AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #81 Skrevet 22. mars 2016 Jeg er ikke overrasket. Til og med PST sa at ca 1 av 100 av nyankomne flyktninger ville være IS-tilhengere. Altfor mange flyktninger og dårlig integrering i Europa. EU i gjeldskrise og arbeidsmarkedet er dårlig. Sikkert lett å radikalisere ungdommer som egentlig ikke har noen fremtid her pga høy arbeidsledighet. Men dette er en ønsket politikk. Mer terror og frykt, gir mer overvåkning. Et pålegg for staten å ha mer kontroll over befolkningen. Psykopatiske ledere rundt om i verden får noe gøy å lese om, litt action. En eller annen korrupt EU-leder sitter sikkert og koser seg i boblebadet nå. Utviske grensene i Europa, lage kaos som skal føre til et eller annet senere. I alle andre land så verner befolkningen om det de har. Japan ønsker ikke muslimsk innvandring fordi de mener det ødelegger kulturen dems. I USA blir det stor ståhei bare for å ta inn 10 000 syrere. Øst-Europa ønsker ingen innvandring. Land i Midt-Østen tar ikke var på sine egne. Australia sier nei. Det er stort sett bare oss i Vest-Europa som fortsatt mener at innvandring fra midt-østen og nord-afrika er bra. Det er bare oss. Eller ikke meg, men dere andre. Lever i et vakuum. Anonymkode: 6040a...4f6 7
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #82 Skrevet 22. mars 2016 Over 30 mennesker drept i dag. Helt meningsløst. Hvorfor tar ikke moderate muslimer avstand til dette? Hvorfor er ikke gatene våre fulle av muslimer som roper nei til alt dette islamistene drar inn i Europa? Hvor er alle moderate muslimer som sier nei til tvangsekteskap, kjønnslemlestelse, pedofili, nei til en voldskultur som ikke hører hjemme i 2016, hvor er de? Alle de moderate muslimer som lever helt ordinære liv uten å la seg diktere av imamer og vanvittige tolkninger av koranen? Hvorfor er de ikke ute i gatene å protesterer mot vanviddet som islam fører med seg? Eller er de moderate muslimer like fjerne som alle de velutdannede syrere og alle kvinner og barn som kom sist år? Anonymkode: def53...7f2 3
Pawn Hearts Skrevet 22. mars 2016 #83 Skrevet 22. mars 2016 Ifølge kjøpmannen oppi gata, Panormitis, var det han som hadde hyra folk til dette så han skulle bli kvitt sin belgiske svigermor. Det gikk ikke helt etter planen siden hun ikke var på flyplassen likevel. Det er typisk ham å spøke om slike ting, og kona tok ikke like lett på det. Hun hadde heldigvis fått kontakt med alle sine kjære. Ennå vet vi ikke sikkert hvem som sto bak, men det er veldig mye som peker mot ISIS eller noen av deres sympatisører. Dette minner overhodet ikke om 22. juli da vi var mange som tidlig mente det ikke lignet på en islamistisk terroraksjon: Det var riktignok en bilbombe, men ingen selvmordsbomber, og da de uhyggelige nyhetene fra Utøya ble kjent, ble det åpenbart for alle at iallfall den delen av aksjonen fulgte et mønster vi ikke hadde sett før. Islamistene ønsker en polarisering. De jubler over at Sverigedemokratene og andre fremmedfiendtlige partier vinner terreng. Jo tydeligere fienden er, jo lettere er det å mobilisere nye krigere, nye terrorister og selvmordsbombere. Nå skal politiet i Oslo bære våpen igjen, selv om bevæpnet politi ikke kunne forhindre terror i Paris, Ankara, Istanbul eller Brussel. Kompliserte problemer lar seg sjelden løse med enkle grep. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #84 Skrevet 22. mars 2016 16 minutter siden, Cashbah skrev: Oslo neste? Lurer på hvor mange terrorangrep Europa må gjennomgå før folk innser hva vi allerede har gjort. Tja det har blitt gjennomført terror angrep i Europa siden 1800 tallet. Så kanskje man skal slutte å framstille det slik at terror er noe helt nytt som har kommet til Europa de siste 15-20 årene. Anonymkode: dd1f7...c4e
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #85 Skrevet 22. mars 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Over 30 mennesker drept i dag. Helt meningsløst. Hvorfor tar ikke moderate muslimer avstand til dette? Hvorfor er ikke gatene våre fulle av muslimer som roper nei til alt dette islamistene drar inn i Europa? Hvor er alle moderate muslimer som sier nei til tvangsekteskap, kjønnslemlestelse, pedofili, nei til en voldskultur som ikke hører hjemme i 2016, hvor er de? Alle de moderate muslimer som lever helt ordinære liv uten å la seg diktere av imamer og vanvittige tolkninger av koranen? Hvorfor er de ikke ute i gatene å protesterer mot vanviddet som islam fører med seg? Eller er de moderate muslimer like fjerne som alle de velutdannede syrere og alle kvinner og barn som kom sist år? Anonymkode: def53...7f2 Har du spurt alle "moderate" muslimer eller? Har du gått på gata i Oslo og snakket med noen muslimer i dag? Anonymkode: bdb51...68c
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #86 Skrevet 22. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du spurt alle "moderate" muslimer eller? Har du gått på gata i Oslo og snakket med noen muslimer i dag? Anonymkode: bdb51...68c Ikke i Oslo, men i København. Bor på Nørrebro noen dager og her er det vel strengt tatt nesten bare meg som ikke er muslim. Har ikke funnet noen moderate enda, her er stort sett alle for sharia, kvinnen godt gjemt i hus osv osv. Flere har gitt hverandre hands på gata i ren fryd. Anonymkode: def53...7f2 2
debattanten Skrevet 22. mars 2016 Forfatter #87 Skrevet 22. mars 2016 1 time siden, Gorgonzola skrev: Fjaset mitt var ikke annet enn ment som et forsøk på å riste litt i fremmedfrykten din, som du benyttet i fullt monn med tragedien i Belgia som et snasent argumentativt bakteppe. Jeg driter i å telle smeller i midtøsten eller andre steder. Akkurat like mye som jeg driter i folk som trekker ut muslimfiendtligheten sin av hvilken som helst hatt, relevant eller ei. Åja, men det er en god tanke av deg det da. Å tenke på meg slik Alt dette med terror og hva som skjer i Europa med disse hendelsene vi har hatt de siste 2 årene er jo resultat av en feilslått politikk og ledelse. Vi kan skylde på islam så mye vi bare orker, men det er tross alt politikken og ledelsen som ikke har tatt hensyn til dette. Islam kan vi nok aldri endre, men vi kan endre vår politikk og ledelse. Noen ting vi kan endre er selvfølgelig den aggressive utenrikspolitikken USA og Europa har ført mot Midtøsten og Nord-Afrika samt innvandringspolitikken. At islamistmiljøene har fått lov til å blomstre slik de har gjort i Belgia og andre land er ikke akseptabelt når vi først har tillatt denne innvandringen av fremmedkulturelle. Litt enkelt sagt, men sånn i hovedtrekkene i hvert fall.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #88 Skrevet 22. mars 2016 Jeg lurer på hvor lenge det enkelt-eksempelet med 22. juli 2011, skal brukes hver eneste gang noe slikt skjer? Selv om det skulle gå femti år mellom hver gang noe lignende som ABB skjer - samtidig som nyhetsbildet til stadighet preges av islamsister som utøver terror-aksjoner på europeisk jord - så vil sikkert enkelte sulliker fremdeles dra frem ABB hver eneste bidige gang.. Jeg veit ikke om det er mest komisk eller mest patetisk - hver gang politikere som Jonas Gahr Støre, Trine Skei Grande eller Jens Soltenberg skal fordømme slike terror-angrep som det i Brussel. På samme tid har disse politikerne i en årrekke vært de aller fremste forkjempere for å åpne landegrensene på vidt gap... Forøvrig har det å "fordømme" slike hendelser absolutt null effekt... Anonymkode: b051b...0cd 5
SD2018 Skrevet 22. mars 2016 #89 Skrevet 22. mars 2016 Fra VG: "At viljen til å angripe Europa var betydelig hos IS skjønte vi etter Paris. Men at evnen kan vise seg å være langt større enn vi trodde gir noen dystre perspektiver for fremtiden. " Jeg husker tilbake i tid når det ble spurt hva vi "høyreekstreme rasister" mente med at folk måtte "åpne øynene sine", "se hva som skjer", "folk er hjernevasket". Mange trodde ikke engang at det kom IS-soldater sammen med "flyktningene". Er øynene dine åpne nå? 5
debattanten Skrevet 22. mars 2016 Forfatter #90 Skrevet 22. mars 2016 2 minutter siden, SD2018 skrev: Fra VG: "At viljen til å angripe Europa var betydelig hos IS skjønte vi etter Paris. Men at evnen kan vise seg å være langt større enn vi trodde gir noen dystre perspektiver for fremtiden. " Jeg husker tilbake i tid når det ble spurt hva vi "høyreekstreme rasister" mente med at folk måtte "åpne øynene sine", "se hva som skjer", "folk er hjernevasket". Mange trodde ikke engang at det kom IS-soldater sammen med "flyktningene". Er øynene dine åpne nå? Jeg tror mange ikke åpner øyene selv etter dette. Så en tweet i fra en MDG representant i Tyskland som etter terroraksjonen i dag skrev at hun ikke fryktet islam, eller muslimer, men de høyreekstreme ytringene som kom til å komme i etterkant. MDG lederen her til lands sa jo terroraksjonen i dag var blind vold eller noe sånt teit. 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #91 Skrevet 22. mars 2016 Selvvalgt, selvgjort og så videre. Alle visste at dette var konsekvensene. Hvorfor viser tv-stasjonene fra terrorhandlingene, og folk snakker om sjokk og lignende? Dette kommer til å være hverdagen de neste årene, så ingen grunn til å gjøre en nyhet om det. Dette har vært den varslede hverdagen i Europa i mange år nå. Folk i Vest-Europa har selv VALGT denne politikken, og dette er selvfølgelig slik som alle med hodet i behold visste at det kom til å bli. Anonymkode: 56253...4c2 8
ClosedParadise Skrevet 22. mars 2016 #92 Skrevet 22. mars 2016 Jeg skal på ferie i mai og til sommeren, og jeg merker at jeg ikke gleder meg så mye som jeg har gjort før ved reiser. Blir litt skjelven i buksa av å lese alt dette her terror greiene.. Kan jo skje hvor som helst og når som helst. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #93 Skrevet 22. mars 2016 Sitter bare å venter på at de forskjellige lands statsledere skal gå ut i media snart - med det obligatoriske "men dette har jo selvfølgelig ingenting med islam å gjøre" Anonymkode: b051b...0cd 4
SD2018 Skrevet 22. mars 2016 #94 Skrevet 22. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Sitter bare å venter på at de forskjellige lands statsledere skal gå ut i media snart - med det obligatoriske "men dette har jo selvfølgelig ingenting med islam å gjøre" Anonymkode: b051b...0cd Samme her. Håper de har selvinnsikt nok til å få en uggen smak i kjeften. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #95 Skrevet 22. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tja det har blitt gjennomført terror angrep i Europa siden 1800 tallet. Så kanskje man skal slutte å framstille det slik at terror er noe helt nytt som har kommet til Europa de siste 15-20 årene. Anonymkode: dd1f7...c4e Kan du referere til terrorangrep i Europa på 1800-tallet? Anonymkode: 10a81...8c1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #96 Skrevet 22. mars 2016 Bomb Attack Belgium Brussel - Youtube Ble tatt opp på sikkerhetskamera, hvor dere kan se terrorist i svart hvor han står rolig plutselig går bomben av. Det er bare psykiske syke folk som kan gjøre slikt. De orker ikke å dra til Sveits eller hvor det var mulig å få aktiv dødshjelp om man ikke orker mer å leve . F**K ISIL Anonymkode: 2c069...5e0
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #97 Skrevet 22. mars 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forventer at mitt land først sørger for stabilitet og trygghet før de tar inn fremmede. Blir Europa skylt over av migranter må vi ha grensene tilbake. Trist men sant. Og joda, jeg vet motargumentet at ingen murer kan holde dem vekk. "Bygger dere en 5 meter høy mur lager vi en 6 meter høy stige". Sant det, men det er betydelig færre som kommer seg opp en 6 meter høy stige og over en 5 meter høye muren, så at det er litt lekkasje kan jeg godta. Slutt med det feilslåtte integreringsforsøk. Det var mislykket, så da må vi lære av det og ikke gjenta feilen om og om igjen, det er bare dumhet å prøve. Lurer på hvem som står på tur neste gang. Disse terroristene vet at de trenger få ressurser for å få en stor effekt. Tipper på enda en storby i sentral Europa. Berlin? Amsterdam? København? Anonymkode: f7a52...585 Ja. Slik at de kan klatre opp og titte over muren, der de ser rett inn i løpene på 2 doble maskingeværer. Da klatrer de kanskje ned igjen der de kom fra. Anonymkode: 91673...f4b 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #98 Skrevet 22. mars 2016 Om de er muslimer eller ikke, er i grunn helt irrelevant. Hadde det ikke vært for innvandring fra midt-østen, så hadde denne terroren mest sannsynlig ikke skjedd. Jeg mer at Europa burde bli hermetisk lukket fra midt-østen. Vi burde sette opp en fysisk barriere. Samtidig trekker vi alle styrker ut av midt-østen og gir landene et visst antall milliarder. Det er lederne våre som har tullet til i midt-østen. Det er ingen norske partier som har programfestet å bombe noe som helst land. Lederne burde stå til ansvar, og straffes deretter. Landene som har deltatt kan gi en økonomisk oppreisning. Så kan midt-østen seile sin egen sjø. Om det så er diktatur eller hva det er - de får bare holde på som de vil. Samme med nord-afrika. De som mener at dette er fryktelig inhumant, kan selv dra ned dit å drive hjelpearbeid eller bevilge sin egen lønn til hjelpeorganisasjoner. Anonymkode: 6040a...4f6 6
Avalon Skrevet 22. mars 2016 #99 Skrevet 22. mars 2016 Ryddet for personangrep, hets og hatefulle innlegg, samt svar til dette. - Avalon, mod
debattanten Skrevet 22. mars 2016 Forfatter #100 Skrevet 22. mars 2016 #CALLBRUSSELS Lite mediestunt som ble gjort i januar siden byen hadde fått terroriststempel. Så de skulle overbevise verden om at det var feil. Naiviteten lenge leve sier jeg bare. Triste greier. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå