjæledyr. Trenger ikke barn for å feire tradisjonsrik jul, langt derifra :laugh: Stille og fredfullt, deilig!

Anonymkode: 6c61d...7e2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunaden kommer på allerede klokka sju, før frokost og champagne med kjæreste og venner. Så blir det å gå i byen og se på toget og andre arrangementer, spise is og pølser. Finne et ledig bord på et eller annet serveringssted og drikke mer sprudlevann, helst i sola hvis det er fint vær. Være passe småbrisen og glad hele dagen, gjerne grilling og fest på kvelden.

Digger 17. mai som barnløs 27-åring, kommer til å være mye kjipere når jeg får barn. Da må man stresse med å få kledd på hele familien, være sammen med andre barnefamilier, ta hensyn til at ungene blir sure og trøtte på ettermiddagen, og ta kvelden tidlig. Ikke champagnefylla og festligheter da akkurat. Nei, best å nyte 17. mai mest mulig nå!

Anonymkode: bd7dc...e9e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal på hyttetur hele pinsehelga, til 17. Mai 

Anonymkode: b2eaf...059

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei :)
Må bare spørre; bor dere i Oslo, og drar så helt opp til Eidsvollbygningen? Skjer det noe spesielt der?
Eller bor dere i Eidsvoll kommune, og drar inn til Oslo om morgenen?

Anonymkode: ac888...32b

Jeg bor i Oslo, men er fra Eidsvoll og har alltid vært ved Eidsvollbygningen på 17.mai. Der er det taler og konsert og for min del mye venner og bekjente. Det tar jo bare tjue minutter med toget fra Oslo, til sammenligning omtrent den tiden det tar fra Nationaltheatret og opp til slottet den samme dagen :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Hecubaa skrev:

Jeg bor i Oslo, men er fra Eidsvoll og har alltid vært ved Eidsvollbygningen på 17.mai. Der er det taler og konsert og for min del mye venner og bekjente. Det tar jo bare tjue minutter med toget fra Oslo, til sammenligning omtrent den tiden det tar fra Nationaltheatret og opp til slottet den samme dagen :P

Ok! Du skjønner, vi har kjøpt oss hus i Eidsvoll kommune, og syns det er rart å flytte fra alle tradisjonene vi har fått oss. Vi flytter såpass langt at det ikke er mulig å fortsatt feire her "hjemme". Men hvis det er så kort inn til Oslo, og det skjer så mye ved selve Eidsvollbygningen, så er jeg veldig spent på å starte nye tradisjoner..!

Takk for svar😊

Anonymkode: ac888...32b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør ingenting spesielt, for alle er opptatt med sine barn og jeg føler meg litt femte hjul på vogna hvis jeg spør om å få være med. Men synes det er litt respektløst overfor landet vårt å stikke til Sverige for å handle på en sånn dag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sandin skrev:

Men synes det er litt respektløst overfor landet vårt å stikke til Sverige for å handle på en sånn dag. 

Ja, for alle må gjøre det samme her i Norge.

Anonymkode: c7136...5c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feirer Norges nasjonaldag i den norske naturen. Vi pakker med oss kake og mat og går en laaaang tus med et lite norskt flagg stikkende opp av sekken. På tur hjem stopper vi og kjøper en is, så drar vi hjem og lager en god middag. Jeg liker 17.mai, men trekker ytterst sjeldent ut i folkemengden. Kikker litt på 17.mai sendingen på tv for å se flotte folk i bunad da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carly-Chardonnay

Reiser utenlands som vanlig. I år blir det Spania. De har faktisk 17.mai-tog der jeg skal da :fnise: Så blir vel en god frokost, masse cava og chill på stranda. Er såå reisesyk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker 17.mai og starter som regel dagen med champagnefrokost - enten med familie eller gode venner. Deretter tar man turen ned til sentrum for å se på barnetog og nyter gjerne en is eller to mens man tusler rundt og ser på folkemengden. Så samles man til middag, enten hjemme hos noen eller på restaurant.

Gleder meg masse :)

Endret av calavi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Dersom jeg ikke er invitert på noe bare slapper av som om det er en hvilken som helst annen fridag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for alle må gjøre det samme her i Norge.

Anonymkode: c7136...5c6

Var det det jeg sa? Det finnes mye mellom å reise til Sverige for å harryhandle og det å stå i bunad og vinke til kongen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter hjemme, og spiller dataspill heile dagen.

Men jeg har ingen annen familie / slekt heller, som jeg kanskje kunne ha funnet på ett eller annet sammen med.

Anonymkode: 58bbd...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oftest har jeg brukt å sitte hjemme, se en god film og slappe heeeelt av.
Kanskje med ei venninne som er lik som meg og disker opp med litt god frokost og skravler hele dagen.

Men i år, har jeg og ei venninne planer om å først; Se barnetoget.
Så skal vi støtte vårt gamle skolekorps, få med oss litt av programmet..Før vi stikker på grilling med flere av våre felles venner som tar med sine barn :)  (Siste er om det er fint vær, om det regner, så drar vi vel sikkert hjem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...