Gå til innhold

FlyBabe prøver


FlyBabe

Anbefalte innlegg

6 timer siden, FlyBabe skrev:

Superuka mi dette.. Hjemmealene, og kan kjøre på med sunn mat og være skikkelig forsiktig. Fikk mensen i natt og i dag er jeg nede i 82,1. Håper jeg klarer å komme under i løpet av uka, og BLI der. Spiste kjempesunt i går, og gikk meg en times tur. Straks blir det styrketrening og jobb.Det går i laks og kalkun med grønnsaker. Ingen/lite karbo.

Fikk meg en meltdown i går når mensen uteble. Er så redd for at jeg får mensen for sent i juni og så må jeg vente til over sommeren... :(

Har fått alt jeg skal av brev osv. nå, venter bare på mensen i juni....

Så flink du er :) Virkelig ei superuke. Godt at mensen kom nå, da ligger det vel godt an til at den skal komme i tide i juni? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Illy skrev:

Så flink du er :) Virkelig ei superuke. Godt at mensen kom nå, da ligger det vel godt an til at den skal komme i tide i juni? 

Takk =)

Den blir nok litt forsinket, noen dager, kanskje ei uke. Krysser fingrene for at de ikke tar ferie før jeg er ferdig. Finner ikke sommerferie-tidene deres noe sted, så... :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan vente til juli med den ferien, syns jeg! Jeg husker ikke når fellesferien er, men så vidt jeg vet starter den ikke før seint i juni.  Krysser fingrene for at de holder åpent lenge nok :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Illy skrev:

De kan vente til juli med den ferien, syns jeg! Jeg husker ikke når fellesferien er, men så vidt jeg vet starter den ikke før seint i juni.  Krysser fingrene for at de holder åpent lenge nok :) 

Hehe, det synes jeg også :D Fellesferien er uke 28, 29 og 30 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir jeg sykmeldt noen prosent. Jeg bryter sammen i gråt over stress på jobb og tanker på privaten. Jeg har problem med hukommelsen, jeg blir svimmel, har vondt i magen og er kvalm. Og det FØR jeg har begynt på hormoner... Hvordan skal dette gå?

Jeg prøver så godt jeg kan å ikke tenke på alt som skjer og skal skje, men det er ikke alltid så lett. Om noen spør, så er tårene veldig nær. Jeg er sliten mentalt. Og jeg blir veldig stressa over den minste ting. Konstant dårlig samvittighet for noe.

Jeg er så gla for at hormoner/uttak/innsett ikke skal skje før etter at jeg har fått ferie, da slipper jeg spørsmål osv. på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da fikk jeg sms fra posten om at medisinene er på vei. Jeg trodde jeg skulle hente på apoteket når det var nærere datoen, men tydeligvis ikke. Det er 3 uker til jeg skal ha mensen og begynne med medisiner. Jeg er usikker på hvor raskt vi blir sendt videre, og om vi må ta fly eller om vi kan kjøre, slik vi hadde tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende :) Hvordan går det med deg nå? Jeg håper det har hjulpet med noen prosent sykemelding, og at du har fått slappet av litt mer. Er det slik at dere kanskje ikke rekker å kjøre? Det kan kanskje være godt og mer avslappende med fly om veien er lang (skjønt bilkjøring er ganske koselig det og på sommerføre). Er legene dere går til flinke til å støtte opp om det psykiske aspektet? Jeg har tenkt litt på det nå som vi er i gang med utredning, og det kan være at det blir assistert befruktning etter hvert, at dette kan bli ganske tøft. Da blir det viktig å møte forståelsesfulle fagfolk, som er opptatt av hvordan en har det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Illy :) Joda, det går greit. Har mine ups and downs, og prøver å ikke tenke så mye på hva som skjer fremover.

Jeg liker bilturer, og det er helt greit å kjøre, og jeg tror det skal gå bra. Jeg glemte at eggløsningsspøryta skal settes 36 timer før uttak, så da har vi litt tid på oss.

Jeg har henta medisinen nå, og lagt det som skal i kjøleskapet dit.
Jeg har ingen forhåpninger om å "bli tatt vare på" av leger/sykepleiere, egentlig. Jeg har lest at mange føler det er samlebånd når man er i det offentlige systemet, og at de ikke er så flinke til å tenke på pasientene ved en slik behandling.  Jeg synes det blir mye informasjon, muntlig, så det er litt vanskelig å få med seg alt.

Du og mannen din, og evt. andre som vet om situasjonen, må hjelpe hverandre mye i prosessen. Lykke til, Illy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva skal jeg si?

Jeg har hatt noen intense smerter i mage/rygg noen ganger. Sist kasta jeg opp og lå til sengs i tre dager. Jeg har vært på sykehus (i hui og hast med ambulanse), men fått beskjed om at det er muskelkramper. Jeg har jo slått meg til ro med det. De vet vel hva de snakker om, har jeg tenkt. Sist gang (da jeg var syk i tre dager), sa en lege at de skulle søke på ultralyd, for å sjekke om det var gallestein. Han mente selvsagt at det ikke var det, men siden jeg insisterte, så kunne jeg få sjekke.
Å joda, der var det flere.

Jeg var hos legen min i dag, (tror du ikke jeg har klart å få slimposebetennelse i skulda,da?), og legen sa at hun hadde sendt brev til meg ang. gallesteinsproblemet, og at jeg måtte vurdere om jeg skulle ta operasjon for å fjerne galleblæra og utsette prøverrørsforsøket. Hun mente jeg måtte ringe St. Olavs og høre hva de sa, etter at jeg har lest brevet. Det vil ikke skade et evt. foster om jeg får gallesteinsanfall under svangerskapet, men det vil jo gjøre veldig vondt, og jeg kan ikke ta smertestillende. Jeg er LITE gira på å utsette, når vi har kommet så langt. Jeg tenker at de smertene får jeg bare holde ut, og at en fødsel uansett er mye vondere. Kanskje jeg er heldig og ikke har flere anfall, om jeg er flink til å passe på hva jeg spiser?

Jeg får vente på brevet, og ringe til St. Olavs.

Jeg er så frustrert, oppgitt og forbannet... Jeg vil fungere normalt, og være frisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da venter jeg på "tante rød", og håper den kommer før uka er omme. Om den kommer etter, må jeg vente til over sommerferien... Jeg har forstått det sånn at jeg skal ringe til St. Olavs med en gang jeg får den, for å få klarsignal til å gå i gang med medisinering. Jeg kjenner jeg gruer meg, siden jeg har spøryteskrekk, men jeg skal prøve så godt jeg kan å tenke at det er for a good cause. Krysser bare fingrene for at den kommer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Krysser fingrene for at tante rød er rett rundt hjørnet. Etter å ha lest om assistert befruktning i det siste, fordi det ser ut som det er den veien vi også må gå, kjenner jeg at jeg er litt bekymret for de sprøytene. Men det er som du sier, det er for en veldig god sak :) Masse lykke til framover! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg endelig i gang. Satte 150 IE Puregon i dag. Den sprøyta var ikke så ille i det hele tatt. Samboer satte den i dag, i tilfelle jeg kom til å besvime, men jeg tror jeg skal klare å sette den selv fremover.

Jeg skal gå på Puregon 150 IE til og med torsdag. Onsdag, torsdag og fredag skal jeg sette Orgalutran, og fredag har jeg time for UL. Jeg har time hos St. Olavs for uttak den 5. og innsett 2 dager etter om alt går etter planen.

 

Selv om jeg vet at det ikke er sikkert at det går bra, er det er merkelig tanke at jeg kanskje er gravid om en måned.

Endret av FlyBabe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg en dag igjen før jeg skal på UL. Jeg begynte på Puregon 150IE på lørdag og med Orgalutran i går. Den skal jeg ta i morgen også, før UL. Jeg er spent på hva de finner på UL. Jeg synes det er rart at noe skal ha skjedd, siden jeg ikke merker noenting. Dersom alt går etter planen er det St. Olavs på tirsdag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gikk ikke helt etter planen. Jeg var på UL på fredag, og da hadde jeg bare to egg som var store nok. Jeg ble satt på mer Puregon i helga. På tirsdag  var jeg på uttak, og de tok ut 17 egg. Det betyr visst at jeg er overstimulert og at de ikke vil sette inn noen nå. Det ble totalfrys. Jeg er litt skuffa.  Jeg begynte å gråte da de sa det. Det er litt nedtur når man var forberedt på innsett i morgen, og det passa så godt nå når jeg har ferie og sånn. Men, jeg må vente til august. Jeg vet at det ikke er bare ille, og at det kan være greit at kroppen kommer seg igjen. Det er en bitteliten økning i sjangsen for at det går bra, når kroppen har fiksa seg litt. Vi fikk også se og vite at sædcellene funker og de sa det var en enkel prøve å jobbe med, så vi krysser fingrene. Jeg skal i alle fall få en blødning snart, og så skal jeg ringe når de åpner etter sommerferien 1. august. Da får jeg ny dato for innsett. De skal ringe meg søndag eller mandag for å fortelle meg hvor mange vi får på frys. Jeg håper det er MANGE, så dette ikke er forgjeves. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ringte de fra St. Olavs. Vi fikk fire blastocyster på frys. Vi er heldige, men jeg er innerst inne litt skuffa over at det ikke ble flere. Vi får håpe at de fire er veldig gode, og tåler opptining når den tid kommer. Og så får vi selvsagt håpe at ETT av de er superbra og blir til en baby. Jeg prøver å lese om mulighetene for at det går bra, men konkluderer med at det er nesten umulig å si. Vi får vel bare krysse fingrene fortsatt, og håpe!

Jeg lurer på hvordan det fungerer med opptining. Jeg skjønner ikke helt hvor lang tid i forveien de starter opptiningsprosessen, og vet om det går bra eller ikke. Er litt kjipt å dra såpass langt for ingenting. Jeg er også usikker på hvor mange egg de tiner opp om gangen. Jeg har lest litt om at det går an å fryse to på en "tråd", og så videre, men det sa hun ingenting om. Jeg visste ikke at det var noe jeg burde spørre om før etterpå :S Jaja, jeg får bare vente på tante rød, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med fire blastocyster på frys! Uten at jeg kan så veldig mye om dette, tror jeg at det tross alt er bra, og at de fire som har kommet så langt antagelig er sterke :) Det ser ut som det kan bli IVF for oss også, så jeg har googlet sannsynligheten for å lykkes. Og det ser jo ut til å variere veldig, ja. Men det som går igjen er at det generelt sett ordner seg for de fleste, og at det er veldig gode sjanser for å lykkes i løpet av tre forsøk. Og så er det jo en posjon flaks med i bildet og da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

50 minutter siden, Illy skrev:

Gratulerer så mye med fire blastocyster på frys! Uten at jeg kan så veldig mye om dette, tror jeg at det tross alt er bra, og at de fire som har kommet så langt antagelig er sterke :) Det ser ut som det kan bli IVF for oss også, så jeg har googlet sannsynligheten for å lykkes. Og det ser jo ut til å variere veldig, ja. Men det som går igjen er at det generelt sett ordner seg for de fleste, og at det er veldig gode sjanser for å lykkes i løpet av tre forsøk. Og så er det jo en posjon flaks med i bildet og da. 

ja, selv om jeg prøver å tenke at det er mulig det ikke går på første forsøk, så vet jeg også at vi har store sjangser. Men det er nesten umulig å vite! Lykke til med prosessen, om dere skal i gang med IVF! Fint om du vil oppdatere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg skal ringe St. Olavs på mandag og få vite når jeg skal komme tilbake for innsett. Jeg er spent. Jeg tror ikke det blir før i slutten av august.

I helga fant jeg ut at samboer har røyka i skjul i over ett år. Jeg er livredd for at dette skal ødelegge forsøket, at kvaliteten ikke er bra nok. Jeg er selvsagt skuffa, sint og lei meg. Han har løyet for meg, brukt penger (vi ikke har), og gjort sjangsen for graviditet dårligere. Jeg har ofra MYE for å komme hit vi er i dag (jeg har gått ned 25 kg blant annet), og føler jeg at jeg må ofre alt, og han gjør ingenting. Legene har sagt at vi kanskje kan få det til selv, om vi jobber med å legge til rette, men når han røyker...? Han har fått beskjed om at han skal slutte, og har lovet meg det innen vi skal tilbake til St.Olavs.  Han sa at at begynte å røyke igjen pga. at vi må gå gjennom dette med IVF.

Jeg skulle ønske jeg hadde noen å snakke med om alt sammen. Det er mye å takle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende på mandag! Håper du slipper å vente så lenge, men det er kanskje mer ventetid pga ferieavvikling?

Jeg kan godt skjønne at du er skuffet og lei deg over at samboeren har løyet, og spesielt når du selv har jobbet så hardt for å øke sjansene. All din jobb betyr fremdeles mye, og røykingen hans ødelegger ikke for alt det. Men det må være skuffende når han ikke bidrar. Og så vil man jo gjøre alt man kan. Jeg merker selv at jeg kan bli frustrert på min samboer på grunn usunne deler av livsstilen hans. Selv sitter jeg på kafé og drikker koffeinfri kaffe nå (det er ikke så godt! Og jeg elsker egentlig kaffe:P).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ferie på St. Olavs nå, så jeg må vente til mensen i august. Så det blir nok ikke før i midten eller slutten av august.

Ja, det er mye skuffelse og frustrasjon over at han har røyket så lenge. Det at han har løyet for meg, sneket seg rundt bak min rygg og bruker penger på tull istedet for alt det andre vi trenger penger til, det sårer mye. Vi har nok av ting å bruke penger på, for å si det sånn.

Jeg håper forsøket ikke er ødelagt, og at alt går bra ved innsett. Grugleder meg veldig. Nå er det bare to dager til jeg kan ringe til St. Olavs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...