AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #21 Skrevet 22. april 2016 Hva er sosial status da? Å ha mye penger og å være utdannet lege, advokat eller sivilingeniør? Jeg er sammen med han som er drømmemannen min. Han er utrolig flott, kjekk, snill som et lam, jordnær og veldig flink og arbeidssom. Han er ikke utdannet i et yrke som gir han en høy lønn, men han har valgt å jobbe med det han brenner for, fordi penger er ikke viktig. Han har heller ikke noe overskudd av penger akkurat. Men jeg elsker han av all min forstand uansett Anonymkode: 44fc6...69a 3
pettersenper Skrevet 22. april 2016 #23 Skrevet 22. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Å ha mye penger og å være utdannet lege, advokat eller sivilingeniør? Anonymkode: 44fc6...69a Nei man kan ha 2kr i banken og fortsatt ha høy sosial status. Hvis mannen din forteller en vits, må den da være objektivt morsom for at folk skal le? 1
Gjest Mattis Skrevet 22. april 2016 #24 Skrevet 22. april 2016 1 time siden, Tibbie skrev: Jeg vil gjerne date menn med sosial status. Heller det enn det motsatte! Er han midt på tréet, er det ok. Men han må veldig, veldig gjerne være populær. Det sier jo mye om den personen, og alle vil vel date en godt likt person? "Populær" hva legger du i det? Jeg vil helst ha en normal mann som folk liker personligheten til, min eks var sånn som alle likte bare de pratet med han, men ville ikke blitt sammen med en som er populær. Det hadde bare blitt stressende.
AnonymBruker 42 Skrevet 22. april 2016 #25 Skrevet 22. april 2016 20 minutter siden, Erazor skrev: Jeg synes denne her er interessant.... Trenger ikke mytebØsterne for å få bekreftet den akkurat. :D Svarene på spørsmålene dine vet du allerede, Summers. Skjønner ikke hvorfor du gidder å pirke i det vespsebolet... 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #26 Skrevet 22. april 2016 Det er mye mer attraktivt med en mann som gjør det han brenner for, om det gir han sosial status eller ei. De som har en passion, om det er bilmekaniker eller musikk... De som søker sosial status bare for statusen sin del, dvs de som lever etter "verdier" samfunnet har lagt opp som "verdier", finner jeg overhode ikke interessante. Jeg liker menn som tenker selv! Anonymkode: 87a30...dfb 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #27 Skrevet 22. april 2016 45 minutter siden, Marie90 skrev: Derfor skrev jeg "ikke alle" og "i ulik grad". Det er ingenting som gjelder alle, men det er slitsomt at folk alltid skal sette stopper for debatten med personlige anekdoter eller hvordan ting ikke gjelder dem spesifikt. Tror heller ikke du forstod hva jeg skrev. Tema var jo ikke "de som har behov for å flagge med det". Tema var sosial status objektivt sett, ikke hvordan gitte menn presenterer seg selv eller ser seg selv. Temaet var ikke de som hadde behov for å flagge med det nei, men selvsagt gjelder dette de som søker sosial status bevisst som forøvrig tråden handler om, og jeg finner dem usikre, enten det er kvinner som "må" ha en mann med sosial status, eller om det er menn som "må" flagge med det. Var poenget mitt. Anonymkode: 87a30...dfb
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #28 Skrevet 22. april 2016 1 time siden, pettersenper skrev: Tror du at man selv bestemmer hvem man finner attraktiv? Ehh, hvem bestemmer for deg da? Samfunnet? Anonymkode: 87a30...dfb 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #29 Skrevet 22. april 2016 1 time siden, Silfen skrev: Selvsagt betyr sosial status noe. Jeg har for eksempel ikke lyst på noen med for høy sosial status da jeg generelt ikke passer sammen med slike mennesker og det livet de ofte lever. Hva er "for høy status" for deg? Si meg, går du etter lister når du treffer noen? Krysser ut? Anonymkode: 87a30...dfb
pettersenper Skrevet 22. april 2016 #30 Skrevet 22. april 2016 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ehh, hvem bestemmer for deg da? Samfunnet? Anonymkode: 87a30...dfb Det er ikke så langt i fra sannheten som man kanskje skulle trodd, men nei. Den delen av deg selv som du ikke har kontroll over. Biologien din. Genene. Underbevisstheten. Eller nærmere bestemt: hindbrain delen av hjernen din, : rhombencephalon Endret 22. april 2016 av pettersenper 2
Silfen Skrevet 22. april 2016 #31 Skrevet 22. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hva er "for høy status" for deg? Si meg, går du etter lister når du treffer noen? Krysser ut? Anonymkode: 87a30...dfb Vel, for å si det slik så var jeg på en "date" med en kar for litt siden. Eget selskap, vært en del i media, mye penger, kjenner "alle" etc etc. Og som jeg sa til han før jeg traff han: sure, vi kan gå ut og ha det gøy og le, men vi er fra helt forskjellige verdener og noe mer enn det skjer neppe. Det har ingenting med lister å gjøre, men med hvem man er. Ikke bare han, men jeg også. Og det var jo helt rett, artig kveld, mange historier utvekslet, masse latter og sånn ble det med det.