Gå til innhold

Redd for å gråte - hvordan takle begravelsen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Da jeg fortalte om dødsfallet til samboeren, responderte han med en gang "å, vil du at jeg skal være med i begravelsen"?

Han har prøvd og prøvd, men får dessverre ikke fri fra jobb for begravelsen. Litt stinkete gjort av arbeidsplassen.

Sånn er det hos meg også!! I oldemors begravelse var jeg den ENESTE som gråt, og jeg synes derfor at det var veldig ubehagelig. Jeg ble så nervøs av dette at jeg på et punkt begynte å le. Fryktelig opplevelse.

Anonymkode: 36fca...25b

Kanskje du har en annen venn du kan ta med deg? For meg ville det vært en selvfølge å gå i begravelsen til mine gode venner sine foreldre, besteforeldre og evnt tanter og onkler hvis de står dem nær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag var begravelsen. Gråt kjempemye, men det gikk bra siden så mange andre gråt. Selvfølgelig ubehagelig, men ble ikke like flau. Til og med flere av mennene gråt.

Jeg hadde jo kun vært i min oldemors begravelse på farssiden, og der er visst alle bortsett fra meg laget av stein. Følte meg som en unge da. Morssiden er visst mykere.

Åh, det var deilig å ikke være alene om å vise ukontrollerte følelser...

Trist dag.

Anonymkode: 36fca...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig leit å høre om din bestefar. Sykdom er noe dritt, og det kjennes så urettferdig ut! Med tanke på begravelse så skal du absolutt ikke være redd for å gråte. Det er jo trossalt en begravelse, det er vel der det er mest naturlig å gråte av alle situasjoner man kan komme oppi. Jeg var nettopp i begravelse for min ste-bestefar som har vært i livet mitt i 12 år, og jeg gråt masse selv. Jeg var ikke den eneste, så tror ikke du trenger å være redd for det. Men jeg skjønner også hva du mener, jeg er 22 og derfor ikke vært i så mange begravelser enda (heldigvis!) men denne jeg nettopp var i var min første som gjaldt en i min nærmeste familie. Ellers har jeg vært med som støtte for blant annet søsteren min da ei venninne døde i en scooterulykke. Kjente ho knapt, men jeg strigråt selv. Andre gangen var faren til ei venninne og jeg følte jeg var den som gråt mest av alle. Han hadde jeg sagt hei til én gang. Jeg takler ikke begravelser selv, men tror bare at vi begge to er av den følsomme typen. Jeg kan gråte masse av tv serier osv jeg og, og evt i krangler så ender jeg alltid opp med å gråte enn å være sur. Dette er uansett ikkenoe å skamme seg over, vi er bare mennesker. Noen mer følsomme enn andre. Men når det er sagt, så er det bestefaren din. Ingen forventer at du IKKE skal gråte. Alle reagerer ulikt, og sånn er det bare. Jeg vet om folk som ler i begravelser, og det er også bare en reaksjon. 

Masse lykke til <3 Sender en tanke til din bestefar. Håper han blir tatt godt imot der oppe, og kan vokte over dere som er igjen <3

Anonymkode: 01299...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig leit å høre om din bestefar. Sykdom er noe dritt, og det kjennes så urettferdig ut! Med tanke på begravelse så skal du absolutt ikke være redd for å gråte. Det er jo trossalt en begravelse, det er vel der det er mest naturlig å gråte av alle situasjoner man kan komme oppi. Jeg var nettopp i begravelse for min ste-bestefar som har vært i livet mitt i 12 år, og jeg gråt masse selv. Jeg var ikke den eneste, så tror ikke du trenger å være redd for det. Men jeg skjønner også hva du mener, jeg er 22 og derfor ikke vært i så mange begravelser enda (heldigvis!) men denne jeg nettopp var i var min første som gjaldt en i min nærmeste familie. Ellers har jeg vært med som støtte for blant annet søsteren min da ei venninne døde i en scooterulykke. Kjente ho knapt, men jeg strigråt selv. Andre gangen var faren til ei venninne og jeg følte jeg var den som gråt mest av alle. Han hadde jeg sagt hei til én gang. Jeg takler ikke begravelser selv, men tror bare at vi begge to er av den følsomme typen. Jeg kan gråte masse av tv serier osv jeg og, og evt i krangler så ender jeg alltid opp med å gråte enn å være sur. Dette er uansett ikkenoe å skamme seg over, vi er bare mennesker. Noen mer følsomme enn andre. Men når det er sagt, så er det bestefaren din. Ingen forventer at du IKKE skal gråte. Alle reagerer ulikt, og sånn er det bare. Jeg vet om folk som ler i begravelser, og det er også bare en reaksjon. 

Masse lykke til <3 Sender en tanke til din bestefar. Håper han blir tatt godt imot der oppe, og kan vokte over dere som er igjen <3

Anonymkode: 01299...219

Ja, det høres ut som om vi er av samme typen. Slår jeg på tv og hopper inn i en begravelse i en serie jeg aldri har sett på før, gråter jeg like mye. Trenger ikke en gang å kjenne til en fiktiv karakter for å gråte :eyeroll:

Litt pinlig å gråte av så mye, men det er kanskje fint å ha sånn medlidenhet for andre. For de det gjelder i hvert fall. Hehe  :)

Takk for tankene : ) : )

Anonymkode: 36fca...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...