Gå til innhold

Hvor mye i dåpsgave fra besteforeldre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det ikke rart å gi bunadsølje før ungen har bestemt hvilken bunad den vil ha? Eller snakker dere om barnesøljer?

Anonymkode: e2aaf...3cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her fikk ungen 5000 til boligsparekonto for barn og 5000 i fond fra ene settet besteforeldre og 2000 kr og sølvkrus fra andre. De har ulik økonomi og vi synes det var utrolig flott fra begge to. Gi etter hva man har økonomi til. 

Anonymkode: 73bf5...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tripp trapp stol og 1000kr fra farmor og farfar. Et maleri + 500kr fra mormor og inngravert sølvskje fra morfar :-)

Anonymkode: 7140e...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke rart å gi bunadsølje før ungen har bestemt hvilken bunad den vil ha? Eller snakker dere om barnesøljer?

Anonymkode: e2aaf...3cc

Hva mener du? :) Man har vell bunad fra der man har vokst opp? Man velger vell ikke helt fritt? (Vet at noen har fra andre steder - der de har tilknytning eller familie). Litt OT: Jeg fikk velge - da jeg flyttet til et nytt sted fire år før konfirmasjon, angrer i dag på valget så jeg har planer om å spare til den jeg vil ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, puffy123 skrev:

Hva mener du? :) Man har vell bunad fra der man har vokst opp? Man velger vell ikke helt fritt? (Vet at noen har fra andre steder - der de har tilknytning eller familie). Litt OT: Jeg fikk velge - da jeg flyttet til et nytt sted fire år før konfirmasjon, angrer i dag på valget så jeg har planer om å spare til den jeg vil ha. 

Det er vel like vanlig å ha bunad fra der en av foreldrene er fra? Hvertfall på Østlandet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har guttene fått sølvkopp fra farmor/farfar, med gravering. Verdt ca 2500 kr. 

Mormor/morfar ga sølvbestikk til eldste og lommekniv til yngste. Verdt ca 1200 kr. Men de har gitt oss mye utstyr og klær til barna. Aldri fått det av far sin side. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Annonse

Celine 42 skrev (2 minutter siden):

Vi fant ut at vi ville gi et minne for livet så vi ga krystall med bilde med barnet og tekst på.Teksten var jo navnet og vekt og lengde på barnet. Det ble helt perfekt gave for den står jo på hyllen og da er det lett å gå å se på hvor lang eller vekten på barnebarnet når han ble født. Det var www.artkrystall.no som vi kjøpte krystallen fra.
Vi ga også litt tøy som alltid kommer godt med.
Mvh

Celine,

Første barnebarn vårt.

 

Jeg hadde hatet sånn krystall-greie til vår dåp som nå er i mai. Hater nips. Trenger ikke noe på hyllen som forteller meg fødselsdato og vekt for barnet mitt. Og ser ikke for meg at han selv vil ha voldsom glede av det når han blir voksen. 

Anonymkode: 4b55f...991

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...