Gjest Carina Maria Skrevet 7. januar 2019 #2101 Del Skrevet 7. januar 2019 18 minutter siden, Emmy_H skrev: Det er flere enn Anna som eksponerer unødvendig, som foreks CBE og Funky. Hvem er cbe? Funkygine sin blogg liker jeg for jeg liker måten hun engasjerer på til trening og livs stil og jeg er opptatt av trening selv. Jeg var aktiv håndball spiller da jeg var yngre frem til førstefødte kom til verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 7. januar 2019 #2102 Del Skrevet 7. januar 2019 6 minutter siden, Carina Maria skrev: Hvem er cbe? Funkygine sin blogg liker jeg for jeg liker måten hun engasjerer på til trening og livs stil og jeg er opptatt av trening selv. Jeg var aktiv håndball spiller da jeg var yngre frem til førstefødte kom til verden. Caroline Berg Eriksen = CBE. Skjønner, så det er ok at Funky gjør det siden du liker bloggen? Isåfall har du misforstått konseptet med eksponering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 7. januar 2019 #2103 Del Skrevet 7. januar 2019 (endret) 10 minutter siden, Emmy_H skrev: Caroline Berg Eriksen = CBE. Skjønner, så det er ok at Funky gjør det siden du liker bloggen? Isåfall har du misforstått konseptet med eksponering. Jeg leser ikke bloggen hennes. Uinteressant blogg for meg. Unnskyld meg jeg må få like Fynky som blogger pga trenings inspirasjon. Jeg er ærlig om at jeg får inspirasjon av Funky til trening og livs stil og når det er trening som står i fokus for henne leser jeg ikke dem innleggene hun viser frem ungene sine. Da ser jeg på trenings innlegg. Viss du ikke respekterer at jeg liker bloggren for noe bloggeren gjør som og inspirere til en sunnere livs stil er det du som har et problem med og akseptere andres meninger. Jeg hadde aldri lest bloggen hennes om bloggen bare handlet om barna hennes. Endret 7. januar 2019 av Carina Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annihilator Skrevet 7. januar 2019 #2104 Del Skrevet 7. januar 2019 (endret) 1 time siden, Carina Maria skrev: Jeg leser ikke bloggen hennes. Uinteressant blogg for meg. Unnskyld meg jeg må få like Fynky som blogger pga trenings inspirasjon. Jeg er ærlig om at jeg får inspirasjon av Funky til trening og livs stil og når det er trening som står i fokus for henne leser jeg ikke dem innleggene hun viser frem ungene sine. Da ser jeg på trenings innlegg. Viss du ikke respekterer at jeg liker bloggren for noe bloggeren gjør som og inspirere til en sunnere livs stil er det du som har et problem med og akseptere andres meninger. Jeg hadde aldri lest bloggen hennes om bloggen bare handlet om barna hennes. Tror du leser for mye "sinne" i svarene du får der du på en måte utfordres med et spørsmål om det er ok med eksponering så lenge man liker andre ting en blogger skriver om. Det er ikke ufint å spørre om dette, det kalles å reflektere og diskutere, en stor del av det å være en del av et forum handler om dette, ikke sant? 😊 En stor del av grunnen til at denne eksponeringen til bloggere er gått over styr er jo fordi det blir ett fett for bloggeren om bare et fåtalls mennesker for eksempel boikotter blogger på grunn av eksponering, siden de får stor trafikk på bloggen sin uansett. Nå oppfordrer ikke jeg til noe som helst her, jeg bare gir et eksempel. Den "det berører ikke meg, så derfor er det ikke så farlig" tankegangen synes jeg er usunn. Vi som samfunn burde bry oss om hvilken verden vi nå lar mange barn vokse opp i. Det er tilgjengelighet, eksponering og oppmerksomhet hele tiden, det er ikke bra spør du meg. Endret 7. januar 2019 av Annihilator Ble litt for mange" uansett" fra meg i dette innlegget. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 7. januar 2019 #2105 Del Skrevet 7. januar 2019 6 minutter siden, Annihilator skrev: Tror du leser for mye "sinne" i svarene du får der du på en måte utfordres med et spørsmål om det er ok med eksponering så lenge man liker andre ting en blogger skriver om. Det er ikke ufint å spørre om dette, det kalles å reflektere og diskutere, en stor del av det å være en del av et forum handler om dette, ikke sant? 