Gå til innhold

All kinds of kinds


Tennessee

Anbefalte innlegg

Hva suger mer enn bihulebetennelse? Bihulebetennelse OG mellomørebetennelse. Skjønner godt at barn med ørebetennelse skriker, jeg blir gal av denne smerten! :bond: Har akkurat vært hos legen og fått antibiotika, måtte den virke fort!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ånei, stakkar. :troest: Sender deg en god cyber :klem: . Det høres virkelig ikke godt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Ånei, stakkar. :troest: Sender deg en god cyber :klem: . Det høres virkelig ikke godt ut!

Tusen takk! Det er virkelig helt j**lig, jeg har fått ekstrem sympati for barn med ørebetennelse, skjønner godt at de skriker! :daane: Har relativt lav terskel for å stappe innpå smertestillende, hvis ikke blir hele tilværelsen uutholdelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13. juli 2016 at 10.02, Verdande skrev:

Ånei, huff! God bedring! :klemmer:

Tusen takk! Heldigvis tok penicillinen de fæle smertene over natta, nå er det bare vondt hvis jeg bøyer meg framover. Bihulene er så og si bra igjen tror jeg, og jeg begynner å bli alvorlig utålmodig etter å bli frisk på ordentlig.... :bond: Det som er mest plagsomt nå er at høyre øre er helt tett, med en påfølgende fin suse/pipelyd og et snev av svimmelhet. Jeg blir fullstendig gal av at det ikke ser ut til å bedre seg i det hele tatt, men skjønner at jeg er litt utålmodig også. Jeg er liksom litt i den "jeg kommer aldri til å bli frisk igjen"-fasen, og kjære synes nok at jeg er teit. Men jeg er ikke vant til å holde på sånn som dette.... :daane: Jeg vil være frisk og dra på besøk til lillebror og gjøre fornuftige ting! Strikking og Netflix  har vært mine venner disse dagene, men etter fem dager i strekk har jeg begynt å bli betraktelig mer rastløs. Så nå har jeg prøvd å gjøre litt mer fornuftige ting, som å bake brød, fikse i nettbanken og vaske klær. Tenker jeg skal gjøre en tarotlesing også, da føler jeg meg i det minste nyttig for noen... Legen friskmeldte meg fra og med i morgen, så da er det tilbake på jobb. Satser på at allmentilstanden er bra nok til at det går fint, jeg tenker at denne rastløsheten er et godt tegn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er vanskelig å være vinterbarn i denne varmen altså... :daane: Jeg føler meg ekstremt unorsk som ikke er overstadig av lykke over varmebølgen vi har, og i går må jeg innrømme at jeg var en prøvelse å bo sammen med. Les periodevis veldig gretten grunnet varme og manglende muligheter til å unnslippe den... :sjenert: Og i dag når jeg så en overskrift på en eller annen nettavis om at nå kommer det uvær, så tenkte jeg at nå kommer jeg til å få masse tyn fordi det ikke er sol. På ekte kvinnfolkvis liker jeg jo at det er sol, men jeg skulle gjerne hatt det fullt så varmt. Det er en grunn til at jeg liker fint vær vår og høst bedre enn sommer for å si det sånn... Jeg tror at en liten samtale med min mamma ville gitt følgende svar: "Sånn har du alltid vært, du var altfor varm omtrent fra du var født og har aldri tålt sommervarmen særlig bra..." :rolleyes:  Stakkars mamma hadde gledet seg og strikket masse babytøy, og når jeg kom ut var det helt umulig å kle meg i det uten at jeg kokte... Mistenker det ble en del arvestrikk på mine kusiner og fettere... Så ergo, denne varmen her gjør meg cranky... :flau: Jeg kunne godt tenkt meg at den ble avbrutt av en kjølig regnværsdag eller to. Samtidig, til helga skal vil til Seljord, og da vil jeg jo helst at det skal være ordentlig fint vær (og jeg vil ihvertfall ikke ha "skylda" for at det blir dårlig vær siden jeg har vært misfornøyd med varmen). Som dere sikkert skjønner, akkurat nå er tilstanden av typen som kjære pleier å kalle "you cannot win" med meg :fnise:  I kveld skal jeg klippe av meg håret, kanskje det hjelper..? :klo:

Ellers er jeg frisk igjen fra både bihule- og ørebetennelse, men jeg sliter fortsatt med ettervirkningen av mellomørebetennelsen. Jeg får ikke utlignet trykk i høyreøret, og hvis det ikke er lyd rundt meg har jeg skikkelig tinnitus (vekselvis sus og piiiiiiiiiping). Jeg har vært ganske fortvila en stund over dette, men synes det har blitt bedre i løpet av helga, så det er nok sant som dr. google sier at det tar ukesvis før det er helt bra igjen etter en ørebetennelse som voksen og at dott-følelse, øresus og dårlig hørsel kan vedvare en stund. Så lenge det faktisk virker å være litt bedre nå så skal jeg la tvilen komme kroppen til gode! Og i går (tross varmen, tro det den som kan!) var jeg med kjære på kondis-søndag, og overlevde faktisk intervalltrening uten så mye andre mén enn en økende stølhet akkurat nå. Kanskje klarer jeg å komme i gang med trening igjen? Det hadde ikke gjort noe for å si det sånn, selv om det er superkjipt å sparke seg i gang er det veldig deilig når det er over. I dag er planen å dra mitt støle legeme på yoga. Jeg savner det og vet at jeg trenger det.

Turen nærmer seg med stormskritt, nå er det under tre uker til vi drar! Jeg skjønner det nesten ikke helt, men gleder meg veldig. Når jeg var som varmest (og mest cranky) i går kveld stirret jeg på det gigantiske bildet vi har fra Waikiki beach og drømte om vannet jeg vil kunne dyppe meg i når jeg er der... Jeg fungerer nemlig mye bedre så lenge jeg har tilgang til bading og aircondition :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Verdande

Bading og aircondition er et must i varmen! #Novemberbarn :daane::bond::svett:

Men det er godt å høre at jeg ikke er alene om å ha det sånn! :ler:

Åååh, klippe av deg håret? Heldiiig! Jeg holder på å bli sprrrrrrø av håret mitt, og nå viser det seg at favorittfrisøren min er i permisjon til nærmere oktober, så nå må jeg krype til korset og bestille meg time et annet sted :grine:  En del av meg har lyst på kort-kort eller i hvert fall ørekort igjen. Og den fornuftige delen av meg vet at det må da vedlikeholdes alt for ofte og minner meg på at jeg bør gå for en lengre sveis, siden håret mitt er så vidt nedenfor skuldrene nå. :P

Godt å høre at øret er på bedringens vei! Helt sprøtt at sånt skal ta sååå lang tid! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Verdande skrev:

Bading og aircondition er et must i varmen! #Novemberbarn :daane::bond::svett:

Men det er godt å høre at jeg ikke er alene om å ha det sånn! :ler:

Åååh, klippe av deg håret? Heldiiig! Jeg holder på å bli sprrrrrrø av håret mitt, og nå viser det seg at favorittfrisøren min er i permisjon til nærmere oktober, så nå må jeg krype til korset og bestille meg time et annet sted :grine:  En del av meg har lyst på kort-kort eller i hvert fall ørekort igjen. Og den fornuftige delen av meg vet at det må da vedlikeholdes alt for ofte og minner meg på at jeg bør gå for en lengre sveis, siden håret mitt er så vidt nedenfor skuldrene nå. :P

Godt å høre at øret er på bedringens vei! Helt sprøtt at sånt skal ta sååå lang tid! :daane:

:5: Jeg mistenkte at jeg kunne få støtte av deg på dette punktet, tror vi har snakket om det før...? :ler: #februarbarn

Ja, jeg skal til frisøren i dag, og jeg har tenkt mer og mer på at jeg vil han skal ta litt mer enn vanlig (men fortsatt ikke kortkort, for da truer kona med skilsmisse, og i og med hun er såpass grei å ha med å gjøre også når jeg er vrang og vanskelig får jeg prøve å holde på henne så godt jeg kan :skratte: )  Men det er faktisk mulig det blir ørekort i dag altså! Jeg har såpass tynt hår at kombinert med rund ansiktsform blir det litt flatt og rart når det blir for langt, sånn som det er nå. Kjenner jeg er litt spent på hvordan det skal bli...! :bond: Akkurat nå er jeg mest klar for å få det vekk fra nakken, så da er jeg klar for mer vedlikehold :fnise:

Nå fristet en kollega med å gå og kjøpe :essen2:, jeg er ikke vond å be...! :nigo:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Det hadde ikke overrasket meg, så mye som vi har skravlet de siste årene :Knegg:

Det er nok lurt å beholde kona da, ja :fnise:  Mannen har ytret noe lignende, selv om jeg hadde pixie cut ikke så lenge før vi ble sammen. Men jeg har ikke råd til å holde en sånn sveis ved like med mitt tjukke, rasktvoksende hår :ler: Men litt barbering i nakken.... åh, det er så godt det!

Mmm, spis en for meg og, da :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du høre en tinnitus-vits? Ikke? Jeg drister meg til likevel: 

"Velkommen til Tinnitus-telefonen. Legg igjen beskjed etter pipetonen".

Sorry :sjenert: Men bra du er bedre!  Fortsett med det :kose:

Jeg syns forresten også det er alt for varmt for tiden. Du veit at det er for varmt når du skal hente noe i kjøleskapet og blir stående litt lengre enn nødvendig for å få den lille kulde-boosten liksom. Men. Jeg kommer nok til å savne det når vinteren herjer med kulda om noen måneder!

(Mis)unner deg den turen altså! Send en tanke til meg når du slafser i deg Macadamia-nøtter under palmerne! :ler: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Androide skrev:

Vil du høre en tinnitus-vits? Ikke? Jeg drister meg til likevel: 

"Velkommen til Tinnitus-telefonen. Legg igjen beskjed etter pipetonen".

Sorry :sjenert: Men bra du er bedre!  Fortsett med det :kose:

Jeg syns forresten også det er alt for varmt for tiden. Du veit at det er for varmt når du skal hente noe i kjøleskapet og blir stående litt lengre enn nødvendig for å få den lille kulde-boosten liksom. Men. Jeg kommer nok til å savne det når vinteren herjer med kulda om noen måneder!

(Mis)unner deg den turen altså! Send en tanke til meg når du slafser i deg Macadamia-nøtter under palmerne! :ler: 

 

:skratte: Den vitsen slo an her i gården altså!! :nigo: 

Jeg fant et øyeblikks lykke i mini butikken i nærheten av jobben i dag da vi skulle kjøpe is, de har jo kjølerom der! Så nå vet jeg hvor jeg kan gå hvis nøden blir stor (eller humøret er i fare for å gå ut over kollegene mine) :ler: 

Jeg lover å sende deg en tanke! Kan til og med hende du får en snap av Mauna Loa's! :lur:

 

Endret av Tennessee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Verdande skrev:

Det hadde ikke overrasket meg, så mye som vi har skravlet de siste årene :Knegg:

Det er nok lurt å beholde kona da, ja :fnise:  Mannen har ytret noe lignende, selv om jeg hadde pixie cut ikke så lenge før vi ble sammen. Men jeg har ikke råd til å holde en sånn sveis ved like med mitt tjukke, rasktvoksende hår :ler: Men litt barbering i nakken.... åh, det er så godt det!

Mmm, spis en for meg og, da :nigo:

Jeg hadde også kort hår da vi møttes, merkelige greier. Men jeg lever godt med litt lengde altså, så det er ikke tvang ;)

Du måtte nok dele min ene is altså, to ble i meste laget. Men det gjorde seg virkelig! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Jeg lo jeg og :hoho:

Hvilken is gikk du for? :sikle: Kjølerom om sommeren :rodmer:

Her ble det væromslag, litt mer vind og så litt regn, det gjorde godt! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble Friskis i dag @Verdande:jepp: Jeg elsker saftis når det er så varmt! 

Det har slått om litt her også, vet ikke om regnet har kommet enda, men det var en mye mer overlevelig temperatur på vei mellom toget og frisøren! :nigo: 

Fornøyd med frisørbesøk! Tatt ca 15 cm hvis jeg skal gjette. Nå er det bare å bli kvitt de grå, så kan det kalles total makeover :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, når en klipper seg så mye er det obligatorisk med bilde :regler: Insta eller melding, du får velge - men jeg vil seeeee :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har egentlig tenkt å skrive her sånn ca hundre ganger, men jeg kommer ikke så langt…. Jeg lever, og det er 9 dager til ferie :hoppendeglad: Akkurat nå har jeg fått høre at arbeidet jeg gjorde i går og så langt i dag kanskje er forgjeves og må gjøres om igjen (men det får jeg egentlig ikke vite helt sikkert før neste uke), så motivasjonen gikk litt til bunns må jeg innrømme… Om under en time skal jeg ut av kontoret og dra for å møte mamma, så har jeg overlevd nok en arbeidsdag :ler:

 

Siden sist har jeg faktisk hatt to feriedager da, selv om det ikke kjennes sånn ut når jeg våkner om morgenen. Juli er egentlig helt ok å jobbe spør du meg, men når vi tipper august kjenner jeg at det snart er på tid med litt ordentlig ferie! Torsdag og fredag forrige uke hadde jeg fri, og vi var i Seljord. Hovedårsaken til turen dit var at det var countryfestival (vi drar bare dit når det er noen vi faktisk mener det er verdt å se, og vi bor slett ikke på camping, bare så det er sagt, jeg tror ikke jeg hadde overlevd der en natt faktisk, og da handler det mer om omgivelsene enn selve campinglivet, selv om jeg har blitt godt vant etter min barndom der campingvogn var med i planen). Uansett, den vi kom for å se var Sunny Sweeney, vi så henne første gang på Grand Ole Opry i Nashville for to år siden, og vi så henne og Brennen Leigh i Austin i august i fjor. Festlig dame! Hun elsker Firkløver, og kjære var smart, så vi fant ut at vi skulle kjøpe med sjokolade (en Firkløver, en Melkesjokolade med Kvikk Lunsj) og gi henne, hun skulle spille både fredag (stor scene) og lørdag (liten scene). Fredag regnet det så avsindig mye at vi utsatte avreise til festivalområdet ganske mye, hovedmålet ble rett og slett å få med seg Sunny og så fikk de andre være. Og vi sto der vi helt fremst, kliss våte i et høljeregn som bare økte i intensitet og koste oss! :nigo: Vi fikk superkred av å kunne sangene hennes (fredag var det kjære, jeg og én til som sang), og vi fikk tatt bilde sammen med henne etter konserten (som de av dere som har Insta sikkert fikk med dere). Vi angret på at vi ikke hadde tatt med sjokolade den dagen, for vaktene orket ikke engang sjekke oss på vei inn. Det er jo ikke lov til å ta med mat eller drikke, så jeg bekymret meg for at vi ikke skulle få med gaven inn. Men heldigvis er vi flinke til å kamuflere, så innrullet i en jakke kom sjokoladen flott med inn på lørdag. Da var været mye bedre, og vi fikk med oss to andre amerikanere også (først Stephanie Urbina Jones, så Doug Seegers) før Sunny Sweeney spilte igjen. Og vi fikk overrakt sjokolade like før konsertstart, noe som ble ekstremt godt mottatt. :ler: Hun nevnte det i tillegg tre-fire ganger i løpet av konserten, så det var moro. Vi sto helt fremst igjen og bare var i øyeblikket. Etter konserten fikk jeg henne til å signere kjæres Longhorns-caps som ble kjøpt i Austin i fjor, og da vi trodde hun hadde gått av scenen prikket hun meg plutselig på skulderen og så fikk jeg den håndskrevne setlista :nigo: De to konsertene var virkelig verdt hele turen alene altså! Nå har vi i løpet av juli både sett Brennen Leigh to ganger og Sunny Sweeney to ganger, vi er heldige! :strix:

 

Ellers har det vært litt opp og ned i hodet mitt den siste måneden. Mye sykdom tok liksom litt luven fra meg, og når kroppen fungerer dårlig er det ikke så mye annet som fungerer heller. Legg til fortsatt detox fra kunstige hormoner, og en følelse av at langtidsvirkningen mentalt av det først-positive-så-negative-forsøket i juni ikke helt vil gi slipp, så har det vært litt tøffe tak. Jeg jobber med saken, og selv om det ikke alltid kjennes sånn ut, så går det framover, og jeg blir mer klar over hva jeg egentlig trenger for å justere. Så er det bare å finne kontinuitet i det, for det er det som hjelper. Det satt jo også litt i dette med lillebror som kom i begynnelsen av måneden. Vi har vært der på besøk da han var to uker gammel, og det var mye spenning knyttet til hvordan det skulle være. Det er jo første gang vi har vært rundt sånne små når folk vet hva vi selv går gjennom. Jeg endte opp med å ikke tørre å spørre om jeg fikk holde ham, og angret på det etterpå. Og etter det har verden gått fort (som vanlig). Men nå har jeg ihvertfall sagt til mammaen hans at jeg angret, og jeg har veldig lyst til å få tatt en tur før vi reiser, i og med jeg føler jeg har noe ugjort. Hun sa at hun ikke tilbød nettopp fordi hun ikke visste hvordan vi ville reagere og det skjønner jeg godt. Det er litt komplisert dette. Og det er litt ekstra komplisert når jeg og kjære er veldig ulike i hvordan vi opplever det å omgås andres barn (der jeg tenker at dette er kanskje det nærmeste jeg kommer og derfor bruker alle muligheter jeg kan få, er kjære mer sår på det å ha dem rundt seg). Så det var litt på grunn av henne at jeg holdt igjen også. Æsj, hvorfor skal det være så mye å forholde seg til? Det jeg uansett har tenkt til å gjøre er å åpne mer opp for hun som var forloveren min i løpet av høsten. Jeg håper hun er en av dem som kan orke å stå i det med meg, for hittil har jeg opplevd at de få jeg har delt det med ikke helt er komfortable med å snakke om det. De ønsker oss å lykkes, men det er nok vanskelig å stå i skuffelsen og sorgen når den er der. Og selv om det heldigvis ikke er konstant, så hender det jo at det er behov for å få ut litt gruff og prosessere sammen med noen, selv om det samme har vært tatt opp før. Sånn er det jo bare. Håper hun synes det er levelig å være der med meg… :sjenert:

 

Ellers gleder jeg meg til helga, siste helga hjemme før ferien. Jeg og kjære skal ut og spise etterfulgt av Suicide Squad på kino på lørdag, det gleder jeg meg veldig til! Jeg ignorerer at den har fått slakt, og håper på det beste. Uansett har jeg ventet så lenge på den at den skal sees, samme hva :ler: Og det er ikke så ofte vi får muligheten til sånne kvelder, så da er det bare å nyte! :jepp:

 

Og en ting til: jeg har funnet ut at i nærheten av der vi skal bo på Maui, har de soloppgang-yoga! :hjerte: Gjett hvem som skal være med på det, selv om det er kl sju om morgenen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Åh, så mye herlig på en gang :strix:

Og så bra at du fikk tatt kontakt med henne igjen, håper du rekker en tur innom og får snust litt på minstemann før dere reiser! :)  Håper du kan prate litt med forloveren din også!

Jeg hadde ikke planer om å se SS, men etter å ha sett traileren i går så tror jeg at den kan være min type film :nigo::ler:

Åh, soloppgang-yoga, det høres helt nydelig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ellers var det jo mye positivt i innlegget ditt da - for å nevne noe litt annet enn bare det vanskelige og sørgmodige :sol: 

 

 

Endret av Androide
holder det jeg lover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Verdande skrev:

Åh, så mye herlig på en gang :strix:

Og så bra at du fikk tatt kontakt med henne igjen, håper du rekker en tur innom og får snust litt på minstemann før dere reiser! :)  Håper du kan prate litt med forloveren din også!

Jeg hadde ikke planer om å se SS, men etter å ha sett traileren i går så tror jeg at den kan være min type film :nigo::ler:

Åh, soloppgang-yoga, det høres helt nydelig ut!

Ja, ikke sant? Heldigvis blir det mye bra opplevelser i løpet av jobbesommeren også! :jepp: Det gjelder å benytte seg av de anledningene som byr seg, og det er vi ganske flinke til (innimellom litt for flinke kjennes det ut, de gangene kalenderen fyller seg opp og tar helt av :rolleyes: ). Jeg har avtalt at jeg skal ta turen opp på et lite besøk i morgen ettermiddag. Kjenner at det er absolutt mest for min egen del, for å prøve å få litt ro i sjela, men det tenker jeg må være greit. Jeg synes jeg var flink som sa noe i det hele tatt jeg, det er jo som regel dørstokkmila som er den vanskeligste uansett hva man trenger å få gjort! Forloveren min må jeg nok pent snakke med etter at vi kommer tilbake fra ferie, men det stresser jeg ikke med. Det er litt ro i det å bare ha kommet til erkjennelsen også!

Og Suicide Squad, jeg gleder meg fortsatt jeg, slakt til tross. Tenker at det er viktig å bare ta den som den er, og håpe på glimt av brillianse innimellom. Det går ihvertfall ikke an å ikke se den etter å ha ventet på den så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...