Gå til innhold

Egoistisk samboer!

Fremhevede innlegg

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dump ham!  :opplyser:

Anonymkode: 1b316...b1c

Korrekt svar!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, ashanti skrev:

Tror du noen ønsker at barna sine skal være en uke der og en uke her? Syntes du er rimelig frekk som antyder at alle andre går fra hverandre "bare pga litt motgang". Du har nettopp opprettet en tråd hvor du beskriver om din hverdag der du lar deg bli så utrolig dårlig behandlet av en mann som liksom skal være din partner, i realiteten er du hushjelpen hans og alenemor. Hva slags støtte og tips er du ute etter? Du skjønner vel selv at du må be mannen ta i et tak - men du sier jo at han ikke skjønner dette, da forstår jeg virkelig ikke hva mer det er å klage på. Han vil tydeligvis ikke bidra. Hvis han ikke vil er det fint lite du får gjort med den saken. Da er det igjen et alternativ og det er hva du finner deg i eller ikke. Mtp at du fortsetter å varte han opp mens han ligger på sofaen mens du sliter deg ut, så virker det ikke som at du egentlig ønsker en forandring heller. Lykke til videre. 

Beklager, jeg mente ikke å antyde at noen ønsker det eller gir opp uten innsats.

Du har noen gode poeng, men verden er dessverre ikke så svarthvitt. Vanligvis er han veldig flink, både med huset og eldste barnet. Men etter jeg gikk ut i permisjon har det liksom stoppet opp. Jeg har ikke villet mast, siden han har hatt mye å gjøre på jobben. Men når han kommer og klager over min manglende tid til ham etter at han ikke har bidratt nesten noe, da kjenner jeg at jeg har null forståelse. Det er bare umulig å få ham til å skjønne noe som helst.

Anonymkode: 665c9...af1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må si som en over her er drittlei slike tråder. Du må sette krav, og det litt fort. Sier seg selv at man har en viss mengde energi. 

Kan ikke amme hele natten, stå opp blid som en lerke, stelle barnet, rydde kjøkkenet, bake en kake, støvsuge gulvet, gi ungen mat, sette på en klesvask, bytte bleie, lage middag, kose med baby, stelle baby, noen minutter med kos og sex. For så å kjøre noe av det samme dagen etter. Det er slitsomt å være mor, og ha noen du har ansvar for og som krever din oppmerksomhet selv de gangene du trenger søvn og hvile.

Jeg ville ha satt et krav at han tok barnet for det meste i helgene, og lagde mat osv da. Så kan vi se hvor mye sex han gidder. Hvis man skal ha sex må man ha overskudd, og den kan ikke gå på bekostning av barna. Det må han jo være voksen nok til å skjønne selv. At når man står med gulp på trøya, kaffe koppen man skulle kose seg med er kald, og ungen skriker for den er overtrøtt er ikke hmm, nå har jeg skikkelig lyst på sex. En slik kosestund kommer bare når man har overskudd og det er ro.

Du kan ikke finne deg i dette, så selv om han ikke liker å bli satt krav til spiller det ingen rolle når man er far. Da er allerede kravet satt for f....

Neste gang han maser om sex ville jeg sagt at det er et bevis på at han gjør for lite hjemme. Hvis han har energi og lyst til sex så tar han ikke et godt nok tak hjemme. Alt dette handler om samarbeid. Jeg vet ikke hva jeg ville ha gjort uten min mann. Jeg lager brøddeigen, han steker brødet, jeg knytter søppelposer, og han kaster de, jeg tar nattevaktene med ungen, men han tar meste av barnet i helgene, jeg lager mat i hverdagen, man han i helgene. den som er ute plukker opp noe på butikken, og den som går forbi postkassen tar med posten. Hele veien er det samarbeid om husarbeid og barn. Det er ikke slik at det blir sex konstant når man har barn som bare er noen måneder gamle, men vi prøver å gjøre hyggelig ting sammen, og har sex jevnlig. 

Jeg stiller ikke krav til min mann engang. Han bare gjør de tingene sammen med meg. Hvis det er noe vi er uenig om så diskuterer vi og blir enig. Klarer ikke mannen din å ta i et tak så får du sette krav, og vil han ikke hadde jeg forlatt han selv om vi hadde barn sammen.

Anonymkode: c73ef...e30

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde han virkelig elsket deg ville han hjulpet deg med babyen, ikke mast om sex.

Anonymkode: ac36e...e67

Takk, det mener jeg også. Men i følge ham elsker ikke jeg ham fordi vi har for lite sex.

Gjest cheshirecat
Skrevet

Foreslår at du pakker sakene dine og flytter hjem til foreldrene dine for en periode. Med en 4mnd baby og et lite barn i BHG trenger du avlastning og hjelp, ikke en trassig tenåring. At dere står å roper til hverandre er ikke bra. Du blir stresset som påvirker amming, baby, alt. Barnet deres bør ikke utsettes for dette helle. Få hjelp av familien din og ta en time out fra far, han bidrar ikke med noe alikevel og kanskje han da skjønner alvoret og at det ikke bare er "tomme trusler" og klaging"

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk, det mener jeg også. Men i følge ham elsker ikke jeg ham fordi vi har for lite sex.

Herregud, og ungen er bare fire måneder! Dette er klassisk! Klassisk idiotmann som ikke skjønner at det er unntalstilstand når man har så små barn og at det ikke er LOV å ta forholdet opp til betrakting i denne perioden! Ego, barnslig, kunnskapsløs og alt annet av pinlige beskrivelser er alt en sånn mann får. Vis han denne tråden!

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, men hvor gammel er denne mannen? Har han noensinne vært alene med ungene? Du burde reise vekk en helg, til foreldrene dine, et eller annet og la han være alene med ungene den helgen. Tipper pipa får en annen lyd når han ser hvor mye du har å stri med hver eneste dag, ikke bare en helg.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da er det på tide å begynne å handle ut fra hva du mener. Drit næ i det jævla brylluoet, dere har langt større problemer enn det. Blant annet at hqn ikke gidder å dra sin del av lasset og det qt han faktisk ikke gidder å bruke tid på sine egne barn.

Det er bare å sette hardt mot hardt, rett og slett. Bli forbanna, sett ned foten krev endring. 

Anonymkode: f743a...807

• Liker 7
Skrevet

Min mann sa: jenta mi, vi har resten av livet på å ha sex, nå konsenerer vi oss om å overleve denne babyfasen med vettet i behold! DET er sånt en bra mann sier! Og vi har tatt igjen den sexen, for å si det sånn! Alt til sin tid!

• Liker 26
Skrevet
2 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Herregud, og ungen er bare fire måneder! Dette er klassisk! Klassisk idiotmann som ikke skjønner at det er unntalstilstand når man har så små barn og at det ikke er LOV å ta forholdet opp til betrakting i denne perioden! Ego, barnslig, kunnskapsløs og alt annet av pinlige beskrivelser er alt en sånn mann får. Vis han denne tråden!

Det var et godt forslag, faktisk. Send ham link til den. 

Ikke at jeg tror det kommer til å gå opp et lys for ham av den, men da får han i det minste se at du ikke er alene om å synes han er en dott. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som gjør at han velger å jobbe fra morgen til midnatt ?

Er dere i en vanskelig økonomisk situasjon?

Kjenner en som jobber mye overtid. Han sier han må ha salt i grøten. Får såvidt tak i han sånn har det vært siden jul.

Anonymkode: 2547a...b8e

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Min mann sa: jenta mi, vi har resten av livet på å ha sex, nå konsenerer vi oss om å overleve denne babyfasen med vettet i behold! DET er sånt en bra mann sier! Og vi har tatt igjen den sexen, for å si det sånn! Alt til sin tid!

Herregud så heldig du er!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som gjør at han velger å jobbe fra morgen til midnatt ?

Er dere i en vanskelig økonomisk situasjon?

Anonymkode: 2547a...b8e

En periode var det veldig mye å gjøre på jobben. Nå gjør han det fordi han synes det er morsomt!

Skrevet

Hvordan har dere løst tidligere kriser i forholdet? Har dere snakket om hvordan dere skal forholde dere til en slik situasjon dere har nå?

Jeg ser liten hensikt i å kalle den ene egoistisk. Begge har sine behov. Det høres ut som om dere har liten forståelse for hverandres hverdag. Jeg tenker det er på tide at dere snakker ordentlig sammen, for å finne ut hva dere ønsker og hvordan dere bedre kan fordele oppgavene det er i en familie. Det er f.eks ingen som sier at du må gjøre en drøss med husarbeid hver dag. Og det er vel heller ingen som sier at du må ta deg av ungen hver eneste dag? Hva er hans ansvar? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For å ta ham i forsvar: han er ikke en dott! Han er superfar, handyman, og har alltid vært der hundre prosent for meg. Det er bare det her med sex som alltid har vært et problem. Og som sagt - etter sistemann kom, så har han forandret seg. Han forventer vel at jeg gjør alt, siden jeg er i permisjon. Og jeg synes det er skikkelig dårlig å ta opp sexproblemet og stille forholdet til veggs i denne fasen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bare gitt babyen til mannen å så gått ut i noen timer. I helgene så tar dere en dag hver. Når der er hans tur til å våkne så tar du med babyen gir den til mannen, si at han kan vekke deg når du må amme igjen. så går du å legger deg. Ikke noe vits å krangle og mase om sånne ting. Bare gi han ansvaret.

Anonymkode: 155b5...75d

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å ta ham i forsvar: han er ikke en dott! Han er superfar, handyman, og har alltid vært der hundre prosent for meg. Det er bare det her med sex som alltid har vært et problem. Og som sagt - etter sistemann kom, så har han forandret seg. Han forventer vel at jeg gjør alt, siden jeg er i permisjon. Og jeg synes det er skikkelig dårlig å ta opp sexproblemet og stille forholdet til veggs i denne fasen.

"Jeg har tatt ALLE våkenettene alene, siden samboeren jobber. All min tid går med til barna og husarbeid. Samboeren leverer i bhg. etter jeg har gjort den eldste klar for levering, og drar så på jobb. Så kommer han hjem til bortimot strøkent hus, ferdig middag og slenger seg så på sofaen og ser på TV. Duller bittelitt med barna før han enten jobber mer eller stikker på soverommet for å være i fred. Så legger som regel jeg begge barna. Og han legger seg senest ti og sover søtt hele natta på et anna rom. "

Vi ha visst litt ulik definisjon på ordet dott. Og på ordet "superfar". 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

"Jeg har tatt ALLE våkenettene alene, siden samboeren jobber. All min tid går med til barna og husarbeid. Samboeren leverer i bhg. etter jeg har gjort den eldste klar for levering, og drar så på jobb. Så kommer han hjem til bortimot strøkent hus, ferdig middag og slenger seg så på sofaen og ser på TV. Duller bittelitt med barna før han enten jobber mer eller stikker på soverommet for å være i fred. Så legger som regel jeg begge barna. Og han legger seg senest ti og sover søtt hele natta på et anna rom. "

Vi ha visst litt ulik definisjon på ordet dott. Og på ordet "superfar". 

Som sagt - han har forandret seg etter sistemann kom. Følg med på det jeg skriver.

AnonymBruker
Skrevet

Det er flere av dere som foreslår å gi ham ungen og dra bort, men det er ikke mulig, siden det er jeg som ammer...!

AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten bestemme deg er det bare at han maser om sex som er problemet eller er det at han ikke gjør nok hjemme eller er det begge deler?

Hvis han er den superfaren du snakker om så ville han også forstå mor sitt behov. Utrolig barnslig å skulle kreve sex i denne perioden. Ikke at man ikke kan ha sex og kose seg, men det er ikke det som blir satt som første prioritet. Lammelåret burde ta seg en bolle, det er ikke far sitt sexbehov som skal settes høyt når man har to små barn. Man er fremdeles i unntakstilstand. Viktig å ta vare på forholdet, men det tar man når man har kommet inn i rutiner, og det verste har lagt seg. Slik du beskriver har du ikke energi til sex. Så hvis sex er viktig for han nå må han jobbe hardt for å få det, nettopp fordi du ikke kan prioritere dette akkurat nå. Det å gi mor dårlig samvittighet i denne perioden er ikke en superfar verdig. 

Mannen min og jeg er veldig klar på dette begge to nå at vi er i en tilstand der vi må velge bort oss selv litt, men vi gir hverandre kyss, klemmer og er flinke til å snakke og le sammen. Det er ikke bare sex som viser at man er glad i noen. TS hvis din mann bare kan uttrykke følelser gjennom sex burde han bruke denne perioden å finne andre måter å uttrykke og få kjærlighet på.

Anonymkode: c73ef...e30

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...