Gå til innhold

All kinds of kinds


Tennessee

Anbefalte innlegg

Hmm... Jeg fikk en mail med link til en stillingsannonse... :sjenert: Og jeg fikk en instinktiv følelse av å måtte søke jobben... Men jeg vet ikke om det er riktig å gjøre det :overrasket: Jeg har jo truet med å finne meg en inhouse-jobb innimellom de siste månedene, i motsetning til å være konsulent som jeg er nå. Og det kommende månedsskiftet i nåværende jobb blir tungt for meg som jeg mistenker at jeg kan ha skrevet om her før. Jeg mister prosjektlederen min, og jeg liker ikke erstatteren :flau: Ingen god grunn annet enn personlig kjemi. Verst av alt, min workhusband forlater meg. Jeg klarer nesten ikke å tenke på det engang, hverdagen kommer til å bli utrolig stusselig uten ham. Og så er det det med de konsulentrelaterte oppgavene som tar livsgnisten min, som det har vært flere av den siste tida. Men... Jeg er jo endelig trygg i den jobben jeg har, noe som tok meg lang tid å bli. Jeg er i et spennende prosjekt og til tross for at vi mister nøkkelpersoner om dagen så er det bedriftens beste prosjekt hva gjelder arbeidsmiljø og bra folk. Jeg vet hva jeg har osv... Søknadsfristen er allerede 15.mai, og det betyr at jeg må bestemme meg fort, jeg er jo borte 11-13! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tekola

Ødelegger det veldig mye for deg å søke, og se hvor det tar deg? Altså, ikke si "Jeg søker og skal ta den jobben", men heller "Jeg forsøker å søke, og så ser jeg hva som skjer"? 

Guinness er jo kjempegodt! :sikle: 

Været er helt rart. Jeg har gitt opp forsøkene på å forstå det! :daane: 

Så spennende med tur på Hurtigruta! Håper pinsehalgen bli fin og at du rekker å puste litt også! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal absolutt søke og ta det derfra @Tekola Har faktisk til og med spurt sjefen om han kan være referanse hvis de skal ha det i der elektroniske søknadsskjemaet. Må gjøres innen søndag, hjelpes! 

Bortsett fra det: PUH, sliten nå!! Det har vært tre fantastiske og slitsomme og lange dager! Nå er jeg hjemme igjen, mutters alene i et stille hus, og her skal det introvertes til den store gullmedalje før jeg drar oppover til svigers. Har dratt på meg en begynnende forkjølelse også, så litt spent på hvordan den utarter seg når jeg nå kan slippe ned guarden helt. Mer referat kommer, men aller først: :natti: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det later til at dette referatet lar vente på seg... :rolleyes: Men her kommer en ny sporadisk oppdatering fra min kant av verden. Pinsen og 17 mai var veldig fin, det eneste skåret i gleden var en ekstrem sår hals som jeg våknet opp med på søndag. Trodde jeg hadde kommet unna forkjølelsen da det ikke var noe problem lørdag, men kroppen tok tydeligvis litt ekstra tid på å kjenne etter før den satte igang. I går var det også ganske ille, såpass at jeg trodde jeg måtte komme meg til lege, men nå ser det ut til å gå rette veien igjen. Skogsturer har vært deler av medisinen denne langhelga, for å rette et slitent hode og koble helt av. Kjente litt på det at før eller senere kommer vi til å måtte flytte så vi har skogen nærmere enn det vi har nå. Men det er nok en lang langtidsplan, enn så lenge er vi godt fornøyde der vi er. 

I dag var det tilbake til hverdagen. Fortsatt litt sår hals, men klar for jobb igjen. Jeg søkte den tidligere nevnte stillingen lørdag, i og med fristen var søndag. Og dagens første overraskelse kom allerede før lunch. Da ringte det en dame fra det rekrutteringsbyrået som er ansvarlige, og ville snakke med meg så fort som mulig. :overrasket: Jeg og kjære snakket om det i dag tidlig at det blir spennende å se om jeg hører noe i løpet av uka (og at man både håper på å gjøre det og å ikke gjøre det :ler: ), og så kom telefonen så fort! Så nå skal jeg på en samtale allerede fredag formiddag! :bond: Kjenner at det er veldig spennende. Det skal bli morsomt å høre mer om hva jobben går ut på, samtidig som det er skummelt å sette seg selv i en intervjuposisjon igjen. Og så har jeg et "kvinnfolkproblem", jeg sliter med å finne ut hva jeg skal ha på meg. Med min uønskede vektøkning er det ikke så mange av klærne mine som passer/ser bra ut. Får se om jeg klarer å grave fram noe respektabelt. En positiv ting er at jeg i dag har klart å begynne på et mer hverdagslig kosthold. Det er ikke mye, men det må starte med en dag for å kunne bli flere! 

Dagens andre overraskelse kom i kveld, plutselig hadde jeg fått en mail fra PayPal om at en vilt fremmed person hadde bestilt en tarotlesing av meg! :daane: Det har faktisk aldri skjedd før uten at jeg har visst om det på forhånd! Og nettsiden min er jo ikke akkurat vedlikeholdt, så gudene må vite hvordan vedkommende har funnet den og faktisk bestemt seg for å bruke den! Spent på hva teamet kommer til å være, og hvordan jeg kommer til å løse oppgaven. 

Med tanke på den såre halsen har jeg ikke trent i dag, og jeg må pent vente litt til tror jeg. Kvelden har derfor bestått av litt husarbeid og klesvask, strikking og episoden av det store symesterskapet som ble sendt tidligere i uka. Mye som kverner i hodet, så deilig å bruke litt tid på selvomsorg. Jeg øver stadig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Den som venter på noe godt og alt det der :nigo: 

Tenk om man kunne bo sentralt OG skogsnært, da, uten å blakke seg! :ler: Vi drømmer jo om et lite småbruk, langt fra folk, men med gåavstand til sentrum... :fnise: 

Så spennende med jobbintervju, da! Krysser fingre og tær og alt som er :nigo: Håper du fant noe du er både komfortabel og fin i! 

Og så kult med bestilling på lesing! :hoppe: 

Hva strikker du på nå? :nigo: (Jeg har håndarbeidstørke, for mange prosjekter jeg burde vært ferdig med, så da prokrastinerer jeg, det hjelper jo så innmari på :rolleyes::ler:

God helg til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.5.2016 at 10.16, Tekola skrev:

Den som venter på noe godt og alt det der :nigo: 

Tenk om man kunne bo sentralt OG skogsnært, da, uten å blakke seg! :ler: Vi drømmer jo om et lite småbruk, langt fra folk, men med gåavstand til sentrum... :fnise: 

Så spennende med jobbintervju, da! Krysser fingre og tær og alt som er :nigo: Håper du fant noe du er både komfortabel og fin i! 

Og så kult med bestilling på lesing! :hoppe: 

Hva strikker du på nå? :nigo: (Jeg har håndarbeidstørke, for mange prosjekter jeg burde vært ferdig med, så da prokrastinerer jeg, det hjelper jo så innmari på :rolleyes::ler:

God helg til deg!

Ja, sentralt OG skogsnært er egentlig vår plan også. I tillegg til slottet med rundtårn-bibliotek… Hmm. Det skal nok kanskje bli vanskelig å få gjennomført den planen altså, selv om det er fristende... Og langt fra folk pluss gåavstand til sentrum virker å være i samme kategori :fnise:

Når det gjelder intervjuet tror jeg det gikk sånn høvelig bra, men jeg tror ikke jeg kommer til å bytte til den aktuelle stillingen. Jeg synes det er ganske mye som virker veldig spennende, samtidig som det nok er litt mye overordnet og litt lite hands-on når det kommer til det daglige arbeidet. Jeg liker å tukle litt (mye) med det produktet som skal testes, så det er litt tidlig for meg å bli kun administrator tror jeg. Men det er veldig spennende å høre litt likevel, og det gir ikke minst et godt påskudd til å tenke litt ekstra over hva jeg har der jeg er :Nikke: Jeg fant en veldig god bukse (endte på shopping… :sjenert: ) som også var fin, og jeg var strålende fornøyd. Helt til jeg gikk mer enn 20 meter og fant ut at den sklir ned helt vanvittig. Men, gjort er gjort, og den er heldigvis behagelig nok i stillesittende modus til å ikke være helt bortkastede penger :ler:

Bestilling på lesing var superstas, om enn veldig overraskende. Den ble gjort i løpet av helga, og jeg fikk en veldig hyggelig mail tilbake. Det er alltid da jeg skjønner hvorfor jeg begynte med dette i utgangspunktet, det er stas å være til nytte! :nigo:

Og så må du slutte å spørre hva jeg strikker på…. :sjenert: Jeg driver fortsatt med den jakka som jeg har holdt på med i en evighet (og hatt flere andre prosjekter innimellom). Det er noe feil med den, så jeg vet ikke om den kommer til å kunne sys sammen, men jeg må pent prøve. For øyeblikket er jeg ca halvveis på første armen…. :flau: Håper dere hadde en fin helg!

Endret av Tennessee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet at det er noe som ikke helt stemmer når du må vente en halvtime lenger enn vanlig med å sminke deg om morgenen fordi Kåre-Valebrokk-øynene har nådd nye høyder og det er en reell fare for at eyelineren kommer til å forsvinne der inne… :daane: Og, heisann forhatte blå piller… :sukk: Det var sånn dere føltes ja… Begynte på medisiner igjen fredag ettermiddag, og allerede kjenner jeg tydeligvis på den ekstreme trøttheten som jeg får av dem. Har jo høyere dose denne gangen også, så mulig det er derfor det kom så utrolig fort. Enn så lenge har jeg ihvertfall humøret mitt på plass, kjenner at det har skjedd mye på den fronten i tida som har gått etter det avbrutte forsøket i mars. Håper virkelig at det kommer til å holde seg sånn, det er så deilig å være ute av den dumpa jeg har tilbragt mye tid siden oktober i fjor!

Helga har vært fin da (sånn bortsett fra menssmertene, men det går jo heldigvis over selv om det ikke kjennes sånn ut der og da). Jeg har som sagt fått gjort en betalt tarotlesing, og det var superstas.  Andre høydepunkter var at United vant FA Cupfinalen lørdag kveld (sånn har jeg altså blitt, ganske skummelt hvordan denne hjernevaskingen har fungert!), danseforestilling der jeg fikk se på datteren til ei venninne opptre, i tillegg til veldig mange andre både små og store (jeg er visst litt rar som blir med på sånne ting har jeg skjønt på omverdenen, men jeg synes det er så stas!) og middagsbesøk hos fadderbarnet vårt med foreldre. Han hadde etterlyst oss, og med rette, for det er lenge siden vi har sett dem nå. Dessuten kan det være lurt å se ham litt før vi skal passe ham når lillebroren finner det for godt å melde sin ankomst en gang i juli. Vi fikk kjempegod mat, mye underholdning og mye moro. Det er litt godt å få sånne konkrete etterlysninger innimellom, for da får vi det jo til å funke. Alternativet er liksom å se når det er helt ledig i kalenderen, og da ville det i tilfelle nærmet seg faretruende slutten av juni…. :rolleyes: Både vi og foreldrene hans synes det var fornuftig at han satte litt krav til oss :ler:

Nå prøver jeg å gjøre et tappert forsøk på å være bli litt effektiv. Har satt Margo Price på ørene, og nå er det pent på tide å få unna litt jobb før jeg skal møte ei venninne for middag i firetida….

Endret av Tennessee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, medisiner er noe herk altså! Men godt å høre at humøret ikke er på bånn. :klem: 

Helgen høres kjempefin ut! Utrolig koselig at du har lyst til å være med på sånne ting. Regner med at både små og store setter pris på det - det hadde ihvertfall jeg gjort. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Unnskyld, skal prøve å slutte med strikkespørsmålet :fnise: (Jeg har fortsatt ikke kommet i gang med jakken til meg selv jeg har garn liggende til... Nå er jeg i gang med å se på prosjekter jeg kan strikke med det til barna i stedet :plystre:

Stor klem til deg! :klemmer:

Og så gøy at du synes det er stas å være med på forestillinger og slikt! Husker det betød mye for meg da jeg var yngre og drev med diverse, kulturelle ting :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.5.2016 at 12.21, Diddles skrev:

:klemmer: 

:kyss:

Den 23.5.2016 at 12.53, ^^Belle^^ skrev:

Æsj, medisiner er noe herk altså! Men godt å høre at humøret ikke er på bånn. :klem: 

Helgen høres kjempefin ut! Utrolig koselig at du har lyst til å være med på sånne ting. Regner med at både små og store setter pris på det - det hadde ihvertfall jeg gjort. :hjerte: 

Ja, det er liksom noe som setter preg på kroppen når man må starte opp igjen. Jeg synes det har vært så utrolig deilig de ukene hvor både kropp og humør har vært mer på plass igjen, så det er litt synd å begynne å sabotere igjen, men samtidig kjenner jeg at det er en trøst i det å vite at om det skulle bli tungt og trått igjen så vet jeg at jeg finnes langt der inne et sted til jeg kommer ut av tåka igjen neste gang. Jeg kjenner meg litt mer optimistisk nå faktisk, ikke på resultatet av behandlingen (der har jeg vært brent barn litt for mange ganger tror jeg :sjenert: ), men på at jeg faktisk kommer til å klare meg bra uansett hva som blir det endelige resultatet. :Nikke: Kanskje det er føniksen min som snakker til meg :ler:

Det stemmer at både store og små setter pris på at jeg kommer og kikker, de takker alltid så veldig begge to. Og jeg får jo danseopplevelsesbonus, win win win :nigo: 

2 timer siden, Tekola skrev:

Unnskyld, skal prøve å slutte med strikkespørsmålet :fnise: (Jeg har fortsatt ikke kommet i gang med jakken til meg selv jeg har garn liggende til... Nå er jeg i gang med å se på prosjekter jeg kan strikke med det til barna i stedet :plystre:

Stor klem til deg! :klemmer:

Og så gøy at du synes det er stas å være med på forestillinger og slikt! Husker det betød mye for meg da jeg var yngre og drev med diverse, kulturelle ting :jepp: 

:ler: Neida, men jeg blir så flau av at jeg alltid må si at jeg driver med det samme.... En stund hadde jeg ganske grei fremdrift, men noen uker blir det ikke så jeg rører pinnene. Ikke fordi jeg har lyst eller vegring, men fordi tiden bare flyr fra meg!

:klemmer: tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Liker føniksens innvirkning på hodet! :nigo::jepp:

Inspirert av deg (og av masteroppgaven som henger over hodet på meg og maser) så har jeg endelig kommet i gang med jakkeprosjektet mitt igjen selv, kjøpte garnet i mars i fjor... :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg innbiller meg ihvertfall at det er den som spiller litt inn. Det var litt rart, jeg viste bilde av den til en tidligere studievenninne av meg på mandag da vi var ute og spiste, og hun vet ingenting om hvilket prosjekt vi har holdt på med i fire år nå. Hun spurte om det var et bevisst valg at det var en føniks, i og med det jo tross alt er tung symbolikk bak den. Jeg bekreftet at det var et veldig bevisst valg. En dag får hun nok historien bak også. Men enn så lenge er den mest min, og jeg elsker den. Når det kommer til mental effekt kan det jo hende at jeg kan ta litt kred selv også, det ligger mye jobb bak det hodet mitt altså, og det er visst et prosjekt som aldri kan avsluttes heller… :sjenert: Jeg har begynt å si at det nesten er synd at vi mennesker har så mye hjerne, det er jo ofte den som ligger bak alskens problemer :fnise: Uansett hva som har skjedd, er det veldig godt å kjenne seg nogenlunde som seg selv! Måtte det vare forsøket gjennom også!

Bra å begynne på prosjekter når det er noe annet som helst skulle ha vært utsatt litt. Det er en velkjent taktikk! Håper du får bedre resultat enn meg, jeg lurer jo fortsatt på om feilen tidlig i løpet fører til at den aldri vil kunne sys sammen. Skulle det skje, får det bare skje. Jeg rekker IKKE opp to forstykker, et bakstykke og to armer altså! Da blir den heller en bruke-hjemme-når-ingen-ser-meg-vest :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahhh, yoga :hjerte: 

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke har vært på en yogatime på all evighet?? Det er jo så godt for meg! Ikke for det, jeg vurderte å dra hjem i dag også, kroppen var sliten og hodet likeså, men jeg hadde heldigvis selvinnsikt nok til å dra på timen. Riktignok en ny og litt merkelig instruktør (men hvilke yogainstruktør er ikke merkelig egentlig :fnise: ) men når kroppen kom i gang var det bare helt herlig. Kjenner at det hjalp på både kropp og sjel! Note to self: mer yoga! :opplyser: 

Det har vært to ekstra sene kvelder natt til i går og i dag, og jeg kjenner godt at det spiller inn på humør og pågangsmot. Det verste er at jeg strengt tatt ikke hadde trengt å legge meg så sent, men jeg får bare ikke til å finne roen når jeg venter på at kjære skal komme hjem. Det er virkelig noe jeg må lære meg, for det er jo ingen som nyter godt av at jeg blir trøtt og sur. Og der kjære sov en time lenger sto jeg opp til vanlig tid. Jaja, nå er det helg og alle muligheter til å ta det igjen. Vi skal til hotell svigers, så da er det ikke så mye jeg absolutt MÅ gjøre heller :tommelopp: 

Jeg har blandede følelser for uka som kommer, eller det vil si, jeg gruer meg til uka som kommer... Sykehuset mandag for å se om kroppen har latt seg tøyle av høyere dose med yndlingspiller, etterfulgt av tirsdag som er siste dagen sammen med min workhusband :grine: Jeg skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal komme gjennom den dagen, jeg har allerede kjempet mot tårene i dag ved tanken på at dagen nærmer seg. Han er så utrolig viktig for meg i hverdagen, og det er ingen som kan fylle skoene hans. Hvem skal liksom gi meg en bamseklem nå hvis jeg trenger det (som jeg gjorde i dag tidlig)? Nei, huff, orker ikke å tenke på det! :tristbla: Da tenker jeg heller på neste helg, den gleder jeg meg til! :nigo: 

Men først, denne helga! Gleder meg til den også jeg! God helg til dere som måtte finne på å svinge innom her! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin helg er nå overstått, og den skumle/fæle delen av denne uka er snart i gang :sjokk: Jeg jobber hjemmefra (det vil si at jeg prøver å mønstre litt konsentrasjonsevne uten særlig hell :rolleyes: ) nå før jeg skal på kontroll på sykehuset, det er snart tid for å pakke sammen og komme seg avgårde. Spent på hva dommen blir denne gangen, om det blir fryseforsøk denne uka eller ikke. Kjenner at hvis kroppen min nok en gang nekter å samarbeide blir jeg litt oppgitt. Så er det det å prøve å ikke ta alle bekymringene på forskudd da! Så det skal jeg prøve å ikke gjøre :ler: Lettere sagt enn gjort altså! Jeg gjorde en liten tarotlesing for meg selv nå på morgenkvisten, og for dere som følger den kontoen på Insta kan dere se den der. Makan til treffende bilder er det lenge siden jeg har sett! Selv om jeg ikke bruker kort som et verktøy for å spå fremtiden (i og med jeg ikke tror at det går an), men heller et lite dytt for å finne ut hva som foregår på innsiden, er det likevel utrolig hvordan det kan bli så passende tematikk når man velger blindt blant 78 alternativer. Jaja, på med løvehatten og pust med magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jøss, for en rekke! Det er veldig fascinerende det der, altså :jepp: 

Masse lykke til i dag, tenker på deg! :smilyblomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Deilig å se at du har dumpet innom en yogatime min skatt :hjerte: Det er så medisin for kropp og sjel at jeg har ikke ord...det gjør definitivt noe med tankesurr og innvendig stress i tillegg til den fysiske velværen!!!Det står veldig høyt oppe på lista mi over ting jeg skal igang med så fort denne ungen er på utsida :fnise: ..den lista begynner forresten å bli skremmende lang - siden jeg ikke har kunnet gjøre noesomhelst i en halv evighet allerede - og gleder meg til ALT :bond::hoho: 

Og fine helger før en skummel og fæl start på uka er et definitivt must!! Håper dagen idag verken blir skummel eller fæl, men at du heller får gode nyheter om at kroppen din er svært så samarbeidsvillig :klemmer: Da blir det nytt forsøk veldig snart da?! Denne uka?? 

Jeg vet så godt hvordan du har det ifht at din kjære workhusband skal slutte..min klippe på jobb sluttet også i høst, og jeg tenkte at nå står jeg helt alene :sjenert: Men det viste seg at hvis jeg bare løftet blikket mitt litt, tok av skylappene og alt det der - så var det flere der som sto klar med en klem når det trengtes :hjerte: Det var bare jeg som måtte være åpen for det! Så selv om jeg savnet denne klippen min noe helt vanvittig, så gikk det altså helt fint..vi har jo kontakt utenom jobb, mer nå enn tidligere!! 

Masse masse lykke til idag vennen, jeg tenker på deg :klem: 

Ps.: nå kan jeg lite om tarot, men jeg skjønner såpass at det var en treffende rekke ja :overrasket: You go girl, jeg heier på deg!!!!!!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk @Tekola og @Diddles :klemmer: Det var en skummelt treffende rekke ja, til å begynne med skjønte jeg ikke helt hva Knight of Pentacles hadde der å gjøre, helt til jeg så hva som var inne i monteret. Vi skal forhåpentligvis løse ut noen av de vi har i ismonter, kontrollen gikk fint og første hinder er passert. Nå er det å håpe på at noen overlever tining, og da blir det i tilfelle innsett på onsdag. Så da er vi et hakk lenger enn forrige gang, jeg har startet på mer hormoner for å forberede innsett og kan begynne å være nervøs for tining :ler: 

Jeg er sånn innerst inne klar over at det fortsatt kommer til å være igjen bra folk på jobben altså, men enda er jeg ikke helt klar for å orientere meg vekk fra han... Og det må helt klart bli som du sier at vi må treffes utenom jobben. Kommer til å savne hverdagen da... :grine: 

Men mest av alt er jeg lettet nå. Deilig å ha kontrollen overstått og vite at det ikke ende like forgjeves som i mars! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woohoo, deilig at første steg er overstått, og med bra utfall. :jepp: Håper virkelig at noen skikkelig gode eskimoer overlevert tiningen og at du faktisk egentlig er gravid når du kommer hit. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Woohoo, deilig at første steg er overstått, og med bra utfall. :jepp: Håper virkelig at noen skikkelig gode eskimoer overlevert tiningen og at du faktisk egentlig er gravid når du kommer hit. :rodmer:

Ja, går tininga bra er jeg jo i teorien gravid når vi møtes! Måtte det bli sånn i praksis også! :nigo:

Endret av Tennessee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...