Gå til innhold

Når flyttet du hjemmefra og hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flyttet ut samme dag jeg var ferdig på VGS. Ble boende i samme by, men hadde et enormt behov for selvstendighet. Har flyttet hjem to ganger siden. Ene gangen i noen få måneder i påvente av studiestart og flytting til studieby, den andre i ca 14 dager etter samlivsbrudd mens jeg ventet på at min nye leilighet skulle bli klar.

Edit: Var altså rett før jeg ble 19. 

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flyttet hjemmefra da jeg var 20, midt i et friår hvor jeg bare jobbet og funderte på hva jeg skulle studere. Samme dagen som jeg fikk lappen så ringte en bekjent og tilbø hybel omtrent på dagen, vi fant og fikk kjøpt meg bil, og jeg flyttet innen ei uke. Det kom egentlig fryktelig brått på, da jeg egentlig ikke hadde begynt å tenke på å flytte ut, men hybelen var perfekt, jeg hadde økonomi og følte at det var veldig riktig selv om alt skjedde i løpet av ei lita uke. 

Det var fryktelig rart og litt ensomt de første 2-3 mnd, når man er vant til et hus fult i liv og folk rundt/oppå deg hele tiden, men du verden så deilig det var å slippe mas og kjas også! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet som 18-åring til en annen by for å studere. Var helt riktig for meg.

Anonymkode: 04050...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet ett år som utvekslingsstudent da jeg var 17, og over halve landet for å studere da jeg var 20, var da ferdig på videregående. Bodde hjemme i feriene og jobbet til jeg var 26, og bodde på hybel til jeg var 28, stort sett forskjellige bofellesskap. 

Anonymkode: 8cf2c...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestemte meg litt spontant for å flytte ut da jeg var 18 år. Bodde hos faren min som hadde fått seg ny dame for ca 6mnd siden, og da hennes datter også flyttet inn hos oss ble det for fullt til at jeg trivdes der lengre. Både den nye dama og datteren var veldig koselige og fine folk, men jeg er introvert og høysensitiv og trenger mye ro :) Flyttet sammen med kjæresten i en liten leilighet ikke så langt unna barndomshjemmet, har aldri flyttet hjem igjen.

Anonymkode: cf2f7...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 år, ferdig på vgs. Den dagen jeg flytta fra bygda og til byen for å studere var den lykkeligste i mitt liv. Jeg passet aldri inn på bygda. 

Jeg ønsket veldig å flytte tre år tidligere, da jeg ville gå musikklinja. I mitt fylke var den 20 mil unna, og de som flyttet for å gå der flyttet inn på døgnbemannet skoleinternat. Men muttern satte seg helt på bakbeina, så da måtte jeg vente i tre år til.

Anonymkode: ec58b...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytter til sommeren eller høsten. Skal studere, hele sosiallivet mitt foregår i byen, og det er vel der jeg er mesteparten av tiden uansett selv om det ikke er spesielt langt unna der jeg bor nå

Altså, som 19-åring

Endret av karamariell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa

Var 18 år og klar for å starte livet på egenhånd. :-) Har aldri angret og ikke bodd hjemme siden, bortsett fra ferier selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytta året jeg fylte 21. Gikk 4 år på vgs. Skolene er begge i gåavstand fra der foreldrene mine bor, så ikke noe vits i at jeg bodde noe annet sted. Flytta for å gå på fhs. Etter det har jeg bare bodd borte. Bodde hjemme hver sommer til jeg var ferdig med å studere da :)

Anonymkode: 43c7f...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet hjemmefra og til utlandet for å studere rett etter videregående. Jeg har aldri angret og aldri bodd hjemme siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flyttet da jeg var 16 og skulle starte på VGS. Skolen ble valgt nettopp fordi den var så langt unna at jeg måtte flytte. Hadde jeg ikke flyttet hadde ikke jeg og foreldrene mine vært gode venner idag tror jeg, det var på tide å komme seg bort. 

Anonymkode: 154f6...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet når jeg var 18 fordi jeg skulle studere i Trondheim. Her har jeg nå bodd i fem år. Trives fortsatt bra men spørs om ikke jeg flytter igjen når jeg er ferdig med masteren og skal finne meg jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå til sommeren. Er 21 år. Burde ha flyttet for lenge siden, jeg passer ikke til å bo med folk, hvertfall ikke med familie. Også fordi skal jeg studere selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flyttet da jeg nettopp hadde fylt 17 for å gå andre året på videregående, måtte til nærmeste storby. Flyttet tilbake tredjeåret, gikk siste året i min hjemkommune. Flyttet året etter pga studier, men etter 3 år ble jeg fryktelig skolelei, flyttet hjem igjen og fikk meg jobb. Etter det jobbåret har jeg ikke bodd hjemme. Så det har vært litt frem og tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytta då eg var 19, for pendling til næraste studieby var uaktuelt pga. store avstandar. Det var passe tidspunkt. Som 16-åring følte eg meg ikkje moden til å flytta på hybel, så skulevalget hadde kanskje vore litt annleis om eg hadde vurdert flytting.

Etter dette budde eg heime for å jobba i feriar, men eg har aldri flytta tilbake. Nå er eg godt etablert på ein annan kant av landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet ut da jeg var 18. Var ferdig på videregående og skulle studere. Uaktuelt å bo hjemme hos mor og far selv om jeg studerte i samme by som jeg vokste opp i. For det første var jeg voksen nok til å ville stå på egne ben, for det andre bor mor og far langt fra studiested og for det tredje var jeg bare klar for det. 

Om det er det beste som har skjedd eller ikke er umulig å svare på. Det var bare en helt naturlig utvikling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...