😊 En stor del av grunnen til at denne eksponeringen til bloggere er gått over styr er jo fordi det blir ett fett for bloggeren om bare et fåtalls mennesker for eksempel boikotter blogger på grunn av eksponering, siden de uansett får stor trafikk på bloggen sin uansett. Nå oppfordrer ikke jeg til noe som helst her, jeg bare gir et eksempel. Den "det berører ikke meg, så derfor er det ikke så farlig" tankegangen synes jeg er usunn. Vi som samfunn burde bry oss om hvilken verden vi nå lar mange barn vokse opp i. Det er tilgjengelighet, eksponering og oppmerksomhet hele tiden, det er ikke bra spør du meg. Jeg blir lei når @Emmy_H er ute etter og ta meg samme hva jeg skriver på rampe lyset samme hva jeg skriver og på hvilken tråd kommenterer så føler jeg at hun er ute etter og ta meg beskylder meg for og vere løgner (som hun skrev i en tråd i går) og andre stygge beskyldninger og jeg reagerer og bli såret og lei meg av måten hun hugger etter meg på. Jeg følte at hun angrep mine meninger og det er ikke første gangen har skjedd og jeg forklarte at jeg hvorfor jeg likte funky gine som blogger på grunn av hennes inspirasjon til trening og sunn livs stil. Viss funky gine bare hadde blogget om barna sine hadde jeg ikke orket og lest bloggen en gang. Jeg ser helheten av det bloggern blogger om selv om jeg ikke er enig i eksponeringen av barna men det betyr ikke at funky gine er en dårlig blogger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 7. januar 2019 #2106 Del Skrevet 7. januar 2019 Man kan være mot eksponering av barn og allikevel synes at bloggere har andre gode innlegg. Det er det som kalles å diskutere en sak og ikke en person. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 7. januar 2019 #2107 Del Skrevet 7. januar 2019 (endret) 25 minutter siden, Carina Maria skrev: Jeg blir lei når @Emmy_H er ute etter og ta meg samme hva jeg skriver på rampe lyset samme hva jeg skriver og på hvilken tråd kommenterer så føler jeg at hun er ute etter og ta meg beskylder meg for og vere løgner (som hun skrev i en tråd i går) og andre stygge beskyldninger og jeg reagerer og bli såret og lei meg av måten hun hugger etter meg på. Jeg følte at hun angrep mine meninger og det er ikke første gangen har skjedd og jeg forklarte at jeg hvorfor jeg likte funky gine som blogger på grunn av hennes inspirasjon til trening og sunn livs stil. Viss funky gine bare hadde blogget om barna sine hadde jeg ikke orket og lest bloggen en gang. Jeg ser helheten av det bloggern blogger om selv om jeg ikke er enig i eksponeringen av barna men det betyr ikke at funky gine er en dårlig blogger. 18 minutter siden, Marimba skrev: Man kan være mot eksponering av barn og allikevel synes at bloggere har andre gode innlegg. Det er det som kalles å diskutere en sak og ikke en person. Oi, når ble denne tråden om meg? Hvordan @Carina Maria kan komme unna med personangrep og brukerdebatt gang på gang er for meg en gåte. Du skriver at du lest deg opp på barn og eksponering og bloggere, ikke nok tydeligvis. Eksponering er eksponering uansett, hvor fine andre innlegg bloggerier har. Enten så er er det eksponering eller ikke, graden av det kan man alltids diskutere. Men eksponering er uansett ugreit, uansett hvor mange fine treningsinnlegg noen har @Carina Maria. Her er en artikkel til om EKSPONERING og hvorfor dette er ugreit selv om bloggere har mange gode innlegg https://www.aftenbladet.no/familieogoppvekst/Sosiale-medier-ekspert--Ikke-selg-barnet-ditt-for-likes-10213b.html https://influencere.wordpress.com/2019/01/01/barn-pa-ig-26-12-18-01-01-19/ https://influencere.wordpress.com/generelt-bruk-av-barn-i-some/ Endret 7. januar 2019 av Emmy_H Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 7. januar 2019 #2108 Del Skrevet 7. januar 2019 4 minutter siden, Emmy_H skrev: Oi, når ble denne tråden om meg? Hvordan @Carina Maria kan komme unna med personangrep og brukerdebatt gang på gang er for meg en gåte. Du skriver at du lest deg opp barn og eksponering og bloggere, ikke nok tydeligvis. Eksponering er eksponering uansett, hvor fine andre innlegg bloggerier har. Enten så er er det eksponering eller ikke, graden av det kan man alltids diskutere. Men eksponering er uansett ugreit, uansett hvor mange fine treningsinnlegg noen har @Carina Maria. Her er en artikkel til om EKSPONERING og hvorfor dette er ugreit selv om bloggere har mange gode innlegg https://www.aftenbladet.no/familieogoppvekst/Sosiale-medier-ekspert--Ikke-selg-barnet-ditt-for-likes-10213b.html Poenget mitt var at det går an å mene at AB er flink til å pynte kaker eller at F lager gode treningsopplegg selv om man er uenig i hvordan de eksponerer barna sine. Det blir litt rart om eksponering plutselig er greit fordi man liker bloggeren som person. Har man en venninne som røyker under svangerskapet, og man er sterkt uenig i det valget (og kanskje til og med sier i fra om det på en fin måte), så er man jo ikke dermed sagt uenig i alt annet vedkommende gjør. Når bloggere offentlig og åpent tar dårlige valg, går det an å gi tilbakemelding på dette valget uavhengig av hvordan man liker bloggeren ellers. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 7. januar 2019 #2109 Del Skrevet 7. januar 2019 19 minutter siden, Marimba skrev: Man kan være mot eksponering av barn og allikevel synes at bloggere har andre gode innlegg. Det er det som kalles å diskutere en sak og ikke en person. Det er det jeg mener også. Jeg er mot eksponereing av barn men klarer og se at en blogger for eksempel funky gine har andre gode innlegg som motiverer til en sunn livs stil og det er det som er og diskutere sak og ikke person. Jeg har ikke skylapper foran øynene og for meg er det viktigste at en blogger viser variasjon på måten bloggern blogger på. Jeg er mamma selv men jeg reagerer på når andre mamma bloggere ukritisk leggere ut masse informasjon og barna sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 7. januar 2019 #2110 Del Skrevet 7. januar 2019 2 minutter siden, Marimba skrev: Poenget mitt var at det går an å mene at AB er flink til å pynte kaker eller at F lager gode treningsopplegg selv om man er uenig i hvordan de eksponerer barna sine. Det blir litt rart om eksponering plutselig er greit fordi man liker bloggeren som person. Har man en venninne som røyker under svangerskapet, og man er sterkt uenig i det valget (og kanskje til og med sier i fra om det på en fin måte), så er man jo ikke dermed sagt uenig i alt annet vedkommende gjør. Når bloggere offentlig og åpent tar dårlige valg, går det an å gi tilbakemelding på dette valget uavhengig av hvordan man liker bloggeren ellers. Jeg er enig med deg @Marimba Der skriver du noe som er helt rett. Det går an og mene at en blogger er flink en flink blogger på noen områder men vere i mot eksponering av barna til bloggern. Jeg synes det er et bra eksempel det du skriver om en venninne som røyker under svanger skapet og som venninne ville jeg sakt fra på en fin måte at jeg var uenig i at hun røyket under svangerskapet og gitt henne informasjon om hva som kan skje viss den gravide hadde røyket under svangreskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 7. januar 2019 #2111 Del Skrevet 7. januar 2019 (endret) 10 minutter siden, Marimba skrev: Poenget mitt var at det går an å mene at AB er flink til å pynte kaker eller at F lager gode treningsopplegg selv om man er uenig i hvordan de eksponerer barna sine. Det blir litt rart om eksponering plutselig er greit fordi man liker bloggeren som person. Har man en venninne som røyker under svangerskapet, og