Gå til innhold

Når flyttet du hjemmefra og hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor gammel var du da du flyttet hjemmefra og var det noe spesielt som gjorde at du valgte akkurat den tiden du gjorde når du skulle bestemme deg for å flytte? Har du angret deg i ettertid, eller har det vært det beste som har hendt deg? Og har du noen gang flyttet tilbake til barndomshjemmet for en kortere eller lengre periode?

Skal kanskje flytte ut nå til sommeren. Jeg er 21 år gammel(blir 22 når dette skal skje) og gleder meg veldig. Grunnen til at jeg ikke har flyttet ut tidligere var fordi jeg skulle studere og spare penger. Men merker at jeg er overmoden for flytting, så kommer til å ofre de pengene bare for å kunne bo for meg selv, selv om jeg fremdeles er student. Heller Lånekassen enn avhengig av familie.  

Anonymkode: a0d93...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg flyttet da jeg var 20 år. Nettopp ferdig på VGS og hadde fått meg jobb. 

Om det ikke hadde vært for skole og manglende inntekt hadde jeg flyttet før. Det var veldig på tide og jeg angrer absolutt ikke. Jeg har ikke flyttet tilbake, men nå er jeg godt etablert. Vet likevel at døren står åpen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet ut når jeg var 17år. Forholdet til mamma hadde vært dårlig i 5-6år. Når jeg var 17, så fikk jeg endelig nok penger til å bo alene, i tillegg ordnet en snill rådgiver på skolen bortebostipend. Siden det var mye krangling og bråk hjemme. Skulket skolen masse.

 

Flyttet i en liten hybel for meg selv, samme året flyttet samboeren min inn. Har aldri flyttet hjem igjen, ikke sovet hjemme siden jeg flyttet. Har nå bodd hjemmefra i over 10år. Hybel er byttet ut med selvbygget enebolig. Samme samboer. :) 

Anonymkode: b9435...ea0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet ikke hjemmefra før jeg var 26.. 

Mine foreldre har stort hus, og jeg fikk bo gratis i underetasjen under studiene. Jeg har slitt en del med sosial angst og depresjon, og etter endte studier tok det meg et par år før jeg fikk meg noe eget. Tiltaksløsheten som følger med depresjonen, og angsten for å bevege meg ute blant folk, gjorde det vanskelig å gå på visninger og slikt. 

Jeg elsker å bo alene, og har ikke angret et sekund. Har ikke sovet en eneste natt i barndomsheimen siden jeg flyttet. 

Anonymkode: 918d0...e94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet ut når jeg var 18 for å studere. Ikke flyttet hjem etter det. Etter å ha blitt mobbet mye i oppveksten ville jeg vekk fra det stedet, så tok valget om å studere et annet sted, hvor jeg da måtte flytte på meg. Aldri angret på det valget, men angrer på at jeg ikke bodde alene.

Red. Skal sies at jeg har bodd for meg selv etter det altså ;) Etter noen år for meg selv, ble jeg samboer.

Endret av Jolene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet ut da jeg var 18 og det var i forbindelse med studier. Jeg bodde på Østlandet og kom inn på et studie på Vestlandet, så var nødvendig at jeg flyttet på meg. Flyttet hjem en periode da jeg var 22, da jeg begynte ved UiO i forbindelse med noen fag jeg ville ta. Flyttet vekk igjen en 8-9 måneder etter det, for å bo med samboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flyttet hjemmefra da jeg akkurat hadde fylt 16, for å gå på skole som ikke fantes så mange steder. Var hjemme i skoleferiene eneste, siden det var så langt hjemmefra. 

Tenker ofte at det hadde vært lettere å bo hjemme og fullføre videregående, sluppet å bekymre meg for voksenlivet så tidlig, på en annen side vokste jeg også mye på det. Så var ikke helt bortkasta. Men hadde vært greit å bo hjemme og bruke all inntekt på seg selv og bare kunne fokusert på skolen. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet ut når jeg var 16 og på instutisjon, der jeg bodde et år før jeg fikk egen hybel som 17 åring. Bor nå i leilighet med samboer og studerer. er 25 :)

Anonymkode: 6a3b0...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre flyttet fra meg da jeg var 16 (de kjøpte ny bolig og det tok tid å selge den gamle, så jeg fikk bo der i mellomtiden), men jeg flyttet vekk fra barndomshjemmet da jeg 18 og nettopp ferdig med VGS. Da flyttet jeg rett inn med min nåværende samboer. Har aldri angret, og er glad for at jeg fikk bo helt for meg selv en stund først i kjente omgivelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet når jeg var 17 for å gå på VGS i nabobyen istedenfor på bygda der jeg vokste opp. Trives mye bedre å bo i by enn på små plasser selv om jeg hadde et godt forhold til familien og venner.

Anonymkode: e0013...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Flyttet det året jeg fylte 15 for å starte på VGS. Begynte et år for tidlig på skolen så det ble litt ungt, men det var normalt å flytte etter man var ferdig med tiende klasse der jeg kommer fra, siden det er langt å pendle. Angrer ikke på at jeg flyttet, til tross for at det bare gikk to år før jeg hadde politirazzia og måtte flytte hjem i et halvt års tid før de lot meg flytte ut igjen (skjønner ikke at foreldrene mine ikke holdt meg hjemme til jeg ble 18 etter det, men det er en annen sak). 

Har alltid trivdes veldig godt med å være utflyttet, og er også glad jeg flyttet tidlig med de erfaringene det har gitt meg på både godt og vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet ut da jeg var 18 år gammel fordi:

1) jeg fant en kjæreste som elsket meg (vi er fortsatt sammen, 8 år etter)

2) jeg var uønsket hjemme og hadde et dårlig forhold til foreldrene mine

Anonymkode: a221b...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flyttet da jeg var 16 på grunn av min forpulte stefar. kom hjem i et par mnd når mamma hadde gått fra han, men flytta langt unna for å gå på skole etter det. 

Anonymkode: 03274...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16år gammel flyttet jeg hjemmefra, fordi jeg var lei av å forsørge min mor og hennes dårlige økonomihåndtering. Søkte VGS langt unna og måtte derfor skaffe meg hybel langt borte. Det er 17år siden og har aldri angret. Nettopp flyttet inn i en bolig i ett fint strøk i Oslo. Ganske stolt over hva jeg har klart. 

Anonymkode: c69c1...09f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet da var jeg 18 år.
Gikk siste året på videregående og hadde en deltidsjobb ved siden.

Hadde det ikke bra hjemme, og det fungerte ikke og bo hos pappa heller.
Har ikke angret en eneste dag. Det er det beste som har skjedd meg.

Bor faktisk hjemme akkurat nå. Er midt i et samlivsbrudd etter 5 år sammen. Siden eksen skal overta leiligheten vi bodde i, trengte jeg et sted å være frem til innflytning i ny leilighet. Overtok denne uka, så er på vei ut igjen nå.
Har bodd hos mamma i ca en måned nå. Hyggelig å være en større del av lillesøsterne mine sine liv, og kunne hjelpe til med å kjøre dem til trening osv. Også hyggelig å snakke mer med mamma. Men det holder i en så kort periode. Gleder meg til å få alle tingene på plass i den nye leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet med kjæresten da jeg var 17 år for å gå på VGS i en annen by. Da hadde vi vært sammen i ett år. Bodde i en bitteliten kjellerleilighet.

Nå er jeg snart 27 med samme kjæreste og barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flyttet sommeren etter jeg var ferdig på VGs, 19 år, for å studere langt unna. Aldri angret på utflyttingen eller studiet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 år, akkurat ferdig på videregående, kranglet som faen med min mor, hun heiv meg ut og jeg stakk. Så meg aldri tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 16 da jeg flyttet på internatskole og skulle begynne på vgs. Bodde der da det var skoledager, og reiste hjem i feriene. Var godt å komme bort fra miljøet "hjemme". Det var en god overgang til voksenlivet for min del. Rommet ble sjekket hver uke mtp vasking, og vi fikk "karakter" på dette. Måtte vaske alle klær selv etc. Har aldri flyttet tilbake igjen, og er glad for det.

Anonymkode: c8709...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 år, fordi jeg begynte på videregående i ei anna bygd. Det var høy tid, store barn er ikke ment for å bo med foreldrene mener jeg.

Bodde hjemme ett år siden pga skolegang på hjemstedet. Det gikk med et nødskrik og full innsats fra begge parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...