Gå til innhold

Elev banket opp på vgs i Trondheim. Fikk hjernerystelse og knekt nese.


sterk88

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Shai skrev:

Jeg kjenner godt til denne saken, og den har blitt fremstilt ganske annerledes enn slik den faktisk er. Gutten som begynte å blø neseblod i videoen, hadde uprovosert slått "drittungen", som du så fint kaller ham, helgen før. Det du heller ikke ser i videoen du linker til, men som du ser i den usensurerte versonen er at ha som begynte å blø neseblod, slo først. Så skal du først være fordømmende og rasistisk, prøv å hvertfall ha litt mer kjennskap til saken først.

Så du mener at hevn er ok? Lenge leve: øye for øye, tann for tann. Såååå totusenogsyv... Nei vent,heller 1300-tallet? Kanskje han heller skulle ha kontakte politiet, det hadde jo vært en fin måte å løse slik konflikt. Eller så kan man jo bare filme det og legge det ut på nettet, mens man ler etter på... Og ikke minst betegne ett resultat av vold, for neseblod, alt ettersom hvilken preferanse man har...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og det er jo slik at en undersøkelse viste at 45% av 5000 svenske lærere selv hadde blitt utsatt for vold eller truet av elevene.

Volden gjør at en lærer sykemelder seg hver dag. Lærerene slutter i hopetall. Det blir færre og færre igjen.http://www.tv4.se/nyheterna/artiklar/v%C3%A5ldet-sjukskriver-en-l%C3%A4rare-om-dagen-57186121b9a9f6670c0003d3

Hvem skal beskytte barna, når lærerene ikke kan beskytte seg selv?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Shai skrev:

Jeg kjenner godt til denne saken, og den har blitt fremstilt ganske annerledes enn slik den faktisk er. Gutten som begynte å blø neseblod i videoen, hadde uprovosert slått "drittungen", som du så fint kaller ham, helgen før. Det du heller ikke ser i videoen du linker til, men som du ser i den usensurerte versonen er at ha som begynte å blø neseblod, slo først. Så skal du først være fordømmende og rasistisk, prøv å hvertfall ha litt mer kjennskap til saken først.

Det gjør du jo så åpenbart ikke, politiet har konkludert med at utlendingen slo først (og det samme ser man på videoen), i tillegg har den som slo et langt rulleblad med bl.a væpnet ran. De resterende taperne på filmen er også kjenninger av politiet. Men buhu, TS er jo såå rasistisk for å kalle noen som i gjeng går etter personer yngre enn seg selv basert på etnisitet for drittunger.

https://document.no/2016/04/21/videoen-fra-charlottenlund/

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider


Dersom fleire etnisk norske gutter / menn hadde gått sammen og banket opp ein enslig gutt fra Somalia eller Pakistan - så ville jo selvfølgelig ett samlet norskt presse-korps gått ut med rasisme som førsteside-oppslag i mangfoldige dager i strekk. Etterfulgt av en rekke store fakkeltog og demonstrasjoner i regi av AUF, eller lignende.

I tillegg ville jo samtlige norske politikere gått ut i media for å gråtkvalt  fordømme slike "forferdelige og grusomme handlinger" - og slike handlinger hadde blitt brukt som eksempel på hvor forferdelig høyreekstreme og rasistiske alle etniske nordmenn er...

Anonymkode: 6190d...420

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke folk er det du mener vi skal holde ute?

Mannfolk? I så fall er jeg helt enig. Det er altfor mye vold og slåssing med menn. Det er alltid menn jeg ser slåss, selv om de ikke kjenner hverandre. Hva er det med dem? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, ops2 skrev:

Nå skal jeg gjøre noe uvanlig til meg å være.

Jeg skal ta et skritt tilbake og si at den usensurerte filmen ikke viste et så grovt tilfelle som jeg hadde fått inntrykk av. Jeg fikk vite tidlig at det var en etnisk norsk ungdom mot flere med annen etnisk bakgrunn.

Men dette er en mot en. De andre holder seg rolige. Når den norske gutten går i gulvet, blir han latt i fred. Og er oppe på beina fort. Videoen viser ikke flere som går på en, og gjerne sparker han halvt i hjel når han er i gått i bakken. Slik har jeg sett mange andre videoer, med en gjeng av utenlandsk opprinnelse opptre i flokk.

Hadde dette vært en enkeltepisode, så ville jeg sagt at utvisning og en form for mildere straff ville vært på sin plass. Men siden han som vant kampen er anmeldt for flere forhold, og det er hevdet at det er en gruppe som sprer frykt, så vet jeg ikke... mye som ligger bak. En utredning av alle forholdene må sees på samlet, mener jeg.

Men som sagt - en slåsskamp med en som taper og blør mye. Men kunne vært mye verre.

Da forstår du ikke omfanget av dette. Ja, det er én mot én i selve kampen, men han er jo omringet fullstendig av en hel gjeng. Selv om det er én som slår, så er det defintivt én mot mange her.

Det er forkastelig å se dette, og de fortjener en knallhardt straff. Det må sendes et skikkelig signal nå, og håper de legger seg helt i øvre del av strafferammen, dvs. at de får flere år i fengsel.

Anonymkode: 486bf...cd9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja for guds skyld, kall en spade for en spade så er du rasist. Velkommen til Norge 2016!

Jeg synes det er mer "rasistisk" at 4-5 mørkhudede lurer èn hvit gutt ned i garderoben å filmer mens han får bank. Eller gjelder det ikke da kanskje, siden offeret er hvit i huden? Tenk hvis han hadde vært omvendt og offeret hadde vært svart, da hadde det blitt ramaskrik og internasjonale oppslag da!! 

Hvorfor er det slik at rasismen kun gjelder èn vei? Hvordan i all verden har vi blitt så selvrasistiske?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Noen som har lest denne artikkelen fra NRK:

http://www.nrk.no/trondelag/offeret-i-voldsvideoen-fra-charlottenlund-i-trondheim_-_-foler-meg-ikke-hundre-prosent-trygg-1.12913908

 En tjue år gammel elev ved Charlottenlund ble brutalt banket opp i en av skolens garderober.
 – Jeg føler meg ikke hundre  prosent trygg på skolen, sier tjue-åringen til NRK.

Anonymkode: 6190d...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Shai skrev:

Jeg kjenner godt til denne saken, og den har blitt fremstilt ganske annerledes enn slik den faktisk er. Gutten som begynte å blø neseblod i videoen, hadde uprovosert slått "drittungen", som du så fint kaller ham, helgen før. Det du heller ikke ser i videoen du linker til, men som du ser i den usensurerte versonen er at ha som begynte å blø neseblod, slo først. Så skal du først være fordømmende og rasistisk, prøv å hvertfall ha litt mer kjennskap til saken først.

Ja, for det er liksom ikke forskjell på å bråke med noen på fylla å det å gjenge seg sammen mot en, trenge han opp i et hjørne, filme han, trakassere han og banke han til blods når han forsvarer seg? Det at du ikke nevner noe om at dette er en voldsutøver med et kriminelt rulleblad og at denne gjengen faktisk går rundt på byen i helgene og raner annen ungdom sier vel egentlig alt om deg og din innsikt i dette. Enn å sitte der å fremheve seg selv som noen moralens vokter, når du forsvarer en kriminell gjeng som banker en fyr til blods, på bakgrunn av at han etter alt og dømme har forsvart seg mot en potensielt ran og overgrep en helg i forkant.

Endret av N0RGE
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stringfellow1
4 timer siden, Shai skrev:

Jeg kjenner godt til denne saken, og den har blitt fremstilt ganske annerledes enn slik den faktisk er. Gutten som begynte å blø neseblod i videoen, hadde uprovosert slått "drittungen", som du så fint kaller ham, helgen før. Det du heller ikke ser i videoen du linker til, men som du ser i den usensurerte versonen er at ha som begynte å blø neseblod, slo først. Så skal du først være fordømmende og rasistisk, prøv å hvertfall ha litt mer kjennskap til saken først.

 det finnes vel allerede en tråd om denne saken under aktuelt-delen av forumet her?

 og hvor har du lest noe om hvem som egentlig hvem slo først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, N0RGE skrev:

Ja, for det er liksom ikke forskjell på å bråke med noen på fylla å det å gjenge seg sammen mot en, trenge han opp i et hjørne, filme han, trakassere han og banke han til blods når han forsvarer seg? Det at du ikke nevner noe om at dette er en voldsutøver med et kriminelt rulleblad og at denne gjengen faktisk går rundt på byen i helgene og raner annen ungdom sier vel egentlig alt om deg og din innsikt i dette. Enn å sitte dere å fremheve seg selv som noen moralens vokter, når du forsvarer en kriminell gjeng som banker en fyr til blods, på bakgrunn av at han etter alt og dømme har forsvart seg mot en potensielt ran og overgrep en helg i forkant.

Det at de "bråket sammen på fylla", var én gutt som slo en annen. Da de igjen møtes i en garderobe på skolen noen dager etterpå, og samme fyren IGJEN slår først, noe som er fjernet fra videoen i HI, du ser selv at den er klippet i, vil jeg vel si at det er han med den røde jakken som forsvarer seg. Det går selvfølgelig for langt, og det er komplett unødvendig å filme det og sende det rundt, men selvforsvaret kommer fra ham som du karakteriserer som en kriminell overgriper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Stringfellow1 skrev:

 det finnes vel allerede en tråd om denne saken under aktuelt-delen av forumet her?

 og hvor har du lest noe om hvem som egentlig hvem slo først?

Det ser du hvis du ser den uredigerte filmen, den uten klipping og sladding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Shai skrev:

Det at de "bråket sammen på fylla", var én gutt som slo en annen. Da de igjen møtes i en garderobe på skolen noen dager etterpå, og samme fyren IGJEN slår først, noe som er fjernet fra videoen i HI, du ser selv at den er klippet i, vil jeg vel si at det er han med den røde jakken som forsvarer seg. Det går selvfølgelig for langt, og det er komplett unødvendig å filme det og sende det rundt, men selvforsvaret kommer fra ham som du karakteriserer som en kriminell overgriper.

:O

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Shai skrev:

Det at de "bråket sammen på fylla", var én gutt som slo en annen. Da de igjen møtes i en garderobe på skolen noen dager etterpå, og samme fyren IGJEN slår først, noe som er fjernet fra videoen i HI, du ser selv at den er klippet i, vil jeg vel si at det er han med den røde jakken som forsvarer seg. Det går selvfølgelig for langt, og det er komplett unødvendig å filme det og sende det rundt, men selvforsvaret kommer fra ham som du karakteriserer som en kriminell overgriper.

 

Du blir ikke tatt seriøst når du fortsetter å sitte der å forsvare en kriminell fyr som har flere voldsepisoder bak seg, men der er vel ikke annet å forvente fra de som omfavner den nye berikelsen..

Endret av N0RGE
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Shai skrev:

Det ser du hvis du ser den uredigerte filmen, den uten klipping og sladding :)

 

Jeg har sett hele filmen og det du sier er ren løgn. Kameraet vendes vekk og du hører et spark, der det er tydelig at det er negern som sparker til han før han så også slår han.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Noen som har lest denne artikkelen fra NRK:

Den er lenket til på forrige side. Er det noe spesielt du mener bør kommenteres?

Anonymkode: 0ccdf...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da forstår du ikke omfanget av dette. Ja, det er én mot én i selve kampen, men han er jo omringet fullstendig av en hel gjeng. Selv om det er én som slår, så er det defintivt én mot mange her.

Det er forkastelig å se dette, og de fortjener en knallhardt straff. Det må sendes et skikkelig signal nå, og håper de legger seg helt i øvre del av strafferammen, dvs. at de får flere år i fengsel.

Anonymkode: 486bf...cd9

Nå du roe deg flere hakk de er faktisk barn. Slikt skjer over hele landet. Sånn har det vært siden tidenes morgen.

Anonymkode: 4c78a...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, N0RGE skrev:

 

Jeg har sett hele filmen og det du sier er ren løgn. Kameraet vendes vekk og du hører et spark, der det er tydelig at det er negern som sparker til han før han så også slår han.

Du har tydeligvis ikke sett videoen. Kameraet vendes bort, men det er tydelig på bevegelsene at det er han hvite som slår/sparker han mørkhudete.

Det er også tydelig at du ikke har sett videoen når du presterer å skrive " Ja, for det er liksom ikke forskjell på å bråke med noen på fylla å det å gjenge seg sammen mot en, trenge han opp i et hjørne, filme han, trakassere han og banke han til blods når han forsvarer seg"
Hadde du sett videoen eller hatt kjennskap til saken eller menneskene involvert, hadde du visst at de først stod og snakket rolig i mange minutter før volden brøt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle utlendinger som utfører vold i norge burde blitt kasta ut av landet på dagen. Slikt trenger vi ikke her i norge!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...