man er sterkt uenig i det valget (og kanskje til og med sier i fra om det på en fin måte), så er man jo ikke dermed sagt uenig i alt annet vedkommende gjør. Når bloggere offentlig og åpent tar dårlige valg, går det an å gi tilbakemelding på dette valget uavhengig av hvordan man liker bloggeren ellers. Poenget er at svaret jeg fikk fra @Carina Maria : Det er flere enn Anna som eksponerer unødvendig, som foreks CBE og Funky. Hvem er cbe? Funkygine sin blogg liker jeg for jeg liker måten hun engasjerer på til trening og livs stil og jeg er opptatt av trening selv. Jeg var aktiv håndball spiller da jeg var yngre frem til førstefødte kom til verden. Hva har eksponering med treningen til Funky? Hvis du liker funky eller ABD så skriv det i tråden deres, her handler det om "barn og eksponering i blogger. Poenget er at bloggere eksponerer og det er like ille uansett hvor godt man liker andre ting de gjør. Og denne tråden handler om dette. Endret 7. januar 2019 av Emmy_H Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 7. januar 2019 #2112 Del Skrevet 7. januar 2019 2 minutter siden, Emmy_H skrev: Poenget er at svaret jeg fikk fra @Carina Maria : Det er flere enn Anna som eksponerer unødvendig, som foreks CBE og Funky. Hvem er cbe? Funkygine sin blogg liker jeg for jeg liker måten hun engasjerer på til trening og livs stil og jeg er opptatt av trening selv. Jeg var aktiv håndball spiller da jeg var yngre frem til førstefødte kom til verden. Hva har eksponering med treningen til Funky? Hvis du liker funky eller ABD så skriv det i tråden deres, her handler det om "barn og eksponering i blogger. Poenget er at bloggere eksponerer og det er like ille uansett hvor godt man liker andre ting de gjør. Og denne tråden handler om dette. Jeg har like stor rett til og skrive på tråden her om temaet og mitt svar til deg viser at jeg klarer og skille sak fra blogger. Som Marimba skriver det går an og like en blogger og vere mot eksponering av barn og det er eksponering av barn som er trådens tema for og få frem det man mener er det normalt med eksempler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 7. januar 2019 #2113 Del Skrevet 7. januar 2019 (endret) 7 minutter siden, Carina Maria skrev: Jeg har like stor rett til og skrive på tråden her om temaet og mitt svar til deg viser at jeg klarer og skille sak fra blogger. Som Marimba skriver det går an og like en blogger og vere mot eksponering av barn og det er eksponering av barn som er trådens tema for og få frem det man mener er det normalt med eksempler. 3 timer siden, Carina Maria skrev: Viss du ikke respekterer at jeg liker bloggren for noe bloggeren gjør som og inspirere til en sunnere livs stil er det du som har et problem med og akseptere andres meninger. Jeg hadde aldri lest bloggen hennes om bloggen bare handlet om barna hennes. 3 timer siden, Carina Maria skrev: eg er ærlig om at jeg får inspirasjon av Funky til trening og livs stil og når det er trening som står i fokus for henne leser jeg ikke dem innleggene hun viser frem ungene sine. Da ser jeg på trenings innlegg. Og du har forstått konseptet eksponering av bloggerbarn? Og opplever det som problematisk? Tror ikke det. Av respekt for trådstarter ser jeg med ferdig med denne diskusjonen. Endret 7. januar 2019 av Emmy_H Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 7. januar 2019 #2114 Del Skrevet 7. januar 2019 Å vise frem barn gir større trafikk til bloggen, uansett hva bloggeren ellers har fokus på; trening, hverdagsliv eller bare å vise seg frem i stadig nye outfits. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leselusa Skrevet 7. januar 2019 #2115 Del Skrevet 7. januar 2019 @Emmy_H og @Carina Maria jeg tror dere prater litt forbi hverandre og misforstår hverandre litt. @Emmy_H har et poeng når det gjelder at trådens tema er eksponering av barn, noe @Carina Maria har insett er galt. Men å like en blogg for andre ting bør være lov. Men da kanskje diskutere de bloggene i de trådene de tilhører? Er jeg inne på noe? 😊 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 7. januar 2019 #2116 Del Skrevet 7. januar 2019 Akkurat nå, Kollontaj skrev: Å vise frem barn gir større trafikk til bloggen, uansett hva bloggeren ellers har fokus på; trening, hverdagsliv eller bare å vise seg frem i stadig nye outfits. Det går an og hoppe over dem innleggene hvor barn blir vist frem for da får dem ikke treff på dem innleggene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 7. januar 2019 #2117 Del Skrevet 7. januar 2019 2 minutter siden, Kollontaj skrev: Å vise frem barn gir større trafikk til bloggen, uansett hva bloggeren ellers har fokus på; trening, hverdagsliv eller bare å vise seg frem i stadig nye outfits. Dette 👆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 7. januar 2019 #2118 Del Skrevet 7. januar 2019 (endret) 4 minutter siden, Leselusa skrev: @Emmy_H og @Carina Maria jeg tror dere prater litt forbi hverandre og misforstår hverandre litt. @Emmy_H har et poeng når det gjelder at trådens tema er eksponering av barn, noe @Carina Maria har insett er galt. Men å like en blogg for andre ting bør være lov. Men da kanskje diskutere de bloggene i de trådene de tilhører? Er jeg inne på noe? 😊 JA! 😉 Bortsett fra at @Carina Maria gir utrykk for at hvis man hopper over innlegg som viser eksponering så støtter man ikke denne praksisen. Det er noe naivt, eksponerer man så eksponerer man uansett hva annet bloggen handler om. Da bør man ta et valg og droppe å støtte opp under bloggeren som driver med dette. Det er ingenting som kan forsvare dette, ikke 1000 gode treningsinnlegg eller 4 pastellfargede kaker. Endret 7. januar 2019 av Emmy_H Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 7. januar 2019 #2119 Del Skrevet 7. januar 2019 1 minutt siden, Leselusa skrev: @Emmy_H og @Carina Maria jeg tror dere prater litt forbi hverandre og misforstår hverandre litt. @Emmy_H har et poeng når det gjelder at trådens tema er eksponering av barn, noe @Carina Maria har insett er galt. Men å like en blogg for andre ting bør være lov. Men da kanskje diskutere de bloggene i de trådene de tilhører? Er jeg inne på noe? 😊 Jeg tror ikke vi snakker hverandre. Hun Emmy_H trakk frem hun der cbe og funky gine. Jeg viste ikke hvem cbe er men jeg svarte hvorfor jeg likte funky gine. Det var det men jeg følte at Emmy_H gikk i strupen min fordi jeg skrev at jeg klarte å like funky gine pga andre kvaliteter med bloggen. Det var der det stoppet for oss to. Samtidig så følte jeg at jeg måtte begrunne mitt svar til Emmy_H for hvorfor jeg mente som jeg gjorde. Det var det som var poenget mitt. Som jeg tolker Emmy_H reagerte hun på at jeg kan finne på og like en blogger som eksponerer barnet sitt for andre ting med bloggen som er bra. Det kan vere jeg tar feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leselusa Skrevet 7. januar 2019 #2120 Del Skrevet 7. januar 2019 Akkurat nå, Carina Maria skrev: Jeg tror ikke vi snakker hverandre. Hun Emmy_H trakk frem hun der cbe og funky gine. Jeg viste ikke hvem cbe er men jeg svarte hvorfor jeg likte funky gine. Det var det men jeg følte at Emmy_H gikk i strupen min fordi jeg skrev at jeg klarte å like funky gine pga andre kvaliteter med bloggen. Det var der det stoppet for oss to. Samtidig så følte jeg at jeg måtte begrunne mitt svar til Emmy_H for hvorfor jeg mente som jeg gjorde. Det var det som var poenget mitt. Som jeg tolker Emmy_H reagerte hun på at jeg kan finne på og like en blogger som eksponerer barnet sitt for andre ting med bloggen som er bra. Det kan vere jeg tar feil. Tror ikke vi skal begynne noen brukerdebatt her. la oss heller prøve å holde oss til temaet bloggerbarna og eksponering så går det fint 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå