Gå til innhold

All kinds of kinds


Tennessee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

image.jpeg

På tide å komme seg tilbake, med enkle grep. Det er ikke det at alt er jævlig hele tida, men innimellom har jeg virkelig trengt å synes synd på meg selv og syte litt... :sjenert: Men jeg har kommet greit (ganske bra faktisk!) gjennom de to første arbeidsdagene denne uka, og for dagen i dag har jeg følgende to do-list: 

  • Jobbe 
  • Trene (her snakker vi lavterskel og litt er bedre enn ingenting, må bare komme over dørstokkmila!)
  • Meditere (Breathe-app, kan anbefales!) 
  • Hekle

Bør være overkommelig dette! :jepp: 

PS! Bildet har jeg lånt på internett, det er definitivt ikke mitt, men jeg klarte ikke la være! :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som ikke sto på todo-lista, men som skjedde likevel var at jeg visst plutselig fikk en Ravelry-konto :flau::nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Verdande skrev:

Ravelry :rodmer: Sunt for sjelen :opplyser:

Det ser ut som en fornuftig to do-liste! Heia deg!

Jeg syntes å huske at du hadde en sånn...? Kanskje du må finne meg? Jeg har samme brukernavn som på insta :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande
20 minutter siden, Tennessee skrev:

Jeg syntes å huske at du hadde en sånn...? Kanskje du må finne meg? Jeg har samme brukernavn som på insta :jepp:

Done! :nigo:

Hvilket minner meg på at jeg må få strikket mer på den jakka snart... :plystre::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Verdande skrev:

Done! :nigo:

Hvilket minner meg på at jeg må få strikket mer på den jakka snart... :plystre::ler:

:hoppendeglad:

Disse jakkene altså... De lager bare trøbbel :fnise: Mamma endte opp med å beholde min, med tilbud om å montere den for meg. Jeg tok gladelig imot altså, selv om jeg må lære det en gang. Dette var jo tross alt det første plagget jeg har strikket som trengte montering, så må ease into it :sjenert: Bestilte knapper til den i sta, sammen med garn til det som står på queue, så de skal jeg klare å sy på selv :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lov å både syns synd på seg selv og syte når en går gjennom det du og dere går gjennom :klemmer: Sikkert greit å plukke seg selv opp litt og komme igang med "det normale" - jeg synes du er god på sånt!! :pls: 

Hva er Ravelry?! *harjeggåttglippavnoeviktig* :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Diddles skrev:

Det er veldig lov å både syns synd på seg selv og syte når en går gjennom det du og dere går gjennom :klemmer: Sikkert greit å plukke seg selv opp litt og komme igang med "det normale" - jeg synes du er god på sånt!! :pls: 

Hva er Ravelry?! *harjeggåttglippavnoeviktig* :klo: 

Tja, jeg gjør så godt jeg kan, det er liksom ikke noe alternativ heller synes jeg. Men det er litt sånn som jeg leste et sted: "just because I'm used to it doesn't mean it doesn't hurt". Samtidig, jeg vet jo at det hjelper å komme i gjenge igjen, så da er det å prøve å gjøre nettopp det. Og prøve å være snill med seg selv i prosessen, kjempe litt mot det instinktet som sier at nå er det vel på tide at alt blir bra igjen med en gang :rolleyes::ler:

Ravelry er strikke- og hekleoppskriftenes facebook :skratte: Jeg har visst om det en stund, men ikke akkurat tenkt at jeg trenger å rote meg inn dit. Men så har jeg funnet dette mønsteret og fant ut at det var lettere å bare lage en konto så jeg slipper å lete det opp hver gang... Unnskyldninger, unnskyldninger, I know... :ler: Nå må jeg bare få god tid så jeg rekker å lage masse ting! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kitty.jpg

Jeg føler meg fortsatt litt som denne her altså.... :Gjesp: I kveld er det heldigvis ingen sen fotballkamp, kanskje vi faktisk klarer å komme oss i seng på et fornuftig tidspunkt? Det er jo ingen god grunn til å sitte oppe egentlig, men samtidig er det vanskelig å la være. Og ikke minst er det godt å se hverandre litt, selv om det blir sent og altfor lite søvn av det. Men i dag er det verken trening for kjære eller sen fotballkamp, så dette er en torsdag helt utenom det vanlige. Det blir deilig! :jepp: Vi skal fikse og ordne litt da, kjære skal feire bursdagen sin i morgen, så vi må forberede litt i og utenfor huset, og jeg har tenkt å tyvstarte baking. Hvis jeg får gjort en del i dag, er det etter planen bare kake i slow cookeren og litt pynting som må gjøres i morgen! :tommelopp: Vi vil egentlig grille, men værmeldinga tilsier at det ikke helt er sannsynlig. Så da får vi se hva det blir til. Vi har sagt vi skal ta en beslutning kl 12 i morgen, så gjestene vet om de må spise middag før de kommer eller ikke :fnise:

Jeg kom gjennom gårsdagens mål :hoppe: Og bortsett fra "belønning" i form av treningshodepine gikk det veldig bra med samtlige punkter på agendaen også. I tillegg fikk jeg bakt brød (evt båt) og gjort en alvorlig opprydding i de ekstremt viltvoksende øyenbrynene mine :daane:

Dagens mål er stort sett av den hyggelige typen:

  • Komme gjennom arbeidsdagen
  • Bruke breathe-appen
  • Pakke inn gaver til kjære før hun kommer hjem fra jobb
  • Lage mammas pastasaus-spesial til middag
  • Bake

Så da er det vel egentlig bare å sette i gang...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Oi, så tøft skjerf! :hoppe:

Heia deg! Åh, slow cooker står så innmari på ønskelista mi!

Håper dagene blir fine!

(Jeg følger jo ikke med på fotball for alt i verden, men de spilte av reaksjonen til den islandske kommentatoren på radioen, da var det nesten så jeg begynte å grine, det var noe med det genuine lykkebrølet! :ler: )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Verdande skrev:

Oi, så tøft skjerf! :hoppe:

Heia deg! Åh, slow cooker står så innmari på ønskelista mi!

Håper dagene blir fine!

(Jeg følger jo ikke med på fotball for alt i verden, men de spilte av reaksjonen til den islandske kommentatoren på radioen, da var det nesten så jeg begynte å grine, det var noe med det genuine lykkebrølet! :ler: )

 

Ja, ikke sant?? Jeg falt for det da jeg så det på Pinterest og har ikke klart å glemme det... :sjenert: Jeg er litt forvirra av mønsteret, for det står 'purl' som såvidt jeg vet er vrang, men alle bildene er rettstrikk fram og tilbake sånn jeg ser det... Mulig dette blir et nytt tilfelle av prøv-og-feil altså... :ler:

Slow cookeren er stas. Det er jo så mye rart den kan brukes til, så gleder meg til å eksperimentere med den i lange tider framover! 

Den islandske kommentatoren var helt fantastisk! Jeg syntes det aller beste var da han til slutt ikke har mer stemme igjen og bare piper :skratte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Jeg synes det ser rillestrikket ut, sånn at man da enten strikker rett frem og tilbake, eller i dette tilfellet vrangt? Lykke til! :nigo:

:ler:  fantastisk at man kan bli så glad! Jeg satt som sagt nesten med tårer i øynene i bilen, det var et eller annet de... skrikene triggret :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Verdande skrev:

Jeg synes det ser rillestrikket ut, sånn at man da enten strikker rett frem og tilbake, eller i dette tilfellet vrangt? Lykke til! :nigo:

Ja, det var egentlig det jeg mente, rillestrikk altså, da jeg skrev rett fram og tilbake... Men kan det ha noe å si om man strikker rett fram og tilbake enn vrang? Det blir jo rillestrikk uansett..?? Garnet er på vei, men oppdaget at jeg trenger ny rundpinne også, hadde ikke riktig størrelse... Prøver å rettferdiggjøre å kjøpe Symfonie wood-pinner, jeg elsker dem :hjerte: Det må være litt rart å bli så glad av noe så enkelt som fargemønstrede strikkepinner altså.... :sjenert: Og så sendte kjære meg en link i går som plutselig også ramlet inn på køen min, kanskje den faktisk ramler inn aller øverst nå som jeg snart er ferdig med pågående hekleprosjekt... :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Verdande

Jeg vet ikke helt! Det vil ha noe å si for den første kanten, i hvert fall, etter opplegg, mener jeg å ha lest...  :klo: 

Åh, de er så fine :rodmer: Jeg har dem og Karbonz som mine favoritter. Pinner har mye å si! :opplyser:

Ooh, nå er jeg spent! :nigo:

Ser det ut til å bli grilling på dere i dag, eller? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag! :nigo: Og en mye bedre fredag enn forrige uke er jeg glad for å kunne meddele. Det er jo ikke sånn at alt bare er fikset igjen, men kjenner på mer av meg selv-følelsen, og det er deilig! Særlig siden vi skal ha bursdagsfest for kjære i kveld, det er greit å ikke være helt nede i dumpa da! I går kveld fikk jeg bakt gulrotmuffins og marmormuffins (ja, kjære elsker marmorkake og derfor også marmormuffins :fnise: ) I dag blir det jobb til litt før 12, avspassering resten av dagen med handling, muffinspynting, slowcookersjokoladekakelaging og generelle festforberedelser. Det ser ikke ut til å bli grilling nei @Verdande, men vi holder fast på å ta avgjørelsen på vei til matinnkjøp... Men uansett blir det nok bra! :jepp:

Jeg liker at du understøtter mitt behov for symfonipinner :nigo: Det kan jo hende at det har noe å si for flammene også at det er vrang først, jeg må nok følge oppskrifta og se hva som skjer... :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Det høres ut som en bursdagsfeiring etter min mage uansett :sikle::nigo:

Godt at du føler deg litt bedre, det er alltid en fordel når man skal være sosial synes jeg :klemmer:

Jeg støtter det meste av hobbyutstyrsinnkjøp :nigo::ler:

Det er lurt å følge oppskriften har jeg lært meg :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Verdande skrev:

Det høres ut som en bursdagsfeiring etter min mage uansett :sikle::nigo:

Godt at du føler deg litt bedre, det er alltid en fordel når man skal være sosial synes jeg :klemmer:

Jeg støtter det meste av hobbyutstyrsinnkjøp :nigo::ler:

Det er lurt å følge oppskriften har jeg lært meg :Knegg:

Ja, bra blir det nok uansett! :hoppe: Jeg er enig med deg, det er greit å ha hodet litt på plass når det er sosiale sammenkomster. Da jeg fikk den store smellen høsten 2006 skulle vi arrangere Halloweenfest noen få dager etter, jeg var et totalvrak. Det eneste som gjorde at jeg kom meg gjennom den kvelden, var at jeg hadde svarte linser som en del av komstymet mitt. Det var redningen, for det var ingen som kunne se på øynene mine hvordan jeg hadde det. Var nesten så jeg vurderte det da det var som verst forrige uke, men nå ser det ut til at jeg kommer fint unna likevel.

Ravelry-kø er oppdatert forresten.. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...