Gå til innhold

Du som er rik, hvordan ble du rik?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å ha noen mill i bolig er vel ikke å være rik, det er i beste fall øvre middelklasse som jeg føler halve foreldregenerasjonen min tilhører. Iallefall i oljehovedstaden jeg vokste opp i. 

Jeg tenker åttesifret på bok og/eller lønn på over en 3 millioner som velstående i norsk sammenheng.

Kjenner en som er ordentlig rik, han er partner i advokatfirma. Han er fra "gamle penger" i tillegg, så en god start på livet og formuen der altså. Men er i tillegg veldig suksessfull advokat, en av Norges mest kjente, det er jo noe alle i teorien kan jobbe seg opp til. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min bror eier et firma som omsetter for mellom 50 og 100 millioner i året. Han har en arbeidsplass som rommer 30 ansatte. Han hadde en lønn på 4,5 million, ingen lån på leiligheten sin eller bil. 

Vil han betegnes som rik? Jeg spør fordi det var en tid hvor han og kona skulle skilles hvor han kom med et utsag "jeg kan ikke forsørge 2 barn, det koster for mye". Han kjørte en tesla, men solgte den etter 1 uke for så å kjøpe en bil til 250 tusen, det passet han bedre?

penger deler han ut til alle og enhver som trenger...

han er forresten en sånn frenchais eller hva det nå heter.. Missforstå meg rett, han er ikke fattig, i mine øyne er han rik, men i følge han er man ikke rik før man har reddet verden??

Anonymkode: ae49d...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir rik (men ikke søkkrik) ved å bruke mye mindre enn man tjener. Det høres selvfølgelig ut, men det er nesten ingen som ønsker å ofre et høyest mulig forbruk så det er veldig få som blir rike. De aller fleste nordmenn kunne pensjonert seg i 40-årene hvis de var bedre til å styre utgiftene.

Anonymkode: 3d850...5f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stjerner og planeter skrev:

 

Er du dum eller latar du som?

Nei, du svarer i en tråd som omhandler penger, i underforumet økonomi. 

Anonymkode: a896c...b14

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min bror eier et firma som omsetter for mellom 50 og 100 millioner i året. Han har en arbeidsplass som rommer 30 ansatte. Han hadde en lønn på 4,5 million, ingen lån på leiligheten sin eller bil. 

Vil han betegnes som rik? Jeg spør fordi det var en tid hvor han og kona skulle skilles hvor han kom med et utsag "jeg kan ikke forsørge 2 barn, det koster for mye". Han kjørte en tesla, men solgte den etter 1 uke for så å kjøpe en bil til 250 tusen, det passet han bedre?

penger deler han ut til alle og enhver som trenger...

han er forresten en sånn frenchais eller hva det nå heter.. Missforstå meg rett, han er ikke fattig, i mine øyne er han rik, men i følge han er man ikke rik før man har reddet verden??

Anonymkode: ae49d...a55


At han ikke har råd til å forsørge 2 barn, har mer med vilje å gjøre, enn inntektene hans. Det finnes nok av alenemødre, som ikke en gang har full jobb, som greier å forsørge 1-3 barn, så det der har, som sagt, bare med viljen å gjøre.

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Singel? :blomst:

Anonymkode: 36d96...342


Jepp, det er ikke noe mannfolk i livet mitt nå om dagen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Yme skrev:


At han ikke har råd til å forsørge 2 barn, har mer med vilje å gjøre, enn inntektene hans. Det finnes nok av alenemødre, som ikke en gang har full jobb, som greier å forsørge 1-3 barn, så det der har, som sagt, bare med viljen å gjøre.

 


Jepp, det er ikke noe mannfolk i livet mitt nå om dagen.

Er du homofil? 

Anonymkode: 36d96...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du homofil? 

Anonymkode: 36d96...342


Nei. Hvordan det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Yme skrev:


Nei. Hvordan det? 

Du skrev at du ikke hadde noe mannfolk i livet ditt når jeg lurte på om du var singel. 

Anonymkode: 36d96...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skrev at du ikke hadde noe mannfolk i livet ditt når jeg lurte på om du var singel. 

Anonymkode: 36d96...342

 

Det er da helt normalt å ikke ha noe mannfolk i livet sitt, når man ikke er homo... Det sier seg jo selv.

Endret av Yme
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Yme skrev:

 

Det er da helt normalt å ikke ha noe mannfolk i livet sitt, når man ikke er homo... Det sier seg jo selv.

Så da er du rik og singel? 

Anonymkode: 36d96...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er opp til hver enkelt når man føler seg rik, pr nå føler jeg meg blakk som en "kirkerotte" og, for min del tror jeg at jeg kommer til å føle meg rik når jeg er kvitt kredittkortet og fått en solid buffer. Men når den dagen kommer vil jeg antagelig sette rik enda et hakk høyere. 

Anonymkode: 5bff7...999

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så da er du rik og singel? 

Anonymkode: 36d96...342


Hvis du er digg, er jeg rik og singel. Hvis ikke, er jeg fattig, veldig gift, og ekstremt aseksuell.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kvalmt.

Anonymkode: b0261...853

Hva er kvalmt med det når det er skrevet anonymt???

Anonymkode: 7ba1d...a67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 år, 1,1 mill i formue. Jobbet mye ved siden av skolen (tar masterutdanning).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Yme skrev:


Hvis du er digg, er jeg rik og singel. Hvis ikke, er jeg fattig, veldig gift, og ekstremt aseksuell.

Så du er egentlig ikke rik, det er noe du bare sier for å få digge damer. 

Anonymkode: 7ba1d...a67

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du er egentlig ikke rik, det er noe du bare sier for å få digge damer. 

Anonymkode: 7ba1d...a67


Ja, nesten. Det er en veldig bra måte å finne kjipe, uintelligente damer på, enten de er pene eller ikke. De jeg ikke syns er pene, må jeg luke ut selv.

Endret av Yme
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rik og rik, mer gjennomsnittlig god økonomi.
Hus til 12 mill, 2 hytter tilsammen 7 mill, et par båter, noen biler, litt eiendom utenom. Resten av pengene er satt inn i egne bedrifter som jobbes flittig med.

Oldefaren min var stinn av penger da :laugh:

Anonymkode: ae39f...53c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen av de som har svart med tall her som er rike i mine øyne. Vi kan begynne å snakke rik når du har råd til hus til 25 000 000 uten noe problem, reiser på dyre ferieturer, har null problemer med å handle klær for 20 000 på én handletur, gjerne eier hytte + bolig i utlandet, har litt fri kapital osv. Du er ikke rik fordi du har et leilighet til 4 mill liksom.

Anonymkode: 2d4a9...3bf

Dette må være det dummeste jeg har lest her inne på lenge, gratulerer, det skal jammen noe til. Selvfølgelig er man rik om man har millionbeløp i formue. Å påstå noe annet, er direkte hånlig mot de som ikke har noe som helst i formue, eller enda verre, lever under fattigdomsgrensen.

Anonymkode: 96c51...a1d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Yme skrev:


Hvis du er digg, er jeg rik og singel. Hvis ikke, er jeg fattig, veldig gift, og ekstremt aseksuell.

Jeg er jævlig digg. Når skal vi møtes? 

Anonymkode: 36d96...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ganske interessant :)

Anonymkode: 3488e...5e3

Jeg har to flotte barn. Mann som jeg elsker. Har hatt jobb i mange år, desverre blitt arbledig. Har eget hus som vi sparer på ved å betale lån. Har overskudd der, pluss at vi har sparekonto . Vi har overvunnet alvorlig sykdom, det betydde mere enn å få et lastebillass med penger. Føler meg elsket og føler meg enormt rik

Anonymkode: 269f5...032

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...