Gå til innhold

Krevende foreldre i barnehagen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er forelder og vil iallefall bare berømme og skryte av dere som jobber med det mest dyrebare vi har. Noen av dere får jobben til å virke som verdens fineste, og det står det stor respekt av når man vet hva dere har å stri med. Takk til alle dere i bhg :) ♥️

Anonymkode: 8d3c8...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tar opp denne tråden fordi det er et aktuelt tema.

Nå er det kaldt, vi tar på votter før vi går ut men barna tar de ofte av seg igjen, med en gang vi ser det tar vi vottene på og slik går det i en evig runddans. Jeg håper foreldre kan ha forståelse for det.

Vi får flere og flere oppgaver, nå lager vi mye varm mat, noe som er flott - men det betyr mindre kjernetid med barna da en av oss er opptatt på kjøkkenet. Husk at du bare ser bruddstykker av dagen og vær trygg på at vi følger med på alle måltider og tilbyr sunn mat. Ingen barn går sultne, vi tilbyr alltid hvis barnet ønsker det.

Husk at det er mye som skjer på en avdeling, det er ikke alltid jeg ser øyeblikket da en foreldre kommer med sitt barn, vi prøver alltid å være tilstede og det skal alltid være en voksen for og ta i mot ditt barn, derimot er vi alene med mange små 

( kanskje andre har hyppige bleieskift ) fordi barn blir sendt til barnehagen med løs mage? Bare eksempel, det har vært mye sykdom i vinter. Så er det alltid ikke en kan forlate grupper med veldig små barn.. vi ansatte løper og en arbeidsdag føles gjerne som en treningsøkt, men vi ER der og jeg f,eks jobber i en flott barnehage der barn blir sett, ivaretatt, fulgt opp og med god omsorg.

Likevel får vi klager, jeg blir så lei meg så kanske slike tråder som dette kan hjelpe litt?

Anonymkode: 951de...322

Alle små barn tar av seg vottene, og jo flere ganger de kjenner at «dette var ikke så lurt» - så kommer erfaringen 😂
 

Mange mødre, spesielt - tror visst at en barnehage skal være 5-stjernes hotell i dag, men da kunne de vel heller sluttet i jobben sin å tatt av seg ungen sin selv. Jeg forstår du blir frustrert og flertallet (oppegående mennesker) har full forståelse for det du skildrer i innlegget ditt.

Anonymkode: d0819...913

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, fikk nok av bare å høre på disse mammaen på foreldremøter. De tok opp ting iht kosebamse og leker hjemmefra, noe bh hadde sagt nei til, utover at kosebamse var lov ved soving. Det var antall biter brødskiver skulke skjæres i osv . I bunn og grunn krav om særbehandling.  

Jeg ble lagt for hat for all fremtid, når jeg fikk nok, og mente at mye av det de tok opp var personlig iht deres barn og bør tas på en til en møter. Da vi andre ikke hadde så mye med hvilke salve deres barn skulle ha i rumpa og hva slags pålegg de skulke ha. Også mente jeg de også måtte inse at i barnehagen der er det arena for at alle barna skulle fungere godt sammen fremfor å opprettholde sær detaljer de holdt på med hjemme. Opp i to timer på overtid ble disse møtene , når de satte igang.  

Anonymkode: c98ff...538

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...