Gå til innhold

Når flyttet du hjemmefra og hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg var 18 for å bo med kjæresten. Mamma og jeg var ganske lei av hverandre på det tidspunktet, så vi hadde veldig godt av det begge to! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flyttet ufrivillig ut fra foreldrenes, og inn til daværende kjæreste da jeg var 20. Angret som en hund fra første uken. Det tok mange år før jeg var fysisk ute, og da var jeg psykisk knekt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet ikke ut før jeg var 22. Vi bodde i stor villa i samme by som jeg studerte, og forholdet til mine foreldre var veldig greit.

Flyttet for å studere videre i en by i andre enden av landet.

Har aldri bodd hjemme hos mine foreldre etter det. Regner ikke lange feriebesøk som 'å flytte inn'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nettopp blitt 19, flyttet da en times tid unna og ble samboer med min nåværende mann. Angret ikke og har ikke flyttet siden, men savnet mamma noe fryktelig den første tiden, det var egentlig ikke morsomt den første måneden. 

Anonymkode: 45846...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 år, fikk meg samboer. Planen var egentlig å bo hjemme til jeg var ferdig med å studere, men ble heldigvis ikke sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 år fordi jeg hadde en voldelig far. Fikk borteboerstipend. Hadde ikke noe valg, men hadde keg vært ønsker i hjemmet, så hadde jeg nok blitt boende til jeg hadde vært tyve kanskje. 

Anonymkode: e0c0f...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 var 19, pappa slo meg og drev med psykisk vold,ingen viste noe. begynte paa fhs. kom aldei hjem i ferier, flyttet til andre siden av jorda., har aldri angret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 22 år (strengt tatt 21 år, siden jeg pendlet i ett år mellom jobb og kjæreste før jeg flyttet ut offisielt). Flyttet fordi jeg skulle studere i en annen kant av landet. Valgte å ikke flytte hjemmefra tidligere da mine foreldre syntes det var greit at jeg bodde hjemme, jeg hadde mulighet til å spare opp penger og det var rett og slett mer praktisk. Bodde et halvt år hjemme etter at jeg flyttet hjem igjen fra byen jeg studerte i fire år senere. Denne gangen var det for å spare opp siste rest av egenkapitalen før jeg kjøpte egen bolig.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet ut når jeg var 17, sammen med kjæresten fordi vi ventet barn. Tror mamma gjerne ville jeg skulle bo hjemme litt til, men når jeg først valgte å beholde barnet, så ville jeg klare meg selv.

Anonymkode: 2e601...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruPotter

Flyttet året jeg ble 16 for å begynne på vgs. Bodde på internat, reiste hjem i ferier. Møtte kjæresten min der, som jeg nå bor sammen med. :) Det er nok det beste som har skjedd meg - blomstret som person, ble mer åpen, moden, lærte meg mer om økonomi og voksenlivet, og fikk meg en fantastisk samboer ut av det. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet for meg selv da jeg var 15 for å gå på vgs. Var ikke en annen mulighet, og angrer ikke et sekund. Har bodd hjemme igjen en sommer, men da var det bare meg i huset hele sommeren - så var egentlig som ellers, bare med et enormt hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flytta på hybel da jeg begynte på vgs, men det var jo bare man-tors, så jeg følte nok ikke EGENTLIG at jeg hadde flytta. Etter vgs flytta jeg lenger for å jobbe, men var hjemme annenhver helg og i ferier.

Kjenner temaet får meg til å grue meg veldig til mitt barn skal flytte ut 😢

Anonymkode: fb63c...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet da jeg var 19 år. Ble gravid. Ikke ønsket kjæresten min og jeg å bli boende, mamma og pappa ville gjerne ha oss ut :) Har aldri angret. Bodde hjemme i en periode med mann og 1 barn, tror det ble ca fem uker, fordi vi pusset opp hele leiligheten. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flyttet ut for 10mnd da jeg var 18 - internatskole

Flyttet ut for 13mnd da jeg var 20 - utvekslingsår

Flyttet ut for 9-10 mnd (inkl 1mnd juleferie hos foreldre+andre ferier) da jeg var 22 - studier i annen by

Flyttet ut for godt da et par mnd før jeg ble 25 - flyttet til sentrum med kjæresten. 

Har hatt et veldig godt forhold med mamma, vi har vært som gode gamle venninner nesten hele veien, men det 1,5 siste året var det vanskelig og jeg trengte å komme meg ut (var mye hos kjæresten osv).

Anonymkode: 88e34...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 år, måtte inn til byen for å begynne på VGS. Flyttet i kjelleren til min bror, så spiste middag sammen med han og hans kone og tittet oppom når det passet seg. Fruen var mye alene en periode når brodern jobbet i forsvaret, så det var nok hyggelig for oss begge. Mine foreldre betalte en fast sum for mat og strøm til dem hver mnd istedet for at jeg fikk stipend. Blandt anne barnetrygda pluss litt til. Jeg fikk også busskort til 400 og kontantkort på 150kr hver mnd :-) Resten måtte jeg holde selv (klær/linser/fritidsinteresser osv)

Etter vgs flyttet jeg for meg selv i en liten leilighet og bodde der til jeg var ferdig på universitetet. Siste året fikk jeg en samboer og vi kjøpte oss bolig og fikk barn et par år etter :)

Anonymkode: d70e5...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.2.2016 at 10.10, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel var du da du flyttet hjemmefra og var det noe spesielt som gjorde at du valgte akkurat den tiden du gjorde når du skulle bestemme deg for å flytte? Har du angret deg i ettertid, eller har det vært det beste som har hendt deg? Og har du noen gang flyttet tilbake til barndomshjemmet for en kortere eller lengre periode?

Skal kanskje flytte ut nå til sommeren. Jeg er 21 år gammel(blir 22 når dette skal skje) og gleder meg veldig. Grunnen til at jeg ikke har flyttet ut tidligere var fordi jeg skulle studere og spare penger. Men merker at jeg er overmoden for flytting, så kommer til å ofre de pengene bare for å kunne bo for meg selv, selv om jeg fremdeles er student. Heller Lånekassen enn avhengig av familie.  

Anonymkode: a0d93...83b

Jeg flyttet når jeg var 16, pga avstand til videregående. Bodde hjemme siste året på vgs, så flyttet jeg ut igjen. Hadde blitt for vandt med å bo for meg selv, så det året ble en prøvelse. Godt å flytte ut igjen da. Ikke bodd hjemme siden. Er 30år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Thursday, February 18, 2016 at 17.17, AnonymBruker skrev:

jeg ble kastet ut hjemmefra da jeg var 15. Min stefar ville ikke ha meg der. Min mor protesterte ikke. 

Anonymkode: c2dd0...09f

Trist! 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...