AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #1 Skrevet 15. mars 2016 Jeg er så utrolig skuffet og frustrert over samboeren. Vi valgte å sette barn nummer to til verden, og det ble født for fire mnd siden. Den perioden har vært utrolig krevende, med til tider veldig lite søvn pga. sykdom hos barnet, og nesten ingen tid for meg selv. Jeg har tatt ALLE våkenettene alene, siden samboeren jobber. All min tid går med til barna og husarbeid. Samboeren leverer i bhg. etter jeg har gjort den eldste klar for levering, og drar så på jobb. Så kommer han hjem til bortimot strøkent hus, ferdig middag og slenger seg så på sofaen og ser på TV. Duller bittelitt med barna før han enten jobber mer eller stikker på soverommet for å være i fred. Så legger som regel jeg begge barna. Og han legger seg senest ti og sover søtt hele natta på et anna rom. Nå kommer han og klager på at jeg har tid til alt mulig og det eneste jeg ikke har tid til er ham! Bl.a. har vi veldig lite sex om dagen, noe jeg er fullt klar over. Men det har alltid vært et problem at vi har veldig ulik sexlyst. Jeg vil ha en gang i uka, han hver dag. Og det blir jo ikke akkurat bedre av å ha en baby i hus. Men det burde han vel være forberedt på? Bør han ikke samarbeide med meg om å komme gjennom verste småbarnsfasen? Jeg har rett og slett ikke overskudd eller lyst om dagen. Og nå sier han at jeg ikke har bruk for ham. Seriøst - ungen er fire mnd! Jeg har ikke fått noe hjelp eller avlastning, ikke en gang i helgene får jeg sove ut! Er det bare meg eller er han sinnsykt egoistisk?? Han sier også at han ikke vil gifte seg med meg før vi har det bra sammen, dvs. at jeg får mer sexlyst. Det skjer jo ikke! Jeg har mitt behov, han sitt. Man kan ikke forandre på det. Jeg vet ikke hva vi skal gjøre. Det er vondt å vite at man aldri blir bra nok. Vi har vært sammen i mange år! Anonymkode: 665c9...af1
Gjest cheshirecat Skrevet 15. mars 2016 #3 Skrevet 15. mars 2016 Han er en egoist og du må åpenlyst få han mer på banen ovenfor babyen.. Du må også få sove ut en og annen natt, så kommer nok sexlysta når du har mer energi og overskudd. Det er ikke akkurat rakettforskning.. Du får snakke med ham og forklare ham dette.. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #4 Skrevet 15. mars 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han sier også at han ikke vil gifte seg med meg før vi har det bra sammen, dvs. at jeg får mer sexlyst. Herregud. Jeg trpr ærlig talt du vil ha det bedre uten ham. Anonymkode: ac36e...e67 10
Mollie Skrevet 15. mars 2016 #5 Skrevet 15. mars 2016 Mannen trenger en realitycheck! Barna er jo like mye hans, og han må ta sin del av ansvaret. Han kan ikke forvente at du stiller opp for han når han ikke stiller opp for deg! 18
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #6 Skrevet 15. mars 2016 Takk for svar. Jeg har prøvd i hele kveld og forklare ham dette, men han ender bare opp med å klikke. Er så drittlei den samme krangelen... I hans øyne er man bare venner hvis man ikke har sex hele tiden. Jeg mener at det er så mye mer enn sex som gjør to personer til et par. Jeg vet heller ikke hvor mye jeg skal forvente at han bidrar hjemme, siden jeg er i permisjon og han i jobb. Men synes han gjør vel lite...:/ Anonymkode: 665c9...af1 2
Zienna Skrevet 15. mars 2016 #7 Skrevet 15. mars 2016 Hører for meg ut som at han har "bukten og begge endene". Du bør gjør det klart for ham at du overhodet ikke ønsker å gifte deg med ham før han duger som far og forståelsesfull partner. Underforstått, du er ikke avhengig av ham.. Gå aldri på akkord med deg selv, men fortell ham at du er altfor sliten til sex. Er han smart, forstår han at å avlaste og samarbeide. Er han en selvopptatt og egoistisk dust, forstår han ikke noe. Men du gjør. For egoistiske partnere er faktisk ikke noe å samle på. 22
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #8 Skrevet 15. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Jeg har prøvd i hele kveld og forklare ham dette, men han ender bare opp med å klikke. Er så drittlei den samme krangelen... I hans øyne er man bare venner hvis man ikke har sex hele tiden. Jeg mener at det er så mye mer enn sex som gjør to personer til et par. Jeg vet heller ikke hvor mye jeg skal forvente at han bidrar hjemme, siden jeg er i permisjon og han i jobb. Men synes han gjør vel lite...:/ Anonymkode: 665c9...af1 Skal han snart ha sin permisjon? Anonymkode: c2ec1...a5b 2
kisskissbangbang Skrevet 15. mars 2016 #9 Skrevet 15. mars 2016 Herregud, jeg blir så frustrert av slike tråder. Helt seriøst, slutt nå for helsike å finn deg i det! Still noen krav, både for deg og for barnas skyld. Han er idiot som oppfører seg sånn, du er en idiot som finner deg i det. 22
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #10 Skrevet 15. mars 2016 5 minutter siden, kisskissbangbang skrev: Herregud, jeg blir så frustrert av slike tråder. Helt seriøst, slutt nå for helsike å finn deg i det! Still noen krav, både for deg og for barnas skyld. Han er idiot som oppfører seg sånn, du er en idiot som finner deg i det. Veldig lett for det og si sånt. Jeg finner meg jo ikke i det - jeg har jo nettopp brukt hele kvelden på å prøve å få trøkt dette inni hodet på ham. Men han er så forbaska sta og det ender opp med at vi står og skriker til hverandre og ingen forstår den andre! Jeg har jo ikke lyst til at det skal bli slutt heller. Jeg elsker ham jo og jeg vil ikke at barna skal ende opp med en uke her og en uke der! Jeg er ikke en som bare gir opp pga. litt motgang. Men jeg trenger litt støtte og tips! Anonymkode: 665c9...af1 7
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #11 Skrevet 15. mars 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal han snart ha sin permisjon? Anonymkode: c2ec1...a5b Til høsten ja. Anonymkode: 665c9...af1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #12 Skrevet 15. mars 2016 "så lenge du ikke avlaster meg med barna når du kommer hjem fra jobb og lar meg sove ut i helgene av og til kommer jeg heller ikke til å orke sex. Dette er det kun du som kan fikse." Anonymkode: 8dc93...bfb 28
Kristiansand123 Skrevet 15. mars 2016 #13 Skrevet 15. mars 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dump ham! Anonymkode: 1b316...b1c Standard svar i alle "slike" tråder. 2
kisskissbangbang Skrevet 15. mars 2016 #14 Skrevet 15. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Veldig lett for det og si sånt. Jeg finner meg jo ikke i det - jeg har jo nettopp brukt hele kvelden på å prøve å få trøkt dette inni hodet på ham. Men han er så forbaska sta og det ender opp med at vi står og skriker til hverandre og ingen forstår den andre! Jeg har jo ikke lyst til at det skal bli slutt heller. Jeg elsker ham jo og jeg vil ikke at barna skal ende opp med en uke her og en uke der! Jeg er ikke en som bare gir opp pga. litt motgang. Men jeg trenger litt støtte og tips! Anonymkode: 665c9...af1 Du finner deg jo i det når du fortsetter å ta alt husarbeid, ta alle netter, ta ungene på ettermiddagen mens mannen ligger på rommet (!) osv. Hva har du helt konkret gjort for å endre situasjonen? Vært på familievernkontoret? Jeg hadde ganske enkelt gitt ham et ultimatum, voks opp og ta ansvar eller flytt ut. Hvor bra tror du det er for unger å vokse opp med en mor som er ei dørmatte og en far som bruker ettermiddagene på å slappe av på soverommet sitt? At du elsker en sånn tafatt fyr er for øvrig også ei gåte for meg. All kjærlighet til mannen min hadde forsvunnet dersom ham viste seg å være en bedriten far og en survete forvokst tenåring. 21
Ramona Skrevet 15. mars 2016 #15 Skrevet 15. mars 2016 13 minutter siden, kisskissbangbang skrev: Herregud, jeg blir så frustrert av slike tråder. Helt seriøst, slutt nå for helsike å finn deg i det! Still noen krav, både for deg og for barnas skyld. Han er idiot som oppfører seg sånn, du er en idiot som finner deg i det. Seriøst? Det er ikke alltid mulig å stille krav, fordi den andre parten ikke lar seg bli stilt krav til. Det er gjerne essensen i det å være egoistisk. TS, babyer er så jævlig slitsomme og det blir verre av at barnefar ikke bidrar og klager i tillegg. Tror ikke dette er så uvanlig egentlig. Ultimatum er tingen her: han bidrar mer eller flytter ut. Det er faktisk bedre å være alenemor noen ganger. 13
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #16 Skrevet 15. mars 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke en som bare gir opp pga. litt motgang. Men jeg trenger litt støtte og tips! Det du beskriver er ikke «litt motgang», du beskriver en helt råtten mann som ikke bidrar på noen måte og som i tillegg bruker bryllup som pressmiddel for at dere skal ha sex. Hadde han virkelig elsket deg ville han hjulpet deg med babyen, ikke mast om sex. Vil du la barna dine vokse opp og ha denne relasjonen som modell for sine egne? Anonymkode: ac36e...e67 17
Jolene Skrevet 15. mars 2016 #17 Skrevet 15. mars 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: "så lenge du ikke avlaster meg med barna når du kommer hjem fra jobb og lar meg sove ut i helgene av og til kommer jeg heller ikke til å orke sex. Dette er det kun du som kan fikse." Anonymkode: 8dc93...bfb Et meget godt råd! 2
kisskissbangbang Skrevet 15. mars 2016 #18 Skrevet 15. mars 2016 2 minutter siden, Ramona skrev: Seriøst? Det er ikke alltid mulig å stille krav, fordi den andre parten ikke lar seg bli stilt krav til. Det er gjerne essensen i det å være egoistisk. TS, babyer er så jævlig slitsomme og det blir verre av at barnefar ikke bidrar og klager i tillegg. Tror ikke dette er så uvanlig egentlig. Ultimatum er tingen her: han bidrar mer eller flytter ut. Det er faktisk bedre å være alenemor noen ganger. Jeg mener jo nøyaktig det samme som deg. Tar han ikke grep og forstår alvoret så vil neste steg være å flytte fra ham. Dvs, først av alt må TS få med seg mannen sin på FVK så noen der kanskje kan få ham til å forstå alvoret. 2
Gjest ashanti Skrevet 15. mars 2016 #19 Skrevet 15. mars 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig lett for det og si sånt. Jeg finner meg jo ikke i det - jeg har jo nettopp brukt hele kvelden på å prøve å få trøkt dette inni hodet på ham. Men han er så forbaska sta og det ender opp med at vi står og skriker til hverandre og ingen forstår den andre! Jeg har jo ikke lyst til at det skal bli slutt heller. Jeg elsker ham jo og jeg vil ikke at barna skal ende opp med en uke her og en uke der! Jeg er ikke en som bare gir opp pga. litt motgang. Men jeg trenger litt støtte og tips! Anonymkode: 665c9...af1 Tror du noen ønsker at barna sine skal være en uke der og en uke her? Syntes du er rimelig frekk som antyder at alle andre går fra hverandre "bare pga litt motgang". Du har nettopp opprettet en tråd hvor du beskriver om din hverdag der du lar deg bli så utrolig dårlig behandlet av en mann som liksom skal være din partner, i realiteten er du hushjelpen hans og alenemor. Hva slags støtte og tips er du ute etter? Du skjønner vel selv at du må be mannen ta i et tak - men du sier jo at han ikke skjønner dette, da forstår jeg virkelig ikke hva mer det er å klage på. Han vil tydeligvis ikke bidra. Hvis han ikke vil er det fint lite du får gjort med den saken. Da er det igjen et alternativ og det er hva du finner deg i eller ikke. Mtp at du fortsetter å varte han opp mens han ligger på sofaen mens du sliter deg ut, så virker det ikke som at du egentlig ønsker en forandring heller. Lykke til videre.
Arca Skrevet 15. mars 2016 #20 Skrevet 15. mars 2016 Her er det ubalanse, selv om det ikke er helt riktig beskrivelse at han ikke gjør noenting. Du må stille krav til han. Du har nok skjemt han bort.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå