Gå til innhold

Kvinner, attraksjon og sosial status.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Jeg sier som AB over her:

Som er å si akkurat det jeg mener, bare på en mye kortere og mer presis måte. 

Jeg ser du har kommet frem til et slags kompromiss, at man må si at man liker høy sosial status og så definere hva man mener med det. Greit, det hadde jo vært informativt, men jeg tror at man da også hadde prestert å skremme bort selv de som falt innenfor rammene. Tenk deg om da, "hei, jeg liker høy sosial status" er ikke århundrets sjekkelinje akkurat, det er bare dere menn som ikke har det som synes det er fint å si, og det er utelukkende fordi dere skal luke ut dama. Det er ikke noe man sier for å tiltrekke seg de som har det. Eller noen som helst, egentlig.  

At noen ikke har nok sosial intelligens til å skjønne mennesker og koder er ikke et spesielt godt argument for at alle kvinner skal legge seg på nivået til det svakeste ledd, og med det skremme bort de sterkere kandidatene. Du må bare lære deg å dechiffrere datinggamet, ingen kommer til å gå rundt med tre advarselsskilt og en bruksanvisning stiftet i pannen for din skyld, for da vil de som de faktisk vil ha også se rart på dem.

Og jeg synes faktisk det å si ting som at man vil ha en mann med høy lønn/stilling er omtrent å gå rundt med advarselsskilt og en bruksanvisning i pannen, men du krever at man i tillegg skal oversette det til fem språk inkludert blindeskrift og døvespråk? Sorry mac, du må nok fortsette å lese mellom linjer, det gjør vi alle. Velkommen til det sosiale liv.

Du leser jo som vanlig innlegg som fanden leser bibelen, men jeg er dessverre ikke overrasket. Og du kan bare droppe å forsøke å vri dette om til å handle om meg som person, jeg uttaler meg på generelt grunnlag og jeg mener tydelighet kan være en styrke i dating. Jeg mener selvfølgelig ikke at man skal bruke sosial status som første sjekkelinje, men jo tidligere man er tydeligere man er på hva man ønsker, jo mindre tid slipper man å kaste bort, noe som altså gavner begge. Mannen kan luke ut dama, mens kvinnen heller får mulighet til å søke noen som kan tilby det hun søker, det er altså vinn-vinn for begge parter. 

Det siste avsnittet gidder jeg ikke engang kommentere, men vi lar det heller stå som et eksempel der brukeren Cuntzilla ikke greier å argumenter for seg og ser seg nødt til å ty til personkarakterstikker. Skulle jeg sunket ned på det samme nivået, så kanskje jeg heller skulle antydet at "Cunt" i navnet ditt passer ganske bra med "debatteknikken" din? :)

Anonymkode: a2ccd...d50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som nevnt tidligere i tråden, jeg tror ikke at kvinner faller for "status" i større grad enn menn, men status defineres ulikt. 

Folk kan si det de vil om at de ikke bryr seg om status (det virker overfladisk og dermed negativt), men sannheten er at de fleste gjør det til en viss grad - uten at det gjør folk til golddiggere. 

Sannheten er at vi faller for de positive egenskapene folk har. Hvis vi synes en person er morsom om omgjengelig, er det sannsynlig at han har mange venner. Synes vi at en mann har "ambisjoner og mål", er det naturlig å tenke at han har høy utdanning og/eller god jobb. Blir vi tiltrukket av noen, er vi neppe alene om det. 

La oss være hundre prosent ærlige; ingen hadde med viten og vilje gått inn for å date en som ikke ønsket å jobbe, ikke tok vare på utseendet, og som knapt satte foten utenfor døra. Det gjelder både kvinner og menn. 

Så kan man spørre seg om det er fordi vi er overfladiske, eller om det er egne preferanser som gjelder. Jeg synes vel ikke kvinner er mer overfladiske enn menn, menn er svært opptatt av utseende mens vi kvinner vektlegger mange andre egenskaper også. Hvis kvinner er overfladiske, er definitivt menn det også.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du leser jo som vanlig innlegg som fanden leser bibelen, men jeg er dessverre ikke overrasket. Og du kan bare droppe å forsøke å vri dette om til å handle om meg som person, jeg uttaler meg på generelt grunnlag og jeg mener tydelighet kan være en styrke i dating. Jeg mener selvfølgelig ikke at man skal bruke sosial status som første sjekkelinje, men jo tidligere man er tydeligere man er på hva man ønsker, jo mindre tid slipper man å kaste bort, noe som altså gavner begge. Mannen kan luke ut dama, mens kvinnen heller får mulighet til å søke noen som kan tilby det hun søker, det er altså vinn-vinn for begge parter. 

Det siste avsnittet gidder jeg ikke engang kommentere, men vi lar det heller stå som et eksempel der brukeren Cuntzilla ikke greier å argumenter for seg og ser seg nødt til å ty til personkarakterstikker. Skulle jeg sunket ned på det samme nivået, så kanskje jeg heller skulle antydet at "Cunt" i navnet ditt passer ganske bra med "debatteknikken" din? :)

Beklager, det var ikke meningen å fornærme deg altså, jeg burde byttet ut "du" med "man" overalt, for jeg mente egentlig mer generelt enn direkte på deg. Jeg er en person som sjelden tar meg nær av noe, jeg glemmer at ikke alle er som meg, og vet at jeg på Kvinneguiden oppfattes av noen som veldig krass. Samtidig er jeg lite villig til å file på kantene, bare vit at det på ingen måte er personlig ment. Å henvende meg til deg direkte var mer et språklig virkemiddel enn et personangrep. Men jeg ser feilen min altså, dette er ikke bare en "beklager at du misforsto"-unnskyldning.

Men du, jeg er litt lei av å gjenta meg selv nå, og det er sikkert du også. Dette har vært en kjedelig debatt, og vi har vel forklart tydelig nok hva vi begge mener nå. Vi er bare uenige, og det må jo være lov. 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Beklager, det var ikke meningen å fornærme deg altså, jeg burde byttet ut "du" med "man" overalt, for jeg mente egentlig mer generelt enn direkte på deg. Jeg er en person som sjelden tar meg nær av noe, jeg glemmer at ikke alle er som meg, og vet at jeg på Kvinneguiden oppfattes av noen som veldig krass. Samtidig er jeg lite villig til å file på kantene, bare vit at det på ingen måte er personlig ment. Å henvende meg til deg direkte var mer et språklig virkemiddel enn et personangrep. Men jeg ser feilen min altså, dette er ikke bare en "beklager at du misforsto"-unnskyldning.

Men du, jeg er litt lei av å gjenta meg selv nå, og det er sikkert du også. Dette har vært en kjedelig debatt, og vi har vel forklart tydelig nok hva vi begge mener nå. Vi er bare uenige, og det må jo være lov. 

Det er greit :)

Skrevet

Ser at sosial status defineres forskjellig av ulike personer, og det er helt greit. Jeg er enig.

MEN hva med badboy-typen som veldig mange faller for? Outsideren med mye "bagasje"? Han har vel ikke noe særlig status? Dette strider jo imot alt som er skrevet i denne tråden om hva kvinner liker, samtidig er det en slags kjensgjerning at "alle" kvinner faller for badboys. Både på KG og resten av internett. Forklar meg gjerne denne motsetningen. 

• Liker 3
Gjest The damned
Skrevet

Jeg tror det kommer litt an på hvor man plasserer seg selv.

Jeg har ganske lav sosial status,og hadde aldri passet sammen med en mann som har høy sosial status. Ikke det jeg tenker på som høy sosial status i hvert fall. Det høres jo bare slitsomt ut for min del.

For min del er det ikke viktig å ha et stort nettverk, høy utdannelse eller masse penger. Ser mer på hvem han er og om han har en jobb han trives med.

Klart man kan generalisere ting i det uendelige,men jeg tror ikke man finner noen ved å fokusere veldig mye på det. På den måten utelukker man jo at det faktisk finnes mange som ikke er slik og man overdriver viktigheten av ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...