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #32 Skrevet 22. april 2016 5 minutter siden, Silfen skrev: Vel, for å si det slik så var jeg på en "date" med en kar for litt siden. Eget selskap, vært en del i media, mye penger, kjenner "alle" etc etc. Og som jeg sa til han før jeg traff han: sure, vi kan gå ut og ha det gøy og le, men vi er fra helt forskjellige verdener og noe mer enn det skjer neppe. Det har ingenting med lister å gjøre, men med hvem man er. Ikke bare han, men jeg også. Og det var jo helt rett, artig kveld, mange historier utvekslet, masse latter og sånn ble det med det. Skjønner den, men det er ikke alltid man kan si hvem man faller for. Skjer det så skjer det liksom, uavhengig om han har "sosial status" eller ei...Hadde du falt for han, hadde du ikke tenkt på den måten du omtaler han. Anonymkode: 87a30...dfb 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #33 Skrevet 22. april 2016 Jeg har aldri tenkt over det før nå. De jeg har vært sammen med og tiltrukket av har ofte vært midtpunkt i forsamlinger. Det er vel stort sett det eneste de har hatt til felles, fra ungdommen og opp til voksen alder. Noen har vært håndtverkere, noen har hatt skyhøye ambisjoner og noen har vært arbeidsledige. Han jeg er samboer med og har født barna til, er på ingen måte sånn. Han er stille og rolig blandt folk, har veldig begrenset med venner, han er arbeidsledig og har ikke fullført universitetsutdanningen sin. Han er også den beste elskeren jeg har hatt, vi har det samme verdsetter, han er en fantastisk far, verdens snilleste og beste kjæreste og ett jevnt over fantastisk menneske. Og jeg har aldri elsket en mann så høyt i mitt liv! Heldigvis har jeg en lederstilling selv, så vi får det til å gå rundt fram til han finner seg jobb. Så jeg kan helt ærlig si at sosial status er noe jeg bryr meg fint lite om. Anonymkode: a76c5...981 3
Silfen Skrevet 22. april 2016 #34 Skrevet 22. april 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner den, men det er ikke alltid man kan si hvem man faller for. Skjer det så skjer det liksom, uavhengig om han har "sosial status" eller ei...Hadde du falt for han, hadde du ikke tenkt på den måten du omtaler han. Anonymkode: 87a30...dfb Man går jo ikke rundt og faller for folk i hytt og pine.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #35 Skrevet 22. april 2016 3 timer siden, Summers skrev: Har vært noen tråder på KG om hva som får kvinner til å like menn. Hvor kvinner skal skrive hva de ser etter hos menn. Ingen kvinner skriver "sosial status" som noe som får dem til å bli tiltrukket av en mann. Det jeg lurer på er: tror kvinner at sosial status ikke har noe å si eller er det bare "alle andre" kvinner som bryr seg om sosial status? Om det er det siste, hvorfor tror dere at ingen kvinner skriver at de liker menn pga hans sosiale status? Er det fordi det er flaut å innrømme eller at kvinnene ikke har nok selvinnsikt? Edit: Sier ikke at ALLE kvinner legger vekt på sosial status. Spørsmålet er om INGEN kvinner legger vekt på sosial status. 1 time siden, pettersenper skrev: Fordi damer tenker ikke 'oj han har høy sosial status, jeg vil ha sex med ham'. Men underbevisstheten hjelper dem å velge ut gode potensielle partnere. Så om en mann har høy sosial status så vil underbevisstheten la mannen fremstå som kjekkere. Så mann høy status -> Dame tenker:'oj for en kjekk mann! pen, hyggelig, og morsom ikke minst!'. Så hva tror dere en dame kommer til å svare på hvorfor de liker ham? jo: '' for en kjekk mann! pen, hyggelig, og morsom ikke minst!" Underbevisstheten påvirker også menn, men nå var det kvnner som var i søkelyset Popularitet er smittsomt, ingen tvil om det. Så en mann som oppfattes som attraktiv av noen, vil av den grunn gjerne tiltrekke seg flere kvinner som blir nysgjerrige på hva de er ved denne mannen som gjør at andre blir fascinert av ham. Men som potensiell kjæreste så tror jeg ikke høy sosial status hos mannen vurderes som så viktig. Da er det andre ting som anses for å være langt viktigere. - Kvinne på 39 Anonymkode: 26e11...9b7 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #36 Skrevet 22. april 2016 1 time siden, pettersenper skrev: Nei man kan ha 2kr i banken og fortsatt ha høy sosial status. Hvis mannen din forteller en vits, må den da være objektivt morsom for at folk skal le? Bra definert Anonymkode: 26e11...9b7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #37 Skrevet 22. april 2016 1 time siden, Erazor skrev: Jeg synes denne her er interessant. Pinlig fra mythbusters som pleier å ha mye bra. Denne undersøkelsen måler ikke det den påstår å måle, men noe annet. Anonymkode: 26e11...9b7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #38 Skrevet 22. april 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pinlig fra mythbusters som pleier å ha mye bra. Denne undersøkelsen måler ikke det den påstår å måle, men noe annet. Anonymkode: 26e11...9b7 Hva måler den da? For den den, helt 100% objektivt, måler er hvor attraktiv kvinnene finner mennene kun basert på bosted, yrke, navn og utseende. Med et utvalg på 50 som de bruker til gjennomsnitt så er dette et ganske bra utvalg til å kunne trekke den slutningen de gjør. Men så er det vel noe med det at dere kvinner blånekter for at økonomi har noe som helst med noe å gjøre, til tross for at det i høyeste grad har det. Anonymkode: 326cc...0a1 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #39 Skrevet 22. april 2016 56 minutter siden, Silfen skrev: Man går jo ikke rundt og faller for folk i hytt og pine. Hvor skrev jeg at man faller for folk i hytt å pine? Jeg skrev hvis man faller for noen... Høres ut som det er en sjeldenhet for deg å falle for noen. Kanskje du har laget deg for mange regler, ubevisst? Anonymkode: 87a30...dfb 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #40 Skrevet 22. april 2016 Hva menes med sosial status?? Anonymkode: d520f...bad 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå