Gå til innhold

Polliani


BlendaSensitive

Anbefalte innlegg

Gjest Snøsøta
16 timer siden, BlendaSensitive skrev:

Naturlig mamma og barn - fotografert midt under en foto-session for sko, og barn er barn og springer inn i de klærne de har på seg fra barnehagen. Oh behold! raggsokker, ikke-matchende klær. MEN klær til å leke og bølle i! Hurra!

http://www.polliani.com/forst-og-fremst-mammaen-din/

 

Å det der er så viktig! La barn være barn ikke objekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 14. april 2016 at 16.18, BlendaSensitive skrev:

Naturlig mamma og barn - fotografert midt under en foto-session for sko, og barn er barn og springer inn i de klærne de har på seg fra barnehagen. Oh behold! raggsokker, ikke-matchende klær. MEN klær til å leke og bølle i! Hurra!

http://www.polliani.com/forst-og-fremst-mammaen-din/

 

Jeg er generelt ikke så begeistret over at barn blir vist fram på blogger. Heldigvis er Polliani fornuftig nok til ikke å gjøre det så ofte :)

Men fy s. for et nydelig bilde :rodmer: Digger luesveisen og ragsokkene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14. april 2016 at 16.18, BlendaSensitive skrev:

Naturlig mamma og barn - fotografert midt under en foto-session for sko, og barn er barn og springer inn i de klærne de har på seg fra barnehagen. Oh behold! raggsokker, ikke-matchende klær. MEN klær til å leke og bølle i! Hurra!

http://www.polliani.com/forst-og-fremst-mammaen-din/

 

❤️❤️❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
Den 15. april 2016 at 21.36, Inocybe skrev:

Jeg er generelt ikke så begeistret over at barn blir vist fram på blogger. Heldigvis er Polliani fornuftig nok til ikke å gjøre det så ofte :)

Men fy s. for et nydelig bilde :rodmer: Digger luesveisen og ragsokkene. 

Man trenger jo ikke late som de ikke fins! Men det er en stor forskjell på å vise et bakhode eller et bilde en gang i halvåret og å aktivt bruke dem for klikk, i annonser og i andre kommersielle sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.4.2016 at 16.18, BlendaSensitive skrev:

Naturlig mamma og barn - fotografert midt under en foto-session for sko, og barn er barn og springer inn i de klærne de har på seg fra barnehagen. Oh behold! raggsokker, ikke-matchende klær. MEN klær til å leke og bølle i! Hurra!

http://www.polliani.com/forst-og-fremst-mammaen-din/

 

Så fint innlegg. Eneste jeg pirker på er at hun hiver seg på trenden med å omtale barn som prinser og prinsesser, men hun kan ikke være perfekt hun heller.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Enig med Snøsøta, og vil tillegge at jeg også kjenner jeg reagerer mindre på bilder der barn er tilstede naturlig og gjør det de ellers ville ha gjort i forhold til bilder der barna er brukt til et formål og tydelig oppstilt med stramme smil. Det være seg i annonser, for å fremstå som personlig og 'autentisk', eller som skjold og distraksjon fra berettiget kritikk.

Det aller verste, i min mening, er der hvor bloggeier filmende jager etter barna mens barna tydelig gir beskjed om at dette er ubehaglig og plagsomt. Ofte er dette akkopagnert av at bloggeieren ler av dem, stiller flaue spørsmål o.l., og dette har jeg sett ganske mange varianter av i mange forskjellige blogger.

For meg føles det som om jeg bevitner et slags overgrep når jeg ser disse filmsnuttene,- ihvertfall et overtramp langt over der barnets grenser tydelig går, og dette er det mor eller far som gjør i barnas hjem. For så å legge ut til almenn beskuelse for alle i verden, for alltid!

Jeg synes det er så hårreisende feil på så mange vis, og at dette er måten bloggerne tjener til livets opphold på burde ihvertfall ikke bejubles. Det er bare trist, og jeg skjønner ikke at ikke alle voksne mennesker ser hvor feil og potensielt traumatiserende det er for de svake partene som ikke blir tatt hensyn til. Millioninntekter legitimerer ikke denne utbyttingen, for selv prostitusjonsmadammer blir millionærer.

Endret av TallulahBGood
Det ble egentlig helt feil å skrive dette i denne tråden, men jeg kopierer en annen her og sier at jeg lar det pokker meg stå! Ha!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Snøsøta skrev:

Man trenger jo ikke late som de ikke fins! Men det er en stor forskjell på å vise et bakhode eller et bilde en gang i halvåret og å aktivt bruke dem for klikk, i annonser og i andre kommersielle sammenhenger.

Enig i det. Stor forskjell på et bilde/omtale i ny og næ og kontinuerlig eksponering i reklameøyemed. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns hun er den perfekte blogger: Ryddig, forut for sin fashion, lettlest, mange gode og tankevekkende innlegg, merker alltid annonnseinnlegg, tidsriktig, ikke for personlig og utleverende hele tiden, ingen sutre-innlegg eller se på meg meg meg - innlegg. God balanse mellom tekst og innhold, freshe og delikate bilder, ingen click-baits eller skandaler og veldig inspirerende uten å være påtrengende. Aldri kjedelig.

Denne bloggen er lett å følge. Den gir meg lyst til å klikke innom når hun har publisert et nytt innlegg og hovedpersonen virker som en sympatisk dame man kunne hatt en reflektert samtale med over en kaffe eller et glass vin.
Polliani er herved lagt inn i Bloglovin' der jeg bevisst klikker så hun får treff.

Og jeg er skikkelig misunnelig på smilehullene og fregnene hennes!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går også jevnlig innom Polliani bare for å gi klikk - og se fine bilder!

 

Og jeg er ca like gammel som henne, men tenk om jeg så så flott ut!!!  Lurer på hvor høy hun er?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Francis skrev:

Og slik annonserte hun sin siste graviditet:

http://www.polliani.com/we-are-pregnant/

Just sayin'. 

(Hvis noen blir overrsket over at hun ikke viser bar mage; vel, det sier noe om hvor hjernevasket man blir av enkelte andre bloggere.) 

Se der du! En personlig og hyggelig måte å si det på, uten å bli privat og halvnaken i dagene etterpå! Ladies and gentlemen; it can be done!:tommelsmil: 

Endret av Ultiva
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, siden hun driver en fashion med livsstilsblogg, var det vel ikke størrelsen på babymage som skulle være fokus på bloggen hennes.
Befriende å se at noen holder magen sin privat, og likevel fortsetter å vise fashion og ikke kropp på bloggen med eller uten kul på magen.
Jeg er lei den usunne skrytingen med "se min flate mage, det er den som er viktigst på arbeidsbloggen her".

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig og vakker måte å annonsere en slik nyhet på :) Fokus på den gledelige nyheten og på de kule klærne. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet kvalitetsmerke på at jeg liker Polliani så godt er at hun holder barna sine utenfor bloggen på en svært bevisst måte. Vi får ikke engang vite navnene. De ytterst sjeldne gangene det figurerer et barn på bloggen, er det naturlig gjort med ett, enkelt bilde, (for eksempel beskrevet litt tilbake i tråden her) der barnet er seg selv og ikke oppstyltet og utspjåket til ære for mammas lesere.
Polliani lager ikke bildedryss av egne barn iblandet en novelle av selvforherligelse på bloggen. Ei heller en kvartalskavalkade med hvor langt de har kommet i utviklingen med et par nærbilder av en merkevaresmokk. Selv om hun kunne, så er hun veldig proff.
Dette setter jeg utrolig stor pris på.
 

Det holder med et lite og sjeldent glimt inn i bloggerens private sfære, og barnas personvern er her godt ivaretatt.
Selv på Facebook er jo folk helt håpløse med tanke på barns personvern der barnas portretter klines utover hele internett som mammas/pappas profilbilde eller header-bilde. Veldig ukult gjort, er det.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

http://www.polliani.com/slik-kler-du-deg-som-gravid/

Janka sverger til sin vanlige garderobe i svangerskapet og å holde seg unna mammaklær. "Det er kjedelig å handle mammaklær for bare å bruke dem i 9 måneder", skriver hun. "Bukser med lavt liv holder lenge." Men da er hun jammen meg heldig, selv gikk jeg opp nærmere 12 kg i svangerskapene mine og sprengte meg ut av mine vanlige low waist-bukser allerede i uke 11-12 :fnise: 

Men hun har jo gode poeng i fht hvordan man skal kle seg som gravid. Fremheve bein og kragebein og at det kan være positivt å pynte seg litt mer enn vanlig. Men selv var jeg så dum å bruke min vanlige vinterkåpe hele vinteren jeg gikk gravid, noe som medførte at kåpen fikk en permanent bul på magen :angry:

Endret av Ultiva
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

http://www.polliani.com/slik-kan-du-fa-bedre-tid-til-deg-selv/

Polliani er altså så flott på dette bildet. For en utstråling!

Tok til meg innholdet i innlegget også, det å skru av mobilen og ha en time off fra verden hver dag er så viktig.
Det er egentlig rart at jeg for første gang har begynt å følge en norsk blogg, men kudos til Polliani som gjør en så proff jobb og samtidig virker så sympatisk, jordnær og ærlig. Ikke noe oppstyltet og glanset å spore her.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cornucopia skrev:

http://www.polliani.com/slik-kan-du-fa-bedre-tid-til-deg-selv/

Polliani er altså så flott på dette bildet. For en utstråling!

Tok til meg innholdet i innlegget også, det å skru av mobilen og ha en time off fra verden hver dag er så viktig.
Det er egentlig rart at jeg for første gang har begynt å følge en norsk blogg, men kudos til Polliani som gjør en så proff jobb og samtidig virker så sympatisk, jordnær og ærlig. Ikke noe oppstyltet og glanset å spore her.

Enig, hun er inspirerende. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...