Gå til innhold

Du som er rik, hvordan ble du rik?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest hockeyfrue
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye er stor formue?

Anonymkode: b0261...853

Vil ikke si nøyaktig hvor mye jeg har, men en god del mer enn både 1,5 og 5 mill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solgte ting jeg lagde, i tillegg til arv.

Vil ikke si nøyaktig hvor mye jeg har, men en god del mer enn alle andre som skriver at de er rike.

 

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Stjerner og planeter skrev:

Eg vart rik den dagen eg fekk vener

Betalte de deg penger for å være vennen din? 

Anonymkode: a896c...b14

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Betalte de deg penger for å være vennen din? 

Anonymkode: a896c...b14

 

Er du dum eller latar du som?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de som sier at i dag er man ikke 'rik' hvis man har 4-5 mill i formue. 

Vi har et hus verdt omkring 8 mill + to biler til omkring 1 mill tilsammen. Har lån på omkring 4 mill inkl studielån. Altså nettoverdier på rundt 5 mill. Men anser ikke meg selv som spesielt rik allikevel. Lever langt fra noe rikmannsliv.

5 mill i fri kapital i tillegg til oppbundet kapital derimot, da begynner det å ligne på noe.

Anonymkode: e94f0...4e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

alt for mange idag som er stolte over at man er rik uten egen innsats. Vwldig veldig få som blir rik på egeninnsats her i landet. Det er arv, arv og arv som stort sett er involvert. Trist. 

Anonymkode: 41ba5...188

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber for meg selv. Lager gratis mobilspill hvor jeg tjener penger av ads. Bruker Phaser.
http://phaser.io

Pengene har jeg tjent selv og jobbet for selv. Dermed mener jeg det er urimelig at jeg må betale formueskatt.

Endret av Sikkerhetsjenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

alt for mange idag som er stolte over at man er rik uten egen innsats. Vwldig veldig få som blir rik på egeninnsats her i landet. Det er arv, arv og arv som stort sett er involvert. Trist. 

Anonymkode: 41ba5...188

Altfor mange i dag som er sure over at man er fattig på grunn av egen innsats. Veldig veldig få som blir fattige uten egen innsats her i landet. Det er kjøpe, kjøpe, og mer gjeld som stort sett er involvert. Trist.

Anonymkode: 7ed8c...5c7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det regnet ut fra likningsverdi på bolig, eller faktisk pris?

Anonymkode: b0261...853

Likningsverdi på bilig regnes ikke. Det er reell verdi som regnes som EK.

Anonymkode: 15f53...ed6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Stjerner og planeter skrev:

 

Er du dum eller latar du som?

Unødvendig av deg. Dette er økonomi-underforum. Det handler om penger. 

Anonymkode: b7b50...0d4

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Yme skrev:

Solgte ting jeg lagde, i tillegg til arv.

Vil ikke si nøyaktig hvor mye jeg har, men en god del mer enn alle andre som skriver at de er rike.

 

Singel? :blomst:

Anonymkode: 36d96...342

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Singel? :blomst:

Anonymkode: 36d96...342

Kvalmt.

Anonymkode: b0261...853

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen av de som har svart med tall her som er rike i mine øyne. Vi kan begynne å snakke rik når du har råd til hus til 25 000 000 uten noe problem, reiser på dyre ferieturer, har null problemer med å handle klær for 20 000 på én handletur, gjerne eier hytte + bolig i utlandet, har litt fri kapital osv. Du er ikke rik fordi du har et leilighet til 4 mill liksom.

Anonymkode: 2d4a9...3bf

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har først og fremst unngått samlivsbrudd, og kjøpt og solgt bolig på riktig tidspunkt og sted. I tillegg har vi oppgradert hele huset, mye ved hjelp av egeninnsats. Huset vårt kostet 2,5 millioner for 11 år siden, nå er det verd 6,5 millioner. Vi har under 2 millioner i gjeld. Pengene er bundet i huset, men det vil gi oss et bra overskudd når vi flytter til noe mindre etter hvert.

Anonymkode: 06c4a...b81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke på folk med penger bundet i huset som rike. De aller fleste som er over en viss alder (og noen som er under) har noen mill "til overs" i huset. Med "rik" tenker jeg de som har mange eiendommer, flere hytter og mye kapital som ikke er bundet opp. Altså ikke vanlige folk med hus, hytte, to biler og en båt.

Anonymkode: 4a6bc...06d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker at rik er å ha 50 millioner +

Anonymkode: ac4c2...29d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble rik den dagen jeg fikk min sønn, vet det høres flåsete ut tråden tatt i betraktning, men jeg mener det. Hadde ikke valgt han vekk om jeg fikk alle verdens penger.

Anonymkode: e4cfc...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rozes
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen av de som har svart med tall her som er rike i mine øyne. Vi kan begynne å snakke rik når du har råd til hus til 25 000 000 uten noe problem, reiser på dyre ferieturer, har null problemer med å handle klær for 20 000 på én handletur, gjerne eier hytte + bolig i utlandet, har litt fri kapital osv. Du er ikke rik fordi du har et leilighet til 4 mill liksom.

Anonymkode: 2d4a9...3bf

Enig. For all del, det å ha ti millioner på bok er mye det, men når jeg tenker rik så snakker vi en light versjon av Kjell Inge Røkke, Donald Trump osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...