Gå til innhold

ABC klinikken på Ullevål. Erfaringer?


Fiberhusk

Anbefalte innlegg

Ble visst mye mer respons enn jeg hadde forespeilet meg i forkant! Tusen takk for mange svar :laugh: 

Jeg er kanskje litt vel langt på vei, men som dere sier så skader det ikke å snakke med de. Får gjøre et forsøk tenker jeg :) Når de uansett har kvittet seg med lystgass, så er det ikke så mye annen smertelindring jeg egentlig selv ønsker meg enda, med mindre det er fullstendig krise. Og som dere sier, så aner man aldri denslags på forhånd heller. 

Tusen takk for svar, igjen! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Fiberhusk skrev:

Ble visst mye mer respons enn jeg hadde forespeilet meg i forkant! Tusen takk for mange svar :laugh: 

Jeg er kanskje litt vel langt på vei, men som dere sier så skader det ikke å snakke med de. Får gjøre et forsøk tenker jeg :) Når de uansett har kvittet seg med lystgass, så er det ikke så mye annen smertelindring jeg egentlig selv ønsker meg enda, med mindre det er fullstendig krise. Og som dere sier, så aner man aldri denslags på forhånd heller. 

Tusen takk for svar, igjen! :laugh:

Av erfaring så tror jeg du er for sent ute til å søke, men du kan forsøke.

I Oslo må man vanligvis søke i senest uke 8 for å få "garantert" plass der man ønsker - og selv jeg som fødte i lavsesong var for sent ute til  søke ABC når jeg hadde tenkt noen uker etter jeg søkte ordinært i uke 8. 

Men om det er en trøst så var jeg storfornøyd med vanlig fødeavdeling. Egen dusj/bad, god plass på rommet og rolige forhold selv om det visstnok var smekkfullt.

Anonymkode: 5f4e6...0f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri for sent å søke! :) Jeg søkte ABC i uke 21 og fikk plass, skal føde i mai i år. Så det er bare å sende inn søknaden, det verste som kan skje er at det ikke er plass. Vi var forberedt på det, men så klart kjempeglade da vi fikk innkallingen. Tok vel en 3 uker fra vi sendte inn søknaden til vi fikk respons. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, toneeee_ skrev:

Det er aldri for sent å søke! :) Jeg søkte ABC i uke 21 og fikk plass, skal føde i mai i år. Så det er bare å sende inn søknaden, det verste som kan skje er at det ikke er plass. Vi var forberedt på det, men så klart kjempeglade da vi fikk innkallingen. Tok vel en 3 uker fra vi sendte inn søknaden til vi fikk respons. 

Så stas! Gratulerer med plass tross at du var kommet så langt :) (håper du vil skrive om opplevelsen din her når du har vært der ;) )
Sendte du inn søknad på epost forresten? Siden jeg ikke har funnet så mye info på nett så er jeg usikker på om man kan det. Ett sted stod det epost, et annet sted stod det ikke på epost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Fiberhusk skrev:

Så stas! Gratulerer med plass tross at du var kommet så langt :) (håper du vil skrive om opplevelsen din her når du har vært der ;) )
Sendte du inn søknad på epost forresten? Siden jeg ikke har funnet så mye info på nett så er jeg usikker på om man kan det. Ett sted stod det epost, et annet sted stod det ikke på epost. 

Det skal jeg se om jeg husker å gjøre ;) 

Jeg sendte inn et vanlig brev pr post, og skrev enkelt men personlig om hvorfor jeg ønsket plass, i tillegg til at jeg la inn den informasjonen de ønsket å vite (vekt ved svangerskapets start, røykevaner etc). Jeg har en kommunal jordmor som tidligere har jobbet ved ABC, og skrev opp hennes navn samt at hun også mente at ABC var riktig for meg og oppfordret meg til å søke. Vet ikke om det hjalp prosessen noe, men det skadet i allefall ikke :) Lykke til med søknaden, krysser fingrene for deg! Vi har vært der på en kontroll så langt, og er veldig fornøyde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...