Gå til innhold

Bloggerbarna


pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 minutter siden, Kariannne skrev:

Allergiske reaksjoner kan man få fra alt. Produktet er markedsført som helt naturlig å det er det også, selvom noen kan få en allergisk reaksjon. Men det kan man jo få fra nøtter, jordbær og mye annet naturlig også 😊

Mye som et helt naturlig som ikke er bra. Det er ikke anbefalt å smøre barna sine med stærkt allergiframkallende stoffer uansett hvor naturlige de er. Hvorfor utsette barnet sitt (eller seg selv) når det er flust med bedre alternativer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne

Man smører ikke barna inn om de reagerer på det, såklart. Her har det funket supert og er det eneste mitt barn ikke har reagert på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kariannne skrev:

Man smører ikke barna inn om de reagerer på det, såklart. Her har det funket supert og er det eneste mitt barn ikke har reagert på. 

Hvordan vet du at barnet ikke reagerer i morgen? Allergi er ikke til å spøke med og selv om du da slutter med produktet kan barnet slite med det resten av livet. Det er mange mye tryggere alternativer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Kariannne skrev:

Burts Bee's er et godt produkt, uavhengig om en kjent blogger anbefaler anbefaler det eller ikke.

De fleste stoler langt mer på EU sin liste over allergifremkallende parfymestoffer fremfor på én mors personlige erfaring.

http://iform.nu/sunn-livsstil/26-ekstra-allergifremkallende-parfymestoffer

Dette er uansett avsporinger og blir sannsynligvis slettet.

Endret av Ultiva
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, KBNS skrev:

Godt poeng. Nå har jeg ikke barn, så vet ikke hva man kan lære dem/hva de forstår i forskjellige aldre, men kan se for meg at det er lettere å lure et barn du vet mye om hvis man skulle få sjansen. "Hei xxx, du kan bli med meg". "Nei, jeg får ikke lov å bli med fremmede folk". "Jeg kjenner mammaen din, hun heter xxx og pappaen din kjenner jeg og, han heter xxx. Jeg vet at du bor i et sånn og sånn hus, du har det og det på rommet ditt og du spiste det og det til middag i går". "Åja, kjenner du mamma, okeiiii". Vet ikke om dette er realistisk altså, men kan se for meg at det er lettere å få tillit fra barn hvis du vet mye om dem.

Det tror jeg også, informasjon som foreldre deler på nettet kan brukes av gærninger til å få barnas tillit. Jeg regner med at ordentlige gærninger finner den informasjonen de trenger om de virkelig vil ha den, derfor ville ikke jeg stolt blindt på personvernfiltere heller.. jeg er ikke noe IT-menneske og har ikke noe peiling på hacking, men jeg er sikker på at de som virkelig vil kan lirke fram det meste av det som er lagt ut på f.eks. facebook, selv om det skal være beskyttet. Jeg syns man skal ta den beskyttelsen med en klype salt.. ting man deler på Internett får man heller aldri slettet derfra 100% har jeg alltid hørt.. at det liksom alltid lagres av nettlesere og sånt. Dette her er jo ting som bloggerne burde være klar over; er det virkelig sånn at de overser risikoen for at det de legger ut om barna kan misbrukes og være farlig, og gjør det i all visshet likevel? Eller er disse foreldrene virkelig så naive til menneskeheten de møter på nettet..? 

Endret av Sasandra
Skrivefeil
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
Den 15. april 2016 at 22.27, Ultiva skrev:

De fleste stoler langt mer på EU sin liste over allergifremkallende parfymestoffer fremfor på én mors personlige erfaring.

http://iform.nu/sunn-livsstil/26-ekstra-allergifremkallende-parfymestoffer

Dette er uansett avsporinger og blir sannsynligvis slettet.

Jeg synes dette er spot on jeg. Hvordan kan barn eller ufødte bli beskyttet fra skadelige eller dårlige produkter og uheldig livsstil som blir promotert som venninnetips men i realiteten er betalte tips av bedrifter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag leste jeg et blogginnlegg hvor bloggeren skriver personlig til barnet sitt. Et barn som ikke er i stand til å lese på flere år. Så personlig hadde jeg aldri vært mot barnet mitt på en landsdekkende blogg. Ikke engang på min lille facebook-side hadde jeg vært komfortabel med det. 

I en annen, langt mindre blogg leste jeg forskrekket om en bloggermammas regler og belønninger for barna; hvordan hun oppdrar dem. Hun la til og med ut om barnas medisinske diagnoser. Helt hårreisende å tenke på hva enkelte spyr ut til nasjonen Norge på grunn av sitt vanvittige eksponeringsbehov.

Barnas rett til privatliv. Er Barnekonvensjonen bare til pynt? Hvorfor er det ingen som reagerer?

Søksmål mot egne foreldre for blotting av privatliv for foreldrenes egen økonomiske vinning kommer til å bli en del av fremtiden. Det er det liten tvil om. Men ufattelig trist at ingen offentlige instanser gidder å tale disse barnas saker i mellomtiden. Det er til og med medisinske diagnoser og barnas ulydigheter og rampestreker (samt straffen som ble utgitt, alt deles med de måpende leserne må vite!)som blottes for alle som vil se, fy fader det er så trist!

 

Endret av Ultiva
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de enda skrevet bra i disse innleggene, særlig de "kjærlighetshymnene" til barna som flere bloggere driver med, men det er jo den ene klisjeen etter den andre og jeg blir puteflau både over språk og innhold. Personlige tanker kan fungere, men så private? Der verste er at bloggere selv mener at leserne ikke kjenner den private bloggeren, hva er da hensikten med disse innleggene som tilsynelatende er private, annet enn "samle-oss-rundt-leirbålet" slik at jeg kan si til annonsørene at jeg har 50 000 trofaste lesere, for da kan jeg ta noen tusen mer enn da jeg hadde 35 000 lesere? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

Så flott at denne tråden får litt liv igjen! Bloggerne klarer ofte å flytte fokuset fra de fødte og ufødte barnas ve og vel og over på seg selv og sitt eget utseende, og spekulerer i at de som diskuterer barnas helse og kommersiell bruk av barn egentlig er sjalue, mobber utseendet deres, og ikke har nok selvdisiplin til å for eksempel trene hardt midtveis i svangerskapet.

Fokus på trening i svangerskapet må handle om hva som er best for fosteret, helst av helsepersonell.

Fokus på vekt i svangerskapet må handle om hva som er best for mor, barn, svangerskapet og perioden etter fødsel hvor mor trenger ekstra energi for å få ammingen ordentlig igang, og ikke bli syk, Dette må også gjøres av egnet helsepersonell. 

Generelle vendinger som er basert på gjennomsnitt som at man ikke skal legge på seg mer enn 12 kilo i svangerskapet eller at man kan trene som normalt under svangerskapet må ikke frontes av ytterlighetene innen vekt og trening. Folk gjør som forbildene sine gjør, ikke som de sier. Hvis en ytterlighet i treningsfrekvens og lav fettprosent sier at alle kan leve som normalt, oppfatter svært mange at ytterligheten er normen, og vil forsøke å strekke seg etter dette selv om det åpenbart er en umulighet.

Slik skapes forventningspresset og følelsen av å mislykkes, ikke klare det man burde. Enda verre er det at mange som ikke har forutsetninger for det strekker seg for langt med fare for å skade fosteret som ytterste konsekvens. Bare ett foster som får dårligere forutsetninger i livet er ett for mange. Denne praksisen må stoppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Snøsøta skrev:

Så flott at denne tråden får litt liv igjen! Bloggerne klarer ofte å flytte fokuset fra de fødte og ufødte barnas ve og vel og over på seg selv og sitt eget utseende, og spekulerer i at de som diskuterer barnas helse og kommersiell bruk av barn egentlig er sjalue, mobber utseendet deres, og ikke har nok selvdisiplin til å for eksempel trene hardt midtveis i svangerskapet.

Fokus på trening i svangerskapet må handle om hva som er best for fosteret, helst av helsepersonell.

Fokus på vekt i svangerskapet må handle om hva som er best for mor, barn, svangerskapet og perioden etter fødsel hvor mor trenger ekstra energi for å få ammingen ordentlig igang, og ikke bli syk, Dette må også gjøres av egnet helsepersonell. 

Generelle vendinger som er basert på gjennomsnitt som at man ikke skal legge på seg mer enn 12 kilo i svangerskapet eller at man kan trene som normalt under svangerskapet må ikke frontes av ytterlighetene innen vekt og trening. Folk gjør som forbildene sine gjør, ikke som de sier. Hvis en ytterlighet i treningsfrekvens og lav fettprosent sier at alle kan leve som normalt, oppfatter svært mange at ytterligheten er normen, og vil forsøke å strekke seg etter dette selv om det åpenbart er en umulighet.

Slik skapes forventningspresset og følelsen av å mislykkes, ikke klare det man burde. Enda verre er det at mange som ikke har forutsetninger for det strekker seg for langt med fare for å skade fosteret som ytterste konsekvens. Bare ett foster som får dårligere forutsetninger i livet er ett for mange. Denne praksisen må stoppe!

Et flott innlegg :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

ahhh! hvorfor blir det alltid bilde og ikke en lenk??

Her ser man riktig kjendiser som har fått barn: naturlig, litt sliten, glade, på vei hjem med sitt første barn. De KUNNE ha betalt (nåja, via skattebetalerne) for styling, freshe klær etc. Men nei, fokuset er ikke på det. Fokuset er på gleden over et friskt barn, vilken prestasjon det er at være med på fødsel, se sin fru prestere dette, og det faktum at det ikke er alle forunt å bli forelder.

http://www.expressen.se/nyheter/prinsessan-sofia-har-fatt-ett-barn/

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Snøsøta skrev:

Så flott at denne tråden får litt liv igjen! Bloggerne klarer ofte å flytte fokuset fra de fødte og ufødte barnas ve og vel og over på seg selv og sitt eget utseende, og spekulerer i at de som diskuterer barnas helse og kommersiell bruk av barn egentlig er sjalue, mobber utseendet deres, og ikke har nok selvdisiplin til å for eksempel trene hardt midtveis i svangerskapet.

 

De har alle lært seg at de kan stoppe kritikk med beskyldninger om sjalusi og avensjukhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at familien Beckham har fått stor kritikk for en film de la ut av ett av sine barn på instagram. Blant annet har Piers Morgan(stor kjendis i UK) kommet med uttalelser om denne filmen og hvor feil det er å eksponere barn på nett. Synes at noen av norges kjendiser kunne kommet med like uttalelser om våre kjære bloggere, som aldri tenker to tanker før de legger ut bilder av sine barn. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble mamma for første gang for en liten uke siden og stiller meg helt uforstående til hvordan disse mødrene kan gjøre dette mot barna deres. Mitt barn har blitt det viktigste i livet mitt og jeg er allerede bekymret for alt mulig rundt henne.

Jeg ville aldri ha gjort noe som hadde utsatt mitt barn mer enn andre barn. Jeg ville aldri ha satt et beløp på hennes privatliv - og aller viktigst, hennes sikkerhet.

Jeg kan ikke forstå at de ønsker dette for deres barn. Jeg kan ikke skjønne at de setter barnet i en slik posisjon! 

Jeg vet jeg har kommentert her tidligere, men med et nytt perspektiv (som ny mor) så merker jeg at jeg faktisk syntes det er direkte omsorgssvikt å gjøre dette mot barnet sitt. Jeg syntes hver eneste blogger som velger å eksponere barnet sitt på denne måten er en uegnet forelder, for å sette cashflow foran barns behov er ikke å være en god mor (eller far).

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, mjauritz skrev:

Jeg ble mamma for første gang for en liten uke siden og stiller meg helt uforstående til hvordan disse mødrene kan gjøre dette mot barna deres. Mitt barn har blitt det viktigste i livet mitt og jeg er allerede bekymret for alt mulig rundt henne.

Jeg ville aldri ha gjort noe som hadde utsatt mitt barn mer enn andre barn. Jeg ville aldri ha satt et beløp på hennes privatliv - og aller viktigst, hennes sikkerhet.

Jeg kan ikke forstå at de ønsker dette for deres barn. Jeg kan ikke skjønne at de setter barnet i en slik posisjon! 

Jeg vet jeg har kommentert her tidligere, men med et nytt perspektiv (som ny mor) så merker jeg at jeg faktisk syntes det er direkte omsorgssvikt å gjøre dette mot barnet sitt. Jeg syntes hver eneste blogger som velger å eksponere barnet sitt på denne måten er en uegnet forelder, for å sette cashflow foran barns behov er ikke å være en god mor (eller far).

Å si at noen er uegnet som forelder fordi de eksponerer barna på bloggen er en svært sterk beskyldning som jeg er uenig i. Men du har mange gode poeng som jeg er veldig enig i.

At disse bloggerforeldrene har tatt et dårlig og ureflektert valg som gir negative følger for barna både nå og i fremtiden er det liten tvil om. Pengestrømmen trumfer barnas privatliv.

Om noen år så er det forhåpentligvis et lovverk på plass når det gjelder eksponering av barn på offentlige blogger. Eksponering av barn er hvert fall strengt regulert på vanlige, offentlige nettsider. Man må f eks godkjenne skriftlig om bilder av ens barn kan brukes på bhg/skolens nettsider osv. Jeg kan grave opp mer om dette når jeg får mer tid. Jo mer jeg tenker på det, jo merkeligere syns jeg det er at disse reglene for eksponering av barn ikke gjelder for offentlige blogger som faktisk er folks arbeidsplass? Det viser vel at de fremdeles anses som harmløse, skarpt rosa dagbøker? Selv om de håver inn store penger og er åpne om sine strategier om å knytte falske relasjoner for å selge produkter.

Ellers er det kanskje bare nok et symptom på at de som ikke skriker høyest, de får minst. Barna er jo avhengig av at andre taler deres sak. Og hva skjer da, når foreldrene er de som tar de dårlige valgene? Nemlig, ingenting.

Endret av Ultiva
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, mjauritz skrev:

Jeg ble mamma for første gang for en liten uke siden og stiller meg helt uforstående til hvordan disse mødrene kan gjøre dette mot barna deres. Mitt barn har blitt det viktigste i livet mitt og jeg er allerede bekymret for alt mulig rundt henne.

Jeg ville aldri ha gjort noe som hadde utsatt mitt barn mer enn andre barn. Jeg ville aldri ha satt et beløp på hennes privatliv - og aller viktigst, hennes sikkerhet.

Jeg kan ikke forstå at de ønsker dette for deres barn. Jeg kan ikke skjønne at de setter barnet i en slik posisjon! 

Jeg vet jeg har kommentert her tidligere, men med et nytt perspektiv (som ny mor) så merker jeg at jeg faktisk syntes det er direkte omsorgssvikt å gjøre dette mot barnet sitt. Jeg syntes hver eneste blogger som velger å eksponere barnet sitt på denne måten er en uegnet forelder, for å sette cashflow foran barns behov er ikke å være en god mor (eller far).

Enig. BV har en jobb å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...