absinthia Skrevet 22. april 2016 #41 Skrevet 22. april 2016 Sosial status kan være flere forskjellige ting og ulikt i forskjellige miljøer. Jeg kjenner flere som har en relativt høy sosial status og de er vidt forskjellige, dersom en av dem hadde kommet inn i noen av de andres miljø, ville statusen ofte gått noen hakk ned. 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #42 Skrevet 22. april 2016 Men, jeg skjønner ikke. Er det slik at en lang utdannelse og godt betalt jobb gir høyere sosial status? Handler det om hvilket miljø man er i? Anonymkode: d520f...bad
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #43 Skrevet 22. april 2016 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva måler den da? For den den, helt 100% objektivt, måler er hvor attraktiv kvinnene finner mennene kun basert på bosted, yrke, navn og utseende. Med et utvalg på 50 som de bruker til gjennomsnitt så er dette et ganske bra utvalg til å kunne trekke den slutningen de gjør. Men så er det vel noe med det at dere kvinner blånekter for at økonomi har noe som helst med noe å gjøre, til tross for at det i høyeste grad har det. Anonymkode: 326cc...0a1 Rart jeg som student dater andre studenter. Jeg burde jo i følge deg løpe etter finansmennene. Penger betyr jo alt for oss kvinner. Anonymkode: e2a5e...42a 3
Gjest Trollkarlen Skrevet 22. april 2016 #44 Skrevet 22. april 2016 Når menn griner her om at kvinner er kresne og jager høy status, så mener de jo de 10% peneste. Disse mannfolka bryr seg ikke om resterende 90% av kvinner. Dem er skrap som ikke er med i regnestykke. Hvis en kvinne er blant de 10% peneste, så er det jo klart at hun er kresen og jager status. Disse kvinnene lever i en annen verden enn resten av befolkningen. Men mannfolk tåler ikke å høre at de er for ræv. Visst faen skal de ha en topp 10% dame! Damer er dumme som kun jager topp 10% av mannfolka!!!
pettersenper Skrevet 22. april 2016 #45 Skrevet 22. april 2016 1 minutt siden, Trollkarlen skrev: Når menn griner her om at kvinner er kresne og jager høy status, så mener de jo de 10% peneste. Disse mannfolka bryr seg ikke om resterende 90% av kvinner. Dem er skrap som ikke er med i regnestykke. Hvis en kvinne er blant de 10% peneste, så er det jo klart at hun er kresen og jager status. Disse kvinnene lever i en annen verden enn resten av befolkningen. Men mannfolk tåler ikke å høre at de er for ræv. Visst faen skal de ha en topp 10% dame! Damer er dumme som kun jager topp 10% av mannfolka!!! Nesten alle damer jager så høy status som de kan oppnå. De 10% peneste jentene er jenter de og. Ikke noe spesielt ved dem. Men masser av de 90% vil også ha de med høy status, og de er villige til å veeeente lenge. Mange til å dele og
Tibbie Skrevet 22. april 2016 #46 Skrevet 22. april 2016 5 timer siden, Mattis skrev: "Populær" hva legger du i det? Jeg vil helst ha en normal mann som folk liker personligheten til, min eks var sånn som alle likte bare de pratet med han, men ville ikke blitt sammen med en som er populær. Det hadde bare blitt stressende. At han er godt likt, har mange venner og et nettverk
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #47 Skrevet 22. april 2016 32 minutter siden, Tibbie skrev: At han er godt likt, har mange venner og et nettverk Så andre må like han før du liker han? Det synes jeg er et tegn på usikkerhet ifra deg. Jeg liker å oppdage mennesker selv. Jeg trenger ikke at noen har oppdaget han/dem før meg... Anonymkode: 87a30...dfb 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #48 Skrevet 23. april 2016 4 timer siden, Trollkarlen skrev: Når menn griner her om at kvinner er kresne og jager høy status, så mener de jo de 10% peneste. Disse mannfolka bryr seg ikke om resterende 90% av kvinner. Dem er skrap som ikke er med i regnestykke. Hvis en kvinne er blant de 10% peneste, så er det jo klart at hun er kresen og jager status. Disse kvinnene lever i en annen verden enn resten av befolkningen. Men mannfolk tåler ikke å høre at de er for ræv. Visst faen skal de ha en topp 10% dame! Damer er dumme som kun jager topp 10% av mannfolka!!! Anonymkode: e2a5e...42a 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #49 Skrevet 23. april 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva måler den da? For den den, helt 100% objektivt, måler er hvor attraktiv kvinnene finner mennene kun basert på bosted, yrke, navn og utseende. Med et utvalg på 50 som de bruker til gjennomsnitt så er dette et ganske bra utvalg til å kunne trekke den slutningen de gjør. Men så er det vel noe med det at dere kvinner blånekter for at økonomi har noe som helst med noe å gjøre, til tross for at det i høyeste grad har det. Anonymkode: 326cc...0a1 Poenget er at yrke og økonomi er to fullstendig ulike ting. "Undersøkelsen" manglet yrker som har høy status, men lav inntekt, og motsatt. Tenk for eksempel på brannmenn, musikere, politi mm. Lav lønn, men yrker mange kvinner synes gjør en mann mer attraktiv. Anonymkode: 26e11...9b7 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #50 Skrevet 23. april 2016 6 timer siden, pettersenper skrev: Nesten alle damer jager så høy status som de kan oppnå. De 10% peneste jentene er jenter de og. Ikke noe spesielt ved dem. Men masser av de 90% vil også ha de med høy status, og de er villige til å veeeente lenge. Mange til å dele og De fleste vil ha en med omtrent samme status som en selv, ikke høyest mulig, selv om det er noen som vil ha det også. Anonymkode: 4ae85...3b4 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #51 Skrevet 23. april 2016 9 timer siden, Trollkarlen skrev: Når menn griner her om at kvinner er kresne og jager høy status, så mener de jo de 10% peneste. Disse mannfolka bryr seg ikke om resterende 90% av kvinner. Dem er skrap som ikke er med i regnestykke. Hvis en kvinne er blant de 10% peneste, så er det jo klart at hun er kresen og jager status. Disse kvinnene lever i en annen verden enn resten av befolkningen. Men mannfolk tåler ikke å høre at de er for ræv. Visst faen skal de ha en topp 10% dame! Damer er dumme som kun jager topp 10% av mannfolka!!! Det er jo ikke sånn det fungerer i det hele tatt. Anonymkode: a37cd...abe
Gjest Trollkarlen Skrevet 23. april 2016 #52 Skrevet 23. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke sånn det fungerer i det hele tatt. Anonymkode: a37cd...abe Fint motargument.
Gjest Mattis Skrevet 23. april 2016 #53 Skrevet 23. april 2016 7 timer siden, Tibbie skrev: At han er godt likt, har mange venner og et nettverk Det er ikke å være populær, det er å være normal det. Ser vi legger litt forskjellig i å være populær.
Gjest O.G. Skrevet 23. april 2016 #54 Skrevet 23. april 2016 Ok, men det er mange lavstatusyrker som er godt betalt...
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #55 Skrevet 23. april 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Menn agerer på det de ser andre menn har suksess med. Utseende/kropp = Pumper jern, trener Makt , penger, anseelse = Lederstilling yrker som gir dette. Det er et element av "women say=Women do" her. I den politiske debatten så er det et erklært ønske at menn skal velge såkalte kvinne/omsorgsyrker. De forsøkene vil ha begrenset suksess sålenge menn oppfatter at de reduserer egen attraktivitet hos kvinner ved å velge yrker med lavere lønn og status. Man ønsker flere kvinner inn ledelser, det gir liten ingen gevinst hos menn dvs det giør dem ikke nevnenerdig mer attraktive. Kanskje faktisk mindre aktuelle da menn veit at kvinner vil velge opp eller likestillt statusmessig.. Så dette bestemmer dere damer. Dropp ingeniøren med millioninntekt, gi avkall på fet Range Rover, hytte på Hafjell og New York shopping. Gå heller for den mannlige sykepleieren med campingsvogn på Rokosjøen, eldre Mazda og shopping i Charlottenberg. Ikke såå fristende nei... Vel, ante meg det ja Anonymkode: d7923...276 Det er ingenting som slår harryfaktoren mer enn en hytte på Hafjell. Menn som skryter av sine materielle goder får frem brekningsfornemmelsen min. Og hvorfor dra på shopping til New York når man heller kan telte ved et stille fjellvann? Jeg er motstander av kapitalismen men en stor tilhenger av ekte mennesker med ekte verdier. Har mannen et stort hjerte for de rundt seg, så er jeg solgt. Har han integritet og vet hva han har å tilby av personlige egenskaper, så er jeg solgt. Er han opptatt av verden og naturen, er jeg solgt. Kan han se meg rett i øynene og si helt ærlig at han synes jeg er flott, er jeg solgt. Det er en ekte Mann! Anonymkode: 59646...a9f 1
pettersenper Skrevet 23. april 2016 #56 Skrevet 23. april 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: De fleste vil ikke ha en med omtrent samme status som en selv, men høyest mulig, selv om det er noen som vil ha det også. Anonymkode: 4ae85...3b4 Fikset den for deg
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #57 Skrevet 23. april 2016 3 timer siden, Trollkarlen skrev: Fint motargument. Jeg konstantere et faktum. Anonymkode: a37cd...abe
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #58 Skrevet 23. april 2016 Det er jo ikke statusen i seg selv man er ute etter. Men positive egenskaper, som i noen tilfeller fører med seg status. F.eks. et bra utseende. Jeg vil gjerne ha en kjekk mann fordi jeg liker å se på utseendet hans, tenner på utseendet hans, ikke på grunn av en status. Anonymkode: 2b331...854
Cuntzilla Skrevet 23. april 2016 #59 Skrevet 23. april 2016 Problemet er at det ikke finnes en entydig definisjon på høy sosial status, det kan jo være kongen av Solliplass eller kongen av Løkka, den med høyprofilert stilling i finans eller professoren på universitetet, fotballspilleren, rockestjernen, realitykjendisen, direktøren, forfatteren, nattklubb-eieren, bokklubb-eieren, den anonyme rike, den flashy nyrike, teater-skuespilleren, den beste bilselgeren i Drammen, den morsomste i klassen, ordføreren i Os eller hva nå som er din versjon av det. Blir derfor helt meningsløst å bruke begrepet, det rommer så altfor mye forskjellig. Man må heller være mer spesifikk, jeg liker for eksempel selvsikkerhet, høy utdannelse/intelligens og såkalt trygg økonomi, kjempepluss om han tjener kjempemye. Alt dette kan knyttes opp til sosial status. Samtidig føles det feil å si at det er sosial status som er nøkkelverdien her, det er vel mer et biprodukt av egenskaper jeg ønsker meg som ikke har så mye med anseelse utenfra å gjøre. 1
pettersenper Skrevet 23. april 2016 #60 Skrevet 23. april 2016 3 minutter siden, Cuntzilla skrev: Problemet er at det ikke finnes en entydig definisjon på høy sosial status, det kan jo være kongen av Solliplass eller kongen av Løkka, den med høyprofilert stilling i finans eller professoren på universitetet, fotballspilleren, rockestjernen, realitykjendisen, direktøren, forfatteren, nattklubb-eieren, bokklubb-eieren, den anonyme rike, den flashy nyrike, teater-skuespilleren, den beste bilselgeren i Drammen, den morsomste i klassen, ordføreren i Os eller hva nå som er din versjon av det. Det er jo derfor vi sier status, ikke kongen av Solliplass eller rockestjerne. Fordi det er resultatet som er tingen, ikke midlet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå