Gå til innhold

Krevende foreldre i barnehagen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er fagarbeider i barnehage og elsker jobben min.. Siden i høst har dagene blitt mindre gode dessverre. Eller dagene er gode, men jeg føler årets foreldregruppe er såpass krevende at det går utover trivselen på jobb. 

Det går på klager over feil  bekledning, skrubbsår på barn før fotografering, barnet sovnet for sent, barn hentet med tiss i bleien (kort tid etter forrige bleieskift), vi er for lite ute, vi er for mye ute, vi har ikke tatt på raggsokker i vinterskoene (barnet ikke kald på føttene), vi har brukt låneklær, barnet har spist for lite, uteklærne er møkkete, vi har smurt rumpa med medbrakt krem uten å si fra ved henting, skiftet klær i løpet av dagen, sand på uteskoene, barnet får ikke være med på den gruppen den vil den dagen. Osv 

Det er selvfølgelig ikke alle foreldrene. men 5-6 mødre som utmerker seg. Når jeg møter dem for å fortelle hva vi har gjort den dagen viser de lite eller ingen interesse. De er helt tydelig misfornøyd med alt vi gjør. 

Vi skriver ned beskjeder vi får og prøver å etterkomme ønsker og krav, men det er vanskelig når vi må dele på oppmerksomheten.. Vi gjør vårt beste, og jeg har egentlig hatt følelsen av at vi var gode på det vi gjør..

Er det flere som har opplevd dette? Hvordan takler dere dette? 

Anonymkode: 9507a...e19

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grøss og gru! Håper dei ikkje kjem til 'min' skule om nokre år!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fagarbeider i barnehage og elsker jobben min.. Siden i høst har dagene blitt mindre gode dessverre. Eller dagene er gode, men jeg føler årets foreldregruppe er såpass krevende at det går utover trivselen på jobb. 

Det går på klager over feil  bekledning, skrubbsår på barn før fotografering, barnet sovnet for sent, barn hentet med tiss i bleien (kort tid etter forrige bleieskift), vi er for lite ute, vi er for mye ute, vi har ikke tatt på raggsokker i vinterskoene (barnet ikke kald på føttene), vi har brukt låneklær, barnet har spist for lite, uteklærne er møkkete, vi har smurt rumpa med medbrakt krem uten å si fra ved henting, skiftet klær i løpet av dagen, sand på uteskoene, barnet får ikke være med på den gruppen den vil den dagen. Osv 

Det er selvfølgelig ikke alle foreldrene. men 5-6 mødre som utmerker seg. Når jeg møter dem for å fortelle hva vi har gjort den dagen viser de lite eller ingen interesse. De er helt tydelig misfornøyd med alt vi gjør. 

Vi skriver ned beskjeder vi får og prøver å etterkomme ønsker og krav, men det er vanskelig når vi må dele på oppmerksomheten.. Vi gjør vårt beste, og jeg har egentlig hatt følelsen av at vi var gode på det vi gjør..

Er det flere som har opplevd dette? Hvordan takler dere dette? 

Anonymkode: 9507a...e19

Jeg jobber i barnehage og kan ikke klage på foreldrene. De er stort sett veldig oppegående og greie.De viser stor forståelse for jobben vi gjør. Det eneste jeg savner er at en eller to foreldre kommer akkurat ved stengetid. Ellers savner vi ansatte at klær er merket - men det faller tilbake på dem selv da det er sjanse for at klær forsvinner. 

Har jobbet i andre barnehager hvor det har vært urimelige krevende foreldre. 

Vi er vel alle enig i at tingene du nevner er tøysete og forteller mer om de vanskelige foreldrene enn det gjør om de ansatte.

Husk at du må markere deg og være tydelig. Ikke vær redd for å si dem imot.

Vi er der for barna, ikke for vanskelige foreldre. 

 

Hilsen mann i barnehage.

Anonymkode: 17a92...6a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne sladrete drittkjerringer burde ikke ha livets rett. Helt utrolig! Men jeg har sett det selv, spesiellt hvis du kommer litt ut på landet, og ikke i de største byene. Barnevernet er jo nesten like gale, snart så kan man jo ikke snakke åpent om problemstillinger man har, for da kommer barnevernet å sier løsningen er å ta barnet fra deg for å "avlaste deg"... Man må for all del ikke virke sliten, ikke trøtt, ingenting.. Alle skal være perfekte! Det er blitt så gale..

Anonymkode: 0c6d5...a89

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts. 

Mener du at jeg er sladrer drittkjerring? Jeg bruker ikke å være det til vanlig.. Det var bare et hjertesukk..

Anonymkode: 9507a...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånne sladrete drittkjerringer burde ikke ha livets rett. Helt utrolig! Men jeg har sett det selv, spesiellt hvis du kommer litt ut på landet, og ikke i de største byene. Barnevernet er jo nesten like gale, snart så kan man jo ikke snakke åpent om problemstillinger man har, for da kommer barnevernet å sier løsningen er å ta barnet fra deg for å "avlaste deg"... Man må for all del ikke virke sliten, ikke trøtt, ingenting.. Alle skal være perfekte! Det er blitt så gale..

Anonymkode: 0c6d5...a89

Mener du seriøst at man skal ta livet av "sladrete drittkjerringer" som antakeligvis kun vil det beste for ungene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fagarbeider i barnehage og elsker jobben min.. Siden i høst har dagene blitt mindre gode dessverre. Eller dagene er gode, men jeg føler årets foreldregruppe er såpass krevende at det går utover trivselen på jobb. 

Det går på klager over feil  bekledning, skrubbsår på barn før fotografering, barnet sovnet for sent, barn hentet med tiss i bleien (kort tid etter forrige bleieskift), vi er for lite ute, vi er for mye ute, vi har ikke tatt på raggsokker i vinterskoene (barnet ikke kald på føttene), vi har brukt låneklær, barnet har spist for lite, uteklærne er møkkete, vi har smurt rumpa med medbrakt krem uten å si fra ved henting, skiftet klær i løpet av dagen, sand på uteskoene, barnet får ikke være med på den gruppen den vil den dagen. Osv 

Det er selvfølgelig ikke alle foreldrene. men 5-6 mødre som utmerker seg. Når jeg møter dem for å fortelle hva vi har gjort den dagen viser de lite eller ingen interesse. De er helt tydelig misfornøyd med alt vi gjør. 

Vi skriver ned beskjeder vi får og prøver å etterkomme ønsker og krav, men det er vanskelig når vi må dele på oppmerksomheten.. Vi gjør vårt beste, og jeg har egentlig hatt følelsen av at vi var gode på det vi gjør..

Er det flere som har opplevd dette? Hvordan takler dere dette? 

Anonymkode: 9507a...e19

Du har ikke noe i noen barnehage å gjøre. Du er ikke egnet for en slik jobb.

Anonymkode: 0c6d1...7c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke noe i noen barnehage å gjøre. Du er ikke egnet for en slik jobb.

Anonymkode: 0c6d1...7c8

Slutt å troll og gå heller ut og få deg litt frisk luft.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg, ts. Sånne kjerringer har skremt meg fra å jobbe i barnehagen og tatt fra meg gleden av å jobbe med barna. Stygge og mistenksomme blikk når barna deres kommer løpende mot meg, insistere på å være i barnehagen for å observere meg og reagere voldsomt når barna deres gråter og beskylde meg for å være kald (barnet falt og landet på rumpa da h*n ble dyttet av de større barna) De sendte klage på klage, som regel anonyme. Egentlig skulle jeg bare ha gitt F, og vært der for barna og de andre ansatte. Underbemannet og overarbeidet som de var. Jeg hadde ett sabbatsår og tilbudt meg å jobbe frivillig i barnehagen noe de takket ja til. 

Anonymkode: fa4d0...5e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare la det gå inn det ene øret og ut det andre. Husk at de foreldrene som ikke klager er fornøyde, og de som klager klager uansett hva dere gjør, det vil aldri bli bra nok. Men jeg syns barnehagen er bra nok, husk at det er sjeldent dere får høre det. Som forelder irriterer de der meg også, jeg merker at noen barnehageansatte stresser med å fortelle meg: "unnskyld, vi sa ikke fra i går at jenta hadde fått låne sokker/vottene var våte, beklager vi var lenge ute i dag for det var så fint vær" -. ting jeg er glad for og som ikke er noe å verken beklage eller fortelle i grunn. Og på foreldremøter eller fellesmail klages det over at barna får yoghurt eller noe med fotografen eller at invitasjon til juletrefest kom for sent (som arrangeres av foreldre), og  de som klager slik klager på vegne av oss alle, og det er ikke sant!

På skolen er det verre....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeider selv i barnehage og er kjent ved at foreldre kan klage. Særlige foreldre skiller seg ut, hvor man kan få kjeft for ikke å ha tatt plaster på et papirkutt... 

Å jobbe i barnehage er av og til som et service-yrke, hvor jeg føler at jeg er tilbake i butikk. Rett og slett fordi flere foreldre har behov for å få ut frustrasjon fra egen jobb,  og da er det bra å kunne skjelle ut ansatte i barnehagen. 

Veldig synd, og det er ikke alltid like hyggelig å være ansatt, når man får ufortjent mye kjeft for ting vi ikke får gjort noe med. 

(De klagene dere har fått er forresten helt bak mål!). 

Anonymkode: a854e...41e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sånne sladrete drittkjerringer burde ikke ha livets rett. Helt utrolig! Men jeg har sett det selv, spesiellt hvis du kommer litt ut på landet, og ikke i de største byene. Barnevernet er jo nesten like gale, snart så kan man jo ikke snakke åpent om problemstillinger man har, for da kommer barnevernet å sier løsningen er å ta barnet fra deg for å "avlaste deg"... Man må for all del ikke virke sliten, ikke trøtt, ingenting.. Alle skal være perfekte! Det er blitt så gale..

Anonymkode: 0c6d5...a89

Så du vil ikke de skal leve fordi de har andre meninger enn deg? That's a good one...

Anonymkode: ec333...14e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sånne sladrete drittkjerringer burde ikke ha livets rett. Helt utrolig! Men jeg har sett det selv, spesiellt hvis du kommer litt ut på landet, og ikke i de største byene. Barnevernet er jo nesten like gale, snart så kan man jo ikke snakke åpent om problemstillinger man har, for da kommer barnevernet å sier løsningen er å ta barnet fra deg for å "avlaste deg"... Man må for all del ikke virke sliten, ikke trøtt, ingenting.. Alle skal være perfekte! Det er blitt så gale..

Anonymkode: 0c6d5...a89

Hvem er sladrete drittkjerringer, foreldre som klager eller de som jobber i barnehagen? Dette innlegget ga ikke mye mening med tanke på hovedinnlegg. Hvilke problemstillinger er det du ikke kan snakke åpent ut om, mener du at snakker du om at barnet ikke har på seg raggsokker og klager på det til bhg kommer barnevernet og tar barnet? Eller at du som barnehageansatt synes det er slitsomt med foreldre som klager over bagateller, og da kommer barnevernet?

Anonymkode: e61f9...0a9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts. 

Takk for svar. Jeg vet det er mye urimelig de kommer med, men det er lett å bli litt nedtrykt når det er så vanskelig å forutse hva klagen blir neste gang.. "Hvor er genseren han hadde på da han kom?  (Det ble sølt melk på den ved frokostbordet.) Ja men han skulle da ha på den når vi skal ut å spise etterpå! " 

sukk... Stort sett er det veldig greie folk. Jeg har jobbet i noen år og den gjengen i år er spesielle altså😳

Ungene er topp da 😘

Anonymkode: 9507a...e19

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: blir oppgitt over krevende foreldre 

Anonymkode: 35ad2...ebb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om å være profesjonell, man er der for barn og foreldre, ikke bare barna. Kom dem gjerne i møte, i stedet for å bli lei, så prøv og snu det til noe positivt. Uansett om man liker det eller ikke, så er det en del av jobben,noe man skal kunne håndtere, godta der og da, komme de i møte og sammen finne en løsning.

Anonymkode: 32073...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hold pusten og vær glad du slipper å bli med de mødrene hjem, det er det ungene som må.

Jeg lurer på to ting når jeg leser:

1) tar du stressede småbarnsforeldres hjertesukk /stress som personlig kritikk (om jeg sa "hvor er den genseren, hun skulle hatt den på i kveld" ved henting, ville det vært mer en bemerkning til meg selv om at det var teit å ta den på fra morgenen av enn en kritikk av barnehagen)

2) har du snakket med avdelingsleder om dette? For om du gjør det, er dette ting som gjerne kan tas opp på foreldremøter og i utviklingssamtaler, slik at foreldrene blir mer klar over hva de kan forvente.

Uansett hva du gjør - ikke ta det personlig. Tenk at det er litt synd på disse mødrene som ikke klarer å slappe av, husk på hvor morsomt du hadde det med barna deres, og vær trygg på at jobben du gjør er god (for det er den sikkert). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Tar opp denne tråden fordi det er et aktuelt tema.

Nå er det kaldt, vi tar på votter før vi går ut men barna tar de ofte av seg igjen, med en gang vi ser det tar vi vottene på og slik går det i en evig runddans. Jeg håper foreldre kan ha forståelse for det.

Vi får flere og flere oppgaver, nå lager vi mye varm mat, noe som er flott - men det betyr mindre kjernetid med barna da en av oss er opptatt på kjøkkenet. Husk at du bare ser bruddstykker av dagen og vær trygg på at vi følger med på alle måltider og tilbyr sunn mat. Ingen barn går sultne, vi tilbyr alltid hvis barnet ønsker det.

Husk at det er mye som skjer på en avdeling, det er ikke alltid jeg ser øyeblikket da en foreldre kommer med sitt barn, vi prøver alltid å være tilstede og det skal alltid være en voksen for og ta i mot ditt barn, derimot er vi alene med mange små 

( kanskje andre har hyppige bleieskift ) fordi barn blir sendt til barnehagen med løs mage? Bare eksempel, det har vært mye sykdom i vinter. Så er det alltid ikke en kan forlate grupper med veldig små barn.. vi ansatte løper og en arbeidsdag føles gjerne som en treningsøkt, men vi ER der og jeg f,eks jobber i en flott barnehage der barn blir sett, ivaretatt, fulgt opp og med god omsorg.

Likevel får vi klager, jeg blir så lei meg så kanske slike tråder som dette kan hjelpe litt?

Anonymkode: 951de...322

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.3.2016 den 10.02):

Du har ikke noe i noen barnehage å gjøre. Du er ikke egnet for en slik jobb.

Anonymkode: 0c6d1...7c8

Har de dekning i sirkuset du jobber i? 🤡

Anonymkode: 53154...28f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser der er en gammel tråd, men... sand på utesko? :overrasket: Hos et barn i bhg, med tilgang til sandkasse... Sjokkerende!

Anonymkode: a9bf6...f8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...