Aricia Skrevet 23. november 2018 #1881 Del Skrevet 23. november 2018 1 time siden, Grønt blad skrev: Fint om du eller noen som har sett det kan beskrive hva som er ille. Da slipper vi andre å klikke oss inn, gi lesertall (med informasjonskapsler/cookies) og indirekte støtte bloggere som ikke forstår personvern. Enig. Enda bedre er det om man skriver på generelt grunnlag hva man reagerer på, på en slik måte at det kan bidra til den generelle diskusjonen. Denne tråden skal ikke handle om identifiserbare barn. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 23. november 2018 #1882 Del Skrevet 23. november 2018 Det kommer til å bli så mange søksmål om noen år.... 👀 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attic Skrevet 23. november 2018 #1883 Del Skrevet 23. november 2018 Det jeg reagerer på med slik type blogging er blant annet at: *Det er et helt innlegg dedikert til et barns litt vonde tid. *Et barns påståtte såre følelser og sinnstemninger blir beskrevet. *Et barns private stund med foresatte blir beskrevet og avbildet. *Barnet blir tydelig identifisert ved navn og flere bilder, også av ansikt. *Bilde av barn som kysser far(bonus?) På munnen. Skjønner ikke at det går an etter alt fokuset som har vært på barneeksponering siste tiden. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 23. november 2018 #1884 Del Skrevet 23. november 2018 31 minutter siden, Attic skrev: Det jeg reagerer på med slik type blogging er blant annet at: *Det er et helt innlegg dedikert til et barns litt vonde tid. *Et barns påståtte såre følelser og sinnstemninger blir beskrevet. *Et barns private stund med foresatte blir beskrevet og avbildet. *Barnet blir tydelig identifisert ved navn og flere bilder, også av ansikt. *Bilde av barn som kysser far(bonus?) På munnen. Skjønner ikke at det går an etter alt fokuset som har vært på barneeksponering siste tiden. Når man ikke har noe å skrive om, så bruker man de som ikke har samtykkekompetanse. Det er et veldig godt eksempel på hvor lite ressurser den bloggeren har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 23. november 2018 #1885 Del Skrevet 23. november 2018 5 timer siden, Unika skrev: Det kommer til å bli så mange søksmål om noen år.... 👀 Det tror jeg også.. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 24. november 2018 #1886 Del Skrevet 24. november 2018 Tråden er ryddet for persondebatt og brudd på opphavsretten Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 24. november 2018 #1887 Del Skrevet 24. november 2018 Deler denne masteroppgaven som handler om "Rettslige skranker for kommersiell bruk av egne barn i sosiale medier Særlig om forholdet mellom foreldres bestemmelsesrett og barns personvern": http://bora.uib.no/bitstream/handle/1956/18341/180_JUS399_V18.pdf?sequence=1&isAllowed=y Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Speilvegg Skrevet 26. november 2018 #1888 Del Skrevet 26. november 2018 På 22.11.2018 den 18.11, mikrobe skrev: Nå som det er nevnt her, forter de seg nok å legge til "... og som ikke har kritisert bloggkolleger offentlig." Klarer ikke bestemme meg for om jeg skal legge til et sarkasme-flagg eller ikke. Vi får skyndte oss å nominere Mads Hansen før de innfører den regelen. 🤔 😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordlys89 Skrevet 26. november 2018 #1889 Del Skrevet 26. november 2018 Elin Bergius, tidligere ph deltaker er en av de absolutt værste på eksponering av barn/reklame med barn i fokus. 131k følgere på Instagram, og la feks nettopp ut bilde av sine to små i badekaret. Jeg har rett å slett ikke ord. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Breakeven Skrevet 26. november 2018 #1890 Del Skrevet 26. november 2018 17 minutter siden, Nordlys89 skrev: Elin Bergius, tidligere ph deltaker er en av de absolutt værste på eksponering av barn/reklame med barn i fokus. 131k følgere på Instagram, og la feks nettopp ut bilde av sine to små i badekaret. Jeg har rett å slett ikke ord. Reagerte nettopp på dette selv. Hun livnærer seg på å selge barna sine. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordlys89 Skrevet 26. november 2018 #1891 Del Skrevet 26. november 2018 Ja der er det daglige stories med barn som spiser, sover, koser osv. Sommerbilder i bikinier og generelt bilder som hører til i familiealbumet eller på en lukket gruppe for nære venner og familie. Hvordan vil dette føles for barna om 10 år? Og enda værre, har de tenkt over at bilder kan havne i hendene på feil folk. En ting er å være stolt over barna sine. Noe annet er å dele ukritisk og uten noe form for konsekvenstenkning. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elisaday Skrevet 1. desember 2018 #1892 Del Skrevet 1. desember 2018 https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/A2nyex/babyspons-debatten-jeg-slettet-mammabloggen-etter-kritikken?utm_content=row-4&utm_source=vgfront En tidligere mamma blogger har sett lyset. Desverre ikke en av de mest kjente, men det er jo lov å håpe at det kanskje går rett vei nå hvertfall. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktnxbye Skrevet 1. desember 2018 #1893 Del Skrevet 1. desember 2018 (endret) 44 minutter siden, elisaday skrev: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/A2nyex/babyspons-debatten-jeg-slettet-mammabloggen-etter-kritikken?utm_content=row-4&utm_source=vgfront En tidligere mamma blogger har sett lyset. Desverre ikke en av de mest kjente, men det er jo lov å håpe at det kanskje går rett vei nå Jeg syns det er fantastisk, og skulle til å dele linken selv! Selv om hun kanskje ikke er en av de største og mest kjente, er hun stor nok til at hun fikk sponset ting, og det er kanskje det si er det viktigste. Jeg tar av meg hatten og har lyst å rose henne opp i skyene som TØR å innrømme at hun har feilvurdert og tatt dumme valg. Hun sier jo at hun så seg blind på spons og glemte at det var et barn inni bildet. Det står det respekt av. Å innrømme altså. Endret 1. desember 2018 av Oktnxbye 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elisaday Skrevet 1. desember 2018 #1894 Del Skrevet 1. desember 2018 1 minutt siden, Oktnxbye skrev: Jeg syns det er fantastisk, og skulle til å dele linken selv! Selv om hun kanskje ikke er en av de største og mest kjente, er hun stor nok til at hun fikk sponset ting, og det er kanskje det si er det viktigste. Jeg tar av meg hatten og har lyst å rose henne opp i skyene som TØR å innrømme at hun har feilvurdert og tatt dumme valg. Hun sier jo at hun så seg blind på spons og glemte at det var et barn inni bildet. Det står det respekt av. Helt enig 😊 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 1. desember 2018 #1895 Del Skrevet 1. desember 2018 Veldig bra at noen våkner. Dessverre er det influencere som baserer inntektene sine på bruk av barna i Some, og hos dem spørs det hva som må til for at de kommer til å slutte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berga Skrevet 1. desember 2018 #1896 Del Skrevet 1. desember 2018 Det hjelper at noen snakker høyt om problematikken, det kan i beste fall få noen flere til å våkne. De som har basert livet sitt på at barna skal forsørge dem via netteksponering, de tror jeg er vanskeligere å nå. De har nok opparbeidet solide (bort)forklaringer for hvorfor det de gjør, er legitimt. De aller verste foreldrekontoene er dog de som utleverer syke barn for dramaets skyld (ref Løvemammaene på Snapchat), det overgår de som gjør dette på grunn av pengesug og annen belønning for å selge ungene på nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leselusa Skrevet 1. desember 2018 #1897 Del Skrevet 1. desember 2018 Jeg tenker at det kan være lurt å vise vår støtte til de som tar slike valg. Altså lese blogger og gi "klikk" til de som velger å skjerme barna sine og som tør å innrømme at de tok feil? Vet ikke helt om det er gjennomførbart, men det er ihvertfall kjempeflott at noen innser at barn er egne individer som skal slippe å eksponeres for all verden! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 1. desember 2018 #1898 Del Skrevet 1. desember 2018 (endret) 22 timer siden, Berga skrev: Det hjelper at noen snakker høyt om problematikken, det kan i beste fall få noen flere til å våkne. De som har basert livet sitt på at barna skal forsørge dem via netteksponering, de tror jeg er vanskeligere å nå. De har nok opparbeidet solide (bort)forklaringer for hvorfor det de gjør, er legitimt. De aller verste foreldrekontoene er dog de som utleverer syke barn for dramaets skyld (ref Løvemammaene på Snapchat), det overgår de som gjør dette på grunn av pengesug og annen belønning for å selge ungene på nettet. Dessverre ikke bare på IG det er eksponering av syke barn. På denne bloggen får man detaljert innblikk i diagnosen og alt rundt den, skrevet av mammaen: Lenke til blogg er fjernet. Perelandra, mod. Endret 2. desember 2018 av Perelandra 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berga Skrevet 1. desember 2018 #1899 Del Skrevet 1. desember 2018 (endret) 21 timer siden, FruRosa skrev: Dessverre ikke bare på IG det er eksponering av syke barn. På denne bloggen får man detaljert innblikk i diagnosen og alt rundt den, skrevet av mammaen: Lenke til blogg er fjernet. Perelandra, mod. Hvordan kan de gjøre dette? Det var virkelig, virkelig ille. Endret 2. desember 2018 av Berga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 1. desember 2018 #1900 Del Skrevet 1. desember 2018 1 minutt siden, Berga skrev: Hvordan kan de gjøre dette? Det var virkelig, virkelig ille. Ja. Bloggen har eksistert siden barnet var få måneder, med heftig eksponering og deling av utfordringene barnet har. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå