Gå til innhold

FlyBabe prøver


FlyBabe

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg Progynova og Cyclogest fra apoteket ved St. Olavs. Da er det bare å vente på mensen, IGJEN. Jeg har aldri hatt et sånt elsk/hat-forhold til mensen som etter at vi ble prøvere. I starten gikk det over et halvt år uten at jeg hadde mensen. Det var nok en kombinasjon av stress og overvekt som gjorde det. Det var i alle fall veldig frustrerende! Før dette var den veldig regelmessig, men etterpå bruker den å bli forsinka med rundt 3 dager hver gang. Jeg får håpe jeg ikke blir forsinka med mensen denne gangen, sånn at vi kan komme raskt i gang! Jeg er drittlei av å vente nå.:bond:

Jeg har vært veldig flink til å koble ut prøve-problematikk i sommerferien. Det stikker nå og da, når jeg ser gravide mager og babyer, men jeg har ikke hatt break-downs. Tenker på en måte at hjerna har fått litt ferie også... :)

Vekten går litt opp og ned igjen, har tatt litt ferie og unna meg litt, pluss at jeg har hatt bursdag med kaker og is. De tre siste dagene har jeg gått på tur/fjell hver dag, så satser på at jeg greier å fikse det snart igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Følger med her :) Så utrolig flink du er som har gått ned så mye i vekt! 

Kjenner til irritasjon, frustrasjon og sinne over å bli løyet for om noe så viktig før forsøk. Her løy mannen om snus og vekt. Legen avslørte det da prøven hans var blitt mye dårligere enn sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Askmeagain89 skrev:

Følger med her :) Så utrolig flink du er som har gått ned så mye i vekt! 

Kjenner til irritasjon, frustrasjon og sinne over å bli løyet for om noe så viktig før forsøk. Her løy mannen om snus og vekt. Legen avslørte det da prøven hans var blitt mye dårligere enn sist. 

Tusen takk!  :D

Ja, det er ikke så gøy akkurat. Både økonomisk og selvsagt i forhold til forsøket er det "dårlig gjort".  Her var det jeg som "ferska" han, etter å ha hatt mistanke i noen måneder. Jeg vet ikke hva det vil ha å si for forsøket vårt, men jeg håper at ett av de vi har på frysk fungerer godt, i alle fall.

Hva sa mannen din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, FlyBabe skrev:

Tusen takk!  :D

Ja, det er ikke så gøy akkurat. Både økonomisk og selvsagt i forhold til forsøket er det "dårlig gjort".  Her var det jeg som "ferska" han, etter å ha hatt mistanke i noen måneder. Jeg vet ikke hva det vil ha å si for forsøket vårt, men jeg håper at ett av de vi har på frysk fungerer godt, i alle fall.

Hva sa mannen din da?

Jeg krysser fingrene for dere! Du fortjener at det går bra.

Han ble litt spak og lovte å slutte. Han har faktisk gått ned litt i vekt og så vidt jeg vet ikke snust. Prøven denne gangen var grei, så han snakker kanskje sant. Ikke så lett å stole på han etter det der.

Hvordan har din mann tatt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Askmeagain89 skrev:

Jeg krysser fingrene for dere! Du fortjener at det går bra.

Han ble litt spak og lovte å slutte. Han har faktisk gått ned litt i vekt og så vidt jeg vet ikke snust. Prøven denne gangen var grei, så han snakker kanskje sant. Ikke så lett å stole på han etter det der.

Hvordan har din mann tatt det?

Takk igjen =) Krysser fingrene for dere også =)
Han er jo flink hvis han har klart å slutte nå, og gått ned i vekt også. Får håpe han klarer det og at kvaliteten går opp.

Jo, han røyka ferdig pakken og så slutta han (hadde 13 igjen). Han er seff lei seg, men sier det er vanskelig å slutte, og at han begynte igjen på grunn av stress.
Jeg sier til han at ikke må lyve om det, i alle fall. Det er bedre å være ærlig. Jeg sliter med å stole på han også, og tenker at dersom han lyver om det, hva annet lyver han om? Jobber selvsagt med saken. Jeg kan heller hjelpe han med å slutte, slik som sist. Vi har jo ikke helse eller økonomi til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, FlyBabe skrev:

Takk igjen =) Krysser fingrene for dere også =)
Han er jo flink hvis han har klart å slutte nå, og gått ned i vekt også. Får håpe han klarer det og at kvaliteten går opp.

Jo, han røyka ferdig pakken og så slutta han (hadde 13 igjen). Han er seff lei seg, men sier det er vanskelig å slutte, og at han begynte igjen på grunn av stress.
Jeg sier til han at ikke må lyve om det, i alle fall. Det er bedre å være ærlig. Jeg sliter med å stole på han også, og tenker at dersom han lyver om det, hva annet lyver han om? Jobber selvsagt med saken. Jeg kan heller hjelpe han med å slutte, slik som sist. Vi har jo ikke helse eller økonomi til det.

Jeg kjenner følelsen. Vi får prøve å stole på dem. Flott du har den innstillingen. Jeg er ikke noe flink til å hjelpe til. Ber han bare kutte ut tullet :P

Det er selvfølgelig også et økonomisk dilemma når de bruker penger på tull som kunne gått til medisiner. Nå satser jeg på at de begge er ferdige! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, Askmeagain89 skrev:

Jeg kjenner følelsen. Vi får prøve å stole på dem. Flott du har den innstillingen. Jeg er ikke noe flink til å hjelpe til. Ber han bare kutte ut tullet :P

Det er selvfølgelig også et økonomisk dilemma når de bruker penger på tull som kunne gått til medisiner. Nå satser jeg på at de begge er ferdige! ;)

Det er det. Jeg var sint, såra, skuffa og frustrert de første dagene. Men vi røyka for noen år siden, begge to, så jeg vet jo hvordan han har det med tanke på at det er vanskelig å slutte.

Vi får håpe de er ferdige,ja! :D Det er ikke så lenge til innsett, et par-tre uker igjen, tenker jeg. Jeg jobber med å slutte å drikke kaffe... :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, FlyBabe skrev:

Det er det. Jeg var sint, såra, skuffa og frustrert de første dagene. Men vi røyka for noen år siden, begge to, så jeg vet jo hvordan han har det med tanke på at det er vanskelig å slutte.

Vi får håpe de er ferdige,ja! :D Det er ikke så lenge til innsett, et par-tre uker igjen, tenker jeg. Jeg jobber med å slutte å drikke kaffe... :S

Så spennende :)

En kopp om dagen er vel greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Den 17.8.2016 at 6.29, Askmeagain89 skrev:

Så spennende :)

En kopp om dagen er vel greit?

Ja, vil tro det er greit :) har fått ny kaffemaskin på jobb, så dette kan bli hardt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene snigler seg avgårde, og det er stort sett hverdag igjen. Jeg har hatt en fin sommerferie, der jeg ikke har tenkt så mye på alt vi står oppi. Jeg har fått hvilt ut, egentlig.

Nå går jeg på Progynova og skal ta tre tabletter hver dag. Dette skal jeg gjøre frem til 29. august, da har jeg UL-time ved det lokale sykehuset. Da skal det fakses en del informasjon til St. Olavs, og jeg skal bli oppringt om videre prosess. Jeg skal også ta Cyclogest vaginalt en stund før innsett. Medisinen er for at slimhinna skal bli tjukkere og klar for å ta til seg en fem dager gammel blacstosyst som ligger på frys ved St. Olavs. Jeg er litt bekymret for om det går bra med opptining, men satser på at vi har ett som overlever av de fire. Jeg fikk beskjed om at det er vanlig å ha innsett ca 17 dager etter første mensdag, så det vil da si at det blir innsett rundt 1. september, dersom slimhinna er klar. Og så blir det å vente i 14 dager, for å se om blastocysten klamrer seg fast.

Jeg får av og til panikkanfall når jeg kommer på hva som skal skje. Det er også vanskelig når folk rundt meg blir gravide på første forsøk. Ei jeg jobber sammen med sa nå at hun har blitt gravid, på første forsøk. Jeg er som sagt glad for de, men det blir litt ekstra trist, på en måte. Men nå får vi bare satse på at det går med oss også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at det nærmer seg. Hvor mange egg tiner de om gangen? Alltid lurt på det.

Ja, det er ganske frustrerende at det skal være så enkelt for noen, men på en annen side har de kanskje andre ting de sliter med.

Gleder meg til å følge forsøket ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Askmeagain89 skrev:

Så spennende at det nærmer seg. Hvor mange egg tiner de om gangen? Alltid lurt på det.

Ja, det er ganske frustrerende at det skal være så enkelt for noen, men på en annen side har de kanskje andre ting de sliter med.

Gleder meg til å følge forsøket ditt :)

Jeg har fått vite at de frøys ned ett og ett egg. Så de setter inn bare ett egg nå. Jeg har lest at de gjør det på de to første forsøkene, men på det tredje kan de sette inn flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Askmeagain89 skrev:

Det blir nok bra å komme et steg videre. 

Absolutt. Nå ble det plutselig "alvor" igjen.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen ble det plutselig veldig "real". Jeg får litt pusteproblemer, bokstavlig talt, innimellom når jeg tenker på det. Flybillettene til torsdag fikk jeg på SMS fra pasientreiser, så alt er vel klart. Jeg har to (tror jeg) graviditetstester liggende, og jeg har en intensjon om å ikke teste før tiden, noe jeg har forstått kan bli vanskelig. Folk her inne skriver om medisin som skal ut av kroppen og sånt, og det skjønner jeg ikke så veldig mye av, så det beste er vel uansett å vente til det har gått 14 dager etter innsett. Jeg gruer meg veldig til tiden etterpå, siden jeg aldri har hatt SA, og frykter det veldig. Jeg skal på seminar med jobben rett etter testdato, og det kan jo bli vanskelig om det ikke går bra.

Selv om jeg har i bakhodet at det kanskje ikke går bra, klarer jeg fortsatt ikke å la være å drømme. Jeg ser på babyutstyr og leser mammablogger. Det er egentlig litt selvpining, men jeg oppfører meg nesten som om jeg er gravid allerede. Håper så inderlig at jeg er en av de heldige som det går bra med på første forsøk! Det er så vanskelig å se for seg livet med videre forsøk, medisiner og venting...

Og venting er det mye av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååå, så spennende! :biggrin:

Her tror jeg det er lenge siden jeg har kommentert. Men dagboken din ligger i hvert fall på lista mi, så jeg må ha kommentert en eller annen gang :klo:

Når kan du ta en test? Er det et par uker, mon tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Weebs skrev:

Ååå, så spennende! :biggrin:

Her tror jeg det er lenge siden jeg har kommentert. Men dagboken din ligger i hvert fall på lista mi, så jeg må ha kommentert en eller annen gang :klo:

Når kan du ta en test? Er det et par uker, mon tro? 

Hyggelig ;) ja, det er kjempespennede :) det er to uker til jeg kan ta test, så jeg får prøve å leve som normalt i mellomtiden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...