AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #61 Skrevet 18. mars 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge har du truffet han karen her? Er dette første tegn på at han ikke har empatiske evner, eller har du sett tegn tidligere? Anonymkode: e3880...808 Ts her.Det er snakk om noen måneder.Han har nok en tendens til å sette seg selv først,men de gangene jeg har vært syk har han alltid vært snill.Derfor ble jeg ganske sjokkert over disse holdningene til dyr. Anonymkode: f34bb...1ba
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #62 Skrevet 18. mars 2016 TS, her er det du som burde dumpet denne fyren for lengst. Og spesielt når du selv er glad i dyr. Du virker som en veldig svak person uten karakter, som holder sammen med denne fyren til tross for holdningene hans. Om jeg ikke tar feil så laget du en tråd for noen måneder siden om denne problemstillingen. Og så holder du altså sammen med han ennå. Det virker som du bare er ute etter sympati her, men du står faktisk ikke for noe selv. Anonymkode: 44e90...747 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #63 Skrevet 18. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her.Det er snakk om noen måneder.Han har nok en tendens til å sette seg selv først,men de gangene jeg har vært syk har han alltid vært snill.Derfor ble jeg ganske sjokkert over disse holdningene til dyr. Anonymkode: f34bb...1ba Har han vært snill mot deg kun når du har vært syk?!? Anonymkode: 16c15...374 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #64 Skrevet 18. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har han vært snill mot deg kun når du har vært syk?!? Anonymkode: 16c15...374 nei,ellers også så klart. Anonymkode: f34bb...1ba
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #65 Skrevet 18. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: nei,ellers også så klart. Anonymkode: f34bb...1ba Ok. Men kan du fortelle mer rundt dette som du formidlet da? "Han har nok en tendens til å sette seg selv først,men de gangene jeg har vært syk har han alltid vært snill." Anonymkode: 16c15...374 1
Eplekaka Skrevet 18. mars 2016 #66 Skrevet 18. mars 2016 Slem mot dyr, kan også være slem mot mennesker. Hadde droppa han her, var jeg deg. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #67 Skrevet 18. mars 2016 6 timer siden, Beeblebrox skrev: Nei, det beviser du jo helt klart at du ikke gjøre. Hvor er det det står skrevet at han ler av å se stressede dyr? Det er ren spekulasjon og innbilning fra din side, og nesten litt skummelt at din "go to" konklusjonen er at det er dyrets lidelse han synes er morsomt... Mest sannsynlig så lo han av historien og situasjonen kompisen hans havnet i, og ikke at det var et skadet dyr i bagasjerommet. Han synes det var moro å bli dratt etter hunden på skateboard, og IKKE at katten antageligvis ville funnet på noe annet å ta seg til. Er det virkelig så vanskelig å se forskjellen på dette, og det Å LIKE at dyr lider??? I så fall så vitner det om særdeles liten innsikt i hvordan andre tenker og opplever en gitt situasjon. Om man bare hadde et ord for dette... Tuller du?? Du sitter og desperat hoster opp helt rabiate "potensielle "muligheter denne råtne fyren muuuuligengs kan ha følt det ! Still fingeren I jorden - årsakssammenhengen er åpenbaen for alle ned IQ over 40 og som er over 3år. Skjønner det er fælt for deg å høre hva som faktisk KAN skje med dyremishandlere, jo før de vet ordet av det blir de rævp...i fengsel. -:)). Kom deg tilbake til landjorden asap, latterlig fokus! Anonymkode: b95ee...cf9 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #68 Skrevet 18. mars 2016 Du skriver at han har en tendens til å sette seg selv først, og (hvis man lar tvilen komme han til gode) det er usikkert om han har empati med dyr. Er dette en fyr som er verdt å satse på? Hvorfor fortsette å date en du tror er dyremishandler? Anonymkode: 8c474...bb9 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #69 Skrevet 18. mars 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skriver at han har en tendens til å sette seg selv først, og (hvis man lar tvilen komme han til gode) det er usikkert om han har empati med dyr. Er dette en fyr som er verdt å satse på? Hvorfor fortsette å date en du tror er dyremishandler? Anonymkode: 8c474...bb9 Har avsluttet dette nå,og slettet han fra face.Det ble for mye som går i mot min moral og mitt verdisyn.Tenkte på det i dag mens jeg matet fuglene og koste med naboens katt.Slike ting som han sikkert synes er latterlig.For meg betyr det mye å ha kontakt med dyr,og jeg orker ikke folk som er for ulik meg der. ts Anonymkode: f34bb...1ba 4
lovedrug Skrevet 18. mars 2016 #70 Skrevet 18. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har avsluttet dette nå,og slettet han fra face.Det ble for mye som går i mot min moral og mitt verdisyn.Tenkte på det i dag mens jeg matet fuglene og koste med naboens katt.Slike ting som han sikkert synes er latterlig.For meg betyr det mye å ha kontakt med dyr,og jeg orker ikke folk som er for ulik meg der. ts Anonymkode: f34bb...1ba Bra ,du trenger ikke sånt søppel i ditt liv. Det sier litt om ett menneske om han synker så lavt. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #72 Skrevet 18. mars 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Du vet at dyr, ved lov, har fått status som individuelle individer med verdi? Og det er en grunn for dette. Anonymkode: 7b844...ff1 Voksne må slutte og oppføre seg som babyer. Det er ett dyr. De har ikke noe mer status enn dukker og Lego. Hvis folk verdsetter dyr på lik linje som folk. Er de ut av stand til å ta vare på ett dyr. Det er jo noen som protesterer på at politiet skyter hunder i selvforsvar. Og mener de heller skulle la hunden bite han. Lurer på om de forstår selv hvor dum de er. Anonymkode: 05d53...bff
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #73 Skrevet 18. mars 2016 10 timer siden, Beeblebrox skrev: Nei, det beviser du jo helt klart at du ikke gjøre. Hvor er det det står skrevet at han ler av å se stressede dyr? Det er ren spekulasjon og innbilning fra din side, og nesten litt skummelt at din "go to" konklusjonen er at det er dyrets lidelse han synes er morsomt... Mest sannsynlig så lo han av historien og situasjonen kompisen hans havnet i, og ikke at det var et skadet dyr i bagasjerommet. Han synes det var moro å bli dratt etter hunden på skateboard, og IKKE at katten antageligvis ville funnet på noe annet å ta seg til. Er det virkelig så vanskelig å se forskjellen på dette, og det Å LIKE at dyr lider??? I så fall så vitner det om særdeles liten innsikt i hvordan andre tenker og opplever en gitt situasjon. Om man bare hadde et ord for dette... Her er det du som ikke ser sammenhengen. Kanskje han synes historien var morsom, men en person med empati og forståelse vil aldri synes noen aspekter ved en historie der dyr har dødsangst er morsom. En helt normal empati og forståelse for andre individer. Ingen normalt oppegående person vil se humor i at de henger en person offentlig men avbryter i siste sekund. En normal person vil se at den angsten denne personen har frem til avbrytelsen er en ekstrem påkjenning for denne personen. De vet også at denne personen vil være preget av denne situasjonen for resten av sitt liv. Fyren TS snakker om evner ikke å se andres lidelser. Ergo han mangler noe vesentlig. Noe som gjør han uegnet som en partner. Anonymkode: 7b844...ff1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #74 Skrevet 18. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er det du som ikke ser sammenhengen. Kanskje han synes historien var morsom, men en person med empati og forståelse vil aldri synes noen aspekter ved en historie der dyr har dødsangst er morsom. En helt normal empati og forståelse for andre individer. Ingen normalt oppegående person vil se humor i at de henger en person offentlig men avbryter i siste sekund. En normal person vil se at den angsten denne personen har frem til avbrytelsen er en ekstrem påkjenning for denne personen. De vet også at denne personen vil være preget av denne situasjonen for resten av sitt liv. Fyren TS snakker om evner ikke å se andres lidelser. Ergo han mangler noe vesentlig. Noe som gjør han uegnet som en partner. Anonymkode: 7b844...ff1 I beste fall kan det evt være slik, ja Men om han skulle være sadist, evner han jo nettopp dette å se andres lidelse, for det er jo nettopp dette (å se og forstå at andre lider) som gir en sadist tilfredstillelse til han/ henne selv. Anonymkode: 16c15...374 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #75 Skrevet 18. mars 2016 (endret) Den 18/03/2016 at 23.39, AnonymBruker skrev: Voksne må slutte og oppføre seg som babyer. Det er ett dyr. De har ikke noe mer status enn dukker og Lego. Hvis folk verdsetter dyr på lik linje som folk. Er de ut av stand til å ta vare på ett dyr. Det er jo noen som protesterer på at politiet skyter hunder i selvforsvar. Og mener de heller skulle la hunden bite han. Lurer på om de forstår selv hvor dum de er. Anonymkode: 05d53...bff Jo jøss. Som etolog kan jeg informere deg om at dyr har et like stort følelsesregister som oss mennesker. Anonymkode: 7b844...ff1 Endret 20. mars 2016 av Bond 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #76 Skrevet 18. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: I beste fall kan det evt være slik, ja Men om han skulle være sadist, evner han jo nettopp dette å se andres lidelse, for det er jo nettopp dette (å se og forstå at andre lider) som gir en sadist tilfredstillelse til han/ henne selv. Anonymkode: 16c15...374 Jeg har aldri sagt fyren er sadist elle dyremishandler. Bare at fyren mangler noe vesentlig. Anonymkode: 7b844...ff1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #77 Skrevet 18. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri sagt fyren er sadist elle dyremishandler. Bare at fyren mangler noe vesentlig. Anonymkode: 7b844...ff1 Jeg vet det. Beklager om jeg laget misforståelser Anonymkode: 16c15...374
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #78 Skrevet 18. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Voksne må slutte og oppføre seg som babyer. Det er ett dyr. De har ikke noe mer status enn dukker og Lego. Hvis folk verdsetter dyr på lik linje som folk. Er de ut av stand til å ta vare på ett dyr. Det er jo noen som protesterer på at politiet skyter hunder i selvforsvar. Og mener de heller skulle la hunden bite han. Lurer på om de forstår selv hvor dum de er. Anonymkode: 05d53...bff At dyr har så lav status er i ferd med å bli et stort problem for oss mennesker, med tanke på blant annet matproduksjon og miljøkonsekvenser. Anonymkode: 8c474...bb9 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #79 Skrevet 19. mars 2016 Den 17.03.2016 at 19.09, AnonymBruker skrev: Eksempel 1: En kompis hadde kjørt på et rådyr/hjortedyr.Han trodde dyret var dødt og la det i bagasjerommet og kjørte videre.Da han noen mil senere stoppet bilen kunne han se bulker i bak-panseret og da han åpnet bagasjerommet lå dyret der sprell levende og hadde altså spent så hardt at det ble bulker.Han sa han holdt på å le seg ihjel da kameraten fortalte han dette.Jeg spurte om han ikke synes synd på dyret som hadde ligget der skadet og livredd men fikk ingen respons på det. Eksempel 2: Han lo da jeg fortalte at hunden min fikk en nyresykdom og måtte avlives. Eksempel 3: Han fortalte at han som barn synes det var moro å la hunden jage katter mens han kjørte på skateboard og hadde hunden i bånd,slik at han ble dradd avgårde. Eksempel 4: Han sa han hatet katter fordi han en gang hadde trakket på en kattunge (det var IKKE med vilje i følge han selv) og kattemoren hadde frest til han...Dessuten hadde han en gang blitt angrepet av en villkatt uten forvarsel.Den hoppet ned på han fra et tre. Anonymkode: f34bb...1ba 3 og 4 er da ikke noe å henge seg opp i, men særlig 1 var ille :(. Anonymkode: 2a161...b4b
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #80 Skrevet 19. mars 2016 Den 17.03.2016 at 22.29, AnonymBruker skrev: Han kan godt ha empati, men samtidig ha mangel på medfølelse for andre. Mange forveksler begrepet empati og begrepet medfølelse. Mange mishandlere (deriblandt psykopater og sadister) har empati (f.eks. evne til å sette seg inn i hvordan det vil være for offeret å bli mishandlet). Og de bruker sine empatiske evner til å planlegge mishandlingen. Anonymkode: 16c15...374 Feil. De har ikke empati og medfølelse, men har gjerne sosiale evner. De klarer ikke forstå hvordan andre kjenner det, men det bryr dem heller ikke, og de nyter å ha makt til å påføre andre frykt og smerte. Psykopati er egentlig svært likt sadistisk personlighetsforstyrrelse. Anonymkode: 2a161...b4b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå