Gå til innhold

Polliani


BlendaSensitive

Anbefalte innlegg

Her falt Janka en god del nedover på listen min. Denne unyanserte sammenblandingen av hva som er nettrolling, hets, sladder, berettiget kritikk, humor og satire kunne hun og venninnen ha spart seg for. Hadde gjort seg om de hadde sjekket fakta før de slenger rundt seg med usannheter - slik de kritiserer andre for å gjøre. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei dette var ikke imponerende av Polliani. Vitner om lite innsikt og refleksjonsnivå langt under det jeg hadde forventet av henne.  Bloggbransjen er så grumsete og aktører som bloggomtoppbloggere er viktige for å belyse dette. Skuffende!

Endret av Hyacinth
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Har ikke fulgt henne men var det hun som sa hun har Ferrari-mus? Ekte eller operert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
5 timer siden, Justlooking skrev:

Enig. Har ikke fulgt henne men var det hun som sa hun har Ferrari-mus? Ekte eller operert?

Hva er Ferrari -mus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Keikolina skrev:

Hva er Ferrari -mus?

Litt usikker selv. Virker som det er en flott en 😊 Mulig det står om det lenger bak i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferrari-mus. Så utrolig dum uttalelse.  Så flott at hun med dette underbygger det faktum, at kravet om perfeksjon i dag har nådd hele veien ned til under trusa di. 

  • Liker 16
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Atheena
2 timer siden, Metterette skrev:

Ferrari-mus. Så utrolig dum uttalelse.  Så flott at hun med dette underbygger det faktum, at kravet om perfeksjon i dag har nådd hele veien ned til under trusa di. 

Ja helt enig. Der skrev du det jeg prøvde å si med få ord. Et utrolig lite gjennomtenkt utsagn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har hun sunket flere hakk etter å ha hørt hennes tanker og refleksjoner om ting i podcasten. Burde dessverre holdt seg til bloggingen, da virket hun hvert fall litt mer moden. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei alle sammen. Først og fremst takk for fine ord lengre opp i posten. 

Det er ikke alltid like enkelt å få frem satire, tull og vas i en podcast. men til syvende og sist er det aller meste i podcasten vår sagt med humor. Når det gjelder podcasten der vi snakker om Kvinneguiden, jodel og Blogg om Toppbloggere er det ikke sånn at vi hater alle innlegg som skrives, MEN det er dessverre slik at det gjemmer seg mye nett troll på disse sidene. Og det er ikke alltid det kommer konstruktive kritikker om personer, men stygge ting som skrives. Det er bra at det belyses merking av innlegg osv, men det er dessverre ikke alt som kommer frem på disse sidene. Jeg kritiserer ikke alt på kvinneguiden eller sier alle er føle, men syns det er merkelig å ha et forum der det diskuteres Rundt personer. Massevis er flotte ting, men dessverre gjemmer det seg nett troll som hauser opp dialoger og kommentarfeltene. Det var kun det vi mente!

jeg sikter heller ikke til tråder om meg selv, vi har alle sett tråder om andre offentlige personer her inne som ikke er så pene..

Ps! Jeg har lest bloggen! 

 

Ha en fantastisk sommer videre ❤️

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de aller fleste personer, offentlige eller ei liker å høre at andre har snakket dårlig om en selv. Jeg syns ikke det skal være rom for drittsnakk i medier, beskyldninger ei ting som er fakta. Vi som er voksne tåler mye, men ungdom og barn skal få slippe, selv om de er offentlige. Jeg sier ikke at det kun er drittsnakk i disse mediene, men jeg syns det skal være strengere for hva som kan bli snakket om. At det skal være bedre moderasjon ❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Polliani skrev:

Jeg tror de aller fleste personer, offentlige eller ei liker å høre at andre har snakket dårlig om en selv. Jeg syns ikke det skal være rom for drittsnakk i medier, beskyldninger ei ting som er fakta. Vi som er voksne tåler mye, men ungdom og barn skal få slippe, selv om de er offentlige. Jeg sier ikke at det kun er drittsnakk i disse mediene, men jeg syns det skal være strengere for hva som kan bli snakket om. At det skal være bedre moderasjon ❤️

Kvinneguiden er antakelig det strengest modererte forumet i Norge.

Og når det gjelder barn som du nevner spesielt har Kvinneguidens regelverk et eget punkt som begrenser omtale av barn. Dette punktet håndheves svært strengt, for å si det kort. Anbefaler deg også å lese gjennom hele tråden om Bloggerbarn, så vil du se hva brukerne av Kvinneguiden mener om at barn skal slippe offentlig omtale og eksponering.

Når man skal kritisere dem som kritiserer en, er det en fordel å vite nøyaktig hva man snakker om, samt være mer presis, differensiert og saklig enn dem man kritiserer. Ellers blir måten man møter kritikk på like ille (minst) som kritikken selv.

Endret av Aricia
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt. Beklager om noen ble støtt av hva vi snakket om, det var ikke hensikten. Ps! Selv om ingen av oss ønsker at barna ikke skal ha offentlig eksponering. Så er mange tråder i forskjellige forum (jeg ref ikke her kun til kvinneguiden) veldig hissige og ikke alltid med fakta. Barn som vokser opp og kan lese kan også lese tråder om sine foreldre. Men, jeg sikter til at en del av personene som blir diskutert i diverse forum har vært veldig unge, fordi bloggere og so-me profiler blir yngre og yngre.  formulerte meg klønete. Uansett det er massevis av bra, informativt og artige tråder her inne, vi er bare uenige om at det er greit å diskutere personer. Jeg er ikke her inne for å angripe noen, jeg ville forsøke å gi en forklaring. Ha en fin dag håper solen skinner noen dager til 😁

Endret av Polliani
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Polliani skrev:

 Barn som vokser opp og kan lese kan også lese tråder om sine foreldre. 

Ja, nettopp. Et faktum mange av disse foreldrene ikke tenker mye over. Hets og mobbing er ikke greit, men skal det ikke være lov å diskuterer feks hvordan enkelte bloggere driver bedriften sin? At enkelte støtter opp under er veldig usunt skjønnhetsideal? At måten de eksponerer barna på, og bruker barna i markedsføring er uetisk? Skal vi ikke ta den diskusjonen fordi det kan bli slitsomt for barna å lese når de blir stor? Har man valgt å posisjonere seg på den måten som enkelte bloggere gjør så har man også åpnet opp for saklig kritikk og tilbakemeldinger, mener jeg. Sånn er det å drive en bedrift, og så lenge det holdes på et saklig nivå er det sånt man må tåle.

 

Når det gjelder eksponering av barn kan det til og med hende at det blir en bittelite trøst for disse barna å lese for at det faktisk fantes en motstemme til denne hodeløse eksponeringen. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lov med saklig diskusjon! Enig! Jeg legger denne død, jeg håper dere ser hva jeg mener i tråden over. Logger ut Herfra nå

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.7.2018 den 22.24, Polliani skrev:

Jeg tror de aller fleste personer, offentlige eller ei liker å høre at andre har snakket dårlig om en selv. Jeg syns ikke det skal være rom for drittsnakk i medier, beskyldninger ei ting som er fakta. Vi som er voksne tåler mye, men ungdom og barn skal få slippe, selv om de er offentlige. Jeg sier ikke at det kun er drittsnakk i disse mediene, men jeg syns det skal være strengere for hva som kan bli snakket om. At det skal være bedre moderasjon ❤️

Det som etterlyses på KG er at offentlige påvirkere/influencere skal ha et etisk regelverk å forholde seg til. Være seg deres ukritiske utlevering av mindreårige, fremming av ekstremmaterialisme med tilhørende miljøsvineri, usunt kroppspress jamfør Finn Skårderuds/KGs Sunn Fornuft-plakat, forherligelse av plastikkirurgi, uthenging av tredjepersoner (som foreldre, eks'er) som ikke har mulighet til å forsvare seg - osv.

Her inne er det altså forbrukerne, det vil si leserne/produktet bloggerne selger til sine annonsører, som protesterer mot den totalt ukritiske eksponeringen og uvettige påvirkningen de driver med.

Ja, det er noe usaklig snakk her inne innimellom, som kjapt modereres vekk. Det er også en del satiriske blikk på bloggeres ofte parodiske fremstillinger av seg selv. Dette kan likevel ikke bety at landets særs godt betalte påvirkere skal få carte blanche til å fremme forsøpling, omfattende plastikkirurgi og å henge ut barnefedre i hytt og pine. Dette er voksne folk som har valgt å legge ut deler av livene sine offentlig for å tjene millioner, det er ikke ungpiker som skriver dagbok. Om de ikke takler jobben sin så får de gjøre som alle andre og skifte kurs. Tåler man ikke å få tilbakemelding på rumpa si så slutt å legge ut hundrevis av bilder av den på internett. Tåler man ikke å få høre at man er elendig på reklamemerking så får man enten begynne å merke reklamen skikkelig, eller å la være å reklamere i det hele tatt. Det å legge seg i fosterstilling og å skrike ut om hat og misunnelse -vel, det hører hjemme senest på ungdomsskolen. 

Det vi reagerer på er bloggeres fremstilling av seg selv og hva de velger å fronte i sosiale medier; være seg utlevering av uvitende små, snikreklame eller slankeredigering av kroppen. Det er et sunnhetstegn at slike uetiske handlinger diskuteres!

I en drømmeverden så hadde disse influencerne gjennomgått samme sensur/moderering som innleggene på Rampelys, men slik er det dessverre ikke. Bloggere kan legge ut bilder av sine barn i bleiene, av en slankeredigert gravidmage, de kan komme med direkte feilaktige opplysninger om produkter de reklamerer for - stort sett helt uten represalier.

Er dette virkelig rett, syns du?

Endret av Ultiva
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På helt generelt grunnlag og ikke rettet mot Polliani, ser jeg at bloggere har vanskelig for å imøtekomme den saklige og faktabaserte kritikken. Da er det mer bekvemmelig å rope opp om mobbing, hets og nettroll. Selvsagt forekommer det usaklige innspill på KG, selv om selvjustisen er stor, slike innlegg rapporteres og fjernes, samt at reglene er relativt strenge sammenlignet med andre fora. Jeg skjønner at bloggerne, som oftest ikke utdannet og uvant med korrigering og kritikk, tenker på lommeboka og velger angrep i stedet for refleksjon rundt de mange etiske problemstillingene, men det unnskylder dem ikke. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kollontaj skrev:

På helt generelt grunnlag og ikke rettet mot Polliani, ser jeg at bloggere har vanskelig for å imøtekomme den saklige og faktabaserte kritikken. Da er det mer bekvemmelig å rope opp om mobbing, hets og nettroll. Selvsagt forekommer det usaklige innspill på KG, selv om selvjustisen er stor, slike innlegg rapporteres og fjernes, samt at reglene er relativt strenge sammenlignet med andre fora. Jeg skjønner at bloggerne, som oftest ikke utdannet og uvant med korrigering og kritikk, tenker på lommeboka og velger angrep i stedet for refleksjon rundt de mange etiske problemstillingene, men det unnskylder dem ikke. 

Helt enig👍

Har også lagt merke til at nesten alle skriver at «konstruktiv kritikk er selvfølgelig bra...» Men har ennå ikke sett noen bloggere som virkelig mener at det er ok. På meg virker det som alle som en vil fortsette med sine uetiske utleveringer, og påvirkninger, uten at noen skal kritisere dem for noe som helst! Liten refleksjon og selvinnsikt mao. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
På 30.7.2018 den 7.58, Polliani skrev:

. Men, jeg sikter til at en del av personene som blir diskutert i diverse forum har vært veldig unge, fordi bloggere og so-me profiler blir yngre og yngre.

Noen som vet hvem det siktes til her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spot on @Ultiva og @Kollontaj 👏

Hvem er det som modererer bloggerne? Ut over en forsvinnende liten prosentandel lovbrudd m.m. som blir meldt til PFU, MT eller HD så er det absolutt ingenting som holder igjen bloggerne. Daglig ser vi eksponering av barn, dårlig/mangelfull reklamemerking, etisk betenkelige situasjoner, ekstremmaterialisme og kroppspress. Hvem er det som stopper bloggerne når de begår disse utallige overtrampene? 

Å stille spørsmålstegn ved Blogglandias vill vest-tilstander er ikke hets eller mobbing. Heller ikke selv om de fleste bloggere ikke liker å bli konfrontert med overtrampene sine. Det er en populær strategi å avskrive enhver kritikk som hets/mobbing men det gjør det ikke mer sant av den grunn. Uten for KGs Rampelys har det blitt en konsensusforståelse av at KG=hets og mobbing så mange bloggere bruker det som en enkel måte å avskrive ubehagelig men betimelig kritikk. Ja det skrives fra tid til annen ting på KGs Rampelys som ikke er greit. Spesielt i enkelte tråder. Men det er på ingen måte det samme som at alt som skrives er ugreit. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...