Gå til innhold

Tror daten min er en dyremishandler :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråden ryddet for personangrep samt svar

Bond, forumansvarlig 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den 18.3.2016 at 0.28, AnonymBruker skrev:

Her er det du som ikke ser sammenhengen. Kanskje han synes historien var morsom, men en person med empati og forståelse vil aldri synes noen aspekter ved en historie der dyr har dødsangst er morsom. En helt normal empati og forståelse for andre individer. 

Ingen normalt oppegående person vil se humor i at de henger en person offentlig men avbryter i siste sekund. En normal person vil se at den angsten denne personen har frem til avbrytelsen er en ekstrem påkjenning for denne personen. De vet også at denne personen vil være preget av denne situasjonen for resten av sitt liv. 

Fyren TS snakker om evner ikke å se andres lidelser. Ergo han mangler noe vesentlig. Noe som gjør han uegnet som en partner. 

Anonymkode: 7b844...ff1

Joda, sammenhengen ser jeg aldeles utmerket. Slik jeg ser det, er vel heller sånn at enkelte sliter med å sette ting i perspektiv, og har pådratt seg et et voldsomt "tunnelsyn". Det å kunne se det komiske i situasjoner/historier/vitser (til tross for at omstendighetene i seg selv kan være ubehagelig) har ingenting med manglende "empati og forståelse for andre individer" å gjøre. Det handler heller om fokus, filtrering og generell forståelse for hva som blir forsøk framstilt for en.

Jeg kunne utmerket godt ha reagert med likegyldighet, latter, avsky eller med sinne på historien om rådyret. Kanskje t.o.m i kombinasjon eller rekkefølge... Det hele  kommer an på en hel haug av tilfeldigheter, som f.eks. framføringen, hvem som forteller, setting, min egen sinnsstemning osvosv. 

PS. Jeg er ferdig med "fyren til TS" for LEEEEEENGE SIDEN, og har kun vært interessert  i "evnen til å sette seg inn i andres situasjon", (det jeg anser som, og kaller empati).  Noe jeg synes det har vært skremmende skralt med i denne tråden...

Skrevet

OT. Men hvorfor blir jeg moderert for "personangrep" ved å hentyde at "noen" muligens var påvirket, når jeg bare svarte på tiltale fra en tydelig forvirret person, som i tillegg insinuerer at jeg er "rabiat", har en IQ på under 40 og/eller er under 4år, samtidig som denne personen IKKE blir moderert??? Det må jo være noen logikk bak dette? Så om du ramler inn her igjen, MOD -Please elaborate.

AnonymBruker
Skrevet
Den 19.3.2016 at 8.27, AnonymBruker skrev:

Feil.

De har ikke empati og medfølelse, men har gjerne sosiale evner. De klarer ikke forstå hvordan andre kjenner det, men det bryr dem heller ikke, og de nyter å ha makt til å påføre andre frykt og smerte. Psykopati er egentlig svært likt sadistisk personlighetsforstyrrelse.

Anonymkode: 2a161...b4b

For å kunne nyte dette, må de jo vite at den de påfører frykt og smerte opplever nettopp dette (frykt og smerte)!

Anonymkode: 16c15...374

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Beeblebrox skrev:

OT. Men hvorfor blir jeg moderert for "personangrep" ved å hentyde at "noen" muligens var påvirket, når jeg bare svarte på tiltale fra en tydelig forvirret person, som i tillegg insinuerer at jeg er "rabiat", har en IQ på under 40 og/eller er under 4år, samtidig som denne personen IKKE blir moderert??? Det må jo være noen logikk bak dette? Så om du ramler inn her igjen, MOD -Please elaborate.

Get a f grip. 

Anonymkode: b95ee...cf9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...