Gå til innhold

FlyBabe prøver


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Trøst deg med at vi alle har følt på den sjalusien og vonde knuten i prøvetiden. Det er helt normalt og det går over i det sekundet man selv er gravid. Håpe ventetiden på samtaler og behandlinger går veldig raskt og knirkefritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare noen dager igjen nå. Er så spent. Er også litt redd, jeg håper jeg ikke må ta noen blodprøver denne gangen. Jeg bruker å besvime, og to ganger har jeg fått tilstivningsanfall mens jeg besvimer (som om jeg hadde epilepsi, men det har jeg ikke). Det er grusomt! Håper jeg får en tur dit uten blodprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til!! Håper dere får god hjelp og at dagen forløper uten trasige hendelser som besvimelser. :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Snotra skrev:

Lykke til!! Håper dere får god hjelp og at dagen forløper uten trasige hendelser som besvimelser. :smilyblomst:

Takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi endelig vært inne til samtalen + flere undersøkelser. Måtte selvsagt ta blodprøve igjen, noe jeg grua meg veldig til. Siden siste blodprøvetaking ble veldig ille, jeg besvimte og fikk tilstivningsanfall, var jeg skikkelig redd. Men heldigvis gikk det bra. Mannen måtte levere (enda en) sædprøve, og det ble tatt gynekologisk test på meg. Jeg er heldigvis frisk, og eggtokkene mine er visst normalfungerende. Jeg skal ha kort protokoll, og skal ha 150g Puregon etterhvert.

Jeg fikk beskjed om at jeg må gå ned enda noen kilo, og at første ledige tidspunkt på kilinikken ikke er før i juni, eventuellt må vi vente til etter sommerferien. Det er ikkeno problem å gå ned 6-8 kg før juni, og jeg vil gjerne gå ned 10 kg også. Er litt skuffa, får jeg hadde håpt at jeg kunne få starte ved neste mens, men det var nok i utgangspunktet urealistisk.

Vi må først vente på brev fra sykehuset, og når jeg har gått ned i vekt får jeg ringe inn og si fra, og da skriver de ut resept på legemiddelene.

 

Så da er det bare å smøre seg med enda mer tålmodighet, samt spise sunt og trene masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 6.4.2016 at 11.04, FlyBabe skrev:

Da har vi endelig vært inne til samtalen + flere undersøkelser. Måtte selvsagt ta blodprøve igjen, noe jeg grua meg veldig til. Siden siste blodprøvetaking ble veldig ille, jeg besvimte og fikk tilstivningsanfall, var jeg skikkelig redd. Men heldigvis gikk det bra. Mannen måtte levere (enda en) sædprøve, og det ble tatt gynekologisk test på meg. Jeg er heldigvis frisk, og eggtokkene mine er visst normalfungerende. Jeg skal ha kort protokoll, og skal ha 150g Puregon etterhvert.

Jeg fikk beskjed om at jeg må gå ned enda noen kilo, og at første ledige tidspunkt på kilinikken ikke er før i juni, eventuellt må vi vente til etter sommerferien. Det er ikkeno problem å gå ned 6-8 kg før juni, og jeg vil gjerne gå ned 10 kg også. Er litt skuffa, får jeg hadde håpt at jeg kunne få starte ved neste mens, men det var nok i utgangspunktet urealistisk.

Vi må først vente på brev fra sykehuset, og når jeg har gått ned i vekt får jeg ringe inn og si fra, og da skriver de ut resept på legemiddelene.

 

Så da er det bare å smøre seg med enda mer tålmodighet, samt spise sunt og trene masse!

Kjenner jeg er litt forvirret. Har i alle fall fått med meg at vi er godkjente, og at når jeg kommer i gang skal jeg gå på 150 puregon, kort protokoll.  Gruer meg ikke så veldig til sprøytene, selv om jeg besvimer av slike ting. Jeg tror jeg fikk beskjed om at jeg må gå ned i vekt før det blir gitt resept, men der er samboer litt uenig. Regner med det står mer i brevet.

Jeg var ikke forberedt på gynekologisk undersøkelse og blodprøve igjen denne gangen, jeg trodde vi bare skulle til samtale. Men de liker vel å sjekke ting selv også. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho!  :bolledeig:Endelig fått brevet fra St. Olavs. Det gikk kjapt, så jeg skal ikke klage. :)

Det står at vi skal ringe så snart vi har motatt brevet, og at vi må lese informasjonen vi har fått. Vi må også ha klart passfoto, og skrive under samtykkeskjema, for det må vi ha med neste gang vi skal til St. Olavs. Jeg må også ta folat, men det har jeg tatt lenge allerede. Det sto ingenting om vekta mi, men jeg regner med at når vi ringer, så får vi time og da må jeg ha gått ned såpass at vi får sette i gang. Siden de sa at første ledige time ikke er før i juni, så har jeg LITT tid på meg.  Krysser fingrene og håper på at det blir i juni!!

Det sto også at vi skal ha ICSI, noe jeg egentlig regna med.

Mannen skal ringe i morra, så da er det bare å vente på beskjed der igjen... :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, her skjer det jo ting! Håper virkelig dere får den timen i juni, krysser fingrene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timen i juni er i boks! Er kjempespent!  :bolledeig:

Jeg får hente ut medisin i starten av juni og skal ringe inn når jeg får mensen i juni. Da kan jeg starte på medsin, sikkert, og så går det jo ca 2 uker. Det er helt sykt at det snart skal skje, etter å ha vært klar for barn i 8 år, og ha jobba hardt de siste årene for å komme hit. Jeg vet at det ikke er sikkert at det går bra, men jeg klarer ikke å la være å tenke på at jeg kanskje er mamma om ett år...:baby:

Jeg fortsetter å jobbe med å gå ned i vekt, både for min egen del og for et evt. svangerskap og barn sin del.. Jeg prøver å tenke at hele denne prøverørsgreia i alle fall har hjulpet meg til et sunnere og lettere liv. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så bra! Du har gått en lang og slitsom vei, og nå kan det god hende at du er mamma neste år på denne tida. Jeg syns du skal kose deg med den tanken :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Illy skrev:

Åh, så bra! Du har gått en lang og slitsom vei, og nå kan det god hende at du er mamma neste år på denne tida. Jeg syns du skal kose deg med den tanken :) 

Tusen takk! Ja, jeg prøver! :) Har seff tyngre dager, der jeg tenker på alt som kan gå galt, men det å ha en dato er fantastisk etter all denne ventinga. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom det siste brevet (tror jeg) fra St. Olavs. Nå er det bare venting igjen. I brevet var det mer informasjon om hva slags hormon jeg skal ta, og hvem jeg skal ringe til. Prosedyrer når jeg endelig får satt i gang.

 

Det er hektisk for tiden, og jeg er mye sliten. Jeg håper at mensen kommer regelmessig, den har en tendens til å være litt forsinket når jeg er stresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man blir ganske lei av venting som prøver. Jeg håper du får til å slappe av litt etter hvert, og at ting roer seg ned mot tida dere endelig kommer i gang. Jeg har også en syklus som kan bli påvirket av stress, og til og med hoppe over en måned hvis det er virkelig ille. Juni nærmer seg med stormskritt :) Har du ferie i sommer slik at du kan se fram til det også når det er på det mest hektiske nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat nå er det fullt kjør på jobb, så jeg rekker heldigvis ikke å tenke så mye på hva som skal skje. Det er litt greit at det ikke skjer før etter jeg har fått sommerferie. Det blir første del av ferien når alt dette skjer. Vi har bonusbarnet mitt også da, så tiden går vel raskt :) 

 

Jeg kjenner at det er helt greit at det ikke skjer mens jeg er på jobb, for da slipper jeg alle spm. :) 

 

må forresten si at dere er veldig hyggelige! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en vanskelig balansegang det der, med stress på jobb, samtidig som det er greit å ha annet å fokusere på. Jeg kjenner meg igjen i det jeg også. :) 

Det er jo det som er så fint med et sånt her forum: trivelige folk - også kjenner man seg igjen i så mye av det som andre skriver om. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ble visst for mye stress, ja.. Har fått ordna litt mindre stress på jobb, og har legetime på mandag. Får prøve å roe ned litt en stund, og se om det blir bedre. Jeg kjenner at det tar på, og det FØR jeg har begynt på behandlingen. Lurer på hvordan det blir da! :ohmy::bond:

Selv om jeg er åpen om dette, er det ikke så mange jeg kan si alle tankene mine til. Det er derfor fint å ha muligheten her. Om jeg nevner at jeg tenker "alt" som for eksempel at det kanskje ikke er meningen at jeg skal få barn osv. så sier bare folk at det må jeg slutte å tenke... De skjønner ikke helt at jeg faktisk ER innom alle tanker...

Endret av FlyBabe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp det er godt med en sånn dagbok, man kan dele akkurat de tankene man har :) Å bare slutte å tenke noe, er ikke enkelt, tankene er jo der. Jeg har vært innom den med at det kanskje ikke er meningen, eller hvis det ikke går naturlig eller med litt hjelp, så betyr det at det ikke er meningen. Og jeg tror jo egentlig ikke at de tankene stemmer for noen av oss. Men jammen er det godt å si det høyt eller skrive det når de kverner rundt i hodet. Merkelig nok, noen ganger klarer man å slutte å tenke på det (eller i hvert fall tenke mindre) hvis man får sagt det uten å bli sagt imot.

Godt at du har fått ordnet så det blir litt mindre stress på jobb nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver jo så godt jeg kan å ikke tenke på barn osv, men man blir jo minnet på det over alt, så det er ikke så enkelt. Kjører forbi en barnehage til og fra jobb hver dag, blant annet. Det skal ofte ikke mer enn det til for at jeg begynner å grine. :S Det hjelper ikke at det er mye som skjer på hjemmebane også. Jaja.. man overlever vel dette også! :)

 

Ha en fin helg Illy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superuka mi dette.. Hjemmealene, og kan kjøre på med sunn mat og være skikkelig forsiktig. Fikk mensen i natt og i dag er jeg nede i 82,1. Håper jeg klarer å komme under i løpet av uka, og BLI der. Spiste kjempesunt i går, og gikk meg en times tur. Straks blir det styrketrening og jobb.Det går i laks og kalkun med grønnsaker. Ingen/lite karbo.

Fikk meg en meltdown i går når mensen uteble. Er så redd for at jeg får mensen for sent i juni og så må jeg vente til over sommeren... :(

Har fått alt jeg skal av brev osv. nå, venter bare på mensen i juni